ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
تَقولُ إحْداهُنَّ:

حَفِظتُ القُرآنَ مِن كَثرةِ اسْتِماعِهِ فَقط.

اللهمَّ بَارِك.❤️
10
﷽ : ❰ فَذَرْهُمْ يَخُوضُوا وَيَلْعَبُوا حَتَّىٰ يُلَاقُوا يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ ﴿٤٢﴾ ❱
7
Message today:
‏﴿ فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانتَصِرْ ﴾
‏دعوة مختصرة تغيَّرت من أجلها الأرض والسماء ..
‏فلا تيأس ، ادعُ ربَّك بوجعك ، بمرضك ، بإنكسارك ، بعجزك و بهمومك .. فالله سميعٌ مجيب.
7
خليك لطيف علشان كلنا بنعاني♥️.
6
“الأماكن بريئة، الغربة بداخلِنا.”
😢7
نـحـن نـقـع فى حـب العقول والأرواح أمـا الشكـل فـإن الله لا يخلـق شيئـاً قبيحاً♥️.
11
يريت بجد أنا هموت وأعرف🥲.
لا تنسوا قرءاة سورة الكهف والصلاة ع النبي، وساعه الاستجابة 🤍🤍🤍......
🥰4
اي دا؟! لأ طبعاً عادي تدعي وتتمني من ربنا انو يعوضك، ربنا قال" ادعوني فاستجب لكم"، لما تدعي دا مش معناه اعتراض ع قضاء الله، أو عدم صبر، لأ بالعكس انتي عندك حسن ظن بالله، وعادي ادعي وربنا هيعوضك ان شاء الله ويفرح قلبك .
5
مبحبش حد يقول إنه بيحبني بحب أتفرج على المواقف و أنا إللي أحدد🖤.
👏5👍1
أنا مش عارفة البنات اللى بتسافر لوحدها دهب و الأقصر و أسوان و سانت كاترين و أحياناً بره مصر خالص دول فين أهاليهم، فين أهاليهم يقنعوا أهلى أسافر أنا كمان!
😁8
أصلا🤎.
4👏1
آه فهماكي🤍...
من الحاجات المهمه اللي لازم تعملها إنك متبقيش شفافه او سطحيه يعني مش كل الناس المفروض تبقي عارفه حقيقة اللي جواكي او بمعنى مش لازم تظهري هشاشه قلبك، نقاط ضعفك، مهما اتعمقتي ف علاقه مع حد لازم تكون زي الكتاب ومتعرفهوش غير الغلاف بس ولا يتعمق خالص ف الكتاب إلا طبعاً اللي يستحق، يعني لكل قاعده شواذ، يعني انتي تبقى ظاهره للشخص إنو عارف عنك كل حاجه وانو حافظك بس هو بس يدوبك عرف الغلاف مش اقصد تبقي خبيثه اقصد تبقي حريصه، بس اللي يستحق تسمحيله يفتش ف كتابك براحته والكلام دا لل يستحق بس، وغالبا اللي يستحق يفتش ف كتابك بس بيكون اتنين تلاته بالكتير👈👉.
1
ع رأيك، هو أبو العيال وخلصانه🫶😂.
😁7
الذين يفهمون الحب جيداً، غير مرتبطين🖤.
👏4
آه والله 😂😂
وأنا كمان والله بحبك 😂.
😁5
ايا خطف القلوب🌚.
3🌚1
ف الغالب آه بس لما تكون طالبه معايا اوعا😂.

حتى لسه قايله واحده كريتيڤ من نفسي لصحبتي 😂❤️.
4
بالله بتكثف اووي🫣😂😂.
😱2😁1
يقول أحدهم:
أنهى الإمامُ الفاتِحة، وقرأ بعدَها آيةً واحدة، ولم يستطعْ أن يزيدَ عليها حرفًا.
بدأ تلاوتَه بـ
﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُون﴾

بكى الإمامُ وبكَينا خلفَه جميعًا؛
فكلٌّ منَّا يعلمُ جيِّدًا في أيِّ موضعٍ خانَ الله ورسولَه."!
5