"لا تختارني لأنني الشخص المُناسب أو لأنني الخيار الأفضل، أريد أن أكون الشخص الذي تُصرّ عليه رغم كل السوءِ الذي تراهُ فيى"❤
🌚5❤1
مش مبرر بردو إنك توقعي ف فتنه عظيمه بالشكل دا، اوعي تتضعفي واحتياجك للحنان ميخليكيش تعصي الله، دا الشيطان هو اللي بيحطلك المبرر دا، فكرة إنك بتفكري هتوقعي ف الفتنه دي، ف أوريدي هتوقعي فيها، اتركي الفكره دي من دماغك، ربنا حنين علينا جداً، اوعي تتضعفي قاومي نفسك واحتياجك بلاش بالله عليكى، وربنا هيعوضك والله ويغير الحال، أسأل الله الثبات لكي والحفاظ ع قلبك ودينك🥹♥.
👍4
تيجي اتكلم عن: لما تقطع علاقتك بحد "أي أدآب التعامل اللي تدل ع إنك إنسان محترم وراقي اللي تعملها بعد انتهاء العلاقه!"
👍7
ماذا بعد! 🖤
تيجي اتكلم عن: لما تقطع علاقتك بحد "أي أدآب التعامل اللي تدل ع إنك إنسان محترم وراقي اللي تعملها بعد انتهاء العلاقه!"
أحترمه وأفتكر الأوقات والذكريات الحلوه اللي بينكم.
(مهما حصل بينكم أكيد كان فيه اوقات حلوه قضيتوها سوا)
(مهما حصل بينكم أكيد كان فيه اوقات حلوه قضيتوها سوا)
❤5👍1
ماذا بعد! 🖤
أحترمه وأفتكر الأوقات والذكريات الحلوه اللي بينكم. (مهما حصل بينكم أكيد كان فيه اوقات حلوه قضيتوها سوا)
تقبل إنك خلاص شلت الشخص دا من حياتك او مبقاش قريب منك لإنه ممكن يكون كان بيإذيك او مكنتش مستريح معاه وهو كمان... بمعنى إن خلاص انتم الاتنين مبقتش نافع تبقوا أصدقاء.
(ودا طبعاً بعد محاولات من الطرفين انهم يخلوا العلاقه تكمل ولكن منفعش)
(ودا طبعاً بعد محاولات من الطرفين انهم يخلوا العلاقه تكمل ولكن منفعش)
❤4👍2
ماذا بعد! 🖤
تقبل إنك خلاص شلت الشخص دا من حياتك او مبقاش قريب منك لإنه ممكن يكون كان بيإذيك او مكنتش مستريح معاه وهو كمان... بمعنى إن خلاص انتم الاتنين مبقتش نافع تبقوا أصدقاء. (ودا طبعاً بعد محاولات من الطرفين انهم يخلوا العلاقه تكمل ولكن منفعش)
مفيش داعي إنك تحاول تكره الناس فيه أو تتكلم عنه بطريقة وحشة مع أي حد لأنك بكل بساطه مش هتحب انو يعمل فيك كدا، وتقبل انو مش شرط يكون إنسان وحش مع كل الناس وممكن معاملته معاك كانت شئ ومع الناس اللي حواليه شئ تاني.
(وممكن ساعتها الناس تكرهك أنت لأنك بتحاول تسوء سمعة شخص)
(وفي فرق بين إنك تشتكي لحد لأنك مدايق وانك تشتكي لمجرد الشكوي وتشويه السمعه
(وممكن ساعتها الناس تكرهك أنت لأنك بتحاول تسوء سمعة شخص)
(وفي فرق بين إنك تشتكي لحد لأنك مدايق وانك تشتكي لمجرد الشكوي وتشويه السمعه
❤4👍2
ماذا بعد! 🖤
مفيش داعي إنك تحاول تكره الناس فيه أو تتكلم عنه بطريقة وحشة مع أي حد لأنك بكل بساطه مش هتحب انو يعمل فيك كدا، وتقبل انو مش شرط يكون إنسان وحش مع كل الناس وممكن معاملته معاك كانت شئ ومع الناس اللي حواليه شئ تاني. (وممكن ساعتها الناس تكرهك أنت لأنك بتحاول…
متتمناش ليه حاجه وحشة، هو اكيد كان شخص معاك ف يوم من الأيام حلو، خليك دايما بتتمناله الخير بس بعيد عن حياتك.
(وأفتكر إن الخصام والكره أشياء غير مستحبه ومش من الأديان السماويه ومفيش دين بيحث ع كدا)
(وأفتكر إن الخصام والكره أشياء غير مستحبه ومش من الأديان السماويه ومفيش دين بيحث ع كدا)
❤5👍1
ماذا بعد! 🖤
متتمناش ليه حاجه وحشة، هو اكيد كان شخص معاك ف يوم من الأيام حلو، خليك دايما بتتمناله الخير بس بعيد عن حياتك. (وأفتكر إن الخصام والكره أشياء غير مستحبه ومش من الأديان السماويه ومفيش دين بيحث ع كدا)
لو الشخص دا كان بيمر بشده او فتره صعبه واحتاجك فيها أو احتاج مساعده منك، متترددش ابدا إنك توقف جنبه و تساعده، وتنسى وقتها كل اللي كام بينكم من خلافات لأنه قرر وقتها يستنجد بيك، أعمل بأصلك وبأخلاقكك.
(ومتأكدلوش إن كان فعلاً مخطأ ف الاختيار)
(ومتأكدلوش إن كان فعلاً مخطأ ف الاختيار)
❤6😢1