معمای عشق
735 subscribers
15K photos
2.78K videos
2 files
306 links
از عشق همین بس که معمایِ شگفتی است...
فرح _فریماااا
https://t.me/AF14202https
https://t.me/AFmoamm
Download Telegram
👏


ابوریحان بیرونی (۳۵۲-۴۲۹ خورشیدی) دانشمند ایرانی معتقد بود که نور از ذرات بسیار ریزی به نام "اجزاء لطیفه" تشکیل شده است. هزار سال بعد انیشتین آن را "فوتون" نامید

#سالروز درگذشت دانشمند
نامی ابوریحان بیرونی گرامی
🍏🍎🍃
👏1🕊1
🕊
📕

فیودور میخایلوویچ داستایفسکی یا فیودور میخایلوویچ دوستویِوسکی نویسندهٔ مشهور و تأثیرگذار اهل روسیه بود. داستایفسکی عمق و فراز جامعه روسیه را تجربه کرد. شخصیت‌های او در همهٔ رمان‌هایش با مشکلات روان‌شناسانه و عاطفی درگیر هستند اما مهم‌تر آنکه کتاب‌هایش از آموزه‌های ایدئولوژیک زمان خود الهام می‌گرفتند.
----------------
هرگز اجازه نده سکوت انتخابت باشد وقتی که قلبت با صدای رسا با تو سخن می گوید

🍏🍎🍃
👌2
Audio
📕📕

📕#جنایت و مکافات
#داستایوفسکی
بخش/پنجم

بگذارید چنین ادعا کنم که جنایت و مکافات از بهترین رمان ها تاریخ ادبیات است. شاهکاری تکرارنشدنی که علم روان‌شناسی تا حد زیادی مدیون این رمان است. داستایفسکی رنج بشر را در این اثر چنان به تصویر کشید که هیچ رمانی قادر به مقابله با آن نیست.
🍏🍎🍃
👌2
📚
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


در سینه ام
گویی برف می بارد
انگار زمستان قرن ها تنهایی؛
در شیارهای خراشیده ی
فصل هایی بی رنگ یخ زده است!

در سینه ام
گویی برف می بارد
و هیزم های تکیده ی شب؛
آتش افروخته ای می شود
بر تن یخ زده و
عریان خاطره هایم

در سینه ام
گویی برف می بارد
پرنده ی روح ام، پشت پنجره ی
بسته ی شب... یخ زده است!

اسم تو اما؛
در بهار باور هایم... به روی
شیشه های مه آلوده ی دلتنگ،
بذرِ عشق می شود
جوانه می زند
می شکفد، شعر می شود...!

#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
📷ارسال از طالقان_ بارش برف
امشب🌨❄️⛄️❄️🌨
با آرزوی سبزی و رویش در جای
جای این سرزمین زخمی ِ خسته
🍏🍎🍃
3🙏1
🌨
Korau Avcl


AskSana Benzer
🎼❤️🎼




بودن توست؛
که بیادم می آورد

با عشق می شود
از تاریک ترین شب گذر کرد!

#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
2🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شبتان خوش و آرام 💫🌙🌔
قدم های فردا به عشق و امید
3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1
www.rezadabir.blogfa.com
محمد اصفهانی
🎼❤️🎼


آیا این شب است که باعث می شود
من به تو فکر کنم!
یا من هستم که برای فکر کردن به تو
انتظارِ شب را می کشم؟!

#ازدمیر_آصف

🍏🍎🍃
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1

 با نام‌ و یاد حضرت دوست
🗓 امروز‌ یکشنبه ☀️🐓

☀️ ۲۳  آذر               ۱۴۰۴
🌙 ۲۳جمادی الثانی  ۱۴۴۷
🌲 ۱۴ دسامبر          ۲۰۲۵
--------☔️-----🤍---☔️------
تیک تاک لحظه هایتان به شادی،
لبخند و امید  💦
------------🌧------------
نگاه پرمهر آفرینش بدرقه ی
گام به گام حضورتان
------🌧-----❄️-----🌧-----
آرزو دارم با افتادن هر برگ از
شاخه‌، اندوه و ناشادی از روح
و قلب تان دورِ دور... و ناکامی
و ناامیدی، برگ های خشکیده ای
باشند؛ گم شده در آغوش باد
------------------
قدم های زندگی در مسیری سبز
-----------------
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
2
📆


شامگاه با دل و قلبی لرزان، دوباره به آن اندیشیدم و سرانجام به این نتیجه رسیدم که شاید زندگی یعنی همین؛ ناامیدی‌های بسیار، اما همین‌طور هم لحظه‌های نادر زیبایی، آنجا که زمان دیگر همچون سابق نیست... یک همیشه در هرگز است .

#موریل_باربری
📕 ظرافت یک جوجه‌تیغی
🍏🍎🍃
🙏1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


روحِ اعماق، حتی به من آموخت که عمل و تصمیم خود را وابسته به رؤیاها بدانم. رؤیاها راه زندگی را هموار می‌کنند، و بی‌آنکه زبان آنها را بدانی تو را شکل می‌بخشند. فرد می‌خواهد این زبان را بیاموزد، اما چه کسی می‌تواند آن را یاد دهد و بیاموزد؟ دانشوری کافی نیست؛ معرفتی قلبی هست که بصیرتی عمیق‌تر می‌آفریند. معرفت قلبی در هیچ کتابی یافت نمی‌شود و قرار نیست بر زبان هیچ دانشمندی جاری شود، بلکه همچون بذری از درون تو، از دل خاک تیره جوانه می‌زند و می‌بالد. دانشوری به روح این زمانه تعلق دارد، اما این روح به هیچ طریق رؤیا را درنمی‌یابد، زیرا که روح آنجا حضور دارد و علم آموختنی و دانشورانه هم آنجا نیست.
اما چطور می‌توانم معرفت قلبی را کسب کنم؟ این معرفت را تنها با تمامی زندگی کردنِ زندگی خود کسب می‌نمایید. زمانی زندگیِ خود را به تمامی زندگی کرده‌اید که آنچه را خود زندگی کنید که هرگز تا به حال زندگی ننموده‌اید اما آن را به دیگران واگذاشته‌اید تا زندگی کنند یا بر آن تأمل کنند. خواهی گفت: "اما من نمی‌توانم هر آنچه که دیگران زندگی می‌کنند و به آن می‌اندیشند را خود زندگی کنم و بدان تأمل نمایم و بیندیشم."
بلکه باید بگویی: "آن زندگی را که هنوز می‌توانم زندگی کنم، باید زندگی کنم، و آن افکاری که هنوز می‌توانم با آنها بیندیشم، باید به آنها بیندیشم." ظاهرا انگار که می‌خواهی از خودت بگریزی تا مجبور نباشی آنچه را تاکنون زندگی ناشده مانده زندگی کنی. اما نمی‌توانی از خودت بگریزی. همیشه با تو همراه است و تحقق را مطالبه می‌کند. اگر تظاهر کنی به این مطالبه، نابینا و ناشنوا هستی، وانمود کرده‌ای به خود که نابینا و ناشنوا هستی. بدین طریق هرگز به معرفت قلبی دست نخواهی یافت.
معرفت قلبی همان چگونگی قلب است.
از یک قلب دغل‌کار، دغل‌کاری را خواهید شناخت.
از یک قلب نیکوکار، نیکی را خواهید شناخت.
برای آنکه فهم شما کامل گردد، بدان که: قلبت هم خیر است و هم شر. می‌پرسی، "چه؟ باید شر را هم زندگی کنم؟"
روح اعماق درخواست دارد: "آن زندگی را که هنوز می‌توانی، باید زندگی کنی. نیک زیستن، نه نیک‌زیستن تو، نه نیک‌زیستن دیگران، که تنها نیک‌زیستن است که تصمیم می‌گیرد."

#کارل_گوستاو_یونگ
🍏🍎🍃
🙏1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM