○
صدا که می زنم ؛ تو را
دو چشم سبزِ ماهتاب
پر از ستاره می شود
سکوت ِبی صدایِ شب
پر از ترانه می شود
صدا که می زنم؛ تو را
تمامِ خوابِ پنجره
پر از سپیده می شود
صدا که می زنم؛ تو را
تمام دشتِ سینه ام
پر از پرنده می شود
تمامِ فصلِ بودن ام
پر از شکوفه می شود!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
صدا که می زنم ؛ تو را
دو چشم سبزِ ماهتاب
پر از ستاره می شود
سکوت ِبی صدایِ شب
پر از ترانه می شود
صدا که می زنم؛ تو را
تمامِ خوابِ پنجره
پر از سپیده می شود
صدا که می زنم؛ تو را
تمام دشتِ سینه ام
پر از پرنده می شود
تمامِ فصلِ بودن ام
پر از شکوفه می شود!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2👏1
Parvaneh
Farid Saadatmand
🎼❤️🎼
_ انگار،،،
چلچله ها در
طوفان بیقرار کبود؛
بال های شان زخمیِ شب است؛
انگار،،،
یلدایی بی پایان است؛
این شب های غریبِ انتظار ...!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
_ انگار،،،
چلچله ها در
طوفان بیقرار کبود؛
بال های شان زخمیِ شب است؛
انگار،،،
یلدایی بی پایان است؛
این شب های غریبِ انتظار ...!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2👌1
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز یکشنبه ☀️🌖
☀️۳۱ فروردین ۱۴۰۴
🌙۲۱ شوال ۱۴۴۶
🌲۲۰ آوریل ۲۰۲۵
----------🌱-----🌧-------🌱----
پنجره آرزوهایتان گشوده به
آغوش پرمهر خدا 🌱🎋☘
‐---------------------------
تیک تاک لحظه هایتان به عشق
روز های بهاری تان به شور و
نشاط زندگی 🌻
-----------------
آخرین برگ از تقویم فروردین ماه
به شادی و آرامش 📆
قدم هایتان در مسیری سبز و شکوفا
---------🍃-------🌱-----🍃------
الهی ...
مرا در بهارِ باورهایم، بارور کن!
و در شکوفایی ِ جوانه های بذر
حضورم ... بارانِ عشق باش!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
درودی به حلاوت دوستی و مهر
🍏🍎🍃
🗓 امروز یکشنبه ☀️🌖
☀️۳۱ فروردین ۱۴۰۴
🌙۲۱ شوال ۱۴۴۶
🌲۲۰ آوریل ۲۰۲۵
----------🌱-----🌧-------🌱----
پنجره آرزوهایتان گشوده به
آغوش پرمهر خدا 🌱🎋☘
‐---------------------------
تیک تاک لحظه هایتان به عشق
روز های بهاری تان به شور و
نشاط زندگی 🌻
-----------------
آخرین برگ از تقویم فروردین ماه
به شادی و آرامش 📆
قدم هایتان در مسیری سبز و شکوفا
---------🍃-------🌱-----🍃------
الهی ...
مرا در بهارِ باورهایم، بارور کن!
و در شکوفایی ِ جوانه های بذر
حضورم ... بارانِ عشق باش!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
درودی به حلاوت دوستی و مهر
🍏🍎🍃
❤2🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
"ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ"
گفتی ... بخوانید مرا
تا اجابت کنم؛ شما را
الهی!
مگذار؛ غریو غریبِ
این همه بغضِ خاموش؛
در گلو بمیرد
مگذار... جوانه ها؛ در زمهریرِ
این همه فصلِ سرد ... بخشکند
مگذار؛
خاطره ی بالِ پرواز
از ذهن سبز این دیار برود ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
"ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ"
گفتی ... بخوانید مرا
تا اجابت کنم؛ شما را
الهی!
مگذار؛ غریو غریبِ
این همه بغضِ خاموش؛
در گلو بمیرد
مگذار... جوانه ها؛ در زمهریرِ
این همه فصلِ سرد ... بخشکند
مگذار؛
خاطره ی بالِ پرواز
از ذهن سبز این دیار برود ...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤🔥2❤1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
خوش بخند ای دل که
اینک صبح خندان می دمد؛
خوش برقص ای ذره که
اینک مهر رخشان می رسد
#سلمان_ساوجی
درودی به طراوت باران مهر
آخرین روز فروردین ماه به عشق
و شادی صبح تون به خیر 🍃🌻
🍏🍎🍃
خوش بخند ای دل که
اینک صبح خندان می دمد؛
خوش برقص ای ذره که
اینک مهر رخشان می رسد
#سلمان_ساوجی
درودی به طراوت باران مهر
آخرین روز فروردین ماه به عشق
و شادی صبح تون به خیر 🍃🌻
🍏🍎🍃
❤1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
به جهان خرم از آنم
که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم
که همه عالم از اوست
به غنیمت شمر
ای دوست دم عیسی صبح
تا دل مرده مگر
زنده کنی کاین دم از اوست
حضرت#سعدی
🍏🍎🍃
به جهان خرم از آنم
که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم
که همه عالم از اوست
به غنیمت شمر
ای دوست دم عیسی صبح
تا دل مرده مگر
زنده کنی کاین دم از اوست
حضرت#سعدی
🍏🍎🍃
❤2👏1
نسیم فروردین
مرضیه
🎼❤️🎼
🎧: نسیم ِ فروردین
🗣:بانو#مرضیه
✍:بیژن ترق
🎼:پرویز یاحقی
ترانهی «نسیم فروردین» اولین ترانهی بهاریهای است که به مناسبت نوروز از رادیو ملی پخش شده است.
بیژن ترقی در بارهی این ترانه میگوید: «نسیم فروردین شعری بود که در سال ۱۳۳۷ روی آهنگ دوست عزیزم پرویز یاحقی گفتم و بهعنوان اولین ترانهی نوروزی با صدای مرضیه از رادیو پخش شد و از آن به بعد بود که ساخت ترانههای بهاریه رایج شد».
چقدر زود ...
برگ برگ فروردین
به آخر رسید ...
بهار هم می گذرد ...
و فصل فصل روزهای عمر ما هم ...
🍏🍎🍃
🎧: نسیم ِ فروردین
🗣:بانو#مرضیه
✍:بیژن ترق
🎼:پرویز یاحقی
ترانهی «نسیم فروردین» اولین ترانهی بهاریهای است که به مناسبت نوروز از رادیو ملی پخش شده است.
بیژن ترقی در بارهی این ترانه میگوید: «نسیم فروردین شعری بود که در سال ۱۳۳۷ روی آهنگ دوست عزیزم پرویز یاحقی گفتم و بهعنوان اولین ترانهی نوروزی با صدای مرضیه از رادیو پخش شد و از آن به بعد بود که ساخت ترانههای بهاریه رایج شد».
چقدر زود ...
برگ برگ فروردین
به آخر رسید ...
بهار هم می گذرد ...
و فصل فصل روزهای عمر ما هم ...
🍏🍎🍃
👌2❤1
○
حیف نیست
بهار
از سر اتفاق بغلتد در دستم
آن وقت
تو نباشی
تو را به ترانهها بخشیدم
به صدای موسیقی
به سکوتِ شکوفهها
که به میوه بدل میشوند
و از دستم میچینند
تو را به ترانهها بخشیدم
✍#شمس_لنگرودی
🍏🍎🍃
حیف نیست
بهار
از سر اتفاق بغلتد در دستم
آن وقت
تو نباشی
تو را به ترانهها بخشیدم
به صدای موسیقی
به سکوتِ شکوفهها
که به میوه بدل میشوند
و از دستم میچینند
تو را به ترانهها بخشیدم
✍#شمس_لنگرودی
🍏🍎🍃
❤🔥2❤1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
بیشعورها قواعد نانوشتهای دارند که بر طبق آن رفتار میکنند؛
کم نیاور،
تمام کاستیها و خطاها را میتوان
در پشت نقابی از وقاحت و گستاخی پنهان کرد. اگر از قانونی خسته شدی، مطابق نیازت یکی دیگر بساز، اما به محض آنکه به خواستهات رسیدی آن را هم نقض کن...!
✍#خاویر_کرمنت
📕#بیشعوری
------------------------
دوستی می گفت:
نفهمی نعمت بزرگی ست؛
از نظر من ...
هیچ چیز زجر آورتر
از بودن در کنار یک آدم نفهم و
بی شعور نیست؛
روح ات را؛ ذره ذره می خراشد؛
و چون موریانه ای مغزت را
می خورد و چون درختی بی ریشه
می پوسی و پوک می شوی...
و چنانچه مدتی مجبور به کنار
آمدن با چنین آدمی باشی؛
تبدیل می شوی به مترسکی که
از کلاغ های مزرعه هم گریزان است
و ترجیح می دهد؛
در تنهایی باخودش کلنجار برود
تا مبادا دوباره در حصار چنین
آدمک هایی مجبور به تحمل شود!
ترجیح می دهم؛
رنج فهم و دانستن را تحمل کنم
و با حضور آدم های فهمیده و با
درک یک لحظه را؛ یک عمر ارزش
بگذارم؛ تا لبخندِ احمقانه به آدمی
بزنم که دنیا، تا نوکِ بینی اش هم
قد نمی دهد!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
بیشعورها قواعد نانوشتهای دارند که بر طبق آن رفتار میکنند؛
کم نیاور،
تمام کاستیها و خطاها را میتوان
در پشت نقابی از وقاحت و گستاخی پنهان کرد. اگر از قانونی خسته شدی، مطابق نیازت یکی دیگر بساز، اما به محض آنکه به خواستهات رسیدی آن را هم نقض کن...!
✍#خاویر_کرمنت
📕#بیشعوری
------------------------
دوستی می گفت:
نفهمی نعمت بزرگی ست؛
از نظر من ...
هیچ چیز زجر آورتر
از بودن در کنار یک آدم نفهم و
بی شعور نیست؛
روح ات را؛ ذره ذره می خراشد؛
و چون موریانه ای مغزت را
می خورد و چون درختی بی ریشه
می پوسی و پوک می شوی...
و چنانچه مدتی مجبور به کنار
آمدن با چنین آدمی باشی؛
تبدیل می شوی به مترسکی که
از کلاغ های مزرعه هم گریزان است
و ترجیح می دهد؛
در تنهایی باخودش کلنجار برود
تا مبادا دوباره در حصار چنین
آدمک هایی مجبور به تحمل شود!
ترجیح می دهم؛
رنج فهم و دانستن را تحمل کنم
و با حضور آدم های فهمیده و با
درک یک لحظه را؛ یک عمر ارزش
بگذارم؛ تا لبخندِ احمقانه به آدمی
بزنم که دنیا، تا نوکِ بینی اش هم
قد نمی دهد!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👌2