○
موفقیت رو نباید زیاد با جایگاهی که فرد تو زندگی بهش رسیده سنجید، بلکه باید با موانعی که تو مسیر از جلو راهش برداشته سنجید.
"بوکر.تی واشنگتن"
واشینگتن از آخرین نسل رهبران سیاهپوست آمریکایی بود که بهعنوان برده متولد شد و به صدای رهبر بردگان سابق و فرزندان آنها تبدیل شد. آنهایی که چندی پیش در جنوب با ظلم و ستم و قوانین تبعیضآمیز جیم کرو مصوب در ایالات پس از دوران بازسازی جنوب آمریکا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مورد ستم واقع شده بودند.
🍏🍎🍃
موفقیت رو نباید زیاد با جایگاهی که فرد تو زندگی بهش رسیده سنجید، بلکه باید با موانعی که تو مسیر از جلو راهش برداشته سنجید.
"بوکر.تی واشنگتن"
واشینگتن از آخرین نسل رهبران سیاهپوست آمریکایی بود که بهعنوان برده متولد شد و به صدای رهبر بردگان سابق و فرزندان آنها تبدیل شد. آنهایی که چندی پیش در جنوب با ظلم و ستم و قوانین تبعیضآمیز جیم کرو مصوب در ایالات پس از دوران بازسازی جنوب آمریکا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مورد ستم واقع شده بودند.
🍏🍎🍃
👌2
○
چه کارهایی که میبایست بکنیم و هرگز نکردیم!
برای اینکه به ملاحظاتی پایبند بودیم، فرصتی مناسب را انتظار میکشیدیم، تنبلی میکردیم و برای اینکه مدام به خود میگفتیم: «چیزی نیست، همیشه فرصت خواهیم داشت.»
زیرا نمیدانستیم هر روزی که میگذرد، بی جانشین و هر لحظه نایافتنی است. تصمیمگیری ، تلاش و عشقورزی را به وقتی دیگر وانهاده بودیم ...
✍#آندره_ژید
کتاب: مائدههای زمینی
🍏🍎🍃
چه کارهایی که میبایست بکنیم و هرگز نکردیم!
برای اینکه به ملاحظاتی پایبند بودیم، فرصتی مناسب را انتظار میکشیدیم، تنبلی میکردیم و برای اینکه مدام به خود میگفتیم: «چیزی نیست، همیشه فرصت خواهیم داشت.»
زیرا نمیدانستیم هر روزی که میگذرد، بی جانشین و هر لحظه نایافتنی است. تصمیمگیری ، تلاش و عشقورزی را به وقتی دیگر وانهاده بودیم ...
✍#آندره_ژید
کتاب: مائدههای زمینی
🍏🍎🍃
👌3
غزلیات حافظ 61
@audiobo0ok
🎧 #غزلیات_حافظ61
📖 هر روز یک غزل از حافظ
--------------------------
صبا اگر گذری اُفتَدَت به کشور دوست
بیار نَفحِهای از گیسوی مُعَنبَر دوست
به جانِ او که به شکرانه جان برافشانم
اگر به سویِ من آری پیامی از برِ دوست
و گر چنان که در آن حضرتت نباشد بار
برایِ دیده بیاور غباری از درِ دوست
منِ گدا و تمنایِ وصلِ او هیهات
مگر به خواب ببینم خیالِ منظرِ دوست
دل صِنوبَریَم همچو بید لرزان است
ز حسرتِ قد و بالای چون صنوبرِ دوست
اگر چه دوست به چیزی نمیخرد ما را
به عالمی نفروشیم مویی از سرِ دوست
چه باشد ار شود از بندِ غم دلش آزاد
چو هست حافظِ مسکین غلام و چاکر دوست
🍏🍎🍃
📖 هر روز یک غزل از حافظ
--------------------------
صبا اگر گذری اُفتَدَت به کشور دوست
بیار نَفحِهای از گیسوی مُعَنبَر دوست
به جانِ او که به شکرانه جان برافشانم
اگر به سویِ من آری پیامی از برِ دوست
و گر چنان که در آن حضرتت نباشد بار
برایِ دیده بیاور غباری از درِ دوست
منِ گدا و تمنایِ وصلِ او هیهات
مگر به خواب ببینم خیالِ منظرِ دوست
دل صِنوبَریَم همچو بید لرزان است
ز حسرتِ قد و بالای چون صنوبرِ دوست
اگر چه دوست به چیزی نمیخرد ما را
به عالمی نفروشیم مویی از سرِ دوست
چه باشد ار شود از بندِ غم دلش آزاد
چو هست حافظِ مسکین غلام و چاکر دوست
🍏🍎🍃
❤2👏1
وقتی نیستی
گوگوش
🎼❤️🎼
از بهار کوچه های بارانی اش
را دوست دارم
و از پنجره...
قدم های خیسِ
انتظارِ مرغ شب را
از گل ها ... تو را دوست دارم ...
پیوسته تو را
همیشه تو را
و تا هرگز تو را ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
از بهار کوچه های بارانی اش
را دوست دارم
و از پنجره...
قدم های خیسِ
انتظارِ مرغ شب را
از گل ها ... تو را دوست دارم ...
پیوسته تو را
همیشه تو را
و تا هرگز تو را ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2❤🔥1👌1
○
چشمهای تو را دوست دارم
آه! آری!
مدتی مال من!
چشمهایی که هر گوشهٔ باغ را
روی تاریخ مغشوش اوراق، جاوید کردهست
وه! که پرواز من حدّ و مرزی ندارد
مال تو بالِ من!
#دکترسیروسشمیسا
***
صدا کن مرا
صدای تو مجموعهای از صداهاست
صدای تو معجونی از جویبار است و گنجشک و گیلاس
صدای تو زیتون و لیموست
صدا کن مرا ای صدای صداها
صدای تو خوشبوست
#دکترسیروسشمیسا
#زادروز🎂
#استاد دکتر سیروس شمیسا
(زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۲۷، رشت)
"وجود گهربارت فروزنده و پویا
🍏🍎🍃
چشمهای تو را دوست دارم
آه! آری!
مدتی مال من!
چشمهایی که هر گوشهٔ باغ را
روی تاریخ مغشوش اوراق، جاوید کردهست
وه! که پرواز من حدّ و مرزی ندارد
مال تو بالِ من!
#دکترسیروسشمیسا
***
صدا کن مرا
صدای تو مجموعهای از صداهاست
صدای تو معجونی از جویبار است و گنجشک و گیلاس
صدای تو زیتون و لیموست
صدا کن مرا ای صدای صداها
صدای تو خوشبوست
#دکترسیروسشمیسا
#زادروز🎂
#استاد دکتر سیروس شمیسا
(زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۲۷، رشت)
"وجود گهربارت فروزنده و پویا
🍏🍎🍃
👌2
○
با یاد تو؛
تا آغوش عشقه های بی قرار شهر
تا ذهن کبود
دیواره های دلتنگِ جمعه
تا آسمان سبز نگاهت ؛ باریدم
دست هایم را بگیر
بگذار تا ماهِ چشمانت پر بگیرم
بگذار؛
دلتنگی هایم...
در عصر جمعه؛ شاپرکی باشد
بر شانه هایِ آبی ِعشق؛
تا لب هایِ تو
تا بوسه؛
تا شبنم چشم های ابری ام
تا بغض تلخ فنجان خالی ِ قهوه ام
تا فالِ آغوشِ تو .....
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
با یاد تو؛
تا آغوش عشقه های بی قرار شهر
تا ذهن کبود
دیواره های دلتنگِ جمعه
تا آسمان سبز نگاهت ؛ باریدم
دست هایم را بگیر
بگذار تا ماهِ چشمانت پر بگیرم
بگذار؛
دلتنگی هایم...
در عصر جمعه؛ شاپرکی باشد
بر شانه هایِ آبی ِعشق؛
تا لب هایِ تو
تا بوسه؛
تا شبنم چشم های ابری ام
تا بغض تلخ فنجان خالی ِ قهوه ام
تا فالِ آغوشِ تو .....
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2🙏1👌1
Je l'aime
Sylvie Vartan
🎼❤️🎼
با چشمانت عاشق من نشو، چه بسا از من زیباتری بیابی، با قلبت عاشق من شو که قلبها هرگز مشابه هم نیستند.
✍#نزار_قبانی
🍏🍎🍃
با چشمانت عاشق من نشو، چه بسا از من زیباتری بیابی، با قلبت عاشق من شو که قلبها هرگز مشابه هم نیستند.
✍#نزار_قبانی
🍏🍎🍃
❤4
○
انسانها بیش از هر چیز دیگر، از اندیشیدن وحشت دارند، بیش از فقر، حتی بیش از مرگ.
«اندیشه» انقلاب میکند، از تخت به زیر میکشد و نابود میسازد. امتیازات دروغین، سنن و عرف جوامع، و عادات راحت طلبانهٔ انسانها را، بدون ذرهای رحم، از دم تیغ میگذراند.
هیچ قانونی را به رسمیت نمیشناسد؛ آنارشیست است.
مراجع قانونی را به پشیزی نمیانگارد و بر خرد کهن نیز وقعی نمینهد.
اندیشه به سادگی در گودال جهنم مینگرد و هراسی او را فرا نمیگیرد.
بشر، لکه کوچکی مغروق در ژرفای بی پایانی از سکوت است؛ اندیشه این را میبیند و با این حال، غرورمندانه خود را به نمایش میگذارد، گویی ارباب کائنات است.
«اندیشه» چالاک، آزاد و عظیم است، یگانه روشنایی این جهان و بزرگترین مایه فخر بشر.
📕چرا بشر میجنگد
✍#برتراند_راسل
🍏🍎🍃
انسانها بیش از هر چیز دیگر، از اندیشیدن وحشت دارند، بیش از فقر، حتی بیش از مرگ.
«اندیشه» انقلاب میکند، از تخت به زیر میکشد و نابود میسازد. امتیازات دروغین، سنن و عرف جوامع، و عادات راحت طلبانهٔ انسانها را، بدون ذرهای رحم، از دم تیغ میگذراند.
هیچ قانونی را به رسمیت نمیشناسد؛ آنارشیست است.
مراجع قانونی را به پشیزی نمیانگارد و بر خرد کهن نیز وقعی نمینهد.
اندیشه به سادگی در گودال جهنم مینگرد و هراسی او را فرا نمیگیرد.
بشر، لکه کوچکی مغروق در ژرفای بی پایانی از سکوت است؛ اندیشه این را میبیند و با این حال، غرورمندانه خود را به نمایش میگذارد، گویی ارباب کائنات است.
«اندیشه» چالاک، آزاد و عظیم است، یگانه روشنایی این جهان و بزرگترین مایه فخر بشر.
📕چرا بشر میجنگد
✍#برتراند_راسل
🍏🍎🍃
👌2