معمای عشق
735 subscribers
15K photos
2.78K videos
2 files
306 links
از عشق همین بس که معمایِ شگفتی است...
فرح _فریماااا
https://t.me/AF14202https
https://t.me/AFmoamm
Download Telegram


In all my life only that dream is real.
#Hamlet

3- در تمام زندگی ام
فقط رویا بود
که واقعی بود.


📕#هملت
#شکسپیر
🍏🍎🍃
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


آمده‌ام
که تا به خود گوش کشان کشانمت
بی دل و
بیخودت کنم در دل و جان نشانمت

آمده‌ام بهار خوش
پیش تو ای درخت گل
تا که کنار گیرمت
خوش خوش و می‌فشانمت

آمده‌ام که تا تو را
جلوه دهم در این سرا
همچو دعای عاشقان
فوق فلک رسانمت

#حضرت_مولانا
🪕#محمد_رضا_لطفی

🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


بهترین نوع دوستی ،
دوستی مبتنی بر فضیلت در میان
افراد برابری است که برای یکدیگر
نیکی می‌ خواهند و فضیلت‌ های یکدیگر را می‌ ستایند.

#لارس_اسونسن
کتاب: فلسفه تنهایی
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


"زمانی که مرا می‌آزارند ، سعی می‌کنم روح خود را به‌قدری بالا ببرم که آن اذیت و آزار به‌ من نرسد"

#رنه_دکارت

"رنه دکارت" از بزرگترین فیلسوفان تاریخ..
و نخستین فیلسوف بزرگ بعد از سده‌های میانی محسوب می‌شود علاوه بر فلسفه به ریاضیات نیر تسلط داشت او قانون شکست نور را در علم فیزیک کشف کرد و هندسهٔ تحلیلی را در ریاضیات و هندسه بنا نهاد و شک را در فلسفه بنا کرد دکارت از سردمداران خردگرایی و فلسفه جدید است.

تفکرات دکارت موجب پیشرفت غرب شد و بر فیلسوفان و دانشمندان بسیاری اثر گذاشت از جمله اسپینوزا ، جان لاک، پاسکال ، نیوتن ،  کانت ، برتراند راسل و ...

🍏🍎🍃
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Masar-Trio Joubran
Masar-Trio Joubran
🎼❤️🎼

من هیچکسم! تو کیستی؟
آیا تو نیز هیچکسی؟
پس اینگونه ما دوتاییم، فاش مکن
زیرا تبعیدمان می‌کنند
چقدر ملالت آور است کسی بودن
چقدر مبتذل بمانند قورباغه‌ای
تمام روز یک بند اسم خود را برای لجن زاری ستایشگر، تکرار کردن

#امیلی_دیکنسون
🎼#موسیقی بی کلام :
نوای سحر انگیز عود برادران
فلسطینی سمیر، سام و عدنان..‌‌.
🍏🍎🍃
2


فقط در حرکت باش!
با جریانِ زندگی راه برو

و هنگامی که؛
غم را در آغوش گرفتی
با لبخند برقص!....

🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Majid Azizi
Mix-Music.IR
🎼❤️🎼

🗣#مجید_عزیزی

موسیقی‌های محلی ترنّم
روح آدم های ساده و زلال این مرز و بوم اند ...
---------------------------
ناامیدی،
ترسناک‌تر از پیری است
در پیری جسم ما
مچاله میشود
و در ناامیدی روح ما ...

#جرج‌_برناردشاو

🍏🍎🍃
1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌘
گل در بر و می در کف و معشوق به کام است
سلطانِ جهانم به چنین روز غلام است
گو شمع میارید در این جمع که امشب
در مجلس ما ماهِ رخِ دوست تمام است
در مذهبِ ما باده حلال است ولیکن
بی روی تو ای سرو گل اندام حرام است
---------------------
کاش هر روز عید باشد و تبرّک و شادی ؛ کاش سفره ها؛ خالی از نان و سینه ها؛ خالی از عشق؛ نباشد
کاش قفل های جور وجهل و تعصّب های بی هویتِ کور بشکنند، دیوارهای بیداد فرو ریزند؛
کاش بمیرد؛
سیاهی و ظلمت و ظلم؛ کاش سبز شود، لبخند بر لب ها و بشکفد، امید در دل ها؛ کاش عبادات نه از سر تعصّب و عادت؛ که در وادیِ عشق
و معرفت...
نه از سر جهالت که با چشمِ بصیرت و روشنایِ دل؛
کاش بارانِ عشق ببارد؛ تا پرنده هایِ آزادی در قفس قهر نمیرند؛ بندهایِ بغضِ و کین بگسلند. عید باشد، امید باشد، عشق باشد، شادی باشد؛
و زندگی و زندگی و زندگی.....

و رهایی از رسالت هایِ مدعیانِ خود فریفته و خود فروخته یِ دروغین؛
کاش آینه یِ هزار تکّه یِ مخدوشِ قرن هایِ کبود، بشکنند
تا بمیرد دیو جهل؛

کاش تنها؛
آغوش خدا باشد و روحِ عریانِ عشق؛
کاش باران؛ بر تمامیِ درختانِ
جنگل عاشقانه ببارد...

#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👎1
🌙
@sherroghazal
ای عاشقان__علیرضا عصار
🎼❤️🎼

🗣 #علیرضا_عصار

ای عاشقان، ای عاشقان
دل را چراغانی کنید
ای مِی فروشان شهر را
انگور مهمانی کنید .‌‌..
معشوق من بگشوده در
روی گدای خانه‌اش
تا سر کشم من جرعه ای
از ساغر و پیمانه اش
بزم است و رقص است و طرب،
مطرب نوایی ساز کن
در مقدم او بهتـــــرین
تصنیـــــــــف را آواز کن
مجنون بوی لیلیم
در کوی او جایم کنید
همچون غلام خانه اش
زنجیر در پایم کنید....

#مولانای_جان
‌‌‌‌‌‌‌
🍏🍎🍃
👍21
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


ماریزا کوچ، خواننده یونانی، در روز خاکسپاری دمیس روسس درباره اش گفته بود :

"صدای او بیدارکننده احساسات مردم بود، احساسات شریف مردم، و در هر کجا افتخار یونان بود. با دمیس وداع می گوییم."

🍏🍎🍃