مدد از تنبور
مهرداد ملکی
🎼❤️🎼
منم تنبور و شورم مدد از تنبورم
مدد از مهنه از ماهان از نيشابورم
مدد از نور از نور از نور از نورت از نورم
مدد از شيخ خرقانى ز دم ربّانى
مدد از پير بسطامى مدد از سلطانى
مدد از فيض كاشانى از غوث گيلانى
به الف به الف، الف الله ، الف الّه يا هو
هوَ حى هو حق هو مولا
هو مولانا هو
يا من ليس الا هو اللّهو اللّهو
يا من ليس الا هو اللّهو اللّهو...
"مدد از تنبور"
تنبور و آواز: #مهرداد_ملکی
شعر: #حافظ_ایمانی
همخوان: #سمیرا_نوری
🍏🍎🍃
منم تنبور و شورم مدد از تنبورم
مدد از مهنه از ماهان از نيشابورم
مدد از نور از نور از نور از نورت از نورم
مدد از شيخ خرقانى ز دم ربّانى
مدد از پير بسطامى مدد از سلطانى
مدد از فيض كاشانى از غوث گيلانى
به الف به الف، الف الله ، الف الّه يا هو
هوَ حى هو حق هو مولا
هو مولانا هو
يا من ليس الا هو اللّهو اللّهو
يا من ليس الا هو اللّهو اللّهو...
"مدد از تنبور"
تنبور و آواز: #مهرداد_ملکی
شعر: #حافظ_ایمانی
همخوان: #سمیرا_نوری
🍏🍎🍃
❤1👌1
○
کاش بشود ...
دردها را عریان کرد
و زیرِ آفتاب
نیمه جان شهریور
مهر را...
میهمان روح های زخمی
تا برگ ریزان؛
شرمنده ی
چکاوکان مهاجر نشود و
باران با شوق ببارد؛
بر برگ های خزان زده ی
این همه درد پنهان؛
شاید که؛
بهاری دیگر
آبستنِ عشق شود...!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
کاش بشود ...
دردها را عریان کرد
و زیرِ آفتاب
نیمه جان شهریور
مهر را...
میهمان روح های زخمی
تا برگ ریزان؛
شرمنده ی
چکاوکان مهاجر نشود و
باران با شوق ببارد؛
بر برگ های خزان زده ی
این همه درد پنهان؛
شاید که؛
بهاری دیگر
آبستنِ عشق شود...!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1🙏1
Hame Chim Yar
Aref
❤1🙏1
○
این مردمان به نِفاقْ خوشدل میشوند،
و به راستی غمگین میشوند.
او را گفتم:
"تو مرد بزرگی، و در عصرْ یگانهیی."
خوشدل شُد و دست من گرفت و گفت:
"مُشتاق بودم و مُقَصِّر بودم".
و پارسال به او راستی گفتم،
خَصْمِ من شُد و دشمن شُد.
عجب نیست این؟
با مردمانْ به نفاق میباید زیست،
تا در میان ایشان با خوشی باشی.
همین که راستی آغاز کردی،
به کوه و بیابان برون میباید رفت.
که میان خَلْق راه نیست.
👤#شمس_تبریزی
🍏🍎🍃
این مردمان به نِفاقْ خوشدل میشوند،
و به راستی غمگین میشوند.
او را گفتم:
"تو مرد بزرگی، و در عصرْ یگانهیی."
خوشدل شُد و دست من گرفت و گفت:
"مُشتاق بودم و مُقَصِّر بودم".
و پارسال به او راستی گفتم،
خَصْمِ من شُد و دشمن شُد.
عجب نیست این؟
با مردمانْ به نفاق میباید زیست،
تا در میان ایشان با خوشی باشی.
همین که راستی آغاز کردی،
به کوه و بیابان برون میباید رفت.
که میان خَلْق راه نیست.
👤#شمس_تبریزی
🍏🍎🍃
❤1👌1
Tasnif Andak Andak-(IRMP3.IR)
Shahram Nazeri
🎼❤️🎼
🎼 " اندک اندک"
🗣#شهرام_ناظری
✍ #مولانای_جان
----------------------
گر کسی وصف او ز من پرسد
بیدل از بینشان چه گوید باز؟
عاشقان، کشتگان معشوقند
بَر نیاید ز کشتگان آواز
#حضرت_سعدی
🍏🍎🍃
🎼 " اندک اندک"
🗣#شهرام_ناظری
✍ #مولانای_جان
----------------------
گر کسی وصف او ز من پرسد
بیدل از بینشان چه گوید باز؟
عاشقان، کشتگان معشوقند
بَر نیاید ز کشتگان آواز
#حضرت_سعدی
🍏🍎🍃
❤1🙏1
غزلیات حافظ 214
@audiobo0ok
🎧 #غزلیات_حافظ_214
📖 هر روز یک غزل از حافظ
-----------------------
دیدم به خوابِ خوش که به دستم پیاله بود
تعبیر رفت و کار به دولت حواله بود
چل سال رنج و غصّه کشیدیم و عاقبت
تدبیرِ ما به دستِ شرابِ دوساله بود
آن نافهٔ مراد که میخواستم ز بخت
در چینِ زلفِ آن بتِ مشکین کُلاله بود
از دست برده بود خمارِ غمم سحر
دولت مساعد آمد و مِی در پیاله بود
بر آستانِ میکده خون میخورم مدام
روزیِّ ما ز خوانِ قَدَر این نَواله بود
هر کو نکاشت مِهر و ز خوبی گُلی نچید
در رهگذارِ باد نگهبانِ لاله بود
بر طَرْفِ گلشنم گذر افتاد وقتِ صبح
آن دَم که کارِ مرغِ سحر آه و ناله بود
دیدیم شعرِ دلکش حافظ به مدحِ شاه
یک بیت از این قصیده به از صد رساله بود
آن شاهِ تندحمله که خورشیدِ شیرگیر
پیشش به روزِ معرکه کمتر غزاله بود
🍏🍎🍃
📖 هر روز یک غزل از حافظ
-----------------------
دیدم به خوابِ خوش که به دستم پیاله بود
تعبیر رفت و کار به دولت حواله بود
چل سال رنج و غصّه کشیدیم و عاقبت
تدبیرِ ما به دستِ شرابِ دوساله بود
آن نافهٔ مراد که میخواستم ز بخت
در چینِ زلفِ آن بتِ مشکین کُلاله بود
از دست برده بود خمارِ غمم سحر
دولت مساعد آمد و مِی در پیاله بود
بر آستانِ میکده خون میخورم مدام
روزیِّ ما ز خوانِ قَدَر این نَواله بود
هر کو نکاشت مِهر و ز خوبی گُلی نچید
در رهگذارِ باد نگهبانِ لاله بود
بر طَرْفِ گلشنم گذر افتاد وقتِ صبح
آن دَم که کارِ مرغِ سحر آه و ناله بود
دیدیم شعرِ دلکش حافظ به مدحِ شاه
یک بیت از این قصیده به از صد رساله بود
آن شاهِ تندحمله که خورشیدِ شیرگیر
پیشش به روزِ معرکه کمتر غزاله بود
🍏🍎🍃
❤1👏1
Tabire Khab
Mehdi Jahani
🎼❤️🎼
تو مث اشڪام پاڪے و قشنگ
تو مث قلبم صافے و یہ رنگ ؛
--------------------
گوش طرب
به دست تو
بیتو به سر نمیشود
#مولانای_جان
🍏🍎🍃
تو مث اشڪام پاڪے و قشنگ
تو مث قلبم صافے و یہ رنگ ؛
--------------------
گوش طرب
به دست تو
بیتو به سر نمیشود
#مولانای_جان
🍏🍎🍃
❤1🙏1