Ben Bir Tek Kadın (Adam) Sevdim
Selami Şahin & Burcu Güneş
🎼❤️🎼
می خواهم شانه هایت را بیاموزم،
چگونه حرف به حرف نامم را ادا کنند
و چگونه نوشته هایم را بخوانند!
می خواهم زبان گفتار من باشی..
✍#نزار_قبانی
🍏🍎🍃
می خواهم شانه هایت را بیاموزم،
چگونه حرف به حرف نامم را ادا کنند
و چگونه نوشته هایم را بخوانند!
می خواهم زبان گفتار من باشی..
✍#نزار_قبانی
🍏🍎🍃
❤1🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
__باید دوست بدارم
اشک ها و خنده های ِ
کوچه های خالی ِ اندوه را
زخم های کهنه یِ انبوه را
باید دوست بدارم
شانه هایِ پر ز آهِ باد را ...
شاپرک های رهایِ شاد را__
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
با آرزوی بال های سبز پرنده در
آسمان آبی عشق و امید و آزادی
🍏🍎🍃
__باید دوست بدارم
اشک ها و خنده های ِ
کوچه های خالی ِ اندوه را
زخم های کهنه یِ انبوه را
باید دوست بدارم
شانه هایِ پر ز آهِ باد را ...
شاپرک های رهایِ شاد را__
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
با آرزوی بال های سبز پرنده در
آسمان آبی عشق و امید و آزادی
🍏🍎🍃
❤2👏1
○
زیر سقفت تا منم
معمار می خواهی چه کار؟
با ستون شانه ام
ديوار می خواهی چه کار؟
سرشماری میکنی
در سرزمین قلب من
یک نفر... تنها تویی!
آمار میخواهی چه کار ؟
میکُشی با چشم های
قهوه ای رنگت مرا
روی میزت قهوه ی
قاجار می خواهی چه کار؟!
مثل گلدانی
عتیقه اعتبار موزه ای
خاک خوردن گوشه ی
انبار میخواهی چه کار؟
خنده ی شیرین تو
متن خبرهای جهان!
در کنارم تلخی ِ
اخبار می خواهی چه کار؟
فصل خرمنکوبی ِ
تبدار آغوشت رسید!
اینهمه خوشه به گندمزار
می خواهی چه کار؟
عشق یعنی راهی ِ
پیچ و خم " حیران " شدن!
همسفر! یک جاده ی
هموار می خواهی چه کار؟
✍#محمد_علی_نیکومنش
🍏🍎🍃
زیر سقفت تا منم
معمار می خواهی چه کار؟
با ستون شانه ام
ديوار می خواهی چه کار؟
سرشماری میکنی
در سرزمین قلب من
یک نفر... تنها تویی!
آمار میخواهی چه کار ؟
میکُشی با چشم های
قهوه ای رنگت مرا
روی میزت قهوه ی
قاجار می خواهی چه کار؟!
مثل گلدانی
عتیقه اعتبار موزه ای
خاک خوردن گوشه ی
انبار میخواهی چه کار؟
خنده ی شیرین تو
متن خبرهای جهان!
در کنارم تلخی ِ
اخبار می خواهی چه کار؟
فصل خرمنکوبی ِ
تبدار آغوشت رسید!
اینهمه خوشه به گندمزار
می خواهی چه کار؟
عشق یعنی راهی ِ
پیچ و خم " حیران " شدن!
همسفر! یک جاده ی
هموار می خواهی چه کار؟
✍#محمد_علی_نیکومنش
🍏🍎🍃
❤2❤🔥1👌1
همایون شجریان/حاصل عمر
@yazarloo_1987
🎼❤️🎼
محبوبِ من!
من شما را از ترانهها بهدست آوردهام
شما را که نمیبینم، دو برابر میشوم!
دلتنگی به سَرِ شانههایم میرسد.
دَردِ دوری نَه در آب حل میشود
و.. نَه در هوا
هر حرفی را تنها یکبار میگویند.
بعضیچیزها را دوبار یا سهبار میگویند،
مثلِ :
ای دادِ بیداد ...
ای دادِ بیداد ...
ای دادِ بیداد ... !
#محمد_صالح_علاء
🍏🍎🍃
محبوبِ من!
من شما را از ترانهها بهدست آوردهام
شما را که نمیبینم، دو برابر میشوم!
دلتنگی به سَرِ شانههایم میرسد.
دَردِ دوری نَه در آب حل میشود
و.. نَه در هوا
هر حرفی را تنها یکبار میگویند.
بعضیچیزها را دوبار یا سهبار میگویند،
مثلِ :
ای دادِ بیداد ...
ای دادِ بیداد ...
ای دادِ بیداد ... !
#محمد_صالح_علاء
🍏🍎🍃
❤🔥1❤1👌1
○
بزن بر زخمه های زخمی ِ
ساز دلی کز عشق ویران است؛
بزن بر تارهای سازِ ناکوکی
که از بغض و سکوت
ناله یِ شبگیر شب؛
در سوگ و حیران است؛
اسیر دست طوفان است
__خداوندا.. خداوندا!
جهان بی عشق؛ چه ویران است!
جهانِ قلب و روح خسته یِ
من هم؛
هم از آدم...
هم از عالم... گریزان است...!!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
بزن بر زخمه های زخمی ِ
ساز دلی کز عشق ویران است؛
بزن بر تارهای سازِ ناکوکی
که از بغض و سکوت
ناله یِ شبگیر شب؛
در سوگ و حیران است؛
اسیر دست طوفان است
__خداوندا.. خداوندا!
جهان بی عشق؛ چه ویران است!
جهانِ قلب و روح خسته یِ
من هم؛
هم از آدم...
هم از عالم... گریزان است...!!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤🔥1❤1👍1
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز شنبه. ☀️🌙
☀️۱۶ فروردین ۱۴۰۴
🌙۶ شوال ۱۴۴۶
🌲۵ آوریل ۲۰۲۵
-------☂------☔️---------
----------🌱-----🌧-------🌱----
پنجره آرزوهایتان گشوده به
آغوش پرمهر خدا...🌙🌖🌕
‐---------------------------
قدم های زندگی به عشق و امید
برگ برگ سال نو به شور و نشاط زند🍃🌻
-------------------
شروع هفته خوشی را برایتان
آرزو دارم🌻هفت روز هفته ای
سبز داشته باشید
------------------
قدم هایتان در مسیری سبز و پویا
---------🪻-------🌱-----🍃------
الهی ...
مرا در بهارِ باورهایم، بارور کن!
و در شکوفایی ِ جوانه های بذر
حضورم ... بارانِ عشق باش!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
درودی به طراوت و سبزی بهاران
🍏🍎🍃
🗓 امروز شنبه. ☀️🌙
☀️۱۶ فروردین ۱۴۰۴
🌙۶ شوال ۱۴۴۶
🌲۵ آوریل ۲۰۲۵
-------☂------☔️---------
----------🌱-----🌧-------🌱----
پنجره آرزوهایتان گشوده به
آغوش پرمهر خدا...🌙🌖🌕
‐---------------------------
قدم های زندگی به عشق و امید
برگ برگ سال نو به شور و نشاط زند🍃🌻
-------------------
شروع هفته خوشی را برایتان
آرزو دارم🌻هفت روز هفته ای
سبز داشته باشید
------------------
قدم هایتان در مسیری سبز و پویا
---------🪻-------🌱-----🍃------
الهی ...
مرا در بهارِ باورهایم، بارور کن!
و در شکوفایی ِ جوانه های بذر
حضورم ... بارانِ عشق باش!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
درودی به طراوت و سبزی بهاران
🍏🍎🍃
❤🔥1❤1🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد
خداوند نام و خداوند جای
خداوند روزی ده رهنمای
خداوند کیوان و گردان سپهر
فروزنده ماه و ناهید و مهر
ز نام و نشان و گمان برترست
نگارندهٔ بر شده پیکرست
به بینندگان آفریننده را
نبینی مرنجان دو بیننده را
نیابد بدو نیز اندیشه راه
که او برتر از نام و از جایگاه
سخن هر چه زین گوهران بگذرد
نیابد بدو راه جان و خرد
خرد گر سخن برگزیند همی
همان را گزیند که بیند همی
ستودن نداند کس او را چو هست
میان بندگی را ببایدت بست
خرد را و جان را همی سنجد اوی
در اندیشهٔ سخته کی گنجد اوی
بدین آلت رای و جان و زبان
ستود آفریننده را کی توان
به هستیش باید که خستو شوی
ز گفتار بیکار یکسو شوی
پرستنده باشی و جوینده راه
به ژرفی به فرمانش کردن نگاه
توانا بود هر که دانا بود
ز دانش دل پیر برنا بود
از این پرده برتر سخنگاه نیست
ز هستی مر اندیشه را راه نیست
#حکیم_ابوالقاسم_فردوسی
🍏🍎🍃
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد
خداوند نام و خداوند جای
خداوند روزی ده رهنمای
خداوند کیوان و گردان سپهر
فروزنده ماه و ناهید و مهر
ز نام و نشان و گمان برترست
نگارندهٔ بر شده پیکرست
به بینندگان آفریننده را
نبینی مرنجان دو بیننده را
نیابد بدو نیز اندیشه راه
که او برتر از نام و از جایگاه
سخن هر چه زین گوهران بگذرد
نیابد بدو راه جان و خرد
خرد گر سخن برگزیند همی
همان را گزیند که بیند همی
ستودن نداند کس او را چو هست
میان بندگی را ببایدت بست
خرد را و جان را همی سنجد اوی
در اندیشهٔ سخته کی گنجد اوی
بدین آلت رای و جان و زبان
ستود آفریننده را کی توان
به هستیش باید که خستو شوی
ز گفتار بیکار یکسو شوی
پرستنده باشی و جوینده راه
به ژرفی به فرمانش کردن نگاه
توانا بود هر که دانا بود
ز دانش دل پیر برنا بود
از این پرده برتر سخنگاه نیست
ز هستی مر اندیشه را راه نیست
#حکیم_ابوالقاسم_فردوسی
🍏🍎🍃
❤1👏1
○
من متوجه شدم که، در اعماق نفرت درونم، عشقی بی پایان وجود دارد.
من متوجه شدم که، در انتهای گریه درونم، لبخندی بیمانند وجود دارد.
من متوجه شدم که، در پیچیدهترین آشوبهای درونم، آرامشی عمیق وجود دارد.
من متوجه شدم که، در اعماق زمستان درونم، تابستانی دلپذیر وجود دارد.
و اینها به من شادی میدهند. و به همین دلیل است که برایم مهم نیست دنیا با بیرحمی بر من فشار بیاورد، زیرا که در درونم چیزی قویتر، با آن مقابله میکند.
📕 کالیگولا
✍ #آلبر_کامو
🍏🍎🍃
من متوجه شدم که، در اعماق نفرت درونم، عشقی بی پایان وجود دارد.
من متوجه شدم که، در انتهای گریه درونم، لبخندی بیمانند وجود دارد.
من متوجه شدم که، در پیچیدهترین آشوبهای درونم، آرامشی عمیق وجود دارد.
من متوجه شدم که، در اعماق زمستان درونم، تابستانی دلپذیر وجود دارد.
و اینها به من شادی میدهند. و به همین دلیل است که برایم مهم نیست دنیا با بیرحمی بر من فشار بیاورد، زیرا که در درونم چیزی قویتر، با آن مقابله میکند.
📕 کالیگولا
✍ #آلبر_کامو
🍏🍎🍃
👌2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
از عشق سخن باید گفت
همیشه از عشق سخن باید گفت.
میگوید: عشق، ترجیع بندیـست که هیچ رَجعتی در آن نیست.
میگوید: تکرارِ نامکرّر است.
بی عشق، خانه حقیر است، محلّه خاموش است، شهر افسرده است، فضا تنگ است، دنیا تاریک. بی عشق، در هیچ سنگری سربازی نیست، در هیچ نبردی، فتحی.
دوست داشتن خوب است، عشق، امّا، عالیست.
دوست داشتن آرامش است، عشق غوغاست.
دوست داشتن دریاست
عشق، آتشفشانِ همیشه زنده یِ روح.
بی عشق، جهان قبرستانیست همه قبرهایش خالیِ خالی؛ باغی بوتههایش، درختهایش همه خشکیده و پژمرده.
بی عشق، چشمه بی آب است.
قلب، بدونِ راز.
📕 آتش بدون دود
✍ #نادر_ابراهیمی
🍏🍎🍃
از عشق سخن باید گفت
همیشه از عشق سخن باید گفت.
میگوید: عشق، ترجیع بندیـست که هیچ رَجعتی در آن نیست.
میگوید: تکرارِ نامکرّر است.
بی عشق، خانه حقیر است، محلّه خاموش است، شهر افسرده است، فضا تنگ است، دنیا تاریک. بی عشق، در هیچ سنگری سربازی نیست، در هیچ نبردی، فتحی.
دوست داشتن خوب است، عشق، امّا، عالیست.
دوست داشتن آرامش است، عشق غوغاست.
دوست داشتن دریاست
عشق، آتشفشانِ همیشه زنده یِ روح.
بی عشق، جهان قبرستانیست همه قبرهایش خالیِ خالی؛ باغی بوتههایش، درختهایش همه خشکیده و پژمرده.
بی عشق، چشمه بی آب است.
قلب، بدونِ راز.
📕 آتش بدون دود
✍ #نادر_ابراهیمی
🍏🍎🍃
❤1👌1