ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
احذفي الرقم ومتشغليش بالك بيها وتجهاليها كام يوم كدا هنشوف رد فعلها اي، وقولتلك لازم اي علاقه يكون فيها تقدير ليكي، ومتفرضيش نفسك عليها، ولا انتي تزعلي نفسك خالص، المهم راحتك النفسيه.
خايفه تسبيه عشان شماتة اهلك فيكي صح!! لأ ي غاليه تسبيه وتقولي متفقناش او احكي لمامتك الحقيقه بس لازم تفشكلي، دا واحد خاين وبجح وبيعمل كدا ف الخطوبه استحاله يتوب بعد الجواز، اقعطي العلاقه من الأول، انا مش مستوعبه انتي ازاي قابله لحد دلوقت الكائن دا يكون خطيبك اصلا، افشكلي الخطوبه وملكيش دعوه بحد هيقول اي، احسن ما تفضلي طول عمرك مع الكائن دا، دا بيعمل ذنب من اكبر الكبائر، خدي قرار بسرعه ودوسي ع قلبك وكفايه لحد كدا.
اه عادي ، ودا شخص محترم جداً باين عليه وعاوز يتقي ربنا فيكي، بقينا بنستغرب المحترمين؟! بقينا بنستغرب ازاي واحد مكلمش بنت عاوزها؟! وصلنا لمرحله زباله خالص، وان شاء الله خير وسبيها ع اللي فوق.
2
لا انا كده بلم أُجره مش درجات !🚶‍♀
😁2
ايه امتحان سبت و اتنين و اربع دا، ده لو مواعيد تمرين سباحة مش هنلحق ننشف!!
😁3
بصي انتي يعتبر فحالة موڤ اون من خطيبك ف أي حد هيكلمك هيقدر يتمكن منك، وبعدين اللي شاري هيتقدم بلص سوري يعني دا گدا مش محترم عشان عاوز يقابلك، لو مرتحاله فعلاً قوليله تعالى اتقدم وافق!! احكي ع انك كنتي مخطوبه قبل كدا، واصلا هو هيسأل عليكي من برا وهيعرف انك كنتي مخطوبه دا لو عاوز يتقدم فعلاً، بلاش تفكري انو العوض وكدا، وبلاش تدخلي علاقات ولا تقابلي، بلاش تغضبي ربك واللي عاوزك بجد هيجيلك.
👍1
طيب ازاي بجد لما هو كويس ومحترم بيكلمك من ورا اخوكي لي؟! خان ثقة اخوكي لي؟!

وبعدين ملناش علاقه بالبلد تبعه ولا طبعهم انتي مش هتتجوزي البلد انتي هتتجوزيه هو، انتي تبعدي لحد ما يتقدم ويكون فيه بينكم حاجه رسمي تمام.
مسمهاش كريزما، ومش عاوزه اقول اسمها اي، واللي فيه الخير يقدمه ربنا، وف اوقات كتير لازم ناخد قرارات عكس رغبتنا عشان نرتاح ونتقدر تمم.
- گبرت المنازل ، و صغرت الأسر
- تطور الطب ، و ساءت الصحة
- بلغنا القمر ، و جهلنا الجار
- زاد المال ، و تلاشت راحة البال
- ارتفع الذكاء ، و قلت الحكمة
- زادت المعرفة ، و تناقصت المشاعر
- گثر الأصدقاء ، و اختفى الوفاء
- و تنوعت الساعات ، و لا نجد الوقت !!!

كانت البيوت من تراب و القلوب من ذهب ... و اليوم البيوت من ذهب ، و القلوب من حجر...!
😢4
طب والله لأكون دحيحه الترم التاني بس أعدي دا .
😁3
فعلاً ان شاء الله خير وربنا يقدم اللي فيه الخير، وانتي سبيها ع الله .
اصحي معاه شويه كده مش اصول نكد دي🤌.
😁3
ياعم انا السئ في روايه احدهم وسئ في روايتي وسئ ياسئ
😁4
انتي اهو قولتيها ضغط شغل، يعني مثلا عاوزاه يسيب شغله ويكلمك، هي البدايات كدا ياختشي يرد عليكي ف الثانيه وممكن وهو ف الحمام عادي 😂، يتمكن بقا ونقل شويه من الاهتمام ع شويه من الدلع مهو حبيتني خلاص 😂...

بس بتفرق جداً لما يجي ف وقت فراغه ولما يفضي نفسه عشانك، انتي تعملي اي دقولت؟!

تقوليله هو أنت فعلاً الشغل ضغطك جامد كدا ولا انت زهقت مني ولا أنت مش حابب تتكلم معايا!!

انا برأي الحب الحقيقي بجد لأ اهتمام يقل مع الوقت ولا الكلام دا خالص، البدايه زي ف نص الطريق بل بالعكس دا تزيد كمان، عشان ريلي الحب يعني اهتمام وثقه وألفه، بس ممكن فعلاً ضغط شغل، واللي قلبك حاسس بيه بيكون صح، يعني انتي حاسه فعلاً ضغط شغل ولا ممكن شئ تاني🙂.
1
ربي إني احاول فدُلني.
ربي إني احاول فأعني.
ربي إني احاول فأوصلني.♥️
3😢1
مهو غصب عنه ي بنتي، معلش استحملي، الإهتمام مبيطلبش🙂 وانتي لازم توقفي جنبه ومتغطضهوش ، عارفه انها غصب عنك بس دا شغل.
‏ما يُميزك ليست ملامحك ولا اللون العسلي في عينيك ما يُميزك حقاً هو شعور الحُب الذي تمنحه لكل الأشياء حولك.
🥰1
لقد ساءت الاوضاع ، يارب انجح صافي .
We are not the same 😌
👍9