آه فهماكي🤍...
من الحاجات المهمه اللي لازم تعملها إنك متبقيش شفافه او سطحيه يعني مش كل الناس المفروض تبقي عارفه حقيقة اللي جواكي او بمعنى مش لازم تظهري هشاشه قلبك، نقاط ضعفك، مهما اتعمقتي ف علاقه مع حد لازم تكون زي الكتاب ومتعرفهوش غير الغلاف بس ولا يتعمق خالص ف الكتاب إلا طبعاً اللي يستحق، يعني لكل قاعده شواذ، يعني انتي تبقى ظاهره للشخص إنو عارف عنك كل حاجه وانو حافظك بس هو بس يدوبك عرف الغلاف مش اقصد تبقي خبيثه اقصد تبقي حريصه، بس اللي يستحق تسمحيله يفتش ف كتابك براحته والكلام دا لل يستحق بس، وغالبا اللي يستحق يفتش ف كتابك بس بيكون اتنين تلاته بالكتير👈👉.
من الحاجات المهمه اللي لازم تعملها إنك متبقيش شفافه او سطحيه يعني مش كل الناس المفروض تبقي عارفه حقيقة اللي جواكي او بمعنى مش لازم تظهري هشاشه قلبك، نقاط ضعفك، مهما اتعمقتي ف علاقه مع حد لازم تكون زي الكتاب ومتعرفهوش غير الغلاف بس ولا يتعمق خالص ف الكتاب إلا طبعاً اللي يستحق، يعني لكل قاعده شواذ، يعني انتي تبقى ظاهره للشخص إنو عارف عنك كل حاجه وانو حافظك بس هو بس يدوبك عرف الغلاف مش اقصد تبقي خبيثه اقصد تبقي حريصه، بس اللي يستحق تسمحيله يفتش ف كتابك براحته والكلام دا لل يستحق بس، وغالبا اللي يستحق يفتش ف كتابك بس بيكون اتنين تلاته بالكتير👈👉.
❤1
ماذا بعد! 🖤
ف الغالب آه بس لما تكون طالبه معايا اوعا😂♥. حتى لسه قايله واحده كريتيڤ من نفسي لصحبتي 😂❤️.
الكلام الجامد بيطلع للجامد😂♥♥♥♥♥♥.
🥰7
يقول أحدهم:
أنهى الإمامُ الفاتِحة، وقرأ بعدَها آيةً واحدة، ولم يستطعْ أن يزيدَ عليها حرفًا.
بدأ تلاوتَه بـ
﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُون﴾
بكى الإمامُ وبكَينا خلفَه جميعًا؛
فكلٌّ منَّا يعلمُ جيِّدًا في أيِّ موضعٍ خانَ الله ورسولَه."!
أنهى الإمامُ الفاتِحة، وقرأ بعدَها آيةً واحدة، ولم يستطعْ أن يزيدَ عليها حرفًا.
بدأ تلاوتَه بـ
﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُون﴾
بكى الإمامُ وبكَينا خلفَه جميعًا؛
فكلٌّ منَّا يعلمُ جيِّدًا في أيِّ موضعٍ خانَ الله ورسولَه."!
❤5
عم احمد بتاع الكبده الي بشتري منه، كان بيبيع السندوتش ب 5جنيه امبارح لقيته بيقولي معلش بقي السندوتش بقا ب 7 جنيه فانا قولتله ليه كده بس يعم احمد قالي هعمل اي بس كل حاجه غليت علينا انبوبه الغاز غليت والخضار غلي والفينو غلي وحتي التوابل غليت وانا بصراحه خلاص جبت اخري
المشكله والغريب في كلامه إنه مجبش سيرة الكبده خالص!!!!
المشكله والغريب في كلامه إنه مجبش سيرة الكبده خالص!!!!
😁10
ماذا بعد! 🖤
نستنى شويه هناا.... كل واحد فينا جواه اسرار مهما كان علاقتك بحد معين بيست فريند او اخ او حبيب ألخ.. بينك وبين نفسك وربك اسرار كتيره اوووي ف تأكد محدش هيفهمك بشكل كافي كامل متكامل لانك اصلا مش قايله ع كل تفاصيلك واحلامك ووجعك وحزنك ف مش تزعل من حد لانو…
النهارده يجدعان كملنا سنه سوا👈👉 اه ف ناس لسه داخله وف ناس طلعت والجو دا، بس أحب أشكر أي حد موجود ف القناه وبيستحمل بوستاتي وقت الحزن و وقت الفرح وريلي انتو عيلتي التانيه وشكراً لأنكم بتشاركوني كل حاجه ولما بتدخلوا تفضفضوا، وريلي أتعرفت ع بنات قمر اوووي من القناه دخلولي، وبقوا غالين عندي جداً 🫶🤍...
شكراً لوجودكم ويا رب تكونوا بتستفادوا بالقناه حتى لو بجزء صغير ، وأكون خفيفه ع قلبكم🫶🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.
شكراً لوجودكم ويا رب تكونوا بتستفادوا بالقناه حتى لو بجزء صغير ، وأكون خفيفه ع قلبكم🫶🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.
❤6🥰2❤🔥1🔥1
قرءان المغرب، وصوت رفعت والنقشبندي، وطوبار والفجر والفطار واللمة والسحور من جنة الدنيا🥰♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥.
❤8🥰1