📙
جوجه اردک زشت درون نوشته دبی فورد، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. ماسکی زیبا به چهره ولی احساسی بد در درون. احساس بدی که قدرت ما را برای زیستن زندگی دلخواهمان از ما می گیرد. وحشتناک تر این که در مقطعی از زمان شاید حس کنیم دیگر زندگی ما درست شدنی نیست و شروع کنیم به تخریب همه دستاوردهای زندگی. اما جالب است بدانید همه قدرت شما برای دست یابی به خواسته ها و آرزوهایتان و کسب اعتماد به نفسی تازه در دوستی و پذیرش همین زشتی های درون تان است. چه چیزی را از خودتان پنهان می کنید؟ چرا تا این حد به دلیل خودخواهی دوستان، تنبلی همکاران، غرور افراد خانواده یا حتی بی ادبی فردی غریبه ناراحت و عصبانی می شویم؟ چرا مشکلات قدیمی تا این اندازه ساده و این قدر سخت ما را دوباره و دوباره گرفتار خود می کند
🍏🍎🍃
جوجه اردک زشت درون نوشته دبی فورد، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. ماسکی زیبا به چهره ولی احساسی بد در درون. احساس بدی که قدرت ما را برای زیستن زندگی دلخواهمان از ما می گیرد. وحشتناک تر این که در مقطعی از زمان شاید حس کنیم دیگر زندگی ما درست شدنی نیست و شروع کنیم به تخریب همه دستاوردهای زندگی. اما جالب است بدانید همه قدرت شما برای دست یابی به خواسته ها و آرزوهایتان و کسب اعتماد به نفسی تازه در دوستی و پذیرش همین زشتی های درون تان است. چه چیزی را از خودتان پنهان می کنید؟ چرا تا این حد به دلیل خودخواهی دوستان، تنبلی همکاران، غرور افراد خانواده یا حتی بی ادبی فردی غریبه ناراحت و عصبانی می شویم؟ چرا مشکلات قدیمی تا این اندازه ساده و این قدر سخت ما را دوباره و دوباره گرفتار خود می کند
🍏🍎🍃
○
امید پرندهای است که روشنایی را
از قبل حس میکند
و وقتی هنوز تاریکی جای خود را
به سپیدی نداده است،
آواز میخواند...
دهکده جهانی خوشبختی
👤#لئو_بورمنز
🍏🍎🍃
امید پرندهای است که روشنایی را
از قبل حس میکند
و وقتی هنوز تاریکی جای خود را
به سپیدی نداده است،
آواز میخواند...
دهکده جهانی خوشبختی
👤#لئو_بورمنز
🍏🍎🍃
❤1❤🔥1
Papillon
Blanco White
🎼❤️🎼
.نه از جلاد می هراسم
نه از واپسین فرود تنم
نه از لوله های تفنگ های مرگ
نه از سایه ها بر دیوار
نه از شبی که بر زمین
واپسین ستاره ی کم سوی درد پرتاب می شود
اما وای از بی تفاوتی چشم فروبسته ی دنیایی بی رحم و بی احساس...
#راجر_واترز
🍏🍎🍃
.نه از جلاد می هراسم
نه از واپسین فرود تنم
نه از لوله های تفنگ های مرگ
نه از سایه ها بر دیوار
نه از شبی که بر زمین
واپسین ستاره ی کم سوی درد پرتاب می شود
اما وای از بی تفاوتی چشم فروبسته ی دنیایی بی رحم و بی احساس...
#راجر_واترز
🍏🍎🍃
😢1
✍
زیباترین
مناظره ی تاریخ ادبیات ایران،
و شاید جهان!
مناظره ی #خسرو و #فرهاد
سئوال/ #خسرو/پاسخ/#فرهاد
نخستين بار گفتش کز کجائي
بگفت از دار ملک آشنائي
بگفت آنجا به صنعت در چه کوشند
بگفت انده خرند و جان فروشند
بگفتا جان فروشي در ادب نيست
بگفت از عشقبازان اين عجب نيست
بگفت از دل شدي عاشق بدينسان؟
بگفت از دل تو مي گوئي من از جان
بگفتا عشق شيرين بر تو چونست
بگفت از جان شيرينم فزونست
بگفتا هر شبش بيني چو مهتاب
بگفت آري چو خواب آيد کجا خواب
بگفتا دل ز مهرش کي کني پاک
بگفت آنگه که باشم خفته در خاک
بگفتا گر خرامي در سرايش
بگفت اندازم اين سر زير پايش
بگفتا گر کند چشم تو را ريش
بگفت اين چشم ديگر دارمش پيش
بگفتا گر کسيش آرد فرا چنگ
بگفت آهن خورد ور خود بود سنگ
بگفتا گر نيابي سوي او راه
بگفت از دور شايد ديد در ماه
بگفتا دوري از مه نيست در خور
بگفت آشفته از مه دور بهتر
بگفتا گر بخواهد هر چه داري
بگفت اين از خدا خواهم به زاري
بگفتا گر به سر يابيش خوشنود
بگفت از گردن اين وام افکنم زود
بگفتا دوستيش از طبع بگذار
بگفت از دوستان نايد چنين کار
بگفت آسوده شو که اين کار خامست
بگفت آسودگي بر من حرام است
بگفتا رو صبوري کن درين درد
بگفت از جان صبوري چون توان کرد
بگفت از صبر کردن کس خجل نيست
بگفت اين دل تواند کرد دل نيست
بگفت از عشق کارت سخت زار است
بگفت از عاشقي خوشتر چکار است
بگفتا جان مده بس دل که با اوست
بگفتا دشمنند اين هر دو بي دوست
بگفتا در غمش مي ترسي از کس
بگفت از محنت هجران او بس
بگفتا هيچ هم خوابيت بايد
بگفت ار من نباشم نيز شايد
بگفتا چوني از عشق جمالش
بگفت آن کس نداند جز خيالش
بگفت از دل جدا کن عشق شيرين
بگفتا چون زيم بي جان شيرين
بگفت او آن من شد زو مکن ياد
بگفت اين کي کند بيچاره فرهاد
بگفت ار من کنم در وي نگاهي
بگفت آفاق را سوزم به آهي ...
✍#نظامی_گنجوی
🍏🍎🍃
زیباترین
مناظره ی تاریخ ادبیات ایران،
و شاید جهان!
مناظره ی #خسرو و #فرهاد
سئوال/ #خسرو/پاسخ/#فرهاد
نخستين بار گفتش کز کجائي
بگفت از دار ملک آشنائي
بگفت آنجا به صنعت در چه کوشند
بگفت انده خرند و جان فروشند
بگفتا جان فروشي در ادب نيست
بگفت از عشقبازان اين عجب نيست
بگفت از دل شدي عاشق بدينسان؟
بگفت از دل تو مي گوئي من از جان
بگفتا عشق شيرين بر تو چونست
بگفت از جان شيرينم فزونست
بگفتا هر شبش بيني چو مهتاب
بگفت آري چو خواب آيد کجا خواب
بگفتا دل ز مهرش کي کني پاک
بگفت آنگه که باشم خفته در خاک
بگفتا گر خرامي در سرايش
بگفت اندازم اين سر زير پايش
بگفتا گر کند چشم تو را ريش
بگفت اين چشم ديگر دارمش پيش
بگفتا گر کسيش آرد فرا چنگ
بگفت آهن خورد ور خود بود سنگ
بگفتا گر نيابي سوي او راه
بگفت از دور شايد ديد در ماه
بگفتا دوري از مه نيست در خور
بگفت آشفته از مه دور بهتر
بگفتا گر بخواهد هر چه داري
بگفت اين از خدا خواهم به زاري
بگفتا گر به سر يابيش خوشنود
بگفت از گردن اين وام افکنم زود
بگفتا دوستيش از طبع بگذار
بگفت از دوستان نايد چنين کار
بگفت آسوده شو که اين کار خامست
بگفت آسودگي بر من حرام است
بگفتا رو صبوري کن درين درد
بگفت از جان صبوري چون توان کرد
بگفت از صبر کردن کس خجل نيست
بگفت اين دل تواند کرد دل نيست
بگفت از عشق کارت سخت زار است
بگفت از عاشقي خوشتر چکار است
بگفتا جان مده بس دل که با اوست
بگفتا دشمنند اين هر دو بي دوست
بگفتا در غمش مي ترسي از کس
بگفت از محنت هجران او بس
بگفتا هيچ هم خوابيت بايد
بگفت ار من نباشم نيز شايد
بگفتا چوني از عشق جمالش
بگفت آن کس نداند جز خيالش
بگفت از دل جدا کن عشق شيرين
بگفتا چون زيم بي جان شيرين
بگفت او آن من شد زو مکن ياد
بگفت اين کي کند بيچاره فرهاد
بگفت ار من کنم در وي نگاهي
بگفت آفاق را سوزم به آهي ...
✍#نظامی_گنجوی
🍏🍎🍃
○
نیست رنگی که بگوید با من
اندکی صبر، سحر نزدیک است
هر دم این بانگ برآرم از دل:
وای، این شب چقدر تاریک است!
خنده ای کو که به دل انگیزم؟
قطره ای کو که به دریا ریزم؟
صخره ای کو که بدان آویزم؟
مثل این است؛
که شب نمناک است
دیگران را هم غم هست به دل،
غم من، لیک، غمی غمناک است
✍#سهراب_سپهری
🍏🍎🍃
نیست رنگی که بگوید با من
اندکی صبر، سحر نزدیک است
هر دم این بانگ برآرم از دل:
وای، این شب چقدر تاریک است!
خنده ای کو که به دل انگیزم؟
قطره ای کو که به دریا ریزم؟
صخره ای کو که بدان آویزم؟
مثل این است؛
که شب نمناک است
دیگران را هم غم هست به دل،
غم من، لیک، غمی غمناک است
✍#سهراب_سپهری
🍏🍎🍃
❤🔥1
🎼❤️🎼
🎼#آغوش_خالی
🗣#همایون_شجریان
---------------------
آنگاه که بهارآمد
من اگر مرده باشم
باز گلها به همان آیین شکوفا خواهندشد
و سرسبزی درختان
از بهار پیشین کم نخواهد بود
حقیقت نیازی به من ندارد
- فرناندو پسوا
🍏🍎🍃
🎼#آغوش_خالی
🗣#همایون_شجریان
---------------------
آنگاه که بهارآمد
من اگر مرده باشم
باز گلها به همان آیین شکوفا خواهندشد
و سرسبزی درختان
از بهار پیشین کم نخواهد بود
حقیقت نیازی به من ندارد
- فرناندو پسوا
🍏🍎🍃
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز شنبه 🐠🪻
☀️ ۱۸ فروردین. ۱۴۰۳
🌙۲۶ رمضان ۱۴۴۵
🌲۶ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴---قدم های اولین روز هفته بهاری تان به عشق و امید- -🪴--و شوقِ و شور زندگی ...
🦋🐠🦋🐠
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم سال نو به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
🌻❤️🌻
----------------------------
-----------------------------
اندیشیدن به هرچیزی، شیرینیِ حضورش را تلخ میکند، بگذار پایان غافلگیرت کند درست مانندِ آغاز!
#پیکاسو
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز شنبه 🐠🪻
☀️ ۱۸ فروردین. ۱۴۰۳
🌙۲۶ رمضان ۱۴۴۵
🌲۶ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴---قدم های اولین روز هفته بهاری تان به عشق و امید- -🪴--و شوقِ و شور زندگی ...
🦋🐠🦋🐠
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم سال نو به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
🌻❤️🌻
----------------------------
-----------------------------
اندیشیدن به هرچیزی، شیرینیِ حضورش را تلخ میکند، بگذار پایان غافلگیرت کند درست مانندِ آغاز!
#پیکاسو
🍏🍎🍃
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
جوری دعا کن؛
که انگار همه چیز وابسته به خداست
جوری کار کن؛ که انگار همه چیز وابسته به توست
#جول_اوستین
🍏🍎🍃
جوری دعا کن؛
که انگار همه چیز وابسته به خداست
جوری کار کن؛ که انگار همه چیز وابسته به توست
#جول_اوستین
🍏🍎🍃
○
چهرهای شاد به خود بگیرید
شادی خود را ابراز کنید، خدا را شکر کنید، صبرکنید و بگذارید خداوند خودش اوضاعتان را روبهراه کند
علفهای هرز تبدیل به گندم خواهند شد
بخشش شما را آزاد میسازد، بهترین باشید، نعمت خداحافظی،
زندگی بیعصای زیربغل،
پیش به سوی جلو،
ممکن است این آخرین خندهتان باشد
خداوند میداند چه کسی به شما بدی کرده،
خوب زندگی کردن بهترین انتقام است
نعمتهایتان را بشمارید
با گله و شکایت در همان جا که هستید درجا میزنید؛
زندگی بی عذر و بهانه ...
👤#جول_اوستین
🍏🍎🍃
چهرهای شاد به خود بگیرید
شادی خود را ابراز کنید، خدا را شکر کنید، صبرکنید و بگذارید خداوند خودش اوضاعتان را روبهراه کند
علفهای هرز تبدیل به گندم خواهند شد
بخشش شما را آزاد میسازد، بهترین باشید، نعمت خداحافظی،
زندگی بیعصای زیربغل،
پیش به سوی جلو،
ممکن است این آخرین خندهتان باشد
خداوند میداند چه کسی به شما بدی کرده،
خوب زندگی کردن بهترین انتقام است
نعمتهایتان را بشمارید
با گله و شکایت در همان جا که هستید درجا میزنید؛
زندگی بی عذر و بهانه ...
👤#جول_اوستین
🍏🍎🍃