ماذا بعد! 🖤
636 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
لما تختار تغيب أختار تغيب عشان تثبت نفسك لنفسك أشتغل على نفسك صح متغيبش عشان تشوف معزتك عند حد لإن غالبًا النتيجة هتصدمك.
👍3😢1
انا عاوزه حد يتمسك بيا كدا زي البرد🥹.
😁3🌚2👍1
كل حاجة من بعيد احلي خصوصًا البني أدمين🖤.
😢3
No one loves me
أنا برضو لما حد يلمحلي أنه معجب بيا:
😁3👏1
: هل بِـ إمكانكَ البقَاء حَتى وإنْ اتعبتُكَ معي!
6
*ماما مستغربة بابا مش بيرفضلي طلب ليه*
= شكلي وأنا بطلب من بابا حاجة:
😁5
"لا تختارني لأنني الشخص المُناسب أو لأنني  الخيار الأفضل، أريد أن أكون الشخص الذي تُصرّ عليه رغم كل السوءِ الذي تراهُ فيى"
🌚51
إن شاء الله .
🔥4
عطونا دنيا خربانه... وقالوا جيل فاشل🚶‍♀.
🔥4
مش مبرر بردو إنك توقعي ف فتنه عظيمه بالشكل دا، اوعي تتضعفي واحتياجك للحنان ميخليكيش تعصي الله، دا الشيطان هو اللي بيحطلك المبرر دا، فكرة إنك بتفكري هتوقعي ف الفتنه دي، ف أوريدي هتوقعي فيها، اتركي الفكره دي من دماغك، ربنا حنين علينا جداً، اوعي تتضعفي قاومي نفسك واحتياجك بلاش بالله عليكى، وربنا هيعوضك والله ويغير الحال، أسأل الله الثبات لكي والحفاظ ع قلبك ودينك🥹.
👍4
التاني المخييييف😫.
🔥4
احذروني يجمااااعه😂💗...
لما بنشل بتصيب مش بتخيب😂💗مبارك للأهلي، ربنا عالم بالنفسيه😂💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗.
❤‍🔥6
بالله ما أعرف🥲.
👍4
تيجي اتكلم عن: لما تقطع علاقتك بحد "أي أدآب التعامل اللي تدل ع إنك إنسان محترم وراقي اللي تعملها بعد انتهاء العلاقه!"
👍7
ماذا بعد! 🖤
تيجي اتكلم عن: لما تقطع علاقتك بحد "أي أدآب التعامل اللي تدل ع إنك إنسان محترم وراقي اللي تعملها بعد انتهاء العلاقه!"
أحترمه وأفتكر الأوقات والذكريات الحلوه اللي بينكم.

(مهما حصل بينكم أكيد كان فيه اوقات حلوه قضيتوها سوا)
5👍1
ماذا بعد! 🖤
أحترمه وأفتكر الأوقات والذكريات الحلوه اللي بينكم. (مهما حصل بينكم أكيد كان فيه اوقات حلوه قضيتوها سوا)
تقبل إنك خلاص شلت الشخص دا من حياتك او مبقاش قريب منك لإنه ممكن يكون كان بيإذيك او مكنتش مستريح معاه وهو كمان... بمعنى إن خلاص انتم الاتنين مبقتش نافع تبقوا أصدقاء.

(ودا طبعاً بعد محاولات من الطرفين انهم يخلوا العلاقه تكمل ولكن منفعش)
4👍2
ماذا بعد! 🖤
تقبل إنك خلاص شلت الشخص دا من حياتك او مبقاش قريب منك لإنه ممكن يكون كان بيإذيك او مكنتش مستريح معاه وهو كمان... بمعنى إن خلاص انتم الاتنين مبقتش نافع تبقوا أصدقاء. (ودا طبعاً بعد محاولات من الطرفين انهم يخلوا العلاقه تكمل ولكن منفعش)
مفيش داعي إنك تحاول تكره الناس فيه أو تتكلم عنه بطريقة وحشة مع أي حد لأنك بكل بساطه مش هتحب انو يعمل فيك كدا، وتقبل انو مش شرط يكون إنسان وحش مع كل الناس وممكن معاملته معاك كانت شئ ومع الناس اللي حواليه شئ تاني.

(وممكن ساعتها الناس تكرهك أنت لأنك بتحاول تسوء سمعة شخص)
(وفي فرق بين إنك تشتكي لحد لأنك مدايق وانك تشتكي لمجرد الشكوي وتشويه السمعه
4👍2
ماذا بعد! 🖤
مفيش داعي إنك تحاول تكره الناس فيه أو تتكلم عنه بطريقة وحشة مع أي حد لأنك بكل بساطه مش هتحب انو يعمل فيك كدا، وتقبل انو مش شرط يكون إنسان وحش مع كل الناس وممكن معاملته معاك كانت شئ ومع الناس اللي حواليه شئ تاني. (وممكن ساعتها الناس تكرهك أنت لأنك بتحاول…
متتمناش ليه حاجه وحشة، هو اكيد كان شخص معاك ف يوم من الأيام حلو، خليك دايما بتتمناله الخير بس بعيد عن حياتك.

(وأفتكر إن الخصام والكره أشياء غير مستحبه ومش من الأديان السماويه ومفيش دين بيحث ع كدا)
5👍1
ماذا بعد! 🖤
متتمناش ليه حاجه وحشة، هو اكيد كان شخص معاك ف يوم من الأيام حلو، خليك دايما بتتمناله الخير بس بعيد عن حياتك. (وأفتكر إن الخصام والكره أشياء غير مستحبه ومش من الأديان السماويه ومفيش دين بيحث ع كدا)
لو الشخص دا كان بيمر بشده او فتره صعبه واحتاجك فيها أو احتاج مساعده منك، متترددش ابدا إنك توقف جنبه و تساعده، وتنسى وقتها كل اللي كام بينكم من خلافات لأنه قرر وقتها يستنجد بيك، أعمل بأصلك وبأخلاقكك.

(ومتأكدلوش إن كان فعلاً مخطأ ف الاختيار)
6😢1
ماذا بعد! 🖤
لو الشخص دا كان بيمر بشده او فتره صعبه واحتاجك فيها أو احتاج مساعده منك، متترددش ابدا إنك توقف جنبه و تساعده، وتنسى وقتها كل اللي كام بينكم من خلافات لأنه قرر وقتها يستنجد بيك، أعمل بأصلك وبأخلاقكك. (ومتأكدلوش إن كان فعلاً مخطأ ف الاختيار)
ودا غير إن التلقيح بعد المشاكل بين الاصحاب والأقارب والمنفصلين من قلة العقل، والدين والمروءة، وإن الفجر ف الخصومة من صفات المنافقين.
قال سبحانه و تعالى"ولا تنسوا الفضل بينكم"
والإمام الشافعي قال: الحر من راعى وداد لحظة.


من مكارم الأخلاق الا تنسى ما كان بينك وبين الناس من ود.
7👍1