- گبرت المنازل ، و صغرت الأسر
- تطور الطب ، و ساءت الصحة
- بلغنا القمر ، و جهلنا الجار
- زاد المال ، و تلاشت راحة البال
- ارتفع الذكاء ، و قلت الحكمة
- زادت المعرفة ، و تناقصت المشاعر
- گثر الأصدقاء ، و اختفى الوفاء
- و تنوعت الساعات ، و لا نجد الوقت !!!
كانت البيوت من تراب و القلوب من ذهب ... و اليوم البيوت من ذهب ، و القلوب من حجر...!
- تطور الطب ، و ساءت الصحة
- بلغنا القمر ، و جهلنا الجار
- زاد المال ، و تلاشت راحة البال
- ارتفع الذكاء ، و قلت الحكمة
- زادت المعرفة ، و تناقصت المشاعر
- گثر الأصدقاء ، و اختفى الوفاء
- و تنوعت الساعات ، و لا نجد الوقت !!!
كانت البيوت من تراب و القلوب من ذهب ... و اليوم البيوت من ذهب ، و القلوب من حجر...!
😢4
انتي اهو قولتيها ضغط شغل، يعني مثلا عاوزاه يسيب شغله ويكلمك، هي البدايات كدا ياختشي يرد عليكي ف الثانيه وممكن وهو ف الحمام عادي 😂، يتمكن بقا ونقل شويه من الاهتمام ع شويه من الدلع مهو حبيتني خلاص 😂...
بس بتفرق جداً لما يجي ف وقت فراغه ولما يفضي نفسه عشانك، انتي تعملي اي دقولت؟!
تقوليله هو أنت فعلاً الشغل ضغطك جامد كدا ولا انت زهقت مني ولا أنت مش حابب تتكلم معايا!!
انا برأي الحب الحقيقي بجد لأ اهتمام يقل مع الوقت ولا الكلام دا خالص، البدايه زي ف نص الطريق بل بالعكس دا تزيد كمان، عشان ريلي الحب يعني اهتمام وثقه وألفه، بس ممكن فعلاً ضغط شغل، واللي قلبك حاسس بيه بيكون صح، يعني انتي حاسه فعلاً ضغط شغل ولا ممكن شئ تاني🙂.
بس بتفرق جداً لما يجي ف وقت فراغه ولما يفضي نفسه عشانك، انتي تعملي اي دقولت؟!
تقوليله هو أنت فعلاً الشغل ضغطك جامد كدا ولا انت زهقت مني ولا أنت مش حابب تتكلم معايا!!
انا برأي الحب الحقيقي بجد لأ اهتمام يقل مع الوقت ولا الكلام دا خالص، البدايه زي ف نص الطريق بل بالعكس دا تزيد كمان، عشان ريلي الحب يعني اهتمام وثقه وألفه، بس ممكن فعلاً ضغط شغل، واللي قلبك حاسس بيه بيكون صح، يعني انتي حاسه فعلاً ضغط شغل ولا ممكن شئ تاني🙂.
❤1
ربي إني احاول فدُلني.
ربي إني احاول فأعني.
ربي إني احاول فأوصلني.♥️
ربي إني احاول فأعني.
ربي إني احاول فأوصلني.♥️
❤3😢1
ما يُميزك ليست ملامحك ولا اللون العسلي في عينيك ما يُميزك حقاً هو شعور الحُب الذي تمنحه لكل الأشياء حولك.
🥰1
بفكر انزل كل يومين محاضره ريكورد عن السيره النبويه هنزل وهتسمعوا واعمل اسئله عليها ولا هتطنشوا؟!
هنسمع ❤️
لأ هطنش👍
هنسمع ❤️
لأ هطنش👍
❤13
كنتي صغيره وكان تجربه وعدت واتعلمتي منها، مش المفروض حالتك تسوء وتبقى حالتك بالشكل دا؟! هو اي!! واحد تعبان واحد خاين، سابك من غير اسباب ولي عشان ارتبط بحد تاني! نفضل نعيط بقى ونندب حظنا!! نحط ف نفسنا ونتغير للأسوأ!! بالعكس الضربه اللي بتوجع بتعلم، تتعلمي منها تمحيه من حياتك وتمحي اي حد بلا كلام احترام بلا اخوات، حققي ذاتك متخلهوش يحقق هدفه، من استغى ف نحن عنه أغنى، لي متقوليش انو ربنا حب يبعدك عن الطريق دا الارتباط ودا؟! بصي للموضوع بمنظور تاني، الحياه دورس، ولازم نتعلم فوقي، انتي قويه، قربي من ربك اكتر واكتر لسه العوض والشخص المناسب بجد مجاش، أسألي الله ان يهديكي ويدلك ع الطريق الصح💗.
حاولي انتي تفهميني، دا غلط غلط جداً كمان عارفه لو كلم باباكي انو هيتقدم بكرا، مكنتيش قابلتيه ولا اتصورتي معاه، قوليله مثلا لو انا اختك كنت هتعمل اي لو بتقابل واحد ولا اتصورت مع واحد، قالك عادي، يبقى كداب، مقولناش الحب حرام بس حرام الكلام اللي بتعملوا دا، يستي بأي حق تقابليه؟؟ بأي حق تتصوري معاه؟؟ بأي حق بجد؟! انتي لولا عارفه انو غلط لولا انتي ف حيره، امسحي صورك ولو سمحتي حافظ ع نفسك، بعيدا عن الثقه بس دي حرام، حرام جداً، بيحبك هيخاف عليكي، مش هقتنع انا حتة بيحبني بجد دي وبنتقابل وبنتصور ايييي دااااااا؟!
👍2
هَوِن عليك فما شآء الله كان وما لم يشأ لم يكن
وهو العليم الخبير
فسبحانه وتعالي يدبر الأمر ويربط علي قلوبنا وييسر امورنا بعلمه وحكمته وليس بإرادتنا وهو أعلم مِنا بأنفسنا
اذكرني واذكركم بأنه
"ليس لنا من الأمر شيء وأن الأمر كله لله"💗
وهو العليم الخبير
فسبحانه وتعالي يدبر الأمر ويربط علي قلوبنا وييسر امورنا بعلمه وحكمته وليس بإرادتنا وهو أعلم مِنا بأنفسنا
اذكرني واذكركم بأنه
"ليس لنا من الأمر شيء وأن الأمر كله لله"💗
❤3