○
کاش بتابد؛ مهتاب
بر پنجره هایِ بسته یِ بی تاب؛
کاش بشود
از آسمان؛ خوشه خوشه ...
ستاره چید و
در سفره هایِ سبزِ مهر
دل ها را میهمان کرد
کاش؛ خورشید بدرخشد
کاش.. کاش ...
از آسمانِ ابریِ آرزو
بارانِ خوشِ عشق ببارد ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
کاش بتابد؛ مهتاب
بر پنجره هایِ بسته یِ بی تاب؛
کاش بشود
از آسمان؛ خوشه خوشه ...
ستاره چید و
در سفره هایِ سبزِ مهر
دل ها را میهمان کرد
کاش؛ خورشید بدرخشد
کاش.. کاش ...
از آسمانِ ابریِ آرزو
بارانِ خوشِ عشق ببارد ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
Annem'e (Violin)
Uğur Ateş
🎼❤️🎼
سرزمین من؛
چشمهایِ بی قرارِ توست
چشمهایت را نبند
من در غربتِ نگاهت
می میرم!!!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
سرزمین من؛
چشمهایِ بی قرارِ توست
چشمهایت را نبند
من در غربتِ نگاهت
می میرم!!!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز چهار شنبه 🐠🪻
☀️ ۱۵ فروردین. ۱۴۰۳
🌙۲۳ رمضان ۱۴۴۵
🌲۳ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------🪴----
قدم های زندگی در مسیری شکوفا
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم سال نو به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🌻🌻🌻
-----------------------------
فرخ آن بیدل
که یابد هر سحر
از گل گلزار عالم
"بوی" تو....
✍#عراقی
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز چهار شنبه 🐠🪻
☀️ ۱۵ فروردین. ۱۴۰۳
🌙۲۳ رمضان ۱۴۴۵
🌲۳ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------🪴----
قدم های زندگی در مسیری شکوفا
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم سال نو به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🌻🌻🌻
-----------------------------
فرخ آن بیدل
که یابد هر سحر
از گل گلزار عالم
"بوی" تو....
✍#عراقی
🍏🍎🍃
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
°
آن شب ِ قدری
که گویند اهلِ خلوت امشب است
یا رب! این تأثیر ِ دولت
در کدامین کوکب است؟
تا به گیسوی تو
دست ِ ناسزایان کم رسد
هر دلی از حلقهای
در ذکر ِ یارب! یارب! است
کشتهی
چاه ِ زنخدانِ تواَم کز هر طرف
صد هزارش گردنِ جان زیر ِ
طوقِ غبغب است
شهسوار ِ من
که مه آیینه دار ِ روی اوست
تاجِ خورشید ِ بلندش
خاک ِ نعلِ مَرکب است
عکس ِ خِوی بر عارضش بین کآفتاب ِ گرم رو
در هوای آن عرق تا هست هر روزش تب است
من نخواهم کرد ترک ِ لعلِ یار و جام ِ مِی
زاهدان! معذور داریدم که اینم مذهب است
اندر آن ساعت که بر پشت ِ صبا بندند زین
با سلیمان چون برانم من که مورم مَرکب است
آن که ناوک بر دلِ من زیر چشمی میزند
قوت ِ جانِ حافظ اش در خندهی زیر ِ لب است
آب ِ حیوانش ز منقار ِ بلاغت میچکد
زاغِ کلک ِ من به نامایزد چه عالی مشرب است
✍#حافظ
🎤 #فریدون_فرح_اندوز
🍏🍎🍃
آن شب ِ قدری
که گویند اهلِ خلوت امشب است
یا رب! این تأثیر ِ دولت
در کدامین کوکب است؟
تا به گیسوی تو
دست ِ ناسزایان کم رسد
هر دلی از حلقهای
در ذکر ِ یارب! یارب! است
کشتهی
چاه ِ زنخدانِ تواَم کز هر طرف
صد هزارش گردنِ جان زیر ِ
طوقِ غبغب است
شهسوار ِ من
که مه آیینه دار ِ روی اوست
تاجِ خورشید ِ بلندش
خاک ِ نعلِ مَرکب است
عکس ِ خِوی بر عارضش بین کآفتاب ِ گرم رو
در هوای آن عرق تا هست هر روزش تب است
من نخواهم کرد ترک ِ لعلِ یار و جام ِ مِی
زاهدان! معذور داریدم که اینم مذهب است
اندر آن ساعت که بر پشت ِ صبا بندند زین
با سلیمان چون برانم من که مورم مَرکب است
آن که ناوک بر دلِ من زیر چشمی میزند
قوت ِ جانِ حافظ اش در خندهی زیر ِ لب است
آب ِ حیوانش ز منقار ِ بلاغت میچکد
زاغِ کلک ِ من به نامایزد چه عالی مشرب است
✍#حافظ
🎤 #فریدون_فرح_اندوز
🍏🍎🍃
○
الهی ...
یاری ام کن؛
تا که از سرچشمه یِ زلالِ
عشق و معرفت؛ سیراب شوم
و در آغوشِ بیکرانه یِ
رحمت ات بال و پر بگیرم ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
الهی ...
یاری ام کن؛
تا که از سرچشمه یِ زلالِ
عشق و معرفت؛ سیراب شوم
و در آغوشِ بیکرانه یِ
رحمت ات بال و پر بگیرم ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
صالح مبتدی_قژی نرمت
@bartaonana
🎼❤️🎼
🗣#صالح_مبتدی
🎼قژی_نرمت/موی نرم
----------------------
دل را نگاه گرم تو؛
دیوانه می کند
آیینه را رخ تو
پریخانه می کند
دل می خورد غم من و
من میخورم غمش
دیوانه غمگساری دیوانه
می کند!!!
✍#صائب_تبریزی
🍏🍎🍃
🗣#صالح_مبتدی
🎼قژی_نرمت/موی نرم
----------------------
دل را نگاه گرم تو؛
دیوانه می کند
آیینه را رخ تو
پریخانه می کند
دل می خورد غم من و
من میخورم غمش
دیوانه غمگساری دیوانه
می کند!!!
✍#صائب_تبریزی
🍏🍎🍃
❤🔥1
○
خواری از اغیار
بهر یار می باید کشید
ناز خورشید
از در و دیوار می باید کشید
نیست بوی آشنا را
تاب غربت بیش ازین
از نسیم صبح
بوی یار می باید کشید
✍#صائب_تبریزی
🍏🍎🍃
خواری از اغیار
بهر یار می باید کشید
ناز خورشید
از در و دیوار می باید کشید
نیست بوی آشنا را
تاب غربت بیش ازین
از نسیم صبح
بوی یار می باید کشید
✍#صائب_تبریزی
🍏🍎🍃
👍1
○
اگر شما در اسراییل بدنیا می آمدید به احتمال زیاد یهودی می شدید،
اگر در عربستان بدنیا می امدید قطعا مسلمان می شدید،
اگر در اروپا بدنیا می امدید احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن بدنیا می امدید شینتو می شدید،
دین پدیده ایست که جغرافیا برای شما تعیین میکند.
پس تعصب برای چیست؟...
آنچه مهم است اخلاق و #انسانیت است که به جغرافیای زمان ومکان محدود نیست.
آدم هایی که روح بزرگی دارند، شعور بیشتری دارند و قلب مهربان تری...
✍#چارلی_چاپلين
🍏🍎🍃
اگر شما در اسراییل بدنیا می آمدید به احتمال زیاد یهودی می شدید،
اگر در عربستان بدنیا می امدید قطعا مسلمان می شدید،
اگر در اروپا بدنیا می امدید احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن بدنیا می امدید شینتو می شدید،
دین پدیده ایست که جغرافیا برای شما تعیین میکند.
پس تعصب برای چیست؟...
آنچه مهم است اخلاق و #انسانیت است که به جغرافیای زمان ومکان محدود نیست.
آدم هایی که روح بزرگی دارند، شعور بیشتری دارند و قلب مهربان تری...
✍#چارلی_چاپلين
🍏🍎🍃
👍3👎1
قدسیان آسمان
علیرضا عصار
🎼❤️🎼
🗣#علیرض_عصار
🎼#قدسیان_آسمان
ای کاروان، ای کاروان
من دزد شب رو نیستم
من پهلوان عالمم
تیغ رویارو زنم ...
بر قدسیان آسمان
من هر شبی یا هو زنم
گر صوفی از لا دم زند
من دم ز الا هو زنم
باز هوایی نیستم
تا تیهوی جان ها برم
عنقای قاف قربتم
کی بانگ بر تیهو زنم
🍏🍎🍃
🗣#علیرض_عصار
🎼#قدسیان_آسمان
ای کاروان، ای کاروان
من دزد شب رو نیستم
من پهلوان عالمم
تیغ رویارو زنم ...
بر قدسیان آسمان
من هر شبی یا هو زنم
گر صوفی از لا دم زند
من دم ز الا هو زنم
باز هوایی نیستم
تا تیهوی جان ها برم
عنقای قاف قربتم
کی بانگ بر تیهو زنم
🍏🍎🍃
👍1
○
«...مرا
تو
بیسببی
نیستی
براستی صلت کدام قصیدهای
ای غزل ؟
ستارهباران جواب کدام سلامی
به آفتاب
از دریچهی تاریک ؟
کلام از نگاه تو شکل میبندد .
خوشا نظربازیا که تو آغاز میکنی !
پس پشت مردمکانت
فریاد کدام زندانیست
که آزادی را
به لبان برآماسیده
گل سرخی پرتاب میکند؟_
ورنه
این ستارهبازی
حاشا
چیزی بدهکار آفتاب نیست .
نگاه از صدای تو ایمن میشود .
چه مومنانه نام مرا آواز میکنی !
و دلت
کبوتر آشتیست
در خون تپیده
به بام تلخ .
با این همه
چه بالا
چه بلند
پرواز می کنی!
فروردین ۱۳۵۱
* برگرفته از مجموعهی "ابراهیم
در آتش"
#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
«...مرا
تو
بیسببی
نیستی
براستی صلت کدام قصیدهای
ای غزل ؟
ستارهباران جواب کدام سلامی
به آفتاب
از دریچهی تاریک ؟
کلام از نگاه تو شکل میبندد .
خوشا نظربازیا که تو آغاز میکنی !
پس پشت مردمکانت
فریاد کدام زندانیست
که آزادی را
به لبان برآماسیده
گل سرخی پرتاب میکند؟_
ورنه
این ستارهبازی
حاشا
چیزی بدهکار آفتاب نیست .
نگاه از صدای تو ایمن میشود .
چه مومنانه نام مرا آواز میکنی !
و دلت
کبوتر آشتیست
در خون تپیده
به بام تلخ .
با این همه
چه بالا
چه بلند
پرواز می کنی!
فروردین ۱۳۵۱
* برگرفته از مجموعهی "ابراهیم
در آتش"
#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
👍1