This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
یکبار است زندگانی! یکبار، همان یکبار
که نسیم صبح را به سینه فرو میدهیم،
همان یک بار
که عطش خود را با قدحی آب خنک فرو مینشانیم،
همان یک بار
که سوار بر اسب در دشت تاخت میکنیم،
یکبار...
یکبار و نه بیشتر.
زندگانی یکبار است،
در هر فصل...
✍#محمود_دولتآبادی
🍏🍎🍃
یکبار است زندگانی! یکبار، همان یکبار
که نسیم صبح را به سینه فرو میدهیم،
همان یک بار
که عطش خود را با قدحی آب خنک فرو مینشانیم،
همان یک بار
که سوار بر اسب در دشت تاخت میکنیم،
یکبار...
یکبار و نه بیشتر.
زندگانی یکبار است،
در هر فصل...
✍#محمود_دولتآبادی
🍏🍎🍃
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎬
مرد: جواب خدا به اين همه بدبختی و فقر چيه؟
زن: جواب خدا به فقرا خوشبختیهای كوچيكه! وقتی گرسنهای، يه لقمه نون خوشبختيه. میدونی؛ وقتی تشنهای يه قطره آب خوشبختت میكنه. وقتی خوابت مياد يه چرت میزنی خوشبختِ عالم میشی، تو برای اينكه خوشبخت بشی بايد يه چيزی رو از دست بدی نه اينكه به دست بياری.
خوشبختی يه خط نيست، خوشبختی يه مشتی از لحظاته. میدونی؛ لحظهای كه میخندی. درسته اين لحظات مثل يه نقطههای ريزن ولی وقتی به هم نزديک میشن يه خط درست میكنن!!
🎞 فریاد مورچهها
ساخته: محسن مخملباف
---------------------------------
خوشبختی؛
قله هایِ بلندِ
و دورِ آرزوها نیست؛
سیمرغِ پنهان در
دلِ کوهِ قاف نیست؛
خوشبختی؛
تپش قلبِ مهربان توست؛
خوشبختی
دست هایِ بارانی و با سخاوتِ توست!
خوشبختی؛
پنجره ای باز است
رو به کوچه یِ خوشبخت!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
مرد: جواب خدا به اين همه بدبختی و فقر چيه؟
زن: جواب خدا به فقرا خوشبختیهای كوچيكه! وقتی گرسنهای، يه لقمه نون خوشبختيه. میدونی؛ وقتی تشنهای يه قطره آب خوشبختت میكنه. وقتی خوابت مياد يه چرت میزنی خوشبختِ عالم میشی، تو برای اينكه خوشبخت بشی بايد يه چيزی رو از دست بدی نه اينكه به دست بياری.
خوشبختی يه خط نيست، خوشبختی يه مشتی از لحظاته. میدونی؛ لحظهای كه میخندی. درسته اين لحظات مثل يه نقطههای ريزن ولی وقتی به هم نزديک میشن يه خط درست میكنن!!
🎞 فریاد مورچهها
ساخته: محسن مخملباف
---------------------------------
خوشبختی؛
قله هایِ بلندِ
و دورِ آرزوها نیست؛
سیمرغِ پنهان در
دلِ کوهِ قاف نیست؛
خوشبختی؛
تپش قلبِ مهربان توست؛
خوشبختی
دست هایِ بارانی و با سخاوتِ توست!
خوشبختی؛
پنجره ای باز است
رو به کوچه یِ خوشبخت!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👌1
A toi
Joe Dassin
🎼❤️🎼
🗣#Joe_Dassin
🎼 "A toi"
--------------------------
Tough times don't last but tough people do.
روزهای سخت دوام نمی آورند اما آدم های سخت دوام می آورند.
🍏🍎🍃
🗣#Joe_Dassin
🎼 "A toi"
--------------------------
Tough times don't last but tough people do.
روزهای سخت دوام نمی آورند اما آدم های سخت دوام می آورند.
🍏🍎🍃
❤1
📕
این داستان درست از همانجایی که کتاب "نان و شراب" به اتمام میرسد، ادامه می یابد. قصه مربوط به دوره حکومت موسولینی است که دهقانهای فقیر و تهی دست ایتالیایی، زندگی بسیار سختی را پشت سر میگذارند. زندگانی چنان بر آنها تنگ آمده که دیگر نمیتوانند به هیچ کار اقدام کنند. در داستان"نان و شراب" قهرمان کتاب یعنی"پیترو سپینا"در صدد بود که به آنها یاری برساند اما همانطور که در آن کتاب آمده،او وادار به فرار کردن شد.
با فرار او،"کریستینا"هم به دنبال او عازم کوهستان مدفون در برف شد و این چنین قصه"نان و شراب"به اتمام رسید.اما در"دانه زیر برف"یک جسد در کوه یافت شده است.همگان بر این باورند که جسد متعلق به پیترو سپینا است چرا که کسی از فرار کریستینا به دنبال او آگاه نیست. افرادی هم که از موضوع با خبرند، با پیدا نشدن جنازه اش، گمان میکنند که او زنده است. از جمله این افراد، مادربزرگش یعنی"دنا ماریا وینچنزا سپینا"میباشد که به جستجوی او اقدام می کند.
🍏🍎🍃
این داستان درست از همانجایی که کتاب "نان و شراب" به اتمام میرسد، ادامه می یابد. قصه مربوط به دوره حکومت موسولینی است که دهقانهای فقیر و تهی دست ایتالیایی، زندگی بسیار سختی را پشت سر میگذارند. زندگانی چنان بر آنها تنگ آمده که دیگر نمیتوانند به هیچ کار اقدام کنند. در داستان"نان و شراب" قهرمان کتاب یعنی"پیترو سپینا"در صدد بود که به آنها یاری برساند اما همانطور که در آن کتاب آمده،او وادار به فرار کردن شد.
با فرار او،"کریستینا"هم به دنبال او عازم کوهستان مدفون در برف شد و این چنین قصه"نان و شراب"به اتمام رسید.اما در"دانه زیر برف"یک جسد در کوه یافت شده است.همگان بر این باورند که جسد متعلق به پیترو سپینا است چرا که کسی از فرار کریستینا به دنبال او آگاه نیست. افرادی هم که از موضوع با خبرند، با پیدا نشدن جنازه اش، گمان میکنند که او زنده است. از جمله این افراد، مادربزرگش یعنی"دنا ماریا وینچنزا سپینا"میباشد که به جستجوی او اقدام می کند.
🍏🍎🍃
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
جای جایِ وطنِ من زیباست!
وقتی چشمانِ آبیِ خدا، هر
صبح بر خاک این سرزمین
بوسه می زند ؛
و هر شبانگاه، چلچراغِ آسمان، دامان کوه و دشت و کویر را سجده می کند ؛
جای جایِ وطن من زیباست!
آفتاب هم باشیم...
بگذار ؛ دست های مان حلقه یِ
سبزِ عشق، امید، آگاهی، آزادی و آزادگی باشد و نگینِ انگشتریِ این کهن سرزمینِ اهورایی...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
جای جایِ وطنِ من زیباست!
وقتی چشمانِ آبیِ خدا، هر
صبح بر خاک این سرزمین
بوسه می زند ؛
و هر شبانگاه، چلچراغِ آسمان، دامان کوه و دشت و کویر را سجده می کند ؛
جای جایِ وطن من زیباست!
آفتاب هم باشیم...
بگذار ؛ دست های مان حلقه یِ
سبزِ عشق، امید، آگاهی، آزادی و آزادگی باشد و نگینِ انگشتریِ این کهن سرزمینِ اهورایی...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👌1
Shabeh Zakhmi
Ebi
🎼❤️🎼
گفت :
چون شب درآید، شاد شوم که مرا خلوتی بود بیتفرقه.
ذکر فُضیل بن عیاض
📕تذکرةالاولیاء.
🍏🍎🍃
گفت :
چون شب درآید، شاد شوم که مرا خلوتی بود بیتفرقه.
ذکر فُضیل بن عیاض
📕تذکرةالاولیاء.
🍏🍎🍃
❤1
○
شب که نمیتوانم
از گامهای مه بگذرم
به چه شناسایی
اندوهگینم
برگرد
از نقش اسب برگرد
و دلتنگیت را با من بگو
این نرگس را بستان و
پیشانی غمگینان را ببوس
تا من
خونم را زخمتر کنم
زخمتر ببینم...
✍#هوشنگ_چالنگی
🍏🍎🍃
شب که نمیتوانم
از گامهای مه بگذرم
به چه شناسایی
اندوهگینم
برگرد
از نقش اسب برگرد
و دلتنگیت را با من بگو
این نرگس را بستان و
پیشانی غمگینان را ببوس
تا من
خونم را زخمتر کنم
زخمتر ببینم...
✍#هوشنگ_چالنگی
🍏🍎🍃
👌1