ماذا بعد! 🖤
آه ف ناس بتزورها عادي، هي للمسلمين والمسيحيين، بس بصراحه معرفش مهمة قد اي ولا كدا، عشان مقرأتش ف حديث ولا أي كتاب ديني قرأت مثلا زياره العدرة شئ مقدس مثلا. الله اعلى وأعلم.
أهو واحده جاوبتلك، أنو فعلاً مقرأتش خالص عن العدره والامكان دي إطلاقا، فعلاً كلها ما هي إلا بدع.
🥰2
"دافئة جدًا فكرة أن تجد شخصًا يشبهُك تمامًا، طاهر القلب، لين القول، جميل الروح، بشوش الوجه، يُخاطب عقلك و يُلامس قلبك، يُلاحق تفاصيلك الصغيرة عن ظهر حب، يرى فيك اختلافًا يستحق الوصل، يستثنيك من بين البشر، و يراك البَعض والكُل والجَمع والجَميع."
❤10🥰2
اتجرد تمامًا من ضعفي إلي قوتك ومن انكساري إلي عزتك
أمن خوفي وهدئ عقلي ورَمم قلبي
لا حول ولا قوه لي الا بك يا ارحم الراحمين
انت رب المستضعفين يا رحمن♥.
أمن خوفي وهدئ عقلي ورَمم قلبي
لا حول ولا قوه لي الا بك يا ارحم الراحمين
انت رب المستضعفين يا رحمن♥.
❤10
نمتوا ؟؟
مرة حنفية بتنقط كتير الحنفية اللي جنبها قالتلها انتي waterتيني.🚶♀
مرة حنفية بتنقط كتير الحنفية اللي جنبها قالتلها انتي waterتيني.🚶♀
😁13😡1
Forwarded from ماذا بعد! 🖤 (^Ɒiиα 🥀🖤^)
نداء لزوجي المستقبلي اللي غالبا بيلعب LUDO أو PUBG مع تلات بنات دلوقت .
طلقني.
طلقني.
😁18😢1
حقيقي وقت الفجر ده هيفضل أروق وأهدى وألطف وقت في اليوم.. تحس إن الوقت ده للمسلمين بس، مفيش حد ماشي في الشارع مشغل أغاني، مفيش حد ماشي بيعصي ربنّا وبيجهر بعصيانه، مفيش غير صوت الأذان وقرآن الفجر والمصلين اللي رايحين المسجد.
السكينة الإنسان مستشعرها في كل شيء حتىٰ النفس اللي بيتنفسه!
كأن الواحد المفروض يصبر نفسه على بلاءات الدنيا كل يوم بعد تذكيرها بنعيم الجنة بوقت الفجر..
يقول معلش.. استحمل، هانت..
الحمد لله أننا مسلمون ولنا فرض في هذا الوقت واللّٰه💗.
السكينة الإنسان مستشعرها في كل شيء حتىٰ النفس اللي بيتنفسه!
كأن الواحد المفروض يصبر نفسه على بلاءات الدنيا كل يوم بعد تذكيرها بنعيم الجنة بوقت الفجر..
يقول معلش.. استحمل، هانت..
الحمد لله أننا مسلمون ولنا فرض في هذا الوقت واللّٰه💗.
❤9🥰2
سبحان الله، مهو بيحبك أنتي كمان، وبل بيحبك جداً جداً كمان! مستغربه صح؟!
انتي بتقولي انو بيحبني انا صح؟!
كلنا أهل ذنوب ومعاصي، كلنا غرقانين، أنتي شايفني جميله، دا بستر ربنا عليا، انتي متعرفيش شئ عن حقيقتي، عارفه ربنا بيحبك بدليل أيه؟!
بدليل أنو خلاكي تدخلي القناه وتركزي ف الاتشانل وقلبك يوجعك،دا دليل عن حبه ليكي، يريد لكي التوبه والخير، عاوز قربك، أوعي تتكاسلي، متحرميش نفسك من قرب ربنا اللي هو عز وجل عاوزه أصلا🤍.
انتي بتقولي انو بيحبني انا صح؟!
كلنا أهل ذنوب ومعاصي، كلنا غرقانين، أنتي شايفني جميله، دا بستر ربنا عليا، انتي متعرفيش شئ عن حقيقتي، عارفه ربنا بيحبك بدليل أيه؟!
بدليل أنو خلاكي تدخلي القناه وتركزي ف الاتشانل وقلبك يوجعك،دا دليل عن حبه ليكي، يريد لكي التوبه والخير، عاوز قربك، أوعي تتكاسلي، متحرميش نفسك من قرب ربنا اللي هو عز وجل عاوزه أصلا🤍.
❤6
(قُلْ يَاعِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ)🫶❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
❤11🥰2
"الله لا يتركَك في منتصف طريق كما يفعل معك آخرون.. هو ينظر إليك من حيث لا تراه.. يُسيِّرك بحكمته التي قد لا ترضيك أحيانًا حتى تدرك بعد حينٍ أنها الفعلة الصائبة، الله لا يبتعد عنك وعن صوتك، ومهما ابتعدت عنه يظلُّ مناديًا لك "إنّي قريب".🤎
❤11🥰1