" ما ضَرَنا بُعد السماءِ وإنْ عَلَت .. ما دُمتَ ياربَّ السماءِ قريبُ
ما ضرنا أبواب خلق أغلقت والله نقصد بابه فيجيب؟!🖤
ما ضرنا أبواب خلق أغلقت والله نقصد بابه فيجيب؟!🖤
❤12
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، نورتي🥹🩶.
صلي ع النبي كدا، بصي لو كان خير ل بقى، ودي حقيقه هتيجي كدا هتيجي كدا، هو لو كان خير كان فضل جنبك، كنتوا استمرتوا، لكن هو مش خير، ربنا له حكمه عظيمه، ربنا عاوز يديكي درس، وانك متوقعيش تاني ف الفتنه، كلنا ف الاول بنختار غلط سواء ف اشخاص او غيره، كلنا بنتعلم، محدش بتصيب معاه من أول حاجه أبداً، أستعيني بالله، ولمي جراحك وتعبك، وقربي من ربك جامد، وربنا يهون عليكي 🩶.
صلي ع النبي كدا، بصي لو كان خير ل بقى، ودي حقيقه هتيجي كدا هتيجي كدا، هو لو كان خير كان فضل جنبك، كنتوا استمرتوا، لكن هو مش خير، ربنا له حكمه عظيمه، ربنا عاوز يديكي درس، وانك متوقعيش تاني ف الفتنه، كلنا ف الاول بنختار غلط سواء ف اشخاص او غيره، كلنا بنتعلم، محدش بتصيب معاه من أول حاجه أبداً، أستعيني بالله، ولمي جراحك وتعبك، وقربي من ربك جامد، وربنا يهون عليكي 🩶.
❤4
ماذا بعد! 🖤
لأ ليڤل الوحش يعني مستوى عالي جداً، يعني مثلا وصلتي ف المذاكره ل ليڤل الوحش، أو الذكاء، أو الغباء او اختيارك للبس الحاجات دي يعني ليڤل يعني مستوى الوحش يعني عالي أصلا كله هاري وكلام فاضي اما كلاون دا شئ تاني، مضحوك عليه، واد نرم كدا
متشغليش بالك بالهري دا، لغة السوشيال ميديا، ما هي إلا هري وكلام عبيط وكلمتين تقولهم عشان تبان جامد وفاهم وكدا، لكن كله دا عبط والله
❤6
العلاقات اللي على السوشيال ميديا او في التلفيزيون اللي كلها ايام حلوة وتفاهم ٢٤ ساعة وضحك..مش دايماً بتمثل الواقع..العلاقات فيها خناق وفيها تفاهم، فيها ايام وحشة وايام حلوة، فيها اخفاقات ونجاحات، فيها ملل عادي جداً، بنتغير وطباعنا بتتغير..كل واحد بيضحي ساعات علشان الثاني ، وكل علاقة مش شبه الثانية، وبتحتاجوا تتأقلموا كثير على طباع بعض حتى لو لسنين، الحب مش سهل ومش كفاية، الحب والمحاولة واحترام بعض ، واننا مانهونش على بعض ولا نهين بعض هو المهم..
واهم حاجة..انك ماتخافش تبين ضعفك قدام شريك حياتك ولا تحكم ابداً على ضعفه 🤍،
ماتقارنوش علاقتكم بحد..خصوصاً اللي على السوشيال ميديا وفي الافلام وفي الروايات لاني كنت بعمل كدة زمان وأتأثر نفسياً🤍.
واهم حاجة..انك ماتخافش تبين ضعفك قدام شريك حياتك ولا تحكم ابداً على ضعفه 🤍،
ماتقارنوش علاقتكم بحد..خصوصاً اللي على السوشيال ميديا وفي الافلام وفي الروايات لاني كنت بعمل كدة زمان وأتأثر نفسياً🤍.
❤11🥰1
قبل ما تناموا
مره اتنين راحوا يعزو ف واحد بيسأل التاني انت عزيت قالو لأ ع السمنه نيهاهاهاها🦦.
مره اتنين راحوا يعزو ف واحد بيسأل التاني انت عزيت قالو لأ ع السمنه نيهاهاهاها🦦.
😁13
يعني انا عايشه دور المصلحه الاجتماعيه وبسمع كل الناس واجي اخر الليل انهار لوحدي!!
💔11
في الجنة لن نفترق ولن نخاف البُعد ولا الموت ولا الظروف ولا السفر، لن نغار ولن ننام ولن نتعب..
في الجنة لا بكاء ولا جروح ولا دموع ولا ألم ولا إبتلاء.
ستموت هناك خُصيلات الشّيب وهالات العين وإجهاد السهر ودموع الحنين.
في الجنة سنرى اللّهَ ورسوله ﷺ.
رزقني الله بِها وإياك🖤.
في الجنة لا بكاء ولا جروح ولا دموع ولا ألم ولا إبتلاء.
ستموت هناك خُصيلات الشّيب وهالات العين وإجهاد السهر ودموع الحنين.
في الجنة سنرى اللّهَ ورسوله ﷺ.
رزقني الله بِها وإياك🖤.
❤18
وسلاماً على من مَرَّ صدفة فصلَّى على رسول الله فزادني حسنة وازدادت حسناته🕊♥️♥️♥️♥️♥️.
❤17
اليوم
اجدد ثقتي بك
برحمتك ، مغفرتك ورضاك
وأعلم انه لافشل اعظم من فقدان الثقه بك
ولا نجاح اعظم من اليقين الكامل بك .
اجدد ثقتي بك
برحمتك ، مغفرتك ورضاك
وأعلم انه لافشل اعظم من فقدان الثقه بك
ولا نجاح اعظم من اليقين الكامل بك .
❤11