○
آه، ادبیات چیز شگفتی است، وارنکا، یک چیز خیلی شگفت. من این را پریروز در کنار این آدمها کشف کردم.
ادبیات چیز عمیقی است!
ادبیات دل آدمها را قوی میکند و به آنها خیلی چیزها یاد میدهد - و در هر کتاب کوچکی که اینها دارند چیزهای شگفت زیادی هست.چه عالی نوشته شدهاند!
ادبیات یک تصویر است،
یا به تعبیری هم یک تصویر است هم یک آینه؛ بیان احساسات است، شکل ظریفی از انتقاد است، یک درس پندآموز و یک سند است.
من در کنار آنها مینشینم و گوش میدهم ( حتی مثل آنها یک چپق هم دود میکنم، به نظرت چطور است؟ )، و بعد آنها با هم درباره مسائل مختلف بحث میکنند، و من صرفا میگویم که صلاحیت ندارم_ این تنها کاری است که تو و من، مامکم، میتوانیم در همچو محیطهایی بکنیم. در همچو محیطی من فقط یک آدم کودن هستم، یک نادان! از خودم خجالت میکشم، و تمام شب همه فکرم را به کار میاندازم تا بلکه من هم حرفی دربیندازم که در بحث شرکتی داشته باشم، اما حتی از این کار عاجز هستم! و بعد، وارنکا، دلم به حال خودم میسوزد، دلم میسوزد که مثل آنها نیستم؛ دلم میسوزد چون بنا به آن ضربالمثل معروف " هیکل بزرگ کردهام، اما عقلم رشد نکرده است." و آن وقت در ساعتهای فراغتم چکار میکنم؟ میخوابم، بسکه احمق هستم. در حالیکه به جای خوابیدنی که به آن احتیاج ندارم باید کار بهدرد بخوری بکنم؛ مثلا باید بنشینم و چیزی بنویسم. این میتواند کاری مفید برای خودم و مطبوع برای دیگران باشد.
✍#فئودور_داستایوفسکی
📕 #بیچارگان
🍏🍎🍃
آه، ادبیات چیز شگفتی است، وارنکا، یک چیز خیلی شگفت. من این را پریروز در کنار این آدمها کشف کردم.
ادبیات چیز عمیقی است!
ادبیات دل آدمها را قوی میکند و به آنها خیلی چیزها یاد میدهد - و در هر کتاب کوچکی که اینها دارند چیزهای شگفت زیادی هست.چه عالی نوشته شدهاند!
ادبیات یک تصویر است،
یا به تعبیری هم یک تصویر است هم یک آینه؛ بیان احساسات است، شکل ظریفی از انتقاد است، یک درس پندآموز و یک سند است.
من در کنار آنها مینشینم و گوش میدهم ( حتی مثل آنها یک چپق هم دود میکنم، به نظرت چطور است؟ )، و بعد آنها با هم درباره مسائل مختلف بحث میکنند، و من صرفا میگویم که صلاحیت ندارم_ این تنها کاری است که تو و من، مامکم، میتوانیم در همچو محیطهایی بکنیم. در همچو محیطی من فقط یک آدم کودن هستم، یک نادان! از خودم خجالت میکشم، و تمام شب همه فکرم را به کار میاندازم تا بلکه من هم حرفی دربیندازم که در بحث شرکتی داشته باشم، اما حتی از این کار عاجز هستم! و بعد، وارنکا، دلم به حال خودم میسوزد، دلم میسوزد که مثل آنها نیستم؛ دلم میسوزد چون بنا به آن ضربالمثل معروف " هیکل بزرگ کردهام، اما عقلم رشد نکرده است." و آن وقت در ساعتهای فراغتم چکار میکنم؟ میخوابم، بسکه احمق هستم. در حالیکه به جای خوابیدنی که به آن احتیاج ندارم باید کار بهدرد بخوری بکنم؛ مثلا باید بنشینم و چیزی بنویسم. این میتواند کاری مفید برای خودم و مطبوع برای دیگران باشد.
✍#فئودور_داستایوفسکی
📕 #بیچارگان
🍏🍎🍃
👌2❤1
❤1🙏1👌1
○
انار صد پاره ی دلم
دانه های سرخ ات را
کدامین پرنده؛
به یغما برده است؟
که اشک هایت؛ این چنین
گونه های شب را... تر می کند!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
انار صد پاره ی دلم
دانه های سرخ ات را
کدامین پرنده؛
به یغما برده است؟
که اشک هایت؛ این چنین
گونه های شب را... تر می کند!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1🙏1
چو مرغ شب خواندی و رفتی
سیما بینا و محمد یگانه
🎼❤️🎼
✍#محمدابراهیم_جعفری
🗣#سیما_بینا
چو مرغ شب خواندی و رفتی
دلم را لرزاندی و رفتی
شنیدی غوغای طوفان را
ز خواندن، واماندی و رفتی
🍏🍎🍃
✍#محمدابراهیم_جعفری
🗣#سیما_بینا
چو مرغ شب خواندی و رفتی
دلم را لرزاندی و رفتی
شنیدی غوغای طوفان را
ز خواندن، واماندی و رفتی
🍏🍎🍃
❤1🙏1
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز سه شنبه ☀️🐓
☀️ ۲۵ آذر ۱۴۰۴
🌙 ۲۵جمادی الثانی ۱۴۴۷
🌲 ۱۶ دسامبر ۲۰۲۵
--------☔️-----🤍---☔️------
تیک تاک لحظه هایتان به شادی،
لبخند و امید 💦
------------🌧------------
نگاه پرمهر آفرینش بدرقه ی
گام به گام حضورتان
------🌧-----❄️-----🌧-----
آرزو دارم با افتادن هر برگ از
شاخه، اندوه و ناشادی از روح
و قلب تان دورِ دور... و ناکامی
و ناامیدی، برگ های خشکیده ای
باشند؛ گم شده در آغوش باد
------------------
قدم های زندگی در مسیری سبز
-----------------
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز سه شنبه ☀️🐓
☀️ ۲۵ آذر ۱۴۰۴
🌙 ۲۵جمادی الثانی ۱۴۴۷
🌲 ۱۶ دسامبر ۲۰۲۵
--------☔️-----🤍---☔️------
تیک تاک لحظه هایتان به شادی،
لبخند و امید 💦
------------🌧------------
نگاه پرمهر آفرینش بدرقه ی
گام به گام حضورتان
------🌧-----❄️-----🌧-----
آرزو دارم با افتادن هر برگ از
شاخه، اندوه و ناشادی از روح
و قلب تان دورِ دور... و ناکامی
و ناامیدی، برگ های خشکیده ای
باشند؛ گم شده در آغوش باد
------------------
قدم های زندگی در مسیری سبز
-----------------
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
تا نقش خیال دوست با ماست
ما را همه عمر خود تماشاست
آن جا که وصال دوستانست
والله که میان خانه صحراست
چون بر سر کوی یار خسبیم
بالین و لحاف ما ثریاست ...
#مولانای_جان
🍏🍎🍃
تا نقش خیال دوست با ماست
ما را همه عمر خود تماشاست
آن جا که وصال دوستانست
والله که میان خانه صحراست
چون بر سر کوی یار خسبیم
بالین و لحاف ما ثریاست ...
#مولانای_جان
🍏🍎🍃
❤1👏1