○
«بیژن ترقی» شاعر و ترانهسرا
را باید یکی از پیشگامان ترانه سرایی در ایران دانست.
استاد #ترقی فعالیتهای ادبی خود را با استادانی چون :
ملک الشعرای #بهار
امیری #فیروز_کوهی
#نیما_یوشیج
و #شهریار آغاز کرد
و در طول سالهای پر بار فعالیت خود با موسیقیدانان بزرگی چون استادان: ابوالحسن خان #صبا
علی #تجویدی
#محجوبی
و پرویز #یاحقی
همکاری نزدیک داشت که ثمره آن خلق آثاری بی بدیل و جاودانه در موسیقی ایرانی بود.
تصنیفهایی چون:
آتش کاروان با صدای #دلکش
برگ خزان با صدای #مرضیه
و بهار دلنشین با صدای #بنان
یاد آور این دوران درخشان
از فرهنگ ایران است.
روانش شاد یادش گرامی🕊
🍏🍎🍃
«بیژن ترقی» شاعر و ترانهسرا
را باید یکی از پیشگامان ترانه سرایی در ایران دانست.
استاد #ترقی فعالیتهای ادبی خود را با استادانی چون :
ملک الشعرای #بهار
امیری #فیروز_کوهی
#نیما_یوشیج
و #شهریار آغاز کرد
و در طول سالهای پر بار فعالیت خود با موسیقیدانان بزرگی چون استادان: ابوالحسن خان #صبا
علی #تجویدی
#محجوبی
و پرویز #یاحقی
همکاری نزدیک داشت که ثمره آن خلق آثاری بی بدیل و جاودانه در موسیقی ایرانی بود.
تصنیفهایی چون:
آتش کاروان با صدای #دلکش
برگ خزان با صدای #مرضیه
و بهار دلنشین با صدای #بنان
یاد آور این دوران درخشان
از فرهنگ ایران است.
روانش شاد یادش گرامی🕊
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شب خوش دوستانم ❤️ تیک تاکِ لحظه هایتان به عشق و آرامش
🍏🍎🍃
🍏🍎🍃
می نویسم
مرتضی سرمدی
.🎼❤️🎼
🗣#مرتضی_سرمدی
-------------------------
می نویسم
تو خیالم؛ اومدی باز؛ تویِ یک شب پرِ راز
وقتشه دوباره پرواز
می نویسم تو خیالم، تو خیالم می نویسم
می نویسم تو خیالم ......
🍏🍎🍃
🗣#مرتضی_سرمدی
-------------------------
می نویسم
تو خیالم؛ اومدی باز؛ تویِ یک شب پرِ راز
وقتشه دوباره پرواز
می نویسم تو خیالم، تو خیالم می نویسم
می نویسم تو خیالم ......
🍏🍎🍃
❤1
○
شاعرِ شعرهایِ من؛
چشم هایِ توست
تویی، که بر قلب ام می تابی
در روح و تن ام؛ جاری می شوی
و بر صفحه یِ جانم؛
نقش می زنی
من شب هایِ
غریبِ دلتنگی ام را
با چشمانِ ماهِ تو
به خیر می کنم
و در تمنایِ عِطرِ نگاه ات
می نویسم؛ مشقِ هرشبِ عشق را
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
شاعرِ شعرهایِ من؛
چشم هایِ توست
تویی، که بر قلب ام می تابی
در روح و تن ام؛ جاری می شوی
و بر صفحه یِ جانم؛
نقش می زنی
من شب هایِ
غریبِ دلتنگی ام را
با چشمانِ ماهِ تو
به خیر می کنم
و در تمنایِ عِطرِ نگاه ات
می نویسم؛ مشقِ هرشبِ عشق را
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2👍1👏1
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز جمعه 🐠🌻
☀️ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
🌙 ۱۷ شوال ۱۴۴۵
🌲 ۲۶ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم اردیبهشت زیبا؛ به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید وسرشار از شور و نشاط
🌷🪻🌷
-------------🍃---🍃-----------🍃
---------🍃-------🍃------ آدینه تان لبریز از جام می عشق و زندگی🍃--------------🍃-------🍃---
با دین یا بدون دین ، انسانهای
خوب ، کارهای خوب میکنند و
انسانهای بد ، کارهای بد ...
#استیون_واینبرگ
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز جمعه 🐠🌻
☀️ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
🌙 ۱۷ شوال ۱۴۴۵
🌲 ۲۶ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم اردیبهشت زیبا؛ به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید وسرشار از شور و نشاط
🌷🪻🌷
-------------🍃---🍃-----------🍃
---------🍃-------🍃------ آدینه تان لبریز از جام می عشق و زندگی🍃--------------🍃-------🍃---
با دین یا بدون دین ، انسانهای
خوب ، کارهای خوب میکنند و
انسانهای بد ، کارهای بد ...
#استیون_واینبرگ
🍏🍎🍃
👍1🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
هر روز
که می آغازد؛
و تن می شوید در باد
خاکستری است،
که از آتشِ سوزان و داغِ شب هایِ
بی تابِ انتظار، باقی مانده
تا دوباره؛
برایِ شبی دیگر و
و بی تابی و انتظاری دیگر
هیزم جمع کند
تا آتشِ معابد شب خاموش نشود
و خاکسترِ سپیده یِ فردا
گرم بماند!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
هر روز
که می آغازد؛
و تن می شوید در باد
خاکستری است،
که از آتشِ سوزان و داغِ شب هایِ
بی تابِ انتظار، باقی مانده
تا دوباره؛
برایِ شبی دیگر و
و بی تابی و انتظاری دیگر
هیزم جمع کند
تا آتشِ معابد شب خاموش نشود
و خاکسترِ سپیده یِ فردا
گرم بماند!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👍1🔥1👌1
○
"کارل گوستاو یونگ گفته: من ترجیح میدهم کامل باشم تا اینکه خوب باشم."
برای اینکه انسان کاملی باشیم، باید تمامی جنبههای وجودمان خواه خوب یا بد را در بر بگیریم. برای آنکه انسان یکپارچهای باشیم، باید خوشحال و بااحساس، راضی، و همچنین غمگین و خودخواه و خشمگین باشیم.
اگرخود را مالک فقط نیمی از وجودمان یعنی آن نیمه خوب بدانیم و نیمه دیگر را انکار کنیم، کامل بودن را به اندازه کافی احساس نخواهیم کرد. آنگاه نوعی احساس آزاردهنده را تجربه میکنیم که گویی همیشه خطایی در ما وجود دارد.
✍🏽 #دبی_فورد
📕 جدایی معنوی
🍏🍎🍃
"کارل گوستاو یونگ گفته: من ترجیح میدهم کامل باشم تا اینکه خوب باشم."
برای اینکه انسان کاملی باشیم، باید تمامی جنبههای وجودمان خواه خوب یا بد را در بر بگیریم. برای آنکه انسان یکپارچهای باشیم، باید خوشحال و بااحساس، راضی، و همچنین غمگین و خودخواه و خشمگین باشیم.
اگرخود را مالک فقط نیمی از وجودمان یعنی آن نیمه خوب بدانیم و نیمه دیگر را انکار کنیم، کامل بودن را به اندازه کافی احساس نخواهیم کرد. آنگاه نوعی احساس آزاردهنده را تجربه میکنیم که گویی همیشه خطایی در ما وجود دارد.
✍🏽 #دبی_فورد
📕 جدایی معنوی
🍏🍎🍃
❤1👍1
Masteh Negah
Homayoun Shajarian | موزیکدل
🎼❤️🎼
🗣#همایون_شجریان
------------------------
وقتی آدم کسی را دوست دارد، همیشه چیزی برای گفتن یا نوشتن به او پیدا میکند، تا آخر عمر!
📕ابله_محله
✍#كريستين_بوبن
🍏🍎🍃
🗣#همایون_شجریان
------------------------
وقتی آدم کسی را دوست دارد، همیشه چیزی برای گفتن یا نوشتن به او پیدا میکند، تا آخر عمر!
📕ابله_محله
✍#كريستين_بوبن
🍏🍎🍃
👍1
نقّل فُؤادَك
كارمن
🎼❤️🎼
از تو فقط یک چیز میخواهم؛
اینکه همانطور که من نگاهت میکنم نگاهم کنی
و این هرگز تمام نشود.
#ماریا در نامه به
#آلبر_کامو
🍏🍎🍃
از تو فقط یک چیز میخواهم؛
اینکه همانطور که من نگاهت میکنم نگاهم کنی
و این هرگز تمام نشود.
#ماریا در نامه به
#آلبر_کامو
🍏🍎🍃
👍1😢1