○
باز آهنگِ جنون،
می زنی ای تار! امشب
گویمت رازی و
در پرده نگهدار امشب
آنچه زان تارِ
سرِ زلف کشیدم شب و روز
مو به مو جمله کنم
پیش تو اظهار امشب
عشق، همسایۀ
دیوار به دیوار جنون
جلوه گر کرده رخش
از در و دیوار امشب
از فضا بوی دل
سوخته ای می آید
تا که شد باز در آن
حلقه، گرفتار امشب؟
سوزی و نالۀ
بیجا نکنی ای دل زار!
خوب با شمع شدی
همدل و همکار امشب
ای بسا شب که به
روز تو نشستیم ای شمع!
کاش سوزیم چو
پروانه به یکبار امشب
آتش است این نه سخن،
بس کن از این قصّه عماد!
ورنه سوزد قلمت
دفتر اشعار امشب
✍#عماد_خراسانی
🍏🍎🍃
باز آهنگِ جنون،
می زنی ای تار! امشب
گویمت رازی و
در پرده نگهدار امشب
آنچه زان تارِ
سرِ زلف کشیدم شب و روز
مو به مو جمله کنم
پیش تو اظهار امشب
عشق، همسایۀ
دیوار به دیوار جنون
جلوه گر کرده رخش
از در و دیوار امشب
از فضا بوی دل
سوخته ای می آید
تا که شد باز در آن
حلقه، گرفتار امشب؟
سوزی و نالۀ
بیجا نکنی ای دل زار!
خوب با شمع شدی
همدل و همکار امشب
ای بسا شب که به
روز تو نشستیم ای شمع!
کاش سوزیم چو
پروانه به یکبار امشب
آتش است این نه سخن،
بس کن از این قصّه عماد!
ورنه سوزد قلمت
دفتر اشعار امشب
✍#عماد_خراسانی
🍏🍎🍃
👌1
Setar
Keyhan Kalhor & Kia Tabasian
🎼❤️🎼
🪕#کیهان_کلهر
🪕#کیا_طبسیان
-----------------------------
باز آهنگِ جنون
می زنی ای تار! امشب
گویمت رازی و
در پرده نگهدار امشب
آنچه زان تارِ سرِ زلف
کشیدم شب و روز
مو به مو جمله کنم
پیش تو اظهار امشب
🍏🍎🍃
🪕#کیهان_کلهر
🪕#کیا_طبسیان
-----------------------------
باز آهنگِ جنون
می زنی ای تار! امشب
گویمت رازی و
در پرده نگهدار امشب
آنچه زان تارِ سرِ زلف
کشیدم شب و روز
مو به مو جمله کنم
پیش تو اظهار امشب
🍏🍎🍃
❤1❤🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز چهارشنبه.☀️🐓
☀️ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
🌙 ۲۷ ذی القعده ۱۴۴۵
🌲 ۵ ژوئن ۲۰۲۴
--------🪴--------🪴------
قدم های زندگی در مسیری سبز
-------------🍃---🍃---------تی
تیک تاک لحظه هایتان به عشق و امید --
---------------------🍃---🍃--
شادی بطلب؛
که حاصلِ عمر دمی است
هر ذرّه
ز خاکِ کیقبادی
و جَمی است
احوالِ جهان و
اصلِ این عمر که هست
خوابی و خیالی و
فریبی و دمی است.
✍#خیام
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز چهارشنبه.☀️🐓
☀️ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
🌙 ۲۷ ذی القعده ۱۴۴۵
🌲 ۵ ژوئن ۲۰۲۴
--------🪴--------🪴------
قدم های زندگی در مسیری سبز
-------------🍃---🍃---------تی
تیک تاک لحظه هایتان به عشق و امید --
---------------------🍃---🍃--
شادی بطلب؛
که حاصلِ عمر دمی است
هر ذرّه
ز خاکِ کیقبادی
و جَمی است
احوالِ جهان و
اصلِ این عمر که هست
خوابی و خیالی و
فریبی و دمی است.
✍#خیام
🍏🍎🍃
🙏1
ریرا
نیما یوشیج
ری را، صدا میآید امشب
از پشت “کاچ “که بندآب
برق سیاه تابش تصویری از خراب
در چشم میکشاند.
گویا کسی ست که میخواند…
اما صدای آدمی این نیست.
با نظم هوشربایی من
آوازهای آدمیان را شنیدهام
در گردش شبانی سنگین؛
ز اندوههای من
سنگین تر.
و
آوازهای آدمیان را یکسر
من دارم از بر.
یک شب درون قایق دلتنگ
خواندند آن چنان
که من هنوز هیبت دریا را
در خواب
میبینم.
ری را… ری را…
دارد هوا که بخواند
در این شب سیا
او نیست با خودش.
او رفته با صدایش اما
خواندن نمیتواند./ نیما یوشیج
در افسانههای کهن ایرانی ریرا زنی بوده که سرسبزی را به جنگلهای مازندران میداد، خطابهی شاعر در اینجا زنی است که سرسبزی را باز میگرداند
✍#نیما_یوشیج
🎤#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
از پشت “کاچ “که بندآب
برق سیاه تابش تصویری از خراب
در چشم میکشاند.
گویا کسی ست که میخواند…
اما صدای آدمی این نیست.
با نظم هوشربایی من
آوازهای آدمیان را شنیدهام
در گردش شبانی سنگین؛
ز اندوههای من
سنگین تر.
و
آوازهای آدمیان را یکسر
من دارم از بر.
یک شب درون قایق دلتنگ
خواندند آن چنان
که من هنوز هیبت دریا را
در خواب
میبینم.
ری را… ری را…
دارد هوا که بخواند
در این شب سیا
او نیست با خودش.
او رفته با صدایش اما
خواندن نمیتواند./ نیما یوشیج
در افسانههای کهن ایرانی ریرا زنی بوده که سرسبزی را به جنگلهای مازندران میداد، خطابهی شاعر در اینجا زنی است که سرسبزی را باز میگرداند
✍#نیما_یوشیج
🎤#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
فصل ها می گذرند؛
و پرندکِ
بامِ لحظه ها؛
چون قاصدکی بیقرار
در باد گم می شود؛
پنجره یِِ آرزوهای ات را
بروی هر طلوع، باز بگذار
و چهار فصل سال را؛
عاشقانه در آغوش بگیر
آدم ها؛
بادبادک هایِ
رها شده در بادند!!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
درود دوستانم روز چهارشنبه تان
تابنده به آفتابِ عشق و امید 🌺
فصل ها می گذرند؛
و پرندکِ
بامِ لحظه ها؛
چون قاصدکی بیقرار
در باد گم می شود؛
پنجره یِِ آرزوهای ات را
بروی هر طلوع، باز بگذار
و چهار فصل سال را؛
عاشقانه در آغوش بگیر
آدم ها؛
بادبادک هایِ
رها شده در بادند!!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
درود دوستانم روز چهارشنبه تان
تابنده به آفتابِ عشق و امید 🌺
🙏2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
"عشق" هدیهای نمیدهد مگر از گوهرِ ذات خویش. و هدیهای نمیپذیرد، مگر از گوهرِ ذاتِ خویش.
"عشق" نه مالک است و نه مملوک،
زیرا "عشق" برای "عشق" کافی است.
وقتی که عاشق میشوید مگویید:
"خداوند در قلب من است"،
بلکه بگویید:
"من در قلب خداوند جای دارم".
و گمان مکنید که زمامِ عشق در دست شماست، بلکه این عشق است که اگر شما را شایسته بیند حرکت شما را هدایت میکند.
✍#جبران_خلیل_جبران
🍏🍎🍃
"عشق" هدیهای نمیدهد مگر از گوهرِ ذات خویش. و هدیهای نمیپذیرد، مگر از گوهرِ ذاتِ خویش.
"عشق" نه مالک است و نه مملوک،
زیرا "عشق" برای "عشق" کافی است.
وقتی که عاشق میشوید مگویید:
"خداوند در قلب من است"،
بلکه بگویید:
"من در قلب خداوند جای دارم".
و گمان مکنید که زمامِ عشق در دست شماست، بلکه این عشق است که اگر شما را شایسته بیند حرکت شما را هدایت میکند.
✍#جبران_خلیل_جبران
🍏🍎🍃
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
از باغ دیدارِ امروز
سبد ، سبد
نگاه و لبخند
بوسه و خاطره
با خود همراه کن
من و تو
دوباره به این باغ
بَر نخواهیم گشت!
#مسعود_ایمانی_صورت
🍏🍎🍃
از باغ دیدارِ امروز
سبد ، سبد
نگاه و لبخند
بوسه و خاطره
با خود همراه کن
من و تو
دوباره به این باغ
بَر نخواهیم گشت!
#مسعود_ایمانی_صورت
🍏🍎🍃
👌1
○
لحظه هایی از تاریخ هیچ گاه از عشق خالی نبوده است و آنگاه که عشق به تاریخ ورود پیدا می کند تاریخ رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد و شوری دیگر می انگیزد.
📕#دزیره
✍#آن_ماری_سلینکو
🍏🍎🍃
لحظه هایی از تاریخ هیچ گاه از عشق خالی نبوده است و آنگاه که عشق به تاریخ ورود پیدا می کند تاریخ رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد و شوری دیگر می انگیزد.
📕#دزیره
✍#آن_ماری_سلینکو
🍏🍎🍃
🥰1
○
مردم را که میشناسی !
مردم از ترسوها خوششان نمیآید، اگرچه خودشان چندان هم شجاع نیستند. آنها از ضعیف و ناتوان بیزارند. اگرچه خودشان هم کمتر قوی و توانا هستند.
این مردمی که من دیدهام خود به خود حامی قدرت هستند .
پشت کسی هستند که توانا باشد. اما اگر آن قدرت ضعیف شود، مردم خود به خود از او دور میشوند .
اگر قدرتی که میپسندند از پا در بیاید ، آنوقت همین مردم لگدش میکنند و از رویش میگذرند، همین مردم...!
📕#کلیدر
✍🏼#محمود_دولت_آبادی
🍏🍎🍃
مردم را که میشناسی !
مردم از ترسوها خوششان نمیآید، اگرچه خودشان چندان هم شجاع نیستند. آنها از ضعیف و ناتوان بیزارند. اگرچه خودشان هم کمتر قوی و توانا هستند.
این مردمی که من دیدهام خود به خود حامی قدرت هستند .
پشت کسی هستند که توانا باشد. اما اگر آن قدرت ضعیف شود، مردم خود به خود از او دور میشوند .
اگر قدرتی که میپسندند از پا در بیاید ، آنوقت همین مردم لگدش میکنند و از رویش میگذرند، همین مردم...!
📕#کلیدر
✍🏼#محمود_دولت_آبادی
🍏🍎🍃
👌2
○
هر کهنه نو می شود، هر زردی سبز می شود و هر سردی به گرمی می گراید، دیالکتیک طبیعت درس آموز است تا افکار و اندیشه های کهنه را دور ریخته و نویدبخش "تغییر" شویم. مقاومت و عزم تغییر در روزگاری که ما را به تسلیم و تن دادن فرا می خواند پیام بهار طبیعت است.
انقلابی واقعی کسی است که علیه خودش انقلاب کند.
✍#ویتگنشتاین
🍏🍎🍃
هر کهنه نو می شود، هر زردی سبز می شود و هر سردی به گرمی می گراید، دیالکتیک طبیعت درس آموز است تا افکار و اندیشه های کهنه را دور ریخته و نویدبخش "تغییر" شویم. مقاومت و عزم تغییر در روزگاری که ما را به تسلیم و تن دادن فرا می خواند پیام بهار طبیعت است.
انقلابی واقعی کسی است که علیه خودش انقلاب کند.
✍#ویتگنشتاین
🍏🍎🍃
👌1