معمای عشق
735 subscribers
15K photos
2.78K videos
2 files
306 links
از عشق همین بس که معمایِ شگفتی است...
فرح _فریماااا
https://t.me/AF14202https
https://t.me/AFmoamm
Download Telegram


حافظ گوید:
کمتر از ذره نیی،
پست مشو «مهر بورز»       
تا به خلوتگه خورشید
رسی ، چرخ زنان

مسعود سعد سلمان درباره مهرگان می‌سراید:

روز مهر و ماه مهر و جشـن فرخ مهرگان       
مهر بیفزای نگار ماه چهر مهربان

مهربانی کن به جشن
مهرگان و روز مهر       
مهربانی کن به روز مهـر و
جشن مهـــرگان

جـام را چون لاله گـردان
از نبید باده ‌رنگ       
ونـدر آن منگر که
لاله نیست اندر بوستان"

مهرگان ، جشن‌پیروزی مهر و دوستی بر دشمنی و ناپاکی بوده است.

در چنین روزی نیاکانمان نیایش میکردند تندرستی را ، برای آنان که دنیا را از وجود ناپاکان ددمنش اهریمنی ، پاک میکردند

"جشن ها و آیین های باستانی مان
را گرامی بداریم
🍏🍎🍃
1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1


دلا چه دیده فروبسته‌ای؟
سپیده دمید

سری برآر که خوش عالمی‌ست
عالمِ صبح

#طالب_آملی
پایان هفته تان به عشق و آرامش
🍏🍎🍃
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1


معبودا!
طلوع صبح دیگری ست؛
تو را سپاس برای روشنایی و نور ...
تو را سپاس برای بیداری ِ چشم هایم، برای گشایش
درهای ناگشوده ی حضوری دیگر...
معبودا!
به دل های مان نور عشق و معرفت
به جان و تن مان صحت و سلامتی
به اندیشه و ادراک مان شعور و بینشی نو ... تابنده و روشن...
به قدم های مان استواری در مسیری هرچند... صعب... سخت و دشوار
و به سفره های درون و بیرون مان
برکت...فراوانی... و رویشی سبز عطا فرما...
باران رحمت ات را از دل های خسته و خاک زخمی ِ این سرزمین دریغ مدار...
ما را در آغوش پرمهرت در صعود و سقوط های مسیر زندگی پناه باش... دست هامان را رها مکن...
که بی تو ... جز "من" نخواهد بود و "من بودن" بهت تن آلوده ی شب های تب آلوده ی بی چراغ است... در کوچه های خالی ِ بن بستِ کور...


#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ملت عشق
روزبه نعمت‌الهی
🎼❤️🎼

ساقیا پیمانه پر کن زانکه صاحب مجلست
آرزو می‌بخشد و اسرار می‌دارد نگاه

جنت نقد است اینجا عیش و عشرت تازه کن
زانکه در جنت خدا بر بنده ننویسد گناه

حضرت#حافظ
🍏🍎🍃
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1


به رسم کیان تاج و تخت مهی
بیاراست با کاخ شاهنشهی

به روز خجسته سر مهرماه
به سر برنهاد آن کیانی کلاه

پرستیدن #مهرگان دین اوست
تن‌آسانی و خوردن آیین اوست

اگر یادگارست ازو ماه و مهر
بکوش و به رنج ایچ منمای چهر

حکیم#فردوسی
جشن مهرگان بزرگترین جشن ایرانیان بعد از نوروزه که یک هفته(دهم مهر تا شانزدهم مهر) به درازا می کشید.

در شاهنامه فردوسی ایرانیان به مناسبت پیروزی فریدون بر ضحاک و روشنی دوباره ایران این روز را به عنوان مهرگان جشن میگیرند

جشن مهرگان به مهر و شادی
جشن ها و آیین های زیبای
سرزمین مان را پاس بداریم
🍏🍎🍃
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1
غزلیات حافظ 226
@audiobo0ok
🎧 #غزلیات_حافظ_226
📖 هر روز یک غزل از حافظ
___
ترسم که اشک در غمِ ما پرده‌در شود
وین رازِ سر به مُهر به عالَم سَمَر شود

گویند سنگ لَعل شود در مقامِ صبر
آری شود، ولیک به خونِ جگر شود

خواهم شدن به میکده گریان و دادخواه
کز دستِ غم خلاصِ من آنجا مگر شود

از هر کرانه تیرِ دعا کرده‌ام روان
باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

ای جان حدیثِ ما بَرِ دلدار بازگو
لیکن چنان مگو که صبا را خبر شود

از کیمیایِ مهرِ تو زر گشت رویِ من
آری به یُمْنِ لطفِ شما خاک زر شود

در تنگنایِ حیرتم از نخوتِ رقیب
یا رب مباد آن که گدا معتبر شود

بس نکته غیرِ حُسن بِباید که تا کسی
مقبولِ طبعِ مردمِ صاحب‌نظر شود

این سرکشی که کنگرهٔ کاخِ وصل راست
سرها بر آستانهٔ او خاکِ در شود

حافظ چو نافهٔ سرِ زلفش به دستِ توس

دَم درکش ار نه بادِ صبا را خبر شود
🍏🍎🍃
1👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1
ساکن جان من
مولانا
🎼❤️🎼

۱۰ غزل#مولانا
🗣#محمدرضا_شجریان
-----------------------

آمده ام که سر نهم
عشق تو را به سر برم

ور تو بگوییم که نی...
نی شکنم... شکر برم ...

#مولانای_جان

🍏🍎🍃
1👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1
برداشت آزاد
-------------------------

پرنده ی کوچکی را دیدم؛
که در لابلای
ورق پاره هایِ
کتابی کهنه پر پر می زد

تمامِ  قفس ها را خط زد
و آسمانِ شهر پر شد
از هزاران پرنده؛
که خواندن می دانست
و مفهوم کلام سبزِ  آزادی را
در، نگاه آفتاب... با زبان عشق؛
هجّی می کرد...!


#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM

رنج ، وسیله اثبات وجود ماست . چرا که تنها طریقی است که به واسطه آن از موجودیت خود آگاه می شویم و یادآوری رنج های گذشته به عنوان گواه و مدرک استمرار وجودی مان ضروری است .

#اسکار_وایلد
📕 از اعماق
🍏🍎🍃
👌2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🕊1
Baaraan Toee~ UpMusic
Chaartaar ~ UpMusic
🎼❤️🎼

🎙#چارتار
🎼 باران تویی...

نمی‌نویسم ترانه بی‌ تو
چگونه پر کشد
خیالِ واژه بی‌ تو؟

به لب رسیده جان! کجایی؟
که برده طاقتم جدایی؛
باران تویی!
به خاکِ من بزن
بازا ببین!
که بی مه تو من
هوای پر زدن ندارم...

🍏🍎🍃
1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1