ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
لما يتقدملك عريس ايام الإمتحانات ويقولك اول شرط ليا تقعدي من الكلية
=..
😁4
انا عن نفسي عمري ما عملت الحركه دي ولا هعملها، دا قلة أدب انو بنت تعمل كدا وانو تقعد تهزر وتتعالى عليه، دا نقص دا، كل حاجه تبقى بالاحترام والأصول انما شغل الهطل وعيال دا لأ.
1
الحل إنك تنسي التاني خالص، ولا تقولي كنت مبسوطه معاه ولا زعلانه معاه، عشان كدا بتعملي مقارنه بخطيبك وهو اصلا مينفعش يتحط بمقارنه معاه، انسي كل حاجه بالمعنى الحرفي، أبدأي حياه معاه ع نضافه كدا، وركزي ع النقاط الحلوه اللي فيه، وركزي اوووي ع انو دا دخلك البيت من بابه وشاريكي وعاوزك معاه تكملي الباقي من عمره، اشغلي بالك بيه بيتفاصليه بيحب اي مش بيحب اي يعني بمعنى تخليه يملى حياتك، وان شاء الله خير ومع الوقت هتحبيه، وربنا يقدم اللي فيه الخير ان شاء الله .
1
أول جمله هتشوفها مسدج ليك🫶🌚.
1
قوليله تمام ومش هنتكلم ولا هندخل علاقه عشان اللي بيحب حد بجد يخاف عليه من النار واجتهد عشان اكون من حلالك وافق ع الكلام دا؟!يبقى بيحبك بجد ومش عاوز يتسلى، فضل يبرر وكلام من دا تأكدي غاوي يتسلى.
1
وكأني اخبرتك بما يؤذيني وعاقبتني به! 🖤
💔31
ماذا بعد! 🖤
لما يتقدملك عريس ايام الإمتحانات ويقولك اول شرط ليا تقعدي من الكلية =..
بجد يجماعه مش ترول يعني اي حبيتك بالتلاته دي؟!
طيب انتي طالق بالتلاته عارفينها.. حبيتك بتلاته يعني اي؟! بقلبي وعيني وروحي ولا اي؟! انا سايبه المذاكره والله وبفكر يعني اي بالتلاته؟! 🙂
😁7
ربى أشرح لى صدرى ويسر لي امري واحلل عقدة من لساني يفقه قولي....بسم الله الفتاح
اللهم لا صعب إلا ما يسرته وأنت إن شئت جعلت الصعب سهلا يا ارحم الراحمين....
اللهم انى اسألك فهم النبيين والصديقين والملائكة المقربين....
اللهم اني استودعك ما قرأت وما حفظت وما تعلمت فرده عند حاجتى إليه إنك على كل شيء قدير💗.

دعوه بالله عليكم عندي امتحان النهارده 💗.
5
أحنا فين والساعه واحده فين!! 🦦
😁6
الحمدلله ع كل حال🙂.
😢6
محلناش غير سؤال واحد والباقي هبد

احنا:
😁6
بصي لو قالك تاني انو بيحبك خدي الموضوع جد، قوليله أنت بتحبني بجد ولا اي، ولو بتحبني بتكلم واحده تانيه لي، وافهمي اي وضعه بالظبط.
لأ عادي خالص مفيش مشاكل ف الموضوع وبعدين دي تلات شهور بس مش سنين يعني، والتفاهم مش ضروري بالسن ع فكره، طالما بتحبوا بعض هتعرفوا تتفقوا.
احذفي الرقم ومتشغليش بالك بيها وتجهاليها كام يوم كدا هنشوف رد فعلها اي، وقولتلك لازم اي علاقه يكون فيها تقدير ليكي، ومتفرضيش نفسك عليها، ولا انتي تزعلي نفسك خالص، المهم راحتك النفسيه.
خايفه تسبيه عشان شماتة اهلك فيكي صح!! لأ ي غاليه تسبيه وتقولي متفقناش او احكي لمامتك الحقيقه بس لازم تفشكلي، دا واحد خاين وبجح وبيعمل كدا ف الخطوبه استحاله يتوب بعد الجواز، اقعطي العلاقه من الأول، انا مش مستوعبه انتي ازاي قابله لحد دلوقت الكائن دا يكون خطيبك اصلا، افشكلي الخطوبه وملكيش دعوه بحد هيقول اي، احسن ما تفضلي طول عمرك مع الكائن دا، دا بيعمل ذنب من اكبر الكبائر، خدي قرار بسرعه ودوسي ع قلبك وكفايه لحد كدا.
اه عادي ، ودا شخص محترم جداً باين عليه وعاوز يتقي ربنا فيكي، بقينا بنستغرب المحترمين؟! بقينا بنستغرب ازاي واحد مكلمش بنت عاوزها؟! وصلنا لمرحله زباله خالص، وان شاء الله خير وسبيها ع اللي فوق.
2
لا انا كده بلم أُجره مش درجات !🚶‍♀
😁2
ايه امتحان سبت و اتنين و اربع دا، ده لو مواعيد تمرين سباحة مش هنلحق ننشف!!
😁3
بصي انتي يعتبر فحالة موڤ اون من خطيبك ف أي حد هيكلمك هيقدر يتمكن منك، وبعدين اللي شاري هيتقدم بلص سوري يعني دا گدا مش محترم عشان عاوز يقابلك، لو مرتحاله فعلاً قوليله تعالى اتقدم وافق!! احكي ع انك كنتي مخطوبه قبل كدا، واصلا هو هيسأل عليكي من برا وهيعرف انك كنتي مخطوبه دا لو عاوز يتقدم فعلاً، بلاش تفكري انو العوض وكدا، وبلاش تدخلي علاقات ولا تقابلي، بلاش تغضبي ربك واللي عاوزك بجد هيجيلك.
👍1