اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيم♥.
❤11
ورفيقا صالحا يا الله يأخذ بيدي إليك، وسلاما ع الدنيا وما فيها♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥💫🧸.
❤15
يماما، اي العبط والتخلف دا، قولي لمامتك يبت، دا مش محترم بنسبة واحد ف الميه، قولي لمامتك ولا أختك ولا اخوكي، الحوار لازم حد يعرفه، أي العبط دا بس، قلة أدب ودين بجد.
🤔3
أنا عارفه إنك ألطف وأحن من إنك تخليني أتعلق بحاجة وهي مش ليا، فاللهم بحق الشغف ال جوايا وكل ال عماله أبنيه ف خيالي دا وصلني لكل ال نفسي فيه، وماتطفيش شغفي ولمعة عيوني تجاه حلمي أبدًا💗 .
❤15
كيفَ تنتهي تِلك العلاقات الرائِعة ويلتهمها الغياب ! ؟ ،
كيف يتسرّب مِنّا الأصدقاء كحفنةِ ماءٍ مِن اليد ؟
كيف يتسرّب مِنّا الأصدقاء كحفنةِ ماءٍ مِن اليد ؟
😢8❤1
نَصيحـةٌ لك.
اجعَـل بينَـك وبيـنَ اللّٰـه أعمـالًا خَفيَّـة ،
لا تَراهـا الأعيُـن ، ولا تتحدَّثُ بها الألسُـن ، ولا تُخافِـت بها صدِيقًـا ، أو تُحدِّث بها قريبًـا.
وتذكَّـر دائمًـا بأنَّ الخبيئـةَ الصَّالِحـةَ نَجـاة عِندما تُغرِقُـكَ أمـواجُ الحيـاةِ .'))♥️
اجعَـل بينَـك وبيـنَ اللّٰـه أعمـالًا خَفيَّـة ،
لا تَراهـا الأعيُـن ، ولا تتحدَّثُ بها الألسُـن ، ولا تُخافِـت بها صدِيقًـا ، أو تُحدِّث بها قريبًـا.
وتذكَّـر دائمًـا بأنَّ الخبيئـةَ الصَّالِحـةَ نَجـاة عِندما تُغرِقُـكَ أمـواجُ الحيـاةِ .'))♥️
❤10
اللي يسيب من غير سبب دا متدهوش الأمان نهائي، سابك ورجع لما احتاجكك جنبه، وهونتي عليه لما سابك واتكسرتي، وغلطانه إنك رجعتي وأمنيتله تاني، هو المفروض ميقولش مش واثقه فيا دي، لأن طبيعي هتحسي وهتقولي كدا بعد ما سابك مره، المفروض كان طمنك مش يتقمص، أنتي رد فعلك طبيعي بالنسبه لفعله، عليكي انتي بقى تقوي نفسك، ومتبنيش ضعفك لأي حد، عشان مش الكل بيحترمه، ف ناس بتستغله، عشان كدا قولنا البنت تحافظ ع نفسها، عشان مش الكل بيحترم ضعفها ويقدره، قوي نفسك يبنت الناس محدش بيموت من الفراق.
👍5❤1