○
چه دلپذیر است
اینکه گناهانمان پیدا نیستند
وگرنه مجبور بودیم
هر روز خودمان را پاک بشوییم
شاید هم میبایست زیر باران زندگی میکردیم
و باز دلپذیر و نیکوست اینکه دروغهایمان
شکلمان را دگرگون نمیکنند
چون در این صورت حتی یک لحظه همدیگر را به یاد نمیآوردیم
خدای رحیم !
تو را به خاطر این همه مهربانیات سپاس
#فدریکو_گارسیا_لورکا
🍏🍎🍃
چه دلپذیر است
اینکه گناهانمان پیدا نیستند
وگرنه مجبور بودیم
هر روز خودمان را پاک بشوییم
شاید هم میبایست زیر باران زندگی میکردیم
و باز دلپذیر و نیکوست اینکه دروغهایمان
شکلمان را دگرگون نمیکنند
چون در این صورت حتی یک لحظه همدیگر را به یاد نمیآوردیم
خدای رحیم !
تو را به خاطر این همه مهربانیات سپاس
#فدریکو_گارسیا_لورکا
🍏🍎🍃
❤1👍1
○
تو بخند! من در بهار
لبخند تو، سبز می شوم
تو بخند؛
من عشق را
با لبانِ تو می بوسم؛
تو بمان؛ من در
هوای تو نفس می کشم
باز کن؛ پنجره یِ
بسته یِ بی تابی را
من؛ در هوایِ
خسته یِ دلتنگ می میرم
تو بخند؛ تو بمان
بگذار در هوایِ هم، نفس بکشیم
مگذار؛
چترها؛ زیرِ بارانِ دلتنگی بگریند
بگذار؛ بخندیم در باد
بگذار؛ شاپرک ها باور کنند
پرواز را
دوستم داشته باش
تا عشق؛ قصّه یِ تلخِ
گندم زار نشود!
باز کن؛ پنجره را
من در هوایِ بسته یِ دلتنگ
می میرم... !
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
تو بخند! من در بهار
لبخند تو، سبز می شوم
تو بخند؛
من عشق را
با لبانِ تو می بوسم؛
تو بمان؛ من در
هوای تو نفس می کشم
باز کن؛ پنجره یِ
بسته یِ بی تابی را
من؛ در هوایِ
خسته یِ دلتنگ می میرم
تو بخند؛ تو بمان
بگذار در هوایِ هم، نفس بکشیم
مگذار؛
چترها؛ زیرِ بارانِ دلتنگی بگریند
بگذار؛ بخندیم در باد
بگذار؛ شاپرک ها باور کنند
پرواز را
دوستم داشته باش
تا عشق؛ قصّه یِ تلخِ
گندم زار نشود!
باز کن؛ پنجره را
من در هوایِ بسته یِ دلتنگ
می میرم... !
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1
○
دور از تو
هر شب تا سحر
گریان چو شمع محفلم
تا خود چه باشد؛
حاصلی از گریهٔ
بی حاصلم
در عشق و
مستی دادهام
بود و نبود خویشتن
ای ساقی مستان؛
بگو دیوانهام یا عاقلم ...؟
✍#رهی_معیری
🍏🍎🍃
دور از تو
هر شب تا سحر
گریان چو شمع محفلم
تا خود چه باشد؛
حاصلی از گریهٔ
بی حاصلم
در عشق و
مستی دادهام
بود و نبود خویشتن
ای ساقی مستان؛
بگو دیوانهام یا عاقلم ...؟
✍#رهی_معیری
🍏🍎🍃
Majnoon
Arash Eshghi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
درود ها دوستانم
روزتان شاد. و پر امید
تک تک لحظه هایتان سبز و بهاری ❤️ سرشار باشید از عشق و آشتی
🍏🍎🍃
درود ها دوستانم
روزتان شاد. و پر امید
تک تک لحظه هایتان سبز و بهاری ❤️ سرشار باشید از عشق و آشتی
🍏🍎🍃
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز دوشنبه 🐠🌻
☀️ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
🌙 ۱۳ شوال ۱۴۴۵
🌲 ۲۲ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم اردیبهشت زیبا؛ به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
🌷🪻🌷
-------------🍃---🍃---#فرح_فریمااااا--------🍃------
نمیتوان به نام خدا نفرت ورزید.
نمیتوان به نام خدا شکنجه داد.
نمیتوان به نام خدا کُشت.
به نام خدا فقط میتوان؛
عشق ورزید ...
👤#اشو/Osho
🍏🍎🍃
---------🍃-------🍃--------🍃--------------🍃-------🍃---
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز دوشنبه 🐠🌻
☀️ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
🌙 ۱۳ شوال ۱۴۴۵
🌲 ۲۲ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم اردیبهشت زیبا؛ به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
🌷🪻🌷
-------------🍃---🍃---#فرح_فریمااااا--------🍃------
نمیتوان به نام خدا نفرت ورزید.
نمیتوان به نام خدا شکنجه داد.
نمیتوان به نام خدا کُشت.
به نام خدا فقط میتوان؛
عشق ورزید ...
👤#اشو/Osho
🍏🍎🍃
---------🍃-------🍃--------🍃--------------🍃-------🍃---
°
روز معمار به معماران و سازندگان جهان امروز و فردا با زیر بنای تعهد و عشق و ایمان تا رونمایی استعداد و شکفتگی هنر و بازتاب حس مسئولیت و انسانیت یک هنرمندِ اصیل مبارک!
با آرزوی شکوفایی و پویایی هرچه بیشتر ...
و تبریک به معماران و سازندگان فردای ایرانی شاد ...
روز بزرگداشت علامه فقیه شیخ بهایی، حکیم، عارف، منجم، ستاره شناس، ریاضیدان، شاعر ادیب ، مورخ و دانشمند نامدار ایرانی را گرامی میداریم ،
امید که معماران عزیز کشورمان قدم بر جای پای این بزرگ مرد هنر سرزمین مان بگذارند ، و با عشق .. بوسه بر گونه های هنر بزنند، تا با کارآیی و خلاقیت، ایرانی زیباتر بسازیم ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
روز معمار به معماران و سازندگان جهان امروز و فردا با زیر بنای تعهد و عشق و ایمان تا رونمایی استعداد و شکفتگی هنر و بازتاب حس مسئولیت و انسانیت یک هنرمندِ اصیل مبارک!
با آرزوی شکوفایی و پویایی هرچه بیشتر ...
و تبریک به معماران و سازندگان فردای ایرانی شاد ...
روز بزرگداشت علامه فقیه شیخ بهایی، حکیم، عارف، منجم، ستاره شناس، ریاضیدان، شاعر ادیب ، مورخ و دانشمند نامدار ایرانی را گرامی میداریم ،
امید که معماران عزیز کشورمان قدم بر جای پای این بزرگ مرد هنر سرزمین مان بگذارند ، و با عشق .. بوسه بر گونه های هنر بزنند، تا با کارآیی و خلاقیت، ایرانی زیباتر بسازیم ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
○
معماری یعنی تلاش برای ساختن دنیایی که تا اندازهای هر چند کوچک شبیه به رویاهای ماست.
اندیشهات برای ساختن توانا باد...
امروز سوم اردیبهشت ماه، بزرگداشت شیخ بهایی حکیم، عارف، منجم، ریاضیدان، شاعر، علامهٔ فقیه، ادیب، مورخ و دانشمند ایرانی و روز ملی معمار روز نکوداشت مردمیترین هنر این سرزمین کهن است. مردمی که هزاران سال در اقلیمهای گوناگون این دیار، هنر را به شگرفترین گونه ممکن با تمدن و فرهنگ آمیختهاند؛
در حدود ۹۵ کتاب و رساله از شیخ بهایی در فیزیک، نجوم، سیاست، حدیث، ریاضی، مهندسی، عرفان، هنر، اخلاق و فقه بر جای ماندهاست. به پاس خدمات او به علم ستارهشناسی، یونسکو سال ۲۰۰۹ که مصادف با سال نجوم میبوده نام شیخ را در لیست مفاخر ایران ثبت کرد.
روز معمار بر معماران ایران مبارک
و بزرگداشت شیخ بهایی گوهر
نایاب کان معرفت، دانش، هنر و ادب و خلاقیت گرامی ...
🍏🍎🍃
معماری یعنی تلاش برای ساختن دنیایی که تا اندازهای هر چند کوچک شبیه به رویاهای ماست.
اندیشهات برای ساختن توانا باد...
امروز سوم اردیبهشت ماه، بزرگداشت شیخ بهایی حکیم، عارف، منجم، ریاضیدان، شاعر، علامهٔ فقیه، ادیب، مورخ و دانشمند ایرانی و روز ملی معمار روز نکوداشت مردمیترین هنر این سرزمین کهن است. مردمی که هزاران سال در اقلیمهای گوناگون این دیار، هنر را به شگرفترین گونه ممکن با تمدن و فرهنگ آمیختهاند؛
در حدود ۹۵ کتاب و رساله از شیخ بهایی در فیزیک، نجوم، سیاست، حدیث، ریاضی، مهندسی، عرفان، هنر، اخلاق و فقه بر جای ماندهاست. به پاس خدمات او به علم ستارهشناسی، یونسکو سال ۲۰۰۹ که مصادف با سال نجوم میبوده نام شیخ را در لیست مفاخر ایران ثبت کرد.
روز معمار بر معماران ایران مبارک
و بزرگداشت شیخ بهایی گوهر
نایاب کان معرفت، دانش، هنر و ادب و خلاقیت گرامی ...
🍏🍎🍃
○
دگربار باز خواهم گشت؛
به خاطر لبخند و عشق بازخواهم گشت
و با چشمان حیران خویش
به نیمروز زرّین و جنگل سوخته مینگرم،
و دود سیاه نیلگونی که به آسمان کبود برمیخیزد.
سلانه باز میگردم همراه با جویبارانی
که برگهای سوختهی علفزاران خمیده را میشوید.
و یک بار دیگر به هزار رؤیای خویش از آبهایی میاندیشم
که شتابان از کوهها فرو میریزند.
باز خواهم گشت برای شنیدن آوای فلوت و ویولن
در پایکوبیهای دهکده،
نغمههای محبوب دلنواز
که ژرفای نهان حیات بومی را برمیانگیزند،
و نواهای سرگشتهی مبهم که یادآور سحر و افسوناند.
باز خواهم گشت، دگربار باز خواهم گشت،
برای رهایی اندیشهام از سالهای طولانی پر درد.
👤#کلود_مککی
🍏🍎🍃
دگربار باز خواهم گشت؛
به خاطر لبخند و عشق بازخواهم گشت
و با چشمان حیران خویش
به نیمروز زرّین و جنگل سوخته مینگرم،
و دود سیاه نیلگونی که به آسمان کبود برمیخیزد.
سلانه باز میگردم همراه با جویبارانی
که برگهای سوختهی علفزاران خمیده را میشوید.
و یک بار دیگر به هزار رؤیای خویش از آبهایی میاندیشم
که شتابان از کوهها فرو میریزند.
باز خواهم گشت برای شنیدن آوای فلوت و ویولن
در پایکوبیهای دهکده،
نغمههای محبوب دلنواز
که ژرفای نهان حیات بومی را برمیانگیزند،
و نواهای سرگشتهی مبهم که یادآور سحر و افسوناند.
باز خواهم گشت، دگربار باز خواهم گشت،
برای رهایی اندیشهام از سالهای طولانی پر درد.
👤#کلود_مککی
🍏🍎🍃