ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
- گبرت المنازل ، و صغرت الأسر
- تطور الطب ، و ساءت الصحة
- بلغنا القمر ، و جهلنا الجار
- زاد المال ، و تلاشت راحة البال
- ارتفع الذكاء ، و قلت الحكمة
- زادت المعرفة ، و تناقصت المشاعر
- گثر الأصدقاء ، و اختفى الوفاء
- و تنوعت الساعات ، و لا نجد الوقت !!!

كانت البيوت من تراب و القلوب من ذهب ... و اليوم البيوت من ذهب ، و القلوب من حجر...!
😢4
طب والله لأكون دحيحه الترم التاني بس أعدي دا .
😁3
فعلاً ان شاء الله خير وربنا يقدم اللي فيه الخير، وانتي سبيها ع الله .
اصحي معاه شويه كده مش اصول نكد دي🤌.
😁3
ياعم انا السئ في روايه احدهم وسئ في روايتي وسئ ياسئ
😁4
انتي اهو قولتيها ضغط شغل، يعني مثلا عاوزاه يسيب شغله ويكلمك، هي البدايات كدا ياختشي يرد عليكي ف الثانيه وممكن وهو ف الحمام عادي 😂، يتمكن بقا ونقل شويه من الاهتمام ع شويه من الدلع مهو حبيتني خلاص 😂...

بس بتفرق جداً لما يجي ف وقت فراغه ولما يفضي نفسه عشانك، انتي تعملي اي دقولت؟!

تقوليله هو أنت فعلاً الشغل ضغطك جامد كدا ولا انت زهقت مني ولا أنت مش حابب تتكلم معايا!!

انا برأي الحب الحقيقي بجد لأ اهتمام يقل مع الوقت ولا الكلام دا خالص، البدايه زي ف نص الطريق بل بالعكس دا تزيد كمان، عشان ريلي الحب يعني اهتمام وثقه وألفه، بس ممكن فعلاً ضغط شغل، واللي قلبك حاسس بيه بيكون صح، يعني انتي حاسه فعلاً ضغط شغل ولا ممكن شئ تاني🙂.
1
ربي إني احاول فدُلني.
ربي إني احاول فأعني.
ربي إني احاول فأوصلني.♥️
3😢1
مهو غصب عنه ي بنتي، معلش استحملي، الإهتمام مبيطلبش🙂 وانتي لازم توقفي جنبه ومتغطضهوش ، عارفه انها غصب عنك بس دا شغل.
‏ما يُميزك ليست ملامحك ولا اللون العسلي في عينيك ما يُميزك حقاً هو شعور الحُب الذي تمنحه لكل الأشياء حولك.
🥰1
لقد ساءت الاوضاع ، يارب انجح صافي .
We are not the same 😌
👍9
بفكر انزل كل يومين محاضره ريكورد عن السيره النبويه هنزل وهتسمعوا واعمل اسئله عليها ولا هتطنشوا؟!

هنسمع ❤️

لأ هطنش👍
13
على المرء أن يعتاد 🖤.
💔1
كنتي صغيره وكان تجربه وعدت واتعلمتي منها، مش المفروض حالتك تسوء وتبقى حالتك بالشكل دا؟! هو اي!! واحد تعبان واحد خاين، سابك من غير اسباب ولي عشان ارتبط بحد تاني! نفضل نعيط بقى ونندب حظنا!! نحط ف نفسنا ونتغير للأسوأ!! بالعكس الضربه اللي بتوجع بتعلم، تتعلمي منها تمحيه من حياتك وتمحي اي حد بلا كلام احترام بلا اخوات، حققي ذاتك متخلهوش يحقق هدفه، من استغى ف نحن عنه أغنى، لي متقوليش انو ربنا حب يبعدك عن الطريق دا الارتباط ودا؟! بصي للموضوع بمنظور تاني، الحياه دورس، ولازم نتعلم فوقي، انتي قويه، قربي من ربك اكتر واكتر لسه العوض والشخص المناسب بجد مجاش، أسألي الله ان يهديكي ويدلك ع الطريق الصح💗.
حاولي انتي تفهميني، دا غلط غلط جداً كمان عارفه لو كلم باباكي انو هيتقدم بكرا، مكنتيش قابلتيه ولا اتصورتي معاه، قوليله مثلا لو انا اختك كنت هتعمل اي لو بتقابل واحد ولا اتصورت مع واحد، قالك عادي، يبقى كداب، مقولناش الحب حرام بس حرام الكلام اللي بتعملوا دا، يستي بأي حق تقابليه؟؟ بأي حق تتصوري معاه؟؟ بأي حق بجد؟! انتي لولا عارفه انو غلط لولا انتي ف حيره، امسحي صورك ولو سمحتي حافظ ع نفسك، بعيدا عن الثقه بس دي حرام، حرام جداً، بيحبك هيخاف عليكي، مش هقتنع انا حتة بيحبني بجد دي وبنتقابل وبنتصور ايييي دااااااا؟!
👍2
‏IMG_1419
<unknown>
فقط ليطمئن قلبي وقلبك🤍.
2
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ❤️

حاضر بكرا هنزلهم💗، تقريباً هو وعبد الرحمن، بكرا هنزلهمم❤️.
👍3
صباح الخير.
ابو الاستمراريه ع ابو السعي ع ابو الوصول.
👍7
هَوِن عليك فما شآء الله كان وما لم يشأ لم يكن
وهو العليم الخبير
فسبحانه وتعالي يدبر الأمر ويربط علي قلوبنا وييسر امورنا بعلمه وحكمته وليس بإرادتنا وهو أعلم مِنا بأنفسنا
اذكرني واذكركم بأنه
"ليس لنا من الأمر شيء وأن الأمر كله لله"💗
3
مش عارفه والله، ممكن تقوله وريني حاجه من الشات، وبعدين ممكن كذب اصلا وبيقول كدا.