معمای عشق
735 subscribers
15K photos
2.78K videos
2 files
306 links
از عشق همین بس که معمایِ شگفتی است...
فرح _فریماااا
https://t.me/AF14202https
https://t.me/AFmoamm
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
👍1


گویند در عصر سليمان نبی، پرنده اى براى نوشيدن آب به سمت بركه اى پرواز كرد، اما چند كودک را بر سر بركه ديد، پس آنقدر انتظار كشيد تا كودكان از آن بركه متفرق شدند. همين كه قصد فرود بسوى بركه را كرد، اينبار مردى را با محاسن بلند و آراسته ديد كه براى نوشيدن آب به آن بركه مراجعه نمود.
پرنده با خود انديشيد كه اين مردى باوقار و نيكوست و از سوى او آزارى به من مُتصور نيست. پس نزديک شد، ولی آن مرد سنگى به سويش پرتاب كرد و چشم پرنده معيوب و نابينا شد.

شكايت نزد سليمان برد. پیامبر آن مرد را احضار کرد، محاكمه و به قصاص محكوم نمود و دستور به كور كردن چشم داد.

آن پرنده به حكم صادره اعتراض كرد و گفت:
چشم اين مرد هيچ آزارى به من نرساند، بلكه ريش او بود كه مرا فريب داد و گمان بردم كه از سوى او ايمنم، پس به عدالت نزديكتر است اگر محاسنش را بتراشيد تا ديگران مثل من فريب ريش او را نخورند.

🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آهنگ زیبا_ستاره
سیاوش قمیشی
🎼❤️🎼

🗣#سیاوش_قمیشی
-----------------------
مست است
دو چشم از دو چشم مستت
دریاب که از دست شدم؛
در دستت ..‌.
تو هم
به موافقت سری در جنبان
گر زانکه
سر عاشق هستی هستت

#حضرت_مولانا
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


هراکلیتوس به این موضوع اشاره داشت ؛
که جهان همیشه محل اضداد است.
اگر هیچ وقت بیمار نمی شدیم نمی توانستیم مفهوم سلامتی را درک کنیم.
اگر هیچ وقت گرسنه نمی شدیم نمی توانستیم از سیر شدن لذت ببریم.
اگر هیچ وقت جنگ نبود ارزش صلح و آرامش را نمی دانستیم ،
و اگر هیچ وقت زمستان نمی شد نمی توانستیم بهار را درک کنیم.

هراکلیتوس عقیده داشت ؛
خیر و شر در نظام هستی ضروری است.
اگر تعامل دائمی اضداد وجود نداشته باشد جهان نابود خواهد شد...!

#یوستین_گردر
📕#دنیای_سوفی
🍏🍎🍃
👍1
🍂🍃🍂🍃


درآ تا خرقه قالب دراندازم همین ساعت
درآ تا خانه هستی بپردازم همین ساعت
صلا زن پاکبازی را رها کن خاک بازی را
که یک جان دارم و خواهم که دربازم همین ساعت
کمان زه کن خدایا نه که تیر قاب قوسینی
که وقت آمد که من جان را سپر سازم همین ساعت
چو بر می‌آید این آتش فغان می‌خیزد از عالم
امانم ده امانم ده که بگدازم همین ساعت
جهان از ترس می‌درد و جان از عشق می‌پرد
که مرغان را به رشک آرم ز پروازم همین ساعت

#حضرت_مولانا
#غزل_شماره۳۲۴
🍏🍎🍃
👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Gejlar.mp3
Gejlar
🎼❤️🎼


گفته بودی؛
کز توام بگرفت دل
من نخواهم در جهان؛
جز کام تو

منتظر
بنشسته‌ام تا دررسد
از پی جان خواستن؛
پیغام تو

#مولانای_جان
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


تلاش بیش از حد یک حکومت در راه مذهبی سازی جامعه به این دلیل است که آنها به خوبی می‌دانند جوامع مذهبی دارای آستانه تحمل بسیار بالاتری در برابر بی‌عدالتی نسبت به جوامع عادی هستند؛
زیرا معتقدند خدا در دنیایی دیگر انتقامشان را خواهد گرفت،
پس هیچگاه تلاشی برای احقاق حق خود نمی‌کنند.

#الکساندر_آستروفسکی
🍏🍎🍃
1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📙

جوجه اردک زشت درون نوشته دبی فورد، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. ماسکی زیبا به چهره ولی احساسی بد در درون. احساس بدی که قدرت ما را برای زیستن زندگی دلخواهمان از ما می گیرد. وحشتناک تر این که در مقطعی از زمان شاید حس کنیم دیگر زندگی ما درست شدنی نیست و شروع کنیم به تخریب همه دستاوردهای زندگی. اما جالب است بدانید همه قدرت شما برای دست یابی به خواسته ها و آرزوهایتان و کسب اعتماد به نفسی تازه در دوستی و پذیرش همین زشتی های درون تان است. چه چیزی را از خودتان پنهان می کنید؟ چرا تا این حد به دلیل خودخواهی دوستان، تنبلی همکاران، غرور افراد خانواده یا حتی بی ادبی فردی غریبه ناراحت و عصبانی می شویم؟ چرا مشکلات قدیمی تا این اندازه ساده و این قدر سخت ما را دوباره و دوباره گرفتار خود می کند

🍏🍎🍃
📚

همه ما گاهی احمق می شویم، اما بیشعور نه. حالا بعضی کمتر و بعضی ها بیشتر. حقیقتش را که بخواهید احمق مجرم نیست، بیمار است. یعنی معمولاً احمق ها آگاهانه دست به حماقت نمی زنند. خیلی از آن ها حتی فکر می کنند که خردمند و دانا هستند، نه احمق!
احمق ها بیشتر از آنکه موجب تنفر بشوند، مایه ترحمند...
بیشعور ها داستانشان با احمق ها فرق دارد.
کسی که از منتهای سمت چپ خیابان، راه صد نفر را می برد تا به سمت راست برود بیشعور است؛
کسی که ساعت سه صبح بوق میزند بیشعور است؛
کسی که بخاطر تعصب، راهِ تفکر را برخود و جامعه میبندد بیشعور است؛
کسی که جلو تمام زنان مسیر می ایستد بیشعور است؛
کسی که در خیابان باریک دوبله پارک می کند بیشعور است؛
کسی که شب تمام مسیر را نور بالا می رود بیشعور است؛
کسی که به خود اجازه مداخله در تمام کارها را میدهد و بدون تخصص و آگاهی حکم می دهد بی شعور است؛
کسی که مدام در حال قضاوت بیجای دیگران است بیشعور است
و...
این ها بیشعورند. حالا یا از نوعِ احمقِ بیشعور، یا از نوعِ پرفسورِ بیشعور.
احمق بودن درد ندارد، درمان هم ندارد،
ربطی هم به شعور ندارد،
بیشعوری از جای دیگری می آید،
از خانه و مدرسه، سرانه مطالعه، ازخود شیفتگی، از بی وجدانی، از مرکزِ فرهنگِ فاسد، از نا آگاهی و عدم تمایل به آگاهی، از تعصباتِ بیجا در هر زمینه ای...
بیشعوری واگیر دارد.
هم درد دارد و هم درمان.
مشکل ما، احمق ها نیستند
مشکل ما، هیچوقت احمق ها نبودند؛
مشکل ما، بیشعور ها هستند...

#خاویر_کرمنت
📕#بیشعوری
🍏🍎🍃
👍3


دوست داشتن؛
بهترین شکل مالکیت است

و مالکیت؛
بدترین شکل
دوست داشتن ...

📕#قصه‌ی_جزیره_ناشناخته
✍🏻 #ژوزه_ساراماگو
🍏🍎🍃
👍1