○
همسایهی اندوهگین من، آهسته پرسید:
چرا؟
آخر چرا گلهای آفتابگردان مرا به خاک انداخت؟
آیا من در حق او هیچ دشمنی کردهبودم؟
و من جواب دادم:
همسایهی خوبِ من،
آن کس که خانهاش را دوست ندارد، خانه همسایهاش را چگونه دوست خواهد داشت؟
آن که فرزندانش را نه از سر مهر، بل از روی کینه میکوبد و آزار میدهد، فرزندان باغ تو را چگونه دوست بدارد؟
آنکه هرگز خانهاش را نمیآراید، آرایش خانهی همسایهاش را چگونه تحمل تواند کرد؟
بگذار که این بار من نیز باغچهام را با تو بیارایم.
شبانه به بازار رفتیم و بستهیی از دانههای درشت گل آفتاب گردان خریدیم.
در کنار هم، دانهها را نشاندیم و هر دو خانه را با چهار بازوی در حمایتِ هم، آراستیم.
حالیا، من و همسایهام پاسدار گلهای خویش هستیم که آهسته میروید و شادی میآفریند،
و هر صبح، همسر من به بانوی خانهی دوست، لبخند میزند .
✍#نادر_ابراهیمی
📕# پاسخ_ناپذیر
🍏🍎🍃
همسایهی اندوهگین من، آهسته پرسید:
چرا؟
آخر چرا گلهای آفتابگردان مرا به خاک انداخت؟
آیا من در حق او هیچ دشمنی کردهبودم؟
و من جواب دادم:
همسایهی خوبِ من،
آن کس که خانهاش را دوست ندارد، خانه همسایهاش را چگونه دوست خواهد داشت؟
آن که فرزندانش را نه از سر مهر، بل از روی کینه میکوبد و آزار میدهد، فرزندان باغ تو را چگونه دوست بدارد؟
آنکه هرگز خانهاش را نمیآراید، آرایش خانهی همسایهاش را چگونه تحمل تواند کرد؟
بگذار که این بار من نیز باغچهام را با تو بیارایم.
شبانه به بازار رفتیم و بستهیی از دانههای درشت گل آفتاب گردان خریدیم.
در کنار هم، دانهها را نشاندیم و هر دو خانه را با چهار بازوی در حمایتِ هم، آراستیم.
حالیا، من و همسایهام پاسدار گلهای خویش هستیم که آهسته میروید و شادی میآفریند،
و هر صبح، همسر من به بانوی خانهی دوست، لبخند میزند .
✍#نادر_ابراهیمی
📕# پاسخ_ناپذیر
🍏🍎🍃
👍2
Che Vuole Questa
Peppino Gagliardi @justfuckinlisten
🎼❤️🎼
“The deep roots never doubt spring will come.”
ریشههای عمیق هیچوقت در مورد اومدن بهار شک نمیکنن...
🍏🍎🍃
“The deep roots never doubt spring will come.”
ریشههای عمیق هیچوقت در مورد اومدن بهار شک نمیکنن...
🍏🍎🍃
👍2❤🔥1
○
● 𝐆𝐨𝐨𝐝 𝐒𝐞𝐧𝐬𝐞 𝐎𝐟 𝐋𝐢𝐟𝐞
📸 𝐏𝐡𝐨𝐭𝐨𝐠𝐫𝐚𝐩𝐡𝐲 𝐀𝐫𝐭
گلها فریادهایی رنگارنگند. ریزترین گل مینا هم با نومیدی تلاش میکند صدایش را به گوش ما برساند. او با رنگش سخن میگوید.
✍ #کریستین_بوبن
🍏🍎🍃
● 𝐆𝐨𝐨𝐝 𝐒𝐞𝐧𝐬𝐞 𝐎𝐟 𝐋𝐢𝐟𝐞
📸 𝐏𝐡𝐨𝐭𝐨𝐠𝐫𝐚𝐩𝐡𝐲 𝐀𝐫𝐭
گلها فریادهایی رنگارنگند. ریزترین گل مینا هم با نومیدی تلاش میکند صدایش را به گوش ما برساند. او با رنگش سخن میگوید.
✍ #کریستین_بوبن
🍏🍎🍃
👍2
📙
جوجه اردک زشت درون نوشته دبی فورد، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. ماسکی زیبا به چهره ولی احساسی بد در درون. احساس بدی که قدرت ما را برای زیستن زندگی دلخواهمان از ما می گیرد. وحشتناک تر این که در مقطعی از زمان شاید حس کنیم دیگر زندگی ما درست شدنی نیست و شروع کنیم به تخریب همه دستاوردهای زندگی. اما جالب است بدانید همه قدرت شما برای دست یابی به خواسته ها و آرزوهایتان و کسب اعتماد به نفسی تازه در دوستی و پذیرش همین زشتی های درون تان است. چه چیزی را از خودتان پنهان می کنید؟ چرا تا این حد به دلیل خودخواهی دوستان، تنبلی همکاران، غرور افراد خانواده یا حتی بی ادبی فردی غریبه ناراحت و عصبانی می شویم؟ چرا مشکلات قدیمی تا این اندازه ساده و این قدر سخت ما را دوباره و دوباره گرفتار خود می کند
🍏🍎🍃
جوجه اردک زشت درون نوشته دبی فورد، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. ماسکی زیبا به چهره ولی احساسی بد در درون. احساس بدی که قدرت ما را برای زیستن زندگی دلخواهمان از ما می گیرد. وحشتناک تر این که در مقطعی از زمان شاید حس کنیم دیگر زندگی ما درست شدنی نیست و شروع کنیم به تخریب همه دستاوردهای زندگی. اما جالب است بدانید همه قدرت شما برای دست یابی به خواسته ها و آرزوهایتان و کسب اعتماد به نفسی تازه در دوستی و پذیرش همین زشتی های درون تان است. چه چیزی را از خودتان پنهان می کنید؟ چرا تا این حد به دلیل خودخواهی دوستان، تنبلی همکاران، غرور افراد خانواده یا حتی بی ادبی فردی غریبه ناراحت و عصبانی می شویم؟ چرا مشکلات قدیمی تا این اندازه ساده و این قدر سخت ما را دوباره و دوباره گرفتار خود می کند
🍏🍎🍃
👍2
○
من از چشمت
که طوفان را نشانم داد ، ممنونم
چه سیل سختکوشی !
خانه ات آباد! ممنونم
حساب اشک های
شورم امشب رفته از دستم
و از غم های شیرینت
به هر تعداد ممنونم
گرفتی نخ به نخ
سیگارها را از لبم ، آن وقت
مرا کردی به
لب های خودت معتاد،!ممنونم
به قلب برکه ام
انگیزه ی جاری شدن دادی
شدم دریا کنارت،
ماهی آزاد! ممنونم
از این که باز
با گیسوی شادت در خیابان ها
فقیه شهر ما را
می کنی ارشاد، ممنونم
به قریان سرت
ای عشق مادرزاد! با اینکه
سرم را می دهی؛
این روز ها بر باد، ممنونم
صدای شعرهایم،
پیش از این ها در نمی آمد
به سنگ لال دادی
جرأت فریاد! ممنونم
✍#محمد_علی_نیکومنش
🍏🍎🍃
من از چشمت
که طوفان را نشانم داد ، ممنونم
چه سیل سختکوشی !
خانه ات آباد! ممنونم
حساب اشک های
شورم امشب رفته از دستم
و از غم های شیرینت
به هر تعداد ممنونم
گرفتی نخ به نخ
سیگارها را از لبم ، آن وقت
مرا کردی به
لب های خودت معتاد،!ممنونم
به قلب برکه ام
انگیزه ی جاری شدن دادی
شدم دریا کنارت،
ماهی آزاد! ممنونم
از این که باز
با گیسوی شادت در خیابان ها
فقیه شهر ما را
می کنی ارشاد، ممنونم
به قریان سرت
ای عشق مادرزاد! با اینکه
سرم را می دهی؛
این روز ها بر باد، ممنونم
صدای شعرهایم،
پیش از این ها در نمی آمد
به سنگ لال دادی
جرأت فریاد! ممنونم
✍#محمد_علی_نیکومنش
🍏🍎🍃
❤1👍1
○
آیا این خواست توست
که خیال رویت
پلک های سنگین مرا
در شبهای طولانی و کسالت بار
از هم باز نگاه دارد؟
آیا خواست توست که رؤیایت
مدام در نظرم جلوه گر شود
و مرا
که خواب شیرین را وداع گفته ام
به تمسخر گیرد؟
آیا این روح توست
که از فاصله ای چونان دور
به سویم روان داشته ای
تا شرمم را
و گذران لحظه های بی ثمرم را
در من نظاره گر باشد؟
آیا این عشق توست
که اینچنین بر من سایه افکنده؟
نه… اینچنین نیست
بلکه این عشق من است
که دیدگانم را بیدار نگاه داشته
عشق حقیقی من است
که آرامش را از من ربوده
و از دیدگانم
نگاهبانانی همیشه بیدار برایت ساخته است
تو، آری… در بیداری خویش
از من بسیار دور، و به دیگران بسیار نزدیکی
و چشمان من اینجا
در بیداری خویش
تو را به انتظار نشسته اند
✍#شکپیسر
🍏🍎🍃
آیا این خواست توست
که خیال رویت
پلک های سنگین مرا
در شبهای طولانی و کسالت بار
از هم باز نگاه دارد؟
آیا خواست توست که رؤیایت
مدام در نظرم جلوه گر شود
و مرا
که خواب شیرین را وداع گفته ام
به تمسخر گیرد؟
آیا این روح توست
که از فاصله ای چونان دور
به سویم روان داشته ای
تا شرمم را
و گذران لحظه های بی ثمرم را
در من نظاره گر باشد؟
آیا این عشق توست
که اینچنین بر من سایه افکنده؟
نه… اینچنین نیست
بلکه این عشق من است
که دیدگانم را بیدار نگاه داشته
عشق حقیقی من است
که آرامش را از من ربوده
و از دیدگانم
نگاهبانانی همیشه بیدار برایت ساخته است
تو، آری… در بیداری خویش
از من بسیار دور، و به دیگران بسیار نزدیکی
و چشمان من اینجا
در بیداری خویش
تو را به انتظار نشسته اند
✍#شکپیسر
🍏🍎🍃
❤🔥1