حرفی برای گفتن - 72
فریدون فرح اندوز
📝 حرفی برای گفتن
🎙 فریدون فرحاندوز
- غزلی از دیوان شمس
- نبوغ جمعی شعری از چارلز بوکوفسکی برگردان پیمان خاکسار
- داستان کوتاه
- شعری از محمدولی فروتن
- داستان یک اتفاق کوچک اثر کورت توخولسکی نویسنده آلمانی به همت حمیدرضا مجازی
- شعری از سیدعلی صالحی
- داستان خبر بد اثر آرت بوخباد طنزنویس آمریکایی
- شعری از علیرضا میبدی
🍏🍎🍃
🎙 فریدون فرحاندوز
- غزلی از دیوان شمس
- نبوغ جمعی شعری از چارلز بوکوفسکی برگردان پیمان خاکسار
- داستان کوتاه
- شعری از محمدولی فروتن
- داستان یک اتفاق کوچک اثر کورت توخولسکی نویسنده آلمانی به همت حمیدرضا مجازی
- شعری از سیدعلی صالحی
- داستان خبر بد اثر آرت بوخباد طنزنویس آمریکایی
- شعری از علیرضا میبدی
🍏🍎🍃
👌1
○
دلت چه نغمه ها بخواند
از دستبوس فرشته اعجازت.
مبارکت باشد این سرودهای روحانی
که از فراسوی پندارهای به زنجیر بسته می شنوی
تار و پود رنج هایت...گسسته
و پرنده شاخسار طرب ،
بر سر در سرای دلت ،
پیک خوش خبریست .
تا می توانی به شکرانه این برکت ،
این حضور و این دریافت معنوی ،
شاکر نعماتت باش.
یک به یک نعمتهایت را به یاد آر
و از کسانی که از تو رنجیده اند ،
طلب بخشش کن.
چنین هدیه ای که تو در راه داری ؛
نیازمند شکرانه ای بی دریغ
و اصلاح نفسی جانانه است.
دیدار با خود برترت....میسر شد.
متعالی بمان
✍#هله_پتگر
درودی به مهر و دوستی 💚❤️
یکشنبه تان به عشق و رویش
🍏🍎🍃
دلت چه نغمه ها بخواند
از دستبوس فرشته اعجازت.
مبارکت باشد این سرودهای روحانی
که از فراسوی پندارهای به زنجیر بسته می شنوی
تار و پود رنج هایت...گسسته
و پرنده شاخسار طرب ،
بر سر در سرای دلت ،
پیک خوش خبریست .
تا می توانی به شکرانه این برکت ،
این حضور و این دریافت معنوی ،
شاکر نعماتت باش.
یک به یک نعمتهایت را به یاد آر
و از کسانی که از تو رنجیده اند ،
طلب بخشش کن.
چنین هدیه ای که تو در راه داری ؛
نیازمند شکرانه ای بی دریغ
و اصلاح نفسی جانانه است.
دیدار با خود برترت....میسر شد.
متعالی بمان
✍#هله_پتگر
درودی به مهر و دوستی 💚❤️
یکشنبه تان به عشق و رویش
🍏🍎🍃
❤2
Darde Gong
Mohammad Esfahani
🎼❤️🎼
🗣#محمد اصفهانی
✍#هوشنگ ابتهاج
🎼#علیرضا کهندیری
---------------------------
بی آنکه بوی تو را بشنوم
ریشههای سیاهم
در تاریکی بیدار میشوند
فریاد میزنند:
بهار، بهار ...
شاخههای درختم من!
به آمدنت معتادم...!
✍#شمس_لنگرودی
🍏🍎🍃
🗣#محمد اصفهانی
✍#هوشنگ ابتهاج
🎼#علیرضا کهندیری
---------------------------
بی آنکه بوی تو را بشنوم
ریشههای سیاهم
در تاریکی بیدار میشوند
فریاد میزنند:
بهار، بهار ...
شاخههای درختم من!
به آمدنت معتادم...!
✍#شمس_لنگرودی
🍏🍎🍃
❤2
○
زندگی؛ بیت کوتاه یک شعر است
بغضِ خوابیده در گلویِ یک تکرار
دود خسته یِ پیاپیِ سیگار ...
دو ریلِ خسته و سر به زیرِ قطار
دو خط موازی ...
تا دو نقطه یِ مکرّرِ پرگار
دایره، به حول خود دوّار
فاصله؛ فاصله ... دیوار
من... تو ...
دست هایم؛ چشم هایت
در آتشِ شرارِ یک دیدار
فاصله، فاصله ... دیوار
نقطه سرِ خط ... پرگار
دایره ... وتر ... تکرار ...
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
تیک تاک لحظه هایتان بر مدار عشق ، امید ... زندگی...
🍏🍎🍃
زندگی؛ بیت کوتاه یک شعر است
بغضِ خوابیده در گلویِ یک تکرار
دود خسته یِ پیاپیِ سیگار ...
دو ریلِ خسته و سر به زیرِ قطار
دو خط موازی ...
تا دو نقطه یِ مکرّرِ پرگار
دایره، به حول خود دوّار
فاصله؛ فاصله ... دیوار
من... تو ...
دست هایم؛ چشم هایت
در آتشِ شرارِ یک دیدار
فاصله، فاصله ... دیوار
نقطه سرِ خط ... پرگار
دایره ... وتر ... تکرار ...
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
تیک تاک لحظه هایتان بر مدار عشق ، امید ... زندگی...
🍏🍎🍃
❤2
Baroon
Amin Rostami
🎼❤️🎼
تو آن نوشتهی پنهانی
که نمی دانندش؛
جز پایدارانِ در عشق
تو آن کلامی که
هر دم دگرگون میکند کلامش را ...
✍🏼#نزار_قبانی
🍏🍎🍃
تو آن نوشتهی پنهانی
که نمی دانندش؛
جز پایدارانِ در عشق
تو آن کلامی که
هر دم دگرگون میکند کلامش را ...
✍🏼#نزار_قبانی
🍏🍎🍃
❤1
حلاج و راز انالحق- بخش هشتم
اعظم مسعودی
📕✨📕
#حلاج_و_راز_انالحق
نویسنده: #عطاالله_تدین
گوینده: #اعظم_مسعودی
بخش/هشتم
کاری از گروه #کتاب_گویا
-----------------------
اگر عشق نبودی، هستی هم
واقعیت نداشتی ...
جاودانگی در عشق است و
ایثار و فنا ...
🍏🍎🍃
#حلاج_و_راز_انالحق
نویسنده: #عطاالله_تدین
گوینده: #اعظم_مسعودی
بخش/هشتم
کاری از گروه #کتاب_گویا
-----------------------
اگر عشق نبودی، هستی هم
واقعیت نداشتی ...
جاودانگی در عشق است و
ایثار و فنا ...
🍏🍎🍃
●
هميشه مقداری دلگرمی داخل جيبت بايد باشد.
که اگر ناگهان در خيابان، يا در گوشه يک کافه، يا حتی در خواب،
سرمای نا اميدی به سراغت آمد،
يا بغضی دهانت را تلخ کرد،
دلگرميت را از جيب در بياوری؛
گوشه دهانت بگذاری تا آرام آرام شيرينيش در وجودت بپيچد،
يا مثل ژاکتی گرم دور خودت بپيچی و منتظر تابش خورشيد بمانی.
دلگرمی هميشه بايد باشد و...
وای به تمام لحظههایی که هرچه جيبها و کيفت را بگردی دلگرمی پيدا نکنی!
همیشه دوستت دارمها را،
دلخوریها را، نگرانیها را،
به موقع بگویید...
قدر بدانید "داشتن ها" را
مهربان بودن مهمترین قسمت انسان بودن است.
👤#جکسون_براون
🍏🍎🍃
هميشه مقداری دلگرمی داخل جيبت بايد باشد.
که اگر ناگهان در خيابان، يا در گوشه يک کافه، يا حتی در خواب،
سرمای نا اميدی به سراغت آمد،
يا بغضی دهانت را تلخ کرد،
دلگرميت را از جيب در بياوری؛
گوشه دهانت بگذاری تا آرام آرام شيرينيش در وجودت بپيچد،
يا مثل ژاکتی گرم دور خودت بپيچی و منتظر تابش خورشيد بمانی.
دلگرمی هميشه بايد باشد و...
وای به تمام لحظههایی که هرچه جيبها و کيفت را بگردی دلگرمی پيدا نکنی!
همیشه دوستت دارمها را،
دلخوریها را، نگرانیها را،
به موقع بگویید...
قدر بدانید "داشتن ها" را
مهربان بودن مهمترین قسمت انسان بودن است.
👤#جکسون_براون
🍏🍎🍃
❤1
Paeiz
Shahrookh
🎼❤️🎼
در تنِ عریانِ افرا؛
شکوه ها از باد بود
از کوچِ و زخمِ
برگ هایِ زیرِ پا؛
از غربت و فریاد بود
از آهِ سردِ شاپرک؛
در هجمه یِ بیداد بود__
پاییز بود؛ پاییز بود!!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
در تنِ عریانِ افرا؛
شکوه ها از باد بود
از کوچِ و زخمِ
برگ هایِ زیرِ پا؛
از غربت و فریاد بود
از آهِ سردِ شاپرک؛
در هجمه یِ بیداد بود__
پاییز بود؛ پاییز بود!!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2