شنیدم ماهی
Shajarian
🎼❤️🎼
🎼#شنیدم ماهی
🗣#استاد_شجریان
شنیدم ماهی و
هم شاهی میان دلبران
بت صاحب دلان خدا
گفتم که غمخوارم
شوی دلم در روز جدایی
شمع شب تارم شوی دلم
ترسم، که نپایی
نه دلم بردی و
نه غمم، خوردی
دلم آزردی به خدا
نا دیدن رویت میکردم...
🍏🍎🍃
🎼#شنیدم ماهی
🗣#استاد_شجریان
شنیدم ماهی و
هم شاهی میان دلبران
بت صاحب دلان خدا
گفتم که غمخوارم
شوی دلم در روز جدایی
شمع شب تارم شوی دلم
ترسم، که نپایی
نه دلم بردی و
نه غمم، خوردی
دلم آزردی به خدا
نا دیدن رویت میکردم...
🍏🍎🍃
👍2
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز پنج شنبه 🐠🌻
☀️ ۲۳ فروردین. ۱۴۰۳
🌙 ۲ شوال ۱۴۴۵
🌲 ۱۱ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------قدم های ماه نو به ضرباهنگ خوش عشق و امید و زندگی...
🦋🐠🦋
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم سال نو به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
🌻❤️🌻
----------------------------
پایان هفته خوشی داشته باشید
----------------------------
الهی!
روی بنما تا در روی کسی ننگریم
و دری بگشا تا بر در کس نگُذریم.
الهی! بحرمت ذاتی که تو آنی،
بحرمت صفاتی که چنانی و بحرمت
نامی که تو دانی بفریاد رس
که میتوانی.....
#خواجه_عبداله_انصاری
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز پنج شنبه 🐠🌻
☀️ ۲۳ فروردین. ۱۴۰۳
🌙 ۲ شوال ۱۴۴۵
🌲 ۱۱ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------قدم های ماه نو به ضرباهنگ خوش عشق و امید و زندگی...
🦋🐠🦋
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم سال نو به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
🌻❤️🌻
----------------------------
پایان هفته خوشی داشته باشید
----------------------------
الهی!
روی بنما تا در روی کسی ننگریم
و دری بگشا تا بر در کس نگُذریم.
الهی! بحرمت ذاتی که تو آنی،
بحرمت صفاتی که چنانی و بحرمت
نامی که تو دانی بفریاد رس
که میتوانی.....
#خواجه_عبداله_انصاری
🍏🍎🍃
❤1
○
هیچ گاه نومید مشو. اگر همه درها هم به رویت بسته شوند، سرانجام او کوره راهی مخفی را که از چشم همه پنهان مانده، به رویت باز می کند. حتی اگر هم اکنون قادر به دیدنش نباشی، بدان که در پس گذرگاه های دشوار باغ های بهشتی قرار دارد. شکر کن! پس از رسیدن به خواسته ات شکر کردن آسان است. صوفی آن است که حتی وقتی خواسته اش محقق نشده، شکر گوید.
📕#ملت_عشق
✍#الیف_شافاک
🍏🍎🍃
هیچ گاه نومید مشو. اگر همه درها هم به رویت بسته شوند، سرانجام او کوره راهی مخفی را که از چشم همه پنهان مانده، به رویت باز می کند. حتی اگر هم اکنون قادر به دیدنش نباشی، بدان که در پس گذرگاه های دشوار باغ های بهشتی قرار دارد. شکر کن! پس از رسیدن به خواسته ات شکر کردن آسان است. صوفی آن است که حتی وقتی خواسته اش محقق نشده، شکر گوید.
📕#ملت_عشق
✍#الیف_شافاک
🍏🍎🍃
👍1
موسیقی ناب بختیاری اهنگ تی ره با صدای صنم سوسنی
🎼❤️🎼
🎼#ساز و سوز_بختیاری
------------------------
آری، موسیقی زبانِ جانهاست
و نغمهها بادهای لطیفی هستند
که تارهای احساسات را
به لرزه در میآورند...
آدمها آهنگاند
و بعضی آهنگ ها
چقدر اصیل...
#جبران_خلیل _ جبران
🍏🍎🍃
🎼#ساز و سوز_بختیاری
------------------------
آری، موسیقی زبانِ جانهاست
و نغمهها بادهای لطیفی هستند
که تارهای احساسات را
به لرزه در میآورند...
آدمها آهنگاند
و بعضی آهنگ ها
چقدر اصیل...
#جبران_خلیل _ جبران
🍏🍎🍃
❤1
○
ماهیگیران می دانند دریا خطرناک و توفان سهمگین است، اما از دید آنها این دلایل هرگز برای ماندن بر روی خشکی کافی نیستند. آنها این فلسفه را برای آنهایی که دوستش دارند باقی می گذارند. بگذار توفان برخیزد، شب فرود آید - کدام یک بدتر است، خطر یا ترس از خطر؟ شخصا واقعیت را ترجیح می دهم؛ یعنی همان خطر.
— بخشی از نامه ی #ونسان_ونگوگ به برادرش تئو در سال ۱۸۸۲.
🎨 نقاشی: منظره دریایی نزدیک سنت ماریس دلامر — ۱۸۸۸، اثر ونسان ونگوگ
🍏🍎🍃
ماهیگیران می دانند دریا خطرناک و توفان سهمگین است، اما از دید آنها این دلایل هرگز برای ماندن بر روی خشکی کافی نیستند. آنها این فلسفه را برای آنهایی که دوستش دارند باقی می گذارند. بگذار توفان برخیزد، شب فرود آید - کدام یک بدتر است، خطر یا ترس از خطر؟ شخصا واقعیت را ترجیح می دهم؛ یعنی همان خطر.
— بخشی از نامه ی #ونسان_ونگوگ به برادرش تئو در سال ۱۸۸۲.
🎨 نقاشی: منظره دریایی نزدیک سنت ماریس دلامر — ۱۸۸۸، اثر ونسان ونگوگ
🍏🍎🍃
👍1
اجرای آهنگ بسیار زیبای احمد ظاهر توسط خواننده معروف يوناني
Unknown
🎼❤️🎼
هر لحظه که تسلیمم
در کارگه تقدیر
آرامتر از آهو بی باک تر
از شیرم
هر لحظه که می کوشم
در کار کنم تدبیر
رنج از پی رنج آید
زنجیر پی زنجیر
✍#مولانای_جان
🍏🍎🍃
هر لحظه که تسلیمم
در کارگه تقدیر
آرامتر از آهو بی باک تر
از شیرم
هر لحظه که می کوشم
در کار کنم تدبیر
رنج از پی رنج آید
زنجیر پی زنجیر
✍#مولانای_جان
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
خدا هیچ وقت میز نساخته است،
او درخت رو خلق کرده و
بقیه کارها رو به ما سپرده ...
#توماس دکستر جیکس
کلیپی فوقالعاده انگیزشی
🍏🍎🍃
خدا هیچ وقت میز نساخته است،
او درخت رو خلق کرده و
بقیه کارها رو به ما سپرده ...
#توماس دکستر جیکس
کلیپی فوقالعاده انگیزشی
🍏🍎🍃
👍1
○
دیندار بودن یعنی به طرز فوقالعاده در زندگی معمولی باشیم.
به طوری که هیچ بخشی از زندگیمان بر علیه کل نباشد، و در عوض با کل جاری باشد.
دیندار بودن یعنی جدا نبودن از جریان زندگی.
اگر به فردا بیاندیشید دین را از دست دادهاید.
و دین همان زندگی است.
انسانی که زندگی را بیدغدغه و در تمامیتش زندگی میکند، انسانی که دنبال تحمیل عقاید و خواستههای شخصیاش به زندگی نیست انسانی دیندار است.
زندگی دینی فردایی ندارد.
به سوسن های دشت نگاه کنید که اکنون شکفته میشوند.
هر آنچه وجود دارد "اکنون" است.
هرچه زنده است اکنون است.
"حال" زنده است.
"حال" یگانه زبان زندگی و جاودانگی است.
👤#اوشو
🍏🍎🍃
دیندار بودن یعنی به طرز فوقالعاده در زندگی معمولی باشیم.
به طوری که هیچ بخشی از زندگیمان بر علیه کل نباشد، و در عوض با کل جاری باشد.
دیندار بودن یعنی جدا نبودن از جریان زندگی.
اگر به فردا بیاندیشید دین را از دست دادهاید.
و دین همان زندگی است.
انسانی که زندگی را بیدغدغه و در تمامیتش زندگی میکند، انسانی که دنبال تحمیل عقاید و خواستههای شخصیاش به زندگی نیست انسانی دیندار است.
زندگی دینی فردایی ندارد.
به سوسن های دشت نگاه کنید که اکنون شکفته میشوند.
هر آنچه وجود دارد "اکنون" است.
هرچه زنده است اکنون است.
"حال" زنده است.
"حال" یگانه زبان زندگی و جاودانگی است.
👤#اوشو
🍏🍎🍃
👍1
○
دنبال وجهی می گردم
که تمثیل تو باشد
زلالی چشم هات
بی پایانی آسمان
مهربانی دست هات
نوازش گندمزار
و همین چیزهای بی پایان
نمی دانستم دلتنگیات
قلبم را مچاله می کند
نمی دانستم وگرنه
از راه دیگری
جلو راهت سبز می شدم
تمهیدی
تولد دوباره ای
فکری
تا دوباره
در شمایلی دیگر
عاشقت شوم
گفته بودم دوستت دارم؟
✍#عباس_معروفی
🍏🍎🍃
دنبال وجهی می گردم
که تمثیل تو باشد
زلالی چشم هات
بی پایانی آسمان
مهربانی دست هات
نوازش گندمزار
و همین چیزهای بی پایان
نمی دانستم دلتنگیات
قلبم را مچاله می کند
نمی دانستم وگرنه
از راه دیگری
جلو راهت سبز می شدم
تمهیدی
تولد دوباره ای
فکری
تا دوباره
در شمایلی دیگر
عاشقت شوم
گفته بودم دوستت دارم؟
✍#عباس_معروفی
🍏🍎🍃
❤🔥1👍1
○
هزار عزیزم
دریغ که شما را ندیدم . دریغ که ( خورشید ) را حتی به اندازه همان یک پنجشنبه که به لاهیجان آمده بود ندیدم . و چه بسیار دریغ و دریغا و دریغ دیگر ...
در نامهات نوشته ای«مرگ، این باور سیاه» از این بگذریم که باید اجازه دهی نام یکی از نوشته هایم را، آن، بنامم ...به راستی فکر کردم که چرا نباید پس از مرگ عزیزی، چنان دنیا، آبی بنماید که سوگواران سفید بپوشند؟ از کجا معلوم آنکه از دست ما می رود خود سرشار از لذت نباشد و پر از آبی های یک دیدار ؟ از چیست که برای ما ، ماندگان ، مرگ ، این چنین باوری است که همه در سیاهی آن تردید نداریم؟
📃 از میان نامه ها
✍ بیژن نجدی به علی مسعود هزارجریبی
🍏🍎🍃
هزار عزیزم
دریغ که شما را ندیدم . دریغ که ( خورشید ) را حتی به اندازه همان یک پنجشنبه که به لاهیجان آمده بود ندیدم . و چه بسیار دریغ و دریغا و دریغ دیگر ...
در نامهات نوشته ای«مرگ، این باور سیاه» از این بگذریم که باید اجازه دهی نام یکی از نوشته هایم را، آن، بنامم ...به راستی فکر کردم که چرا نباید پس از مرگ عزیزی، چنان دنیا، آبی بنماید که سوگواران سفید بپوشند؟ از کجا معلوم آنکه از دست ما می رود خود سرشار از لذت نباشد و پر از آبی های یک دیدار ؟ از چیست که برای ما ، ماندگان ، مرگ ، این چنین باوری است که همه در سیاهی آن تردید نداریم؟
📃 از میان نامه ها
✍ بیژن نجدی به علی مسعود هزارجریبی
🍏🍎🍃
❤1