○
▫تنها کاری که باید انجام دهیم این است که درک کنیم همهمان بنا به دلیلی به این جهان آمدهایم که باید نسبت به آن خود را متعهد کنیم. آنگاه است که میتوانیم بر رنجهای بزرگ و کوچک خود بخندیم و بدون ترس پیش برویم و آگاه باشیم که در هر گام ما مقصودی و منظوری نهفته است.
✍#پائولو_کوئیلو
🍏🍎🍃
▫تنها کاری که باید انجام دهیم این است که درک کنیم همهمان بنا به دلیلی به این جهان آمدهایم که باید نسبت به آن خود را متعهد کنیم. آنگاه است که میتوانیم بر رنجهای بزرگ و کوچک خود بخندیم و بدون ترس پیش برویم و آگاه باشیم که در هر گام ما مقصودی و منظوری نهفته است.
✍#پائولو_کوئیلو
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
هر که خواهان صحبت کسی شد،
آن خواستِ اول را میل گویند
و چون میل زیادت گشت
و مفرط گشت، آن میلِ مفرط را ارادت گویند
و چون ارادت زیاد شد و مفرط گشت،
آن ارادتِ مفرط را محبت گویند
و چون محبّت زیادت شد و مفرط گشت،
آن محبت مفرط را عشق میگویند.
📕#انسان کامل
✍🏻#عزیزالدین_نسفی
🍏🍎🍃
هر که خواهان صحبت کسی شد،
آن خواستِ اول را میل گویند
و چون میل زیادت گشت
و مفرط گشت، آن میلِ مفرط را ارادت گویند
و چون ارادت زیاد شد و مفرط گشت،
آن ارادتِ مفرط را محبت گویند
و چون محبّت زیادت شد و مفرط گشت،
آن محبت مفرط را عشق میگویند.
📕#انسان کامل
✍🏻#عزیزالدین_نسفی
🍏🍎🍃
👍2❤1
Nathalie
Julio Iglesias, Nathalie
🎼❤️🎼
روزهای مديدی،
نه مینويسد، نه میپرسد
و نه سراغی میگيرد
امّا يک روز میآيد
و تنها با يک "سلام"،
باز هم اوست كه برنده میشود!
✍#جمال_ثريا
🍏🍎🍃
روزهای مديدی،
نه مینويسد، نه میپرسد
و نه سراغی میگيرد
امّا يک روز میآيد
و تنها با يک "سلام"،
باز هم اوست كه برنده میشود!
✍#جمال_ثريا
🍏🍎🍃
👍1
○
من؛
به پایان دنیا اهمیت نمیدهم!
چون دنیای من،
بارها تمام شده و صبح روز بعد
دوباره از نو آغاز شده است....
#چارلز_بوکوفسکی
🍏🍎🍃
من؛
به پایان دنیا اهمیت نمیدهم!
چون دنیای من،
بارها تمام شده و صبح روز بعد
دوباره از نو آغاز شده است....
#چارلز_بوکوفسکی
🍏🍎🍃
👍2
○
گویند در عصر سليمان نبی، پرنده اى براى نوشيدن آب به سمت بركه اى پرواز كرد، اما چند كودک را بر سر بركه ديد، پس آنقدر انتظار كشيد تا كودكان از آن بركه متفرق شدند. همين كه قصد فرود بسوى بركه را كرد، اينبار مردى را با محاسن بلند و آراسته ديد كه براى نوشيدن آب به آن بركه مراجعه نمود.
پرنده با خود انديشيد كه اين مردى باوقار و نيكوست و از سوى او آزارى به من مُتصور نيست. پس نزديک شد، ولی آن مرد سنگى به سويش پرتاب كرد و چشم پرنده معيوب و نابينا شد.
شكايت نزد سليمان برد. پیامبر آن مرد را احضار کرد، محاكمه و به قصاص محكوم نمود و دستور به كور كردن چشم داد.
آن پرنده به حكم صادره اعتراض كرد و گفت:
چشم اين مرد هيچ آزارى به من نرساند، بلكه ريش او بود كه مرا فريب داد و گمان بردم كه از سوى او ايمنم، پس به عدالت نزديكتر است اگر محاسنش را بتراشيد تا ديگران مثل من فريب ريش او را نخورند.
🍏🍎🍃
گویند در عصر سليمان نبی، پرنده اى براى نوشيدن آب به سمت بركه اى پرواز كرد، اما چند كودک را بر سر بركه ديد، پس آنقدر انتظار كشيد تا كودكان از آن بركه متفرق شدند. همين كه قصد فرود بسوى بركه را كرد، اينبار مردى را با محاسن بلند و آراسته ديد كه براى نوشيدن آب به آن بركه مراجعه نمود.
پرنده با خود انديشيد كه اين مردى باوقار و نيكوست و از سوى او آزارى به من مُتصور نيست. پس نزديک شد، ولی آن مرد سنگى به سويش پرتاب كرد و چشم پرنده معيوب و نابينا شد.
شكايت نزد سليمان برد. پیامبر آن مرد را احضار کرد، محاكمه و به قصاص محكوم نمود و دستور به كور كردن چشم داد.
آن پرنده به حكم صادره اعتراض كرد و گفت:
چشم اين مرد هيچ آزارى به من نرساند، بلكه ريش او بود كه مرا فريب داد و گمان بردم كه از سوى او ايمنم، پس به عدالت نزديكتر است اگر محاسنش را بتراشيد تا ديگران مثل من فريب ريش او را نخورند.
🍏🍎🍃
👍1
آهنگ زیبا_ستاره
سیاوش قمیشی
🎼❤️🎼
🗣#سیاوش_قمیشی
-----------------------
مست است
دو چشم از دو چشم مستت
دریاب که از دست شدم؛
در دستت ...
تو هم
به موافقت سری در جنبان
گر زانکه
سر عاشق هستی هستت
#حضرت_مولانا
🍏🍎🍃
🗣#سیاوش_قمیشی
-----------------------
مست است
دو چشم از دو چشم مستت
دریاب که از دست شدم؛
در دستت ...
تو هم
به موافقت سری در جنبان
گر زانکه
سر عاشق هستی هستت
#حضرت_مولانا
🍏🍎🍃
👍1
○
هراکلیتوس به این موضوع اشاره داشت ؛
که جهان همیشه محل اضداد است.
اگر هیچ وقت بیمار نمی شدیم نمی توانستیم مفهوم سلامتی را درک کنیم.
اگر هیچ وقت گرسنه نمی شدیم نمی توانستیم از سیر شدن لذت ببریم.
اگر هیچ وقت جنگ نبود ارزش صلح و آرامش را نمی دانستیم ،
و اگر هیچ وقت زمستان نمی شد نمی توانستیم بهار را درک کنیم.
هراکلیتوس عقیده داشت ؛
خیر و شر در نظام هستی ضروری است.
اگر تعامل دائمی اضداد وجود نداشته باشد جهان نابود خواهد شد...!
✍#یوستین_گردر
📕#دنیای_سوفی
🍏🍎🍃
هراکلیتوس به این موضوع اشاره داشت ؛
که جهان همیشه محل اضداد است.
اگر هیچ وقت بیمار نمی شدیم نمی توانستیم مفهوم سلامتی را درک کنیم.
اگر هیچ وقت گرسنه نمی شدیم نمی توانستیم از سیر شدن لذت ببریم.
اگر هیچ وقت جنگ نبود ارزش صلح و آرامش را نمی دانستیم ،
و اگر هیچ وقت زمستان نمی شد نمی توانستیم بهار را درک کنیم.
هراکلیتوس عقیده داشت ؛
خیر و شر در نظام هستی ضروری است.
اگر تعامل دائمی اضداد وجود نداشته باشد جهان نابود خواهد شد...!
✍#یوستین_گردر
📕#دنیای_سوفی
🍏🍎🍃
👍1
○
درآ تا خرقه قالب دراندازم همین ساعت
درآ تا خانه هستی بپردازم همین ساعت
صلا زن پاکبازی را رها کن خاک بازی را
که یک جان دارم و خواهم که دربازم همین ساعت
کمان زه کن خدایا نه که تیر قاب قوسینی
که وقت آمد که من جان را سپر سازم همین ساعت
چو بر میآید این آتش فغان میخیزد از عالم
امانم ده امانم ده که بگدازم همین ساعت
جهان از ترس میدرد و جان از عشق میپرد
که مرغان را به رشک آرم ز پروازم همین ساعت
#حضرت_مولانا
#غزل_شماره۳۲۴
🍏🍎🍃
درآ تا خرقه قالب دراندازم همین ساعت
درآ تا خانه هستی بپردازم همین ساعت
صلا زن پاکبازی را رها کن خاک بازی را
که یک جان دارم و خواهم که دربازم همین ساعت
کمان زه کن خدایا نه که تیر قاب قوسینی
که وقت آمد که من جان را سپر سازم همین ساعت
چو بر میآید این آتش فغان میخیزد از عالم
امانم ده امانم ده که بگدازم همین ساعت
جهان از ترس میدرد و جان از عشق میپرد
که مرغان را به رشک آرم ز پروازم همین ساعت
#حضرت_مولانا
#غزل_شماره۳۲۴
🍏🍎🍃
👏1
Gejlar.mp3
Gejlar
🎼❤️🎼
گفته بودی؛
کز توام بگرفت دل
من نخواهم در جهان؛
جز کام تو
منتظر
بنشستهام تا دررسد
از پی جان خواستن؛
پیغام تو
#مولانای_جان
🍏🍎🍃
گفته بودی؛
کز توام بگرفت دل
من نخواهم در جهان؛
جز کام تو
منتظر
بنشستهام تا دررسد
از پی جان خواستن؛
پیغام تو
#مولانای_جان
🍏🍎🍃
👍1
○
تلاش بیش از حد یک حکومت در راه مذهبی سازی جامعه به این دلیل است که آنها به خوبی میدانند جوامع مذهبی دارای آستانه تحمل بسیار بالاتری در برابر بیعدالتی نسبت به جوامع عادی هستند؛
زیرا معتقدند خدا در دنیایی دیگر انتقامشان را خواهد گرفت،
پس هیچگاه تلاشی برای احقاق حق خود نمیکنند.
#الکساندر_آستروفسکی
🍏🍎🍃
تلاش بیش از حد یک حکومت در راه مذهبی سازی جامعه به این دلیل است که آنها به خوبی میدانند جوامع مذهبی دارای آستانه تحمل بسیار بالاتری در برابر بیعدالتی نسبت به جوامع عادی هستند؛
زیرا معتقدند خدا در دنیایی دیگر انتقامشان را خواهد گرفت،
پس هیچگاه تلاشی برای احقاق حق خود نمیکنند.
#الکساندر_آستروفسکی
🍏🍎🍃
❤1👍1