مش عايزه احلف بس انا كل ما البس الهاند فري بحس الدنيا كلها بتنادي عليا والباب بيخبط.🚶♀
😁11
انا جايه اقولك متزعلش ،انا عارفه ان الفترة دي صعبة أوي ،وطولت معاك ،بس هتعدي والله زي اللي عدت قبلها ،انت تعرف ان ف فرح وعوض وخير كتير مستنيك علشان ينسيك كل التعب ده ،اصبر شويه كمان، علشان اللي جاي أحلي مليون مره من اللي فات ،انت اتحملت كتير أوي ،وربنا عالم بكل ده ،ومحضرلك جبر عظيم لقلبك ،روق بقى ،واطمن كده ،وسلمها لله ."♥
❤3🥰1
الإعجاب: شئ عادي ممكن اي حد يعجب بحد، مثلا شخصيته، كلامه، طريقة تفكيره، لبسه، روحه، معجب يعني لفت نظرك مش اكتر، و هيزول مع زوال السبب.
إنما الحب دا شئ تاني خالص حاجه كدا روحانيه، يعني اتعلقت بالشخص دا من غير ما تعرف سببه اي، وكله مميزات قدامك كدا، لما تشوف شخص بتحبه قلبك دا تحسه بيرقص من الفرحه، الحب شئ جميل جداً جداً، بس الحب الحلال، دا سيدنا علي بن ابي طالب خلع باب خبير لوحده، ولما ماتت فاطمه الزهراء قال اعينوني ع حملها🥹💗.
فرق كبير جدا بين الحب والإعجاب، ولما الاتنين يجمعوا مع بعض يبقى عشق❤️.
إنما الحب دا شئ تاني خالص حاجه كدا روحانيه، يعني اتعلقت بالشخص دا من غير ما تعرف سببه اي، وكله مميزات قدامك كدا، لما تشوف شخص بتحبه قلبك دا تحسه بيرقص من الفرحه، الحب شئ جميل جداً جداً، بس الحب الحلال، دا سيدنا علي بن ابي طالب خلع باب خبير لوحده، ولما ماتت فاطمه الزهراء قال اعينوني ع حملها🥹💗.
فرق كبير جدا بين الحب والإعجاب، ولما الاتنين يجمعوا مع بعض يبقى عشق❤️.
❤3
أنا واحده لا ارجح ابدا انو بنت تدخل تقول لولد بحبك او معجبه بيك، ولا دين ولا عقيده ولا تربيه ترجح الشئ دا نهائي، وارجع واقول المرأة ف السلام يسعى إليها وهي لا تسعى، يخطي لها بلاد وهي لا تخطي خطوه واحده، انتي غاليه وحافظي ع قلبك لحد ما يجي بالحلال، بلاش تدخلي السكه دي، تخيلي مثلا هو هيقول عليكي اي؟! هتقولي عادي مفيش مشاكل ف الموضوع وانتي مكبره الموضوع اوووي! قولك طالما مفيش مشاكل ف الموضوع روحي قولي ل أخوكي انا هقول لواحد انو انا معجبه بيه!! قولي لمامتك او باباكي!! هتقدري!! استحاله، لي؟! عشان هو عيب وحرام، دا مش جوزك ولا خطيبك حتى وصلت!
❤2
أنا بحاجة ل أهرب من نفسي ومن عقلي ، من أشياء انتهت لكنها استمرت داخلي ، من كل شيء قاتلت من أجله وخذلت . 🖤
❤2👍1
الحل إنك تنسي التاني خالص، ولا تقولي كنت مبسوطه معاه ولا زعلانه معاه، عشان كدا بتعملي مقارنه بخطيبك وهو اصلا مينفعش يتحط بمقارنه معاه، انسي كل حاجه بالمعنى الحرفي، أبدأي حياه معاه ع نضافه كدا، وركزي ع النقاط الحلوه اللي فيه، وركزي اوووي ع انو دا دخلك البيت من بابه وشاريكي وعاوزك معاه تكملي الباقي من عمره، اشغلي بالك بيه بيتفاصليه بيحب اي مش بيحب اي يعني بمعنى تخليه يملى حياتك، وان شاء الله خير ومع الوقت هتحبيه، وربنا يقدم اللي فيه الخير ان شاء الله ♥.
❤1
ماذا بعد! 🖤
لما يتقدملك عريس ايام الإمتحانات ويقولك اول شرط ليا تقعدي من الكلية =..
بجد يجماعه مش ترول يعني اي حبيتك بالتلاته دي؟!
طيب انتي طالق بالتلاته عارفينها.. حبيتك بتلاته يعني اي؟! بقلبي وعيني وروحي ولا اي؟! انا سايبه المذاكره والله وبفكر يعني اي بالتلاته؟! 🙂
طيب انتي طالق بالتلاته عارفينها.. حبيتك بتلاته يعني اي؟! بقلبي وعيني وروحي ولا اي؟! انا سايبه المذاكره والله وبفكر يعني اي بالتلاته؟! 🙂
😁7
ربى أشرح لى صدرى ويسر لي امري واحلل عقدة من لساني يفقه قولي....بسم الله الفتاح
اللهم لا صعب إلا ما يسرته وأنت إن شئت جعلت الصعب سهلا يا ارحم الراحمين....
اللهم انى اسألك فهم النبيين والصديقين والملائكة المقربين....
اللهم اني استودعك ما قرأت وما حفظت وما تعلمت فرده عند حاجتى إليه إنك على كل شيء قدير💗.
دعوه بالله عليكم عندي امتحان النهارده 💗.
اللهم لا صعب إلا ما يسرته وأنت إن شئت جعلت الصعب سهلا يا ارحم الراحمين....
اللهم انى اسألك فهم النبيين والصديقين والملائكة المقربين....
اللهم اني استودعك ما قرأت وما حفظت وما تعلمت فرده عند حاجتى إليه إنك على كل شيء قدير💗.
دعوه بالله عليكم عندي امتحان النهارده 💗.
❤5