○
راز وجود آدمی، نه فقط زیستن بلکه داشتن چیزیست که به خاطر آن زندگی کند.
بدون داشتن مفهومی استوار از هدف زندگی، انسان به ادامهی زندگی رضا نمیدهد، و اگر هم به وفور نان داشته باشد، تباه کردن خود را بر ماندن در این دنیا ترجیح میدهد.
✍#فئودور_داستایوفسکی
📕#برادران_ کارامازوف
🍏🍎🍃
راز وجود آدمی، نه فقط زیستن بلکه داشتن چیزیست که به خاطر آن زندگی کند.
بدون داشتن مفهومی استوار از هدف زندگی، انسان به ادامهی زندگی رضا نمیدهد، و اگر هم به وفور نان داشته باشد، تباه کردن خود را بر ماندن در این دنیا ترجیح میدهد.
✍#فئودور_داستایوفسکی
📕#برادران_ کارامازوف
🍏🍎🍃
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
گفت:
" دوستت دارم."
و درست همان موقع فهمیدم
عشق چرا وجود دارد.
دلیل وجود داشتن عشق این بود که
به تو کمک کند، جان به در ببری.
برای این بود که معنا را فراموش کنی،
دست از جستجو برداری و شروع کنی
به زندگی کردن.
معنیاش این بود که دست کسی را بگیری
که برایش اهمیت قائلی و در زمان حال
زندگی کنی. گذشته و آینده توهم بود.
بنابراین رها کردم،
همه چیزهای دنیا را رها کردم،
همه چیز به جز دست او را.
✍#مت_هیگ
📕#انسان ها
🍏🍎🍃
گفت:
" دوستت دارم."
و درست همان موقع فهمیدم
عشق چرا وجود دارد.
دلیل وجود داشتن عشق این بود که
به تو کمک کند، جان به در ببری.
برای این بود که معنا را فراموش کنی،
دست از جستجو برداری و شروع کنی
به زندگی کردن.
معنیاش این بود که دست کسی را بگیری
که برایش اهمیت قائلی و در زمان حال
زندگی کنی. گذشته و آینده توهم بود.
بنابراین رها کردم،
همه چیزهای دنیا را رها کردم،
همه چیز به جز دست او را.
✍#مت_هیگ
📕#انسان ها
🍏🍎🍃
Yar Mara-(IRMP3.IR)
Shahram Nazeri
🎼❤️🎼
Yar Mara
Shahram Nazeri
---------------------------
یار مرا غار مرا عشق جگر خوار مرا… نوح تویی روح تویی فاتح و مفتوح تویی … قطره تویی بحر تویی لطف تویی قهر تویی… حجره خورشید تویی خانه ناهید تویی ... روضه امید تویی تویی…
بیش میازار مرا ... میازار مرا .....
🍏🍎🍃
Yar Mara
Shahram Nazeri
---------------------------
یار مرا غار مرا عشق جگر خوار مرا… نوح تویی روح تویی فاتح و مفتوح تویی … قطره تویی بحر تویی لطف تویی قهر تویی… حجره خورشید تویی خانه ناهید تویی ... روضه امید تویی تویی…
بیش میازار مرا ... میازار مرا .....
🍏🍎🍃
Khoda Nakonad
Hamid Hiraad
🎼❤️🎼
🗣#حمید_هیراد
------------------------------
خدا نکند یادت بیارد خدا نکند قلبت بخواهد مرا هر زمان هر جا ببیند
خدا نکند عشقت بمیرد عشقت بمیرد
نفهمیدی که عشق و جان منی جان که چه گویم جهان منی
نفهمیدی که بر دلم چه گذشت تو قرار دل بی قرار منی...
🍏🍎🍃
🗣#حمید_هیراد
------------------------------
خدا نکند یادت بیارد خدا نکند قلبت بخواهد مرا هر زمان هر جا ببیند
خدا نکند عشقت بمیرد عشقت بمیرد
نفهمیدی که عشق و جان منی جان که چه گویم جهان منی
نفهمیدی که بر دلم چه گذشت تو قرار دل بی قرار منی...
🍏🍎🍃
○
ما در اجتماعی زندگی میکنیم که در آن جایی برای آزادمردان نیست؛ تنها کشیشانی در امانند که مذهب را به خدمت حکومت و بانک بگمارند و هنرمندانی که هنر خود را بفروشند و حکیمانی که با دانش خود سوداگری کنند؛
بقیه هر قدر هم که معدود باشند به زندان میافتند، تبعید میشوند و تحت نظر قرار میگیرند! مشروط بر این که مأمور حاکم بنا به مقتضیات، سرشان را بیصدا زیر آب نکند.
✦ کتاب «نان و شراب»
✦ نوسنده: اینیاتسیو سیلونه
✦ مترجم: محمد قاضی
🍏🍎🍃
ما در اجتماعی زندگی میکنیم که در آن جایی برای آزادمردان نیست؛ تنها کشیشانی در امانند که مذهب را به خدمت حکومت و بانک بگمارند و هنرمندانی که هنر خود را بفروشند و حکیمانی که با دانش خود سوداگری کنند؛
بقیه هر قدر هم که معدود باشند به زندان میافتند، تبعید میشوند و تحت نظر قرار میگیرند! مشروط بر این که مأمور حاکم بنا به مقتضیات، سرشان را بیصدا زیر آب نکند.
✦ کتاب «نان و شراب»
✦ نوسنده: اینیاتسیو سیلونه
✦ مترجم: محمد قاضی
🍏🍎🍃
○
آیا هیچ وقت با آدمهایی برخورد کردهاید که به نظر میرسد از روی تصادف نیست که بر سر راه شما قرار گرفتهاند، بلکه نوعی حکمت بسیار دردناک در آن هست که زندگیتان را ناگهان از این رو به آن رو میکنند ؟!
سفر یعنی تصویرهایی که تصویرهای دیگر را میپوشاند. سفر یعنی کیمیای پنهان. سفر یعنی اعماق عکسی که آنجا سایههامان حقیقیتر از خودمان به نظر میرسند. پس مشکلترین چیز فقط این است که مجبور باشی از جایت بلند شوی، بدون اینکه جایی برای رفتن باشد ...!
✍#میشل_لبر
📕 کاناپه قرمز
🍏🍎🍃
آیا هیچ وقت با آدمهایی برخورد کردهاید که به نظر میرسد از روی تصادف نیست که بر سر راه شما قرار گرفتهاند، بلکه نوعی حکمت بسیار دردناک در آن هست که زندگیتان را ناگهان از این رو به آن رو میکنند ؟!
سفر یعنی تصویرهایی که تصویرهای دیگر را میپوشاند. سفر یعنی کیمیای پنهان. سفر یعنی اعماق عکسی که آنجا سایههامان حقیقیتر از خودمان به نظر میرسند. پس مشکلترین چیز فقط این است که مجبور باشی از جایت بلند شوی، بدون اینکه جایی برای رفتن باشد ...!
✍#میشل_لبر
📕 کاناپه قرمز
🍏🍎🍃
گناه بوسه _ مرضیه
@baritonmosighi
🎼❤️🎼
🗣#بانو_مرضیه
-----------------------------
چه کنم
ز غمی که دهد بر بادم
چه کنم
که دمی نروی از یادم
چه کنم
که از این دل رسوا من
شده عشق و
بلا همه دنیا من
به آتشم هر شب
چو لاله رویت...
🍏🍎🍃
🗣#بانو_مرضیه
-----------------------------
چه کنم
ز غمی که دهد بر بادم
چه کنم
که دمی نروی از یادم
چه کنم
که از این دل رسوا من
شده عشق و
بلا همه دنیا من
به آتشم هر شب
چو لاله رویت...
🍏🍎🍃
❤1
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز یکشنبه. ☀️🐓
☀️ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
🌙 ۲۴ ذی القعده ۱۴۴۵
🌲 ۲ ژوئن ۲۰۲۴
--------🪴--------🪴------
قدم های زندگی در مسیری سبز و پویا 🌻🍃🌻🍃
نبض زندگی تپنده به عشق و امید و شادی
-------------🍃---🍃-----------
---------------------🍃---🍃---
به تیک تاکِ
قلبت گوش بسپار
به جهان اطرافت خوب نگاه کن!
صدایِ پایِ خدا را می شنوی؛
و به حضورِ عشق و معجزه
ایمانمی آوری...
#فرح_فریما_ معمای_عشق
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز یکشنبه. ☀️🐓
☀️ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
🌙 ۲۴ ذی القعده ۱۴۴۵
🌲 ۲ ژوئن ۲۰۲۴
--------🪴--------🪴------
قدم های زندگی در مسیری سبز و پویا 🌻🍃🌻🍃
نبض زندگی تپنده به عشق و امید و شادی
-------------🍃---🍃-----------
---------------------🍃---🍃---
به تیک تاکِ
قلبت گوش بسپار
به جهان اطرافت خوب نگاه کن!
صدایِ پایِ خدا را می شنوی؛
و به حضورِ عشق و معجزه
ایمانمی آوری...
#فرح_فریما_ معمای_عشق
🍏🍎🍃
○
کاش ...
صداقت به رنگ آفتاب بود
و در چنته یِ مهتاب؛
به جز عشق نمی بود
کاش ...
دست هایِ ویرانگرِ باد
گل ها را، پر پر نمی کرد
کاش بوسه یِ نسیم بود و
شمیم خوشِ مهر و دوستی
و ارامشی از جنسِ نور
چونان، باورِ خوشِ شمعدانی هایِ
ایوانِ مادر بزرگ؛ که آفتاب را
عاشقانه می پرستیدند
و خدای را؛ هر شبانگاه سجده
می کردند
کاش ...
دست های مهربانِ باغبانی
بر شاخ و برگ، خشکیده شان
آبی می فشاند
و آفتاب را، به میهمانیِ
صبحی روشن، دعوت می کرد
تا ایمان بیاورند به نور
و عشق؛ در پستویِ بهتِ فهم
پنهان نمی شد
کاش... باور داشته باشیم
جهان بی صلابتِ باورِ عشق؛
و بی حضورِ شکوهِ انسانیتِ
انسان به هیچ نمی ارزد!!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
کاش ...
صداقت به رنگ آفتاب بود
و در چنته یِ مهتاب؛
به جز عشق نمی بود
کاش ...
دست هایِ ویرانگرِ باد
گل ها را، پر پر نمی کرد
کاش بوسه یِ نسیم بود و
شمیم خوشِ مهر و دوستی
و ارامشی از جنسِ نور
چونان، باورِ خوشِ شمعدانی هایِ
ایوانِ مادر بزرگ؛ که آفتاب را
عاشقانه می پرستیدند
و خدای را؛ هر شبانگاه سجده
می کردند
کاش ...
دست های مهربانِ باغبانی
بر شاخ و برگ، خشکیده شان
آبی می فشاند
و آفتاب را، به میهمانیِ
صبحی روشن، دعوت می کرد
تا ایمان بیاورند به نور
و عشق؛ در پستویِ بهتِ فهم
پنهان نمی شد
کاش... باور داشته باشیم
جهان بی صلابتِ باورِ عشق؛
و بی حضورِ شکوهِ انسانیتِ
انسان به هیچ نمی ارزد!!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃