○
من ماه را
در آغوشِ چشمانِ تو
ملاقات کرده ام
وکوچِ پرندگانِ مهاجر را
در رویایِ دستانِ تو
عاشقانه بوسیده ام
من سیبِ سرخِ عشق را،
از شاخه یِ لبانِ تو چیده ام
من با تو
به اوجِ خواستن
و توانستن ...
به اوجِ سرمستی و
عشق رسیده ام ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
من ماه را
در آغوشِ چشمانِ تو
ملاقات کرده ام
وکوچِ پرندگانِ مهاجر را
در رویایِ دستانِ تو
عاشقانه بوسیده ام
من سیبِ سرخِ عشق را،
از شاخه یِ لبانِ تو چیده ام
من با تو
به اوجِ خواستن
و توانستن ...
به اوجِ سرمستی و
عشق رسیده ام ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1👌1
○
بگذارید بخوابم!
خوابی سخت سنگین...
سخت بیدغدغه!
خوابی از جنس آبی های ته آسمان
به رنگ حیات مرموز ته دریا
دستهای نوازش!
نمیخواهم تان
دست از سر خیالم بردارید!
به آرامشی از جنس نبودن محتاجم.
خوابی عمیق
که نیست سال طول بکشد
خوابی گرانتر از زندگی
غریب تر از گریستن؛
و زیباتر از سرودن!
#سیمین_ورنام
🍏🍎🍃
بگذارید بخوابم!
خوابی سخت سنگین...
سخت بیدغدغه!
خوابی از جنس آبی های ته آسمان
به رنگ حیات مرموز ته دریا
دستهای نوازش!
نمیخواهم تان
دست از سر خیالم بردارید!
به آرامشی از جنس نبودن محتاجم.
خوابی عمیق
که نیست سال طول بکشد
خوابی گرانتر از زندگی
غریب تر از گریستن؛
و زیباتر از سرودن!
#سیمین_ورنام
🍏🍎🍃
🤔1👌1
○
بعد از ما، پنجره
به کدامین سمتِ کوچه؛
باز می شود؟
ماه در کدامین بستر
خواب برکه را می بیند؟
بعد از ما
رویاهای مان؛
در چشمِ کدامین شب؛
شعر می شوند؟
مرغ شب
تا چند فصل بعد از ما؛
در سوگ عشق، ناله سر می دهد؟
بعد از ما دست های مان؛
تا کجای تنِ خاک، سبز می شوند؟
«#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
بعد از ما، پنجره
به کدامین سمتِ کوچه؛
باز می شود؟
ماه در کدامین بستر
خواب برکه را می بیند؟
بعد از ما
رویاهای مان؛
در چشمِ کدامین شب؛
شعر می شوند؟
مرغ شب
تا چند فصل بعد از ما؛
در سوگ عشق، ناله سر می دهد؟
بعد از ما دست های مان؛
تا کجای تنِ خاک، سبز می شوند؟
«#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👌2🤔1🙏1
Istanbul Junction - Chahar Rahe Istanbul
Alireza Ghorbani
🎼❤️🎼
🗣#علیرضا_قربانی
رویای منی خواب منی
در دل بیداری من
تو حسرت پنهان شده در
خنده و در زاری من ....
سهم مرا جنون بنویس
بخت مرا نگون بنویس
جان مرا به شعله بکش
نام مرا به خون بنویس...
🍏🍎🍃
.
🗣#علیرضا_قربانی
رویای منی خواب منی
در دل بیداری من
تو حسرت پنهان شده در
خنده و در زاری من ....
سهم مرا جنون بنویس
بخت مرا نگون بنویس
جان مرا به شعله بکش
نام مرا به خون بنویس...
🍏🍎🍃
.
❤2❤🔥1👌1
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز یکشنبه ☀️🪴
☀️ ۷ امرداد ۱۴۰۳
🌙 ۲۳محرم ۱۴۴۶
🌲 ۲۸ژوئیه ۲۰۲۴
--------🪴--------🪴---------
-----------------------------
قلب زندگی تپنده به عشق و امید
---------------------------------
یکشنبه تان به طلوعی خوش
-----------------------------------
اگر میخواهی شادی را بیابی، به آنان که در رنج هستند کمک کن. مهر ورزیدن حتی کوچک، مثل یک موج تا ابد در جهان منتشر میشود و راه خود را برای بازگشت به تو پیدا خواهد کرد.
#ساندرا_راجرز
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز یکشنبه ☀️🪴
☀️ ۷ امرداد ۱۴۰۳
🌙 ۲۳محرم ۱۴۴۶
🌲 ۲۸ژوئیه ۲۰۲۴
--------🪴--------🪴---------
-----------------------------
قلب زندگی تپنده به عشق و امید
---------------------------------
یکشنبه تان به طلوعی خوش
-----------------------------------
اگر میخواهی شادی را بیابی، به آنان که در رنج هستند کمک کن. مهر ورزیدن حتی کوچک، مثل یک موج تا ابد در جهان منتشر میشود و راه خود را برای بازگشت به تو پیدا خواهد کرد.
#ساندرا_راجرز
🍏🍎🍃
❤2👌1
○
معبودا
وقتی پریشان و ابری ام؛
وقتی تنهایی ام را،
محکم در آغوش می گیرم؛
این تویی که بستر رویاها و
آمال و آرزوهای منی!
با دستِ تو می نویسم؛
با چشم تو می بینم ...
عشق را، با زبان تو می فهمم؛
با نگاه تو به هستی می نگرم!
تو را در ترنمِ خوش سحرگاهان؛
و در سکوت سکرآلود شبانگاهان؛
تو را در تبلورِ میقاتِ عشق؛
بر گونه هایِ تردِ شبنم و برگ؛
نماز می گذارم
و آیات عشق را در نگاه تو
و با زبان تو تلاوت می کنم!
و در قنوتِ باورهایم آرزو می کنم؛
که جهان، در طوافِ خصمانه یِ
کین، بی عشق نمیرد! ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
معبودا
وقتی پریشان و ابری ام؛
وقتی تنهایی ام را،
محکم در آغوش می گیرم؛
این تویی که بستر رویاها و
آمال و آرزوهای منی!
با دستِ تو می نویسم؛
با چشم تو می بینم ...
عشق را، با زبان تو می فهمم؛
با نگاه تو به هستی می نگرم!
تو را در ترنمِ خوش سحرگاهان؛
و در سکوت سکرآلود شبانگاهان؛
تو را در تبلورِ میقاتِ عشق؛
بر گونه هایِ تردِ شبنم و برگ؛
نماز می گذارم
و آیات عشق را در نگاه تو
و با زبان تو تلاوت می کنم!
و در قنوتِ باورهایم آرزو می کنم؛
که جهان، در طوافِ خصمانه یِ
کین، بی عشق نمیرد! ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1👌1💯1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
کاور قطعهٔ »تایم« از #هانس_زیمر
بر روی نطق پایانی فیلم دیکتاتور بزرگ (#چارلی_چاپلین)
"پیامی برای بشریت"
چارلی چاپلین در پایان فیلم دیکتاتور بزرگ بیانیهای را میخواند که به نوعی بیانیهٔ خودش در ارتباط با نگاهش به دنیا و انسانیت است . چاپلین در حقیقت نماد وجدانِ بیدارِ انسانی قرن بیستم است که همچون چارلز دیکنز ، فقر ، بدبختی ، بی عدالتی و ظلم را به چشم دیده و از آن مینالد.
چاپلینِ درد کشیده که دیگر تاب تحمل بی عدالتی را ندارد و زبانی بهتر و گزندهتر از طنز پیدا نمی کند و با تیغ تیز آن به تمام ثروتمندان ، دیکتاتور ها و سایر کسانی که دنیای صنعتی آنها را به خواب خرگوشی برده زخم میزند تا شاید برخیزند و بدنبال نسیمی از انسانیت حرکت کنند.
"شما مردم؛
قدرت این را دارید
که زندگی را زیبا و آزاد کنید"
🍏🍎🍃
کاور قطعهٔ »تایم« از #هانس_زیمر
بر روی نطق پایانی فیلم دیکتاتور بزرگ (#چارلی_چاپلین)
"پیامی برای بشریت"
چارلی چاپلین در پایان فیلم دیکتاتور بزرگ بیانیهای را میخواند که به نوعی بیانیهٔ خودش در ارتباط با نگاهش به دنیا و انسانیت است . چاپلین در حقیقت نماد وجدانِ بیدارِ انسانی قرن بیستم است که همچون چارلز دیکنز ، فقر ، بدبختی ، بی عدالتی و ظلم را به چشم دیده و از آن مینالد.
چاپلینِ درد کشیده که دیگر تاب تحمل بی عدالتی را ندارد و زبانی بهتر و گزندهتر از طنز پیدا نمی کند و با تیغ تیز آن به تمام ثروتمندان ، دیکتاتور ها و سایر کسانی که دنیای صنعتی آنها را به خواب خرگوشی برده زخم میزند تا شاید برخیزند و بدنبال نسیمی از انسانیت حرکت کنند.
"شما مردم؛
قدرت این را دارید
که زندگی را زیبا و آزاد کنید"
🍏🍎🍃
👌2
○
عشقم را در سرم دفن کردم
و مردم پرسيدند
چرا سرم گل داده است
چرا چشم هايم مثل ستارهها میدرخشند
و چرا لبهايم از صبح روشنترند
کسي نمی تواند عشق را بکشد
اگر در خاک دفنش کنی
دوباره می رويد...
#هالینا_پوشویاتوسکا
🍏🍎🍃
عشقم را در سرم دفن کردم
و مردم پرسيدند
چرا سرم گل داده است
چرا چشم هايم مثل ستارهها میدرخشند
و چرا لبهايم از صبح روشنترند
کسي نمی تواند عشق را بکشد
اگر در خاک دفنش کنی
دوباره می رويد...
#هالینا_پوشویاتوسکا
🍏🍎🍃
❤2❤🔥1👌1