﷽ : ❰ فَذَرْهُمْ يَخُوضُوا وَيَلْعَبُوا حَتَّىٰ يُلَاقُوا يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ ﴿٤٢﴾ ❱♥
❤7
Message today:
﴿ فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانتَصِرْ ﴾
دعوة مختصرة تغيَّرت من أجلها الأرض والسماء ..
فلا تيأس ، ادعُ ربَّك بوجعك ، بمرضك ، بإنكسارك ، بعجزك و بهمومك .. فالله سميعٌ مجيب. ♥
﴿ فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانتَصِرْ ﴾
دعوة مختصرة تغيَّرت من أجلها الأرض والسماء ..
فلا تيأس ، ادعُ ربَّك بوجعك ، بمرضك ، بإنكسارك ، بعجزك و بهمومك .. فالله سميعٌ مجيب. ♥
❤7
نـحـن نـقـع فى حـب العقول والأرواح أمـا الشكـل فـإن الله لا يخلـق شيئـاً قبيحاً♥️.
❤11
لا تنسوا قرءاة سورة الكهف والصلاة ع النبي، وساعه الاستجابة 🤍🤍🤍......
🥰4
أنا مش عارفة البنات اللى بتسافر لوحدها دهب و الأقصر و أسوان و سانت كاترين و أحياناً بره مصر خالص دول فين أهاليهم، فين أهاليهم يقنعوا أهلى أسافر أنا كمان!
😁8
آه فهماكي🤍...
من الحاجات المهمه اللي لازم تعملها إنك متبقيش شفافه او سطحيه يعني مش كل الناس المفروض تبقي عارفه حقيقة اللي جواكي او بمعنى مش لازم تظهري هشاشه قلبك، نقاط ضعفك، مهما اتعمقتي ف علاقه مع حد لازم تكون زي الكتاب ومتعرفهوش غير الغلاف بس ولا يتعمق خالص ف الكتاب إلا طبعاً اللي يستحق، يعني لكل قاعده شواذ، يعني انتي تبقى ظاهره للشخص إنو عارف عنك كل حاجه وانو حافظك بس هو بس يدوبك عرف الغلاف مش اقصد تبقي خبيثه اقصد تبقي حريصه، بس اللي يستحق تسمحيله يفتش ف كتابك براحته والكلام دا لل يستحق بس، وغالبا اللي يستحق يفتش ف كتابك بس بيكون اتنين تلاته بالكتير👈👉.
من الحاجات المهمه اللي لازم تعملها إنك متبقيش شفافه او سطحيه يعني مش كل الناس المفروض تبقي عارفه حقيقة اللي جواكي او بمعنى مش لازم تظهري هشاشه قلبك، نقاط ضعفك، مهما اتعمقتي ف علاقه مع حد لازم تكون زي الكتاب ومتعرفهوش غير الغلاف بس ولا يتعمق خالص ف الكتاب إلا طبعاً اللي يستحق، يعني لكل قاعده شواذ، يعني انتي تبقى ظاهره للشخص إنو عارف عنك كل حاجه وانو حافظك بس هو بس يدوبك عرف الغلاف مش اقصد تبقي خبيثه اقصد تبقي حريصه، بس اللي يستحق تسمحيله يفتش ف كتابك براحته والكلام دا لل يستحق بس، وغالبا اللي يستحق يفتش ف كتابك بس بيكون اتنين تلاته بالكتير👈👉.
❤1
ماذا بعد! 🖤
ف الغالب آه بس لما تكون طالبه معايا اوعا😂♥. حتى لسه قايله واحده كريتيڤ من نفسي لصحبتي 😂❤️.
الكلام الجامد بيطلع للجامد😂♥♥♥♥♥♥.
🥰7
يقول أحدهم:
أنهى الإمامُ الفاتِحة، وقرأ بعدَها آيةً واحدة، ولم يستطعْ أن يزيدَ عليها حرفًا.
بدأ تلاوتَه بـ
﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُون﴾
بكى الإمامُ وبكَينا خلفَه جميعًا؛
فكلٌّ منَّا يعلمُ جيِّدًا في أيِّ موضعٍ خانَ الله ورسولَه."!
أنهى الإمامُ الفاتِحة، وقرأ بعدَها آيةً واحدة، ولم يستطعْ أن يزيدَ عليها حرفًا.
بدأ تلاوتَه بـ
﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُون﴾
بكى الإمامُ وبكَينا خلفَه جميعًا؛
فكلٌّ منَّا يعلمُ جيِّدًا في أيِّ موضعٍ خانَ الله ورسولَه."!
❤5
عم احمد بتاع الكبده الي بشتري منه، كان بيبيع السندوتش ب 5جنيه امبارح لقيته بيقولي معلش بقي السندوتش بقا ب 7 جنيه فانا قولتله ليه كده بس يعم احمد قالي هعمل اي بس كل حاجه غليت علينا انبوبه الغاز غليت والخضار غلي والفينو غلي وحتي التوابل غليت وانا بصراحه خلاص جبت اخري
المشكله والغريب في كلامه إنه مجبش سيرة الكبده خالص!!!!
المشكله والغريب في كلامه إنه مجبش سيرة الكبده خالص!!!!
😁10