" ويُطفئ سبحانه في عينيك انبهارًا كان كاذبًا ليخلُق فيكَ نضوجًا يُنير بصيرتك .."🖤
❤6🥰1
بصي انا اللي اعرفه لكل واحد ليه طاقه، يعني مش كل شويه تقولي هنتحر وبتاع، دا مش كلام أصلا يتقال، عشان تقوليه كل مره، واللي بيحب ميملش أبداً ويدعمك دايما، بس أرجع وأقولك انتي اللي وصلتيه لكدا، عارفه انك تحبي تفضفضي معاه، بس كل واحد مننا عنده هموم ودنيا وكدا،وانا شايفه مهما كان متهونيش عليه أطلاقا، لمي جراحك وتعبك بنفسك، ومتتعشميش ف حد إطلاقا، وشوفي هو هيعمل اي، لو بتحبيه وباقيه عليه عاتبيه، لو خلاص اتقفلتي منه بسبب اخر موقف متعتبيش حد، وسيبي كل واحد ع راحته.
❤3
أنا مش عارفه اجمع الكلام والله، هو انتي نفس البنت ولا اي طيب، مش فاهمه، ازاي بينكم صلة قرابه وازاي عرفتيه من الماسنجر!! وضحولي يبنات بالله يعني تقولي رقم واحد وترقموا🙂..
بس عموما ف واحده بتقول حب من طرفين ولا اي؟! هو فعلاً حب من طرفين، عشان هو استحملك ف أسوء حالاتك وانتي كمان استحملتيه ف أسوء حالاته، ودايما مهتم بيكي وبيشاركك يبقى بيحبك.
رجاءا وضحولي.
بس عموما ف واحده بتقول حب من طرفين ولا اي؟! هو فعلاً حب من طرفين، عشان هو استحملك ف أسوء حالاتك وانتي كمان استحملتيه ف أسوء حالاته، ودايما مهتم بيكي وبيشاركك يبقى بيحبك.
رجاءا وضحولي.
👍3
لأ مترديش خالص، عشان هونتي عليه، وبجد اللي يهون مره، يهون ألف مره، ولو غيرتيه فعلاً، كان هيفضل متمسك بيكي، وكان هيبقى عارف انو غصب عنك لانك ف ضغط، وانتي لو سمحتي متفكريش بالشكل دا وقوي نفسك، وفكك من حب قبله ولا بعده، حافظي ع قلبك، وشوفي مستقبلك، ودنيتك ورضا ربك أهم من كل دا، لو سمحتي أبدأي صفحه جديده خالص مع ربك وأبدأي حياه بجد🩵.
❤2
اللهم لا تجعل مصيبتنا في ديننا..
ولا تجعل الدنيا أكبر همّنا..
ولا مبلغ علمنا..
فإن الدنيا زائلة كلها
وهمها وعلمها ضائعان ذاهبان
ولن يبقى مع العبد إلا ما قدم لآخرته🖤.
ولا تجعل الدنيا أكبر همّنا..
ولا مبلغ علمنا..
فإن الدنيا زائلة كلها
وهمها وعلمها ضائعان ذاهبان
ولن يبقى مع العبد إلا ما قدم لآخرته🖤.
❤8