○
اي نسیم سحر
آرامگه یار کجاست
منزل ان مه عاشق کش
عیار کجاست
شب تار است و
ره وادی ایمن در پیش
آتش طور کجا موعد
دیدار کجاست
هر که آمد به
جهان نقش خرابی دارد
در خرابات بگویید
که هشیار کجاست
ان کس است اهل
بشارت که اشارت داند
نکتهها هست بسی
محرم اسرار کجاست
هر سر موی مرا
با تو هزاران کار است
ما کجاییم و
ملامت گر بیکار کجاست
بازپرسید ز
گیسوی شکن در شکنش
کاین دل غمزده
سرگشته گرفتار کجاست
عقل دیوانه شد
ان سلسله مشکین کو
دل ز ما گوشه گرفت
ابروی دلدار کجاست
ساقی و مطرب و
می جمله مهیاست ولی
عیش بی یار
مهیا نشود یار کجاست
حافظ از باد خزان
در چمن دهر مرنج
فکر معقول بفرما
گل بی خار کجاست
✍#حضرت_حافظ
🍏🍎🍃
اي نسیم سحر
آرامگه یار کجاست
منزل ان مه عاشق کش
عیار کجاست
شب تار است و
ره وادی ایمن در پیش
آتش طور کجا موعد
دیدار کجاست
هر که آمد به
جهان نقش خرابی دارد
در خرابات بگویید
که هشیار کجاست
ان کس است اهل
بشارت که اشارت داند
نکتهها هست بسی
محرم اسرار کجاست
هر سر موی مرا
با تو هزاران کار است
ما کجاییم و
ملامت گر بیکار کجاست
بازپرسید ز
گیسوی شکن در شکنش
کاین دل غمزده
سرگشته گرفتار کجاست
عقل دیوانه شد
ان سلسله مشکین کو
دل ز ما گوشه گرفت
ابروی دلدار کجاست
ساقی و مطرب و
می جمله مهیاست ولی
عیش بی یار
مهیا نشود یار کجاست
حافظ از باد خزان
در چمن دهر مرنج
فکر معقول بفرما
گل بی خار کجاست
✍#حضرت_حافظ
🍏🍎🍃
❤3🙏1
●
در اینچنین جهانی که دوام هیچچیز ممکن نیست، جایی که همهچیز در گرداب بیامان تغییر و تبدیل گرفتار آمده، جایی که همهچیز با شتاب دیوانهوار در حرکت و گریز است و مغلوب حرکت و پیشرفت، مشکل بتوان احساس خوشحالی و خرسندی کرد. چگونه میتوان در جایی آرام و قرار یافت که به گفتهی افلاطون «شدنِ مداوم و هرگز نابودن» تنها شکل هستی و وجود در آنجا است؟
انسان هیچگاه خشنود نیست! سرتاسرِ زندگی را به دنبال خشنودیِ خیالی میدود، خشنودیای که به ندرت به دست میآید و وقتی هم که به دست آمد همان بیداری از خواب خوشحالی است: چون کشتیِ شکستهای که بیدکل به بندرگاه وارد میشود. دست آخر هم تفاوتی نمیکند که در طول زندگی خوشبخت بوده یا بدبخت، چون زندگیِ وی چیزی جز یک اکنونِ گذرا نبوده و اکنون پایان یافته.
✍#آرتور_شوپنهاور
📕در باب عبث بودن وجود
🍏🍎🍃
در اینچنین جهانی که دوام هیچچیز ممکن نیست، جایی که همهچیز در گرداب بیامان تغییر و تبدیل گرفتار آمده، جایی که همهچیز با شتاب دیوانهوار در حرکت و گریز است و مغلوب حرکت و پیشرفت، مشکل بتوان احساس خوشحالی و خرسندی کرد. چگونه میتوان در جایی آرام و قرار یافت که به گفتهی افلاطون «شدنِ مداوم و هرگز نابودن» تنها شکل هستی و وجود در آنجا است؟
انسان هیچگاه خشنود نیست! سرتاسرِ زندگی را به دنبال خشنودیِ خیالی میدود، خشنودیای که به ندرت به دست میآید و وقتی هم که به دست آمد همان بیداری از خواب خوشحالی است: چون کشتیِ شکستهای که بیدکل به بندرگاه وارد میشود. دست آخر هم تفاوتی نمیکند که در طول زندگی خوشبخت بوده یا بدبخت، چون زندگیِ وی چیزی جز یک اکنونِ گذرا نبوده و اکنون پایان یافته.
✍#آرتور_شوپنهاور
📕در باب عبث بودن وجود
🍏🍎🍃
👌2
●
ناشناسی درون سینه من
پنجه بر چنگ و رود میساید
همره نغمههای موزونش
گوئیا بوی عود میآید
آه، باور نمیکنم که مرا
با تو پیوستنی چنین باشد
نگه آن دو چشم شور افکن
سوی من گرم و دلنشین باشد
بیگمان زان جهان رویایی
زهره بر من فکنده دیده عشق
مینویسم بروی دفتر خویش
جاودان باشی ای سپیده عشق
✍#فروغ_فرخزاد
🍏🍎🍃
ناشناسی درون سینه من
پنجه بر چنگ و رود میساید
همره نغمههای موزونش
گوئیا بوی عود میآید
آه، باور نمیکنم که مرا
با تو پیوستنی چنین باشد
نگه آن دو چشم شور افکن
سوی من گرم و دلنشین باشد
بیگمان زان جهان رویایی
زهره بر من فکنده دیده عشق
مینویسم بروی دفتر خویش
جاودان باشی ای سپیده عشق
✍#فروغ_فرخزاد
🍏🍎🍃
❤2🙏1
●
بیشتر مردم به ترسها و حماقتهایشان زنجیر شدهاند و جرئت ندارند بیطرفانه قضاوت کنند که مشکل زندگیشان چیست.
بیشتر آدمها همینطور زندگیشان را بیهیچ رضایتی ادامه میدهند،
بدون آنکه تلاش کنند تا بفهمند سرچشمهی نارضایتیشان کجاست یا بخواهند تغییری در زندگیشان ایجاد کنند،
سرآخر میمیرند...!
📕 برادران سیسترز
✍🏻 #پاتریک_دوویت
🍏🍎🍃
بیشتر مردم به ترسها و حماقتهایشان زنجیر شدهاند و جرئت ندارند بیطرفانه قضاوت کنند که مشکل زندگیشان چیست.
بیشتر آدمها همینطور زندگیشان را بیهیچ رضایتی ادامه میدهند،
بدون آنکه تلاش کنند تا بفهمند سرچشمهی نارضایتیشان کجاست یا بخواهند تغییری در زندگیشان ایجاد کنند،
سرآخر میمیرند...!
📕 برادران سیسترز
✍🏻 #پاتریک_دوویت
🍏🍎🍃
👌2💯1
مثال تور ماهیها
ویگن
🎼❤️🎼
🗣#ویگن
مثال تور ماهیها
-----------------------------------
من پر از
شکوفه های
یاد توام
تو چطور؟
تو... تا کجایِ عشق؛
در من، جوانه زده ای؟!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
🗣#ویگن
مثال تور ماهیها
-----------------------------------
من پر از
شکوفه های
یاد توام
تو چطور؟
تو... تا کجایِ عشق؛
در من، جوانه زده ای؟!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1👍1🥰1👌1