معمای عشق
734 subscribers
15K photos
2.78K videos
2 files
306 links
از عشق همین بس که معمایِ شگفتی است...
فرح _فریماااا
https://t.me/AF14202https
https://t.me/AFmoamm
Download Telegram
⌛️


دوست ندارم که شنبه‌ها را روز آغاز بدانیم. شنبه، عادتِ آغاز است نه شروعی مُدلّل. عادت، اراده را نابود می کند. عشق، اوج ِ خواستن است؛ خواستن، اوج اقتدار ِ اراده. عادت، بازداشت ِ کارکرد ِ اندیشه است. هرگز چیزی به اندازه‌ی عادت نفرت انگیز نبوده است. مارکس را اگر گهگاهی محترم داشته‌ام، بیزارم از اینکه گفته است " روزی خواهد رسید که انسان، همه‌ی کارهایش را ، به عادت خواهد کرد." خودکارانه زیستن، پایانِ انسانی زیستن است؛ عادتِ هر روز صبح زود برخاستن _درست سرِ ساعت، سر دقیقه. سلامی به عادت نه از راهِ ارادت. چای به عادت. اداره. امضا. اتوبوس. آب. چای. زنگ ِ در. کتاب خواندن. خرید، خریدِ به عادت. هرگز چیزی به اندازه‌ی عادت، نفرت‌انگیز نبوده است. نمازت را هم، هر روز، با شعوری نو بخوان؛ با ارتباطی نو؛ با برداشتی نو. به آنچه می‌کنی بیندیش: عبادت چرا؟ سخن گفتن با آن نیروی لایزال، چرا؟ عادت، فرسودگی‌ست. ماندگی. آب ِ راکد. مُرداب. تغییر بده! بیندیش و جا‌به‌جا کُن! مگر هزار راه تو را به محل ِ کارت نمی‌رساند؟ خُب هر روز، با اراده، یکی از این همه راه را انتخاب کُن. کمی دور، کمی نزدیک. کمی سخت، کمی آسان. مُشتری شدن، نوعی معتاد شدن است. فقط از یک میوه‌فروش خرید نکن. بگذار با تمام میوه فروشان ِ سر راهت آشنا شوی. لااقل سلام‌های تازه. معطر. نو. ضدّعادت. آیا هرگز به پاسبانِ سرِ گُذر سلام کرده‌یی؟ سلام کن! احوال پرسی‌کن! بگذار با تو، زمانی، درددل کند. مگر چه عیب دارد؟ اما نگذار به این کار عادت کنی ... نان: بربری. سنگک. مشهدی. تافتون. لوله‌یی. لُقمه‌یی. لواش. جو. شیرمال. قزوینی. بهار. تنوع ِ حلال. چرا باید با شنبه آغاز کنیم - آنگونه که انگار شنبه ها رنگ‌شان، بوی‌شان، و طراوت‌شان بیشتر از پنجشنبه‌هاست؟

#نادر_ابراهیمی
📕 یک عاشقانه آرام
🍏🍎🍃
2👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
GOOD NEW DAY 💞

سلام صبح تان به خیر 🙋‍♀🙋
قدم های اولین روز هفته تان به ضرباهنگ خوش عشق و زندگی
--------------------
روزی ما دوباره كبوترهایمان را پیدا خواهیم كرد
و مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت
روزی كه كم‌ترین سرود
بوسه است
و هر انسان
برای هر انسان
برادری‌ست
روزی كه دیگر درهای خانه‌شان را نمی‌بندند
قفل افسانه ایست
و قلب
برای زندگی بس است ...

#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1


چه چیز نکبت زندگی را‌...
‏جبران می‌کند؛
‏جز رویا...؟

#رضا_براهنی
👌2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM

دردی که... مـرا
ساخته رسوا، همه دانند

داغی که... مرا ساخته
پنهان، به‌ که گویم

#هلالی_جغتایی
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM

اگر یک روز ،
یک ساعت ، قرار باشد
همه چیز به یک چیز تبدیل شود ؛ برترینِ آن‌ها "مهر ورزیدن" است ...


#فئودور_داستایوفسکی
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Mehraboon Bash
Farzin
🎼❤️🎼

🗣#فرزین
--------------------------------


سلام بر آنانی که،
سبزند، بهاری اند
و لبخندشان حلاوتِ مهر و
طراوت بارشِ
باران عشق است__


#فرح_فریماااا_معمای_عشق

🍏🍎🍃
1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


حالا صبح است. آسمان آبی‌فیروزه‌ای‌ست. در هوای خنک، بلوری و عطرافشان پرنده‌ها گرم کارند و یک سینه صدا را مثل یک مشت مروارید که از توی دستمال ابریشمی رنگینی بیرون بریزد رها می‌کنند، به هوا نوک می‌زنند و در آن می‌دمند و باز آن را فرو می‌دهند و در گلو می‌گردانند و صدا بازیگوش روی شاخه‌ها می‌جهد و از روی برگ‌ها می‌گریزد و ناپدید می‌شود.


#شاهرخ_مسکوب
📕 خواب و خاموشی
اولین روز هفته تان به شروعی خوب و خوش... شاد باشید
🍏🍎🍃
1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


هزار کاکُلی شاد
در چشمان توست
هزار قناری خاموش
در گلوی من
عشق را
ای کاش زبان سخن بود...

#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


انسان‌ها،
هرچه درک بیشتری داشته باشند،
رنج بیشتری می‌کشند!

#لئوناردو_داوینچی

🍏🍎🍃
👏1👌1
🎨


۲۲ آذر زادروز #نزهت امیری
(زاده ۲۲ آذر ۱۳۳۹ اهواز) مدرس موسیقی و رهبر ارکستر 🎂

او وقتی در سال ۱۳۷۹ ارکستر مضرابی را تأسیس کرد، شاید کسی فکر نمی‌کرد که هدایت این ارکستر به عهده‌ یک رهبر زن گذاشته شود
ارکستر مضرابی با همکاری ۶۶ نوازنده‌ سازهای مضرابی تشکیل شده بود. این ارکستر در سال ۱۳۸۴ به رهبری «نزهت امیری» روی صحنه رفت و البته واکنش‌های متفاوتی را درپی داشت.
.
نزهت امیری شاگرد ارشد زنده‌یاد پرویز منصوری بود و پس از درگذشت او، تلاش‌های زیادی برای تأسیس بنیاد پرویز منصوری کرد؛ اما از آنجا که کسی از او حمایت نکرد، این طرح عملی نشد.

🍏🍎🍃
🙏1👌1