○
آیاعشق خودِ خدا نیست؟
آیا قلب، قلبی که در عشق غوطه ور شده است، خودِ معبد نیست؟
و
آیا آنهایی که پس از ترکِ عشق در هر جایی به جستجوی او میگردند، بیهوده نمیگردند؟
یکروز من عادت داشتم اینرا از خودم بپرسم، امروز آنرا از تو میپرسم:
کسی که به دنبال خدا میگردد، اعلام میکند که عشق را بدست نیاورده است، چونکه کسی که عشق را بدست آورد، خدا را هم بدست می آورد.
جستجوی خدا، از طلب عشق شروع میشود.
در حالیکه یافتن خدا بدون عشق
غیرممکن است.
کسی که به جستجوی خداست، در هیچ موردی نمیتواند او را بیابد.
در ضمن، او از جستجوی عشق هم محروم میشود.
اما کسی که به جستجوی عشق
میرود، سرانجام عشق را مییابد و در پایان، خدا را هم مییابد.
عشق، مسیر است.
عشق، در است.
عشق، قدرت پاها است.
عشق، تشنگیِ زندگی است.
و در پایان، عشق، رسیدن است.
در حقیقت، عشق، خداست.
من میگویم:
خدا را رها کن، عشق را بیاب.
معابد را فراموش کن، قلب خود را
بجوی، چونکه اگر او وجود داشته باشد، در آنجاست.
اگر اصلا بتی از خدا وجود داشته باشد، آن بت، عشق است.
اما آن بت، در میان بتهای سنگی گم شده است.
اگر اصلا معبدی از خدا وجود داشته باشد، قلب است.
اما معابد گل و لای، آنرا کاملا پوشانده اند.
خدا به خاطر بتها و معابد خودش، گم شده است. و دیدار او به خاطر روحانیونِ خودِ او، مشکل است.
به خاطر آوازهای نیایش و ستایش برای او، شنیدن صدای خود او غیرممکن شده است.
اگر عشق برگردد، خدا هم همراه با آن به زندگی بشر بر خواهد گشت.
✍#اشو
📕#کتاب_فانوسهای_گلی
درودی به مهر به طلوع عشق ؛
به زندگی روزتان شاد دوستانم
🍏🍎🍃
آیاعشق خودِ خدا نیست؟
آیا قلب، قلبی که در عشق غوطه ور شده است، خودِ معبد نیست؟
و
آیا آنهایی که پس از ترکِ عشق در هر جایی به جستجوی او میگردند، بیهوده نمیگردند؟
یکروز من عادت داشتم اینرا از خودم بپرسم، امروز آنرا از تو میپرسم:
کسی که به دنبال خدا میگردد، اعلام میکند که عشق را بدست نیاورده است، چونکه کسی که عشق را بدست آورد، خدا را هم بدست می آورد.
جستجوی خدا، از طلب عشق شروع میشود.
در حالیکه یافتن خدا بدون عشق
غیرممکن است.
کسی که به جستجوی خداست، در هیچ موردی نمیتواند او را بیابد.
در ضمن، او از جستجوی عشق هم محروم میشود.
اما کسی که به جستجوی عشق
میرود، سرانجام عشق را مییابد و در پایان، خدا را هم مییابد.
عشق، مسیر است.
عشق، در است.
عشق، قدرت پاها است.
عشق، تشنگیِ زندگی است.
و در پایان، عشق، رسیدن است.
در حقیقت، عشق، خداست.
من میگویم:
خدا را رها کن، عشق را بیاب.
معابد را فراموش کن، قلب خود را
بجوی، چونکه اگر او وجود داشته باشد، در آنجاست.
اگر اصلا بتی از خدا وجود داشته باشد، آن بت، عشق است.
اما آن بت، در میان بتهای سنگی گم شده است.
اگر اصلا معبدی از خدا وجود داشته باشد، قلب است.
اما معابد گل و لای، آنرا کاملا پوشانده اند.
خدا به خاطر بتها و معابد خودش، گم شده است. و دیدار او به خاطر روحانیونِ خودِ او، مشکل است.
به خاطر آوازهای نیایش و ستایش برای او، شنیدن صدای خود او غیرممکن شده است.
اگر عشق برگردد، خدا هم همراه با آن به زندگی بشر بر خواهد گشت.
✍#اشو
📕#کتاب_فانوسهای_گلی
درودی به مهر به طلوع عشق ؛
به زندگی روزتان شاد دوستانم
🍏🍎🍃
❤1👌1
test
<unknown>
🎼❤️🎼
با من بیا ...
با من تا سرانگشتانِ نرمِ رویا بیا
با من تا قدم هایِ شاد فردا؛ بیا
با من ، تا جاده هایِ آبیِ میعاد
تا دست هایِ عاشق باد ؛
تا ابر؛ تا بوسه هایِ خیس
باران بیا ...
با من تا مرز هایِ اساطیر عشق
تا حضور سبزِ خدا بیا!!! ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
با من بیا ...
با من تا سرانگشتانِ نرمِ رویا بیا
با من تا قدم هایِ شاد فردا؛ بیا
با من ، تا جاده هایِ آبیِ میعاد
تا دست هایِ عاشق باد ؛
تا ابر؛ تا بوسه هایِ خیس
باران بیا ...
با من تا مرز هایِ اساطیر عشق
تا حضور سبزِ خدا بیا!!! ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2👌1
○
آنچه آموختیم این بود که همه جزئی از یک کل واحد و عظیم جهانی هستیم، اگر خیال میکنیم که میتوانیم شخص دیگری یا موجود زندهی دیگری را بدون اینکه به خود صدمه وارد آوریم آزار دهیم، کاملا در اشتباهیم.
به جنگل، گل یا پرنده نگاه میکنم و میگویم: «این منم، این جزئی از من است.» ما به همه چیز متصلیم و اگر بکوشیم عشق و محبت خود را نثار آن وصلت کنیم؛ آدمهای خوشبختی خواهیم بود.
📕جهان_هولوگرافیک
✍🏻 #مایکل_تالبوت
🍏🍎🍃
آنچه آموختیم این بود که همه جزئی از یک کل واحد و عظیم جهانی هستیم، اگر خیال میکنیم که میتوانیم شخص دیگری یا موجود زندهی دیگری را بدون اینکه به خود صدمه وارد آوریم آزار دهیم، کاملا در اشتباهیم.
به جنگل، گل یا پرنده نگاه میکنم و میگویم: «این منم، این جزئی از من است.» ما به همه چیز متصلیم و اگر بکوشیم عشق و محبت خود را نثار آن وصلت کنیم؛ آدمهای خوشبختی خواهیم بود.
📕جهان_هولوگرافیک
✍🏻 #مایکل_تالبوت
🍏🍎🍃
❤1👌1
اهای گوشه نشین قلب من
اجرای گروهی با گیتار
🎼❤️🎼
تا امید شکفتن است
و تازه شدن؛
تا نرگس ها مست از باده یِ
بهاری اند؛
تا بال پرواز، خواب خوش پرستوهاست؛
تا قاصدک ها، پیام آوران
عشق اند ،،،
تا بنفشه ها در آغوش نسیم
می شکفند؛
تا عشق ترانه می شود در باد
زندگی زیباست ...
و گوشوارهای سرخ گیلاس
پیام آوران زندگی اند...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
تا امید شکفتن است
و تازه شدن؛
تا نرگس ها مست از باده یِ
بهاری اند؛
تا بال پرواز، خواب خوش پرستوهاست؛
تا قاصدک ها، پیام آوران
عشق اند ،،،
تا بنفشه ها در آغوش نسیم
می شکفند؛
تا عشق ترانه می شود در باد
زندگی زیباست ...
و گوشوارهای سرخ گیلاس
پیام آوران زندگی اند...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👌2❤1
○
همهی انسانها اشتباه میکنند.
چیزی که شخصیت ما را میسازد، اشتباهات ما نیست، بلکه نحوهی برخوردمان با آن اشتباهات و درس گرفتن از آنها، به جای توجیهتراشی است.
۰✍️#کالین_هوور
📕ما_تمامش_میکنیم
🍏🍎🍃
همهی انسانها اشتباه میکنند.
چیزی که شخصیت ما را میسازد، اشتباهات ما نیست، بلکه نحوهی برخوردمان با آن اشتباهات و درس گرفتن از آنها، به جای توجیهتراشی است.
۰✍️#کالین_هوور
📕ما_تمامش_میکنیم
🍏🍎🍃
👌3
●
میرزا جبار عسگرزاده معروف به جبار باغچهبان ۱۹ اردیبهشت سال ۱۲۶۴ در ایروان به دنیا آمد. او بنیانگذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز است. او همچنین اولین مولف و ناشر کتاب کودک در ایران محسوب میشود و دهها جلد کتاب در زمینه آموزش کودکان نوشته است.
«تلفن گُنگ» یا «گوشی استخوانی» را زندهیاد جبار باغچهبان اختراع کرد. شاگردان کرولال، با گرفتن میلهٔ آن به دندان، میتوانند ازطریق استخوان فک، ارتعاشات صوتی را دریابند. باغچهبان دربارهٔ اختراع دستگاه گفتهاست: «در پانزدهسالگی گوش راستم در تصادفی کر شد… مرا پیش سیدی بردند… سید عالیجناب پانزده روز دواهایی در گوشم میریخت و دعاهایی میخواند… یکی از این دواها نفت بود! سید یک ساعت را نزدیک گوشم میگرفت، نمیشنیدم؛ ولی وقتی آن را به گوشم میچسباندم، احساس میکردم میشنوم. روزی کنجکاو شدم و ساعت را با دندان گرفتم و احساس کردم میشنوم… عذر سید خواسته شد! بعدها، هنگامی که به تعلیم کرولالها مشغول بودم، این موضوع یادم آمد و آنها را با گرفتن ساعت در دهان امتحان کردم و چون نتیجه مثبت بود، به فکر ساختن گوشی استخوانی افتادم…» مشابه این دستگاه حدود ۳۸ سال بعد توسط دو مخترع آمریکایی کاملتر ساخته شد و ناشنوایان از آن همچون سمعک استفاده میکنند.
سالگرد درگذشت جبار باغچه بان
گرامی یادش سبز و جاودانه🕊
🍏🍎🍃
میرزا جبار عسگرزاده معروف به جبار باغچهبان ۱۹ اردیبهشت سال ۱۲۶۴ در ایروان به دنیا آمد. او بنیانگذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز است. او همچنین اولین مولف و ناشر کتاب کودک در ایران محسوب میشود و دهها جلد کتاب در زمینه آموزش کودکان نوشته است.
«تلفن گُنگ» یا «گوشی استخوانی» را زندهیاد جبار باغچهبان اختراع کرد. شاگردان کرولال، با گرفتن میلهٔ آن به دندان، میتوانند ازطریق استخوان فک، ارتعاشات صوتی را دریابند. باغچهبان دربارهٔ اختراع دستگاه گفتهاست: «در پانزدهسالگی گوش راستم در تصادفی کر شد… مرا پیش سیدی بردند… سید عالیجناب پانزده روز دواهایی در گوشم میریخت و دعاهایی میخواند… یکی از این دواها نفت بود! سید یک ساعت را نزدیک گوشم میگرفت، نمیشنیدم؛ ولی وقتی آن را به گوشم میچسباندم، احساس میکردم میشنوم. روزی کنجکاو شدم و ساعت را با دندان گرفتم و احساس کردم میشنوم… عذر سید خواسته شد! بعدها، هنگامی که به تعلیم کرولالها مشغول بودم، این موضوع یادم آمد و آنها را با گرفتن ساعت در دهان امتحان کردم و چون نتیجه مثبت بود، به فکر ساختن گوشی استخوانی افتادم…» مشابه این دستگاه حدود ۳۸ سال بعد توسط دو مخترع آمریکایی کاملتر ساخته شد و ناشنوایان از آن همچون سمعک استفاده میکنند.
سالگرد درگذشت جبار باغچه بان
گرامی یادش سبز و جاودانه🕊
🍏🍎🍃
👍2🙏2
Sharang
<unknown>
🎼❤️🎼
کیهان کلهر موسیقی نمی سازد ،
نمی نوازد،
قلب های مرده را،
به عشق زنده می کند ...
🍏🍎🍃
کیهان کلهر موسیقی نمی سازد ،
نمی نوازد،
قلب های مرده را،
به عشق زنده می کند ...
🍏🍎🍃
👌2❤1
🎨
یکی از آثار زیبا و قدیمی استاد فرشچیان
دُوش دیدَم
که مَلائک دَرِ مِیخانِه زَدَند
گِل آدم بِسِرِشتَند و به پِیمانه زَدَند
#حافظ
1327
24*17 cm
اشاره دارد به ماجرای ساخته شدن پیکر انسان
🎨اثراستاد #محمود_فرشچیان
🍏🍎🍃
یکی از آثار زیبا و قدیمی استاد فرشچیان
دُوش دیدَم
که مَلائک دَرِ مِیخانِه زَدَند
گِل آدم بِسِرِشتَند و به پِیمانه زَدَند
#حافظ
1327
24*17 cm
اشاره دارد به ماجرای ساخته شدن پیکر انسان
🎨اثراستاد #محمود_فرشچیان
🍏🍎🍃
❤2🙏1👌1
Audio
🎼❤️🎼
🗣#محسن_چاوشی
یه نفر اینجاست
که تو رو دوست داره هنوز...
که تو چهار فصل دلش برف میباره هنوز ....
🍏🍎🍃
🗣#محسن_چاوشی
یه نفر اینجاست
که تو رو دوست داره هنوز...
که تو چهار فصل دلش برف میباره هنوز ....
🍏🍎🍃
🥰2❤1🕊1
○
فرق بزرگي ست،
ميان كسى كه تنها مانده
و كسى كه؛تنهايى را انتخاب كرده است...
📕صد سال تنهایی
#گابریل_گارسیامارکز
🍏🍎🍃
فرق بزرگي ست،
ميان كسى كه تنها مانده
و كسى كه؛تنهايى را انتخاب كرده است...
📕صد سال تنهایی
#گابریل_گارسیامارکز
🍏🍎🍃
👍2🙏1👌1