○
چهرهای شاد به خود بگیرید
شادی خود را ابراز کنید، خدا را شکر کنید، صبرکنید و بگذارید خداوند خودش اوضاعتان را روبهراه کند
علفهای هرز تبدیل به گندم خواهند شد
بخشش شما را آزاد میسازد، بهترین باشید، نعمت خداحافظی،
زندگی بیعصای زیربغل،
پیش به سوی جلو،
ممکن است این آخرین خندهتان باشد
خداوند میداند چه کسی به شما بدی کرده،
خوب زندگی کردن بهترین انتقام است
نعمتهایتان را بشمارید
با گله و شکایت در همان جا که هستید درجا میزنید؛
زندگی بی عذر و بهانه ...
👤#جول_اوستین
🍏🍎🍃
چهرهای شاد به خود بگیرید
شادی خود را ابراز کنید، خدا را شکر کنید، صبرکنید و بگذارید خداوند خودش اوضاعتان را روبهراه کند
علفهای هرز تبدیل به گندم خواهند شد
بخشش شما را آزاد میسازد، بهترین باشید، نعمت خداحافظی،
زندگی بیعصای زیربغل،
پیش به سوی جلو،
ممکن است این آخرین خندهتان باشد
خداوند میداند چه کسی به شما بدی کرده،
خوب زندگی کردن بهترین انتقام است
نعمتهایتان را بشمارید
با گله و شکایت در همان جا که هستید درجا میزنید؛
زندگی بی عذر و بهانه ...
👤#جول_اوستین
🍏🍎🍃
Bella Ciao
Milva
🎼❤️🎼
عشق را
در پیچش خود یار نیست
محرمش در ده یکی دیار نیست
نیست از
عاشق کسی دیوانهتر
عقل از سودای او کورست و کر
#حضرت_مولانا
🍏🍎🍃
عشق را
در پیچش خود یار نیست
محرمش در ده یکی دیار نیست
نیست از
عاشق کسی دیوانهتر
عقل از سودای او کورست و کر
#حضرت_مولانا
🍏🍎🍃
○
همیشه هراسم آن بود
که صبح از خواب بیدار شوم
با هراس به من بگویند
فقط تو خواب بودی
بهار آمد و رفت…
از خواب بیدار می شوم می پرسم بهار کجا رفت؟
کسی جواب مرا نمی دهد
سکوت می کنند!
در پشت اتاقم باران می بارد
می پرسم شاید این باران ِ بهار است
کسی جواب مرا نمی دهد
سکوت می کنند!
پنجره را که باز می کنم
باران تمام می شود
در آینه چهره ام را نگاه می کنم
آرام آرام چهره ام پیر می شود
از پنجره زمین را نگاه می کنم
خیس است و ساکت
بر تن لباس می کنم ، به کوچه می آیم
از نخستین عابر که در باران بدون چتر می دود
می پرسم
شما عبور ِ بهار را در این کوچه ندیدید؟
عجله دارد ، فقط می گوید نه
پرنده ای به پنجره ی من نوک می زند
از پنجره با حرمان جهان را نگاه می کنم
جهان ناگهان غرق در شکوفه ها ، گلهای شقایق و بنفشه است
پنجره را باز می گذارم
باران می بارد
در باران می گویم
بهار را یافتم
بهار آمد …
✍#احمدرضا_احمدی
🍏🍎🍃
درود و مهر ❤️ صبح اولین روز
هفته تان به عشق و شادی و لبخند
همیشه هراسم آن بود
که صبح از خواب بیدار شوم
با هراس به من بگویند
فقط تو خواب بودی
بهار آمد و رفت…
از خواب بیدار می شوم می پرسم بهار کجا رفت؟
کسی جواب مرا نمی دهد
سکوت می کنند!
در پشت اتاقم باران می بارد
می پرسم شاید این باران ِ بهار است
کسی جواب مرا نمی دهد
سکوت می کنند!
پنجره را که باز می کنم
باران تمام می شود
در آینه چهره ام را نگاه می کنم
آرام آرام چهره ام پیر می شود
از پنجره زمین را نگاه می کنم
خیس است و ساکت
بر تن لباس می کنم ، به کوچه می آیم
از نخستین عابر که در باران بدون چتر می دود
می پرسم
شما عبور ِ بهار را در این کوچه ندیدید؟
عجله دارد ، فقط می گوید نه
پرنده ای به پنجره ی من نوک می زند
از پنجره با حرمان جهان را نگاه می کنم
جهان ناگهان غرق در شکوفه ها ، گلهای شقایق و بنفشه است
پنجره را باز می گذارم
باران می بارد
در باران می گویم
بهار را یافتم
بهار آمد …
✍#احمدرضا_احمدی
🍏🍎🍃
درود و مهر ❤️ صبح اولین روز
هفته تان به عشق و شادی و لبخند
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
اینجا قیطریه!
برداشتی از «تپههای #قیطریه (۱۳۴۸)»، اولین ساختۀ پرویز کیمیاوی؛ مستندی درمورد بقایای تمدن سههزار سالهٔ تهران.
لحن راوی هشداردهنده و اندوهناک است؛ انگار برهم زدن آرامش خفتگان زیر خاک، عواقبی دارد؛ در ادامه، یکی از کارگران با شنیدن صدای زندگی از دل زمین، سراسیمه مصاحبهٔ سرپرست گروه باستانشناسی، دکتر سیفالله کامبخشفرد را قطع میکند و بهدنبال یافتن سفالهای دفن شده در گورها، حراج نمادینی کلید میخورد؛ حراج هویت در روزگاری که «هر چیز، قیمتی دارد!»
اگرچه سخن دکتر کامبخشفرد تا پایان فیلم، ناتمام میماند ولی بعداً میگوید که: «تعداد گورها بسيار بيش از چيزی بود كه ما از دل خاک بيرون كشيديم. گمانهزنیها نشان داد كه بخش بزرگی از آنها زير پارک قيطريهٔ كنونی است، اما ديگر نخواستيم كه درختان را از بين ببريم و آنجا را كاوش كنيم.»
🍏🍎🍃
اینجا قیطریه!
برداشتی از «تپههای #قیطریه (۱۳۴۸)»، اولین ساختۀ پرویز کیمیاوی؛ مستندی درمورد بقایای تمدن سههزار سالهٔ تهران.
لحن راوی هشداردهنده و اندوهناک است؛ انگار برهم زدن آرامش خفتگان زیر خاک، عواقبی دارد؛ در ادامه، یکی از کارگران با شنیدن صدای زندگی از دل زمین، سراسیمه مصاحبهٔ سرپرست گروه باستانشناسی، دکتر سیفالله کامبخشفرد را قطع میکند و بهدنبال یافتن سفالهای دفن شده در گورها، حراج نمادینی کلید میخورد؛ حراج هویت در روزگاری که «هر چیز، قیمتی دارد!»
اگرچه سخن دکتر کامبخشفرد تا پایان فیلم، ناتمام میماند ولی بعداً میگوید که: «تعداد گورها بسيار بيش از چيزی بود كه ما از دل خاک بيرون كشيديم. گمانهزنیها نشان داد كه بخش بزرگی از آنها زير پارک قيطريهٔ كنونی است، اما ديگر نخواستيم كه درختان را از بين ببريم و آنجا را كاوش كنيم.»
🍏🍎🍃
👍1
○
از کودکی به ما آموختهاند که عصبانی شدن و داد و فریاد راه انداختن کار آدمهای بیشخصیت و تربیت نشده است. اما من میگویم که این حرف بیپایه است.
مواردی هست که شما ناچارید فریاد بکشید و سروصدا راه بیندازید چراکه گاه این تنها راهی است که دیگران وادار میشوند به شما گوش دهند یا توجه کنند.
گاه اگر اجازه ندهید خشم و رنج درونتان بیرون ریخته شود و فشارهای روحی خود را چون دیگ بخاری که سرش بشدت و محکم بسته شده همچنان درون خود نگه دارید، باعث میشوید که این فشارها بشکل یک بیماری جسمی در جایی از بدن شما بروز کند.
👤#لیلیان_گلاس
🍏🍎🍃
از کودکی به ما آموختهاند که عصبانی شدن و داد و فریاد راه انداختن کار آدمهای بیشخصیت و تربیت نشده است. اما من میگویم که این حرف بیپایه است.
مواردی هست که شما ناچارید فریاد بکشید و سروصدا راه بیندازید چراکه گاه این تنها راهی است که دیگران وادار میشوند به شما گوش دهند یا توجه کنند.
گاه اگر اجازه ندهید خشم و رنج درونتان بیرون ریخته شود و فشارهای روحی خود را چون دیگ بخاری که سرش بشدت و محکم بسته شده همچنان درون خود نگه دارید، باعث میشوید که این فشارها بشکل یک بیماری جسمی در جایی از بدن شما بروز کند.
👤#لیلیان_گلاس
🍏🍎🍃
👏1
Dooset Dashtam
Mohsen Chavoshi
🎼❤️🎼
🗣#محسن_چاوشی
🎼#دوست_داشتم
گستاخىِ خيالم را،
ببخش،
كه حتى لحظه اى
يادت را،
رها نمى كند،....
✍#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
🗣#محسن_چاوشی
🎼#دوست_داشتم
گستاخىِ خيالم را،
ببخش،
كه حتى لحظه اى
يادت را،
رها نمى كند،....
✍#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
❤1👍1
○
پهن کردن چتر تقدس بر سر نظام سیاسی یک سرزمین ، یکی از صدها اشتباه هولناکی هست که هرگز ترمیم نمی شود.
زیرا چه آنهایی که این چتر را باز می کنند و چه توده مردمی که در ابتدا آن را می پذیرند ، نمی دانند حکومت دستاوردی بشری ست و حاکمان نیز انسان هایی اند که شاید به انواع خطاها آلوده باشند.
این اشتباه هولناک صاحبان قدرت را از دایره نقد بیرون می برد و لباسی آسمانی بر قامتشان می دوزد.
وقتی نظام سیاسی مقدس شود دیگر نمی توان از کاستی های آن سخن گفت و هنگامی که اربابان قدرت مشروعیت خود را نه از سوی زمین ، بلکه از آسمان دانستند؛ مسلما خود را پاسخگو به جامعه هم نمی دانند و به واسطه این توهم از مردم اطاعت مطلق و بی چون و چرا را طلب می کنند !
👤#جورج_ریتزر
🍏🍎🍃
پهن کردن چتر تقدس بر سر نظام سیاسی یک سرزمین ، یکی از صدها اشتباه هولناکی هست که هرگز ترمیم نمی شود.
زیرا چه آنهایی که این چتر را باز می کنند و چه توده مردمی که در ابتدا آن را می پذیرند ، نمی دانند حکومت دستاوردی بشری ست و حاکمان نیز انسان هایی اند که شاید به انواع خطاها آلوده باشند.
این اشتباه هولناک صاحبان قدرت را از دایره نقد بیرون می برد و لباسی آسمانی بر قامتشان می دوزد.
وقتی نظام سیاسی مقدس شود دیگر نمی توان از کاستی های آن سخن گفت و هنگامی که اربابان قدرت مشروعیت خود را نه از سوی زمین ، بلکه از آسمان دانستند؛ مسلما خود را پاسخگو به جامعه هم نمی دانند و به واسطه این توهم از مردم اطاعت مطلق و بی چون و چرا را طلب می کنند !
👤#جورج_ریتزر
🍏🍎🍃
👏2
Ey Darigha (Shahrzad)
Mohsen Chavoshi & Sina Sarlak
🎼❤️🎼
#محسن چاوشی&
#سینا سرلک
----------------------
ای که درد عشق را
گفتی مداوایی ندارد
آتش است آری،
ولی پروانه پروایی ندارد
ناامیدی عمر من کوتاه کرد،
ای مه وفا کن
ای بسا امروزِ بی حاصل
که فردایی ندارد
#مهدی_اخوان_ثالث
🍏🍎🍃
#محسن چاوشی&
#سینا سرلک
----------------------
ای که درد عشق را
گفتی مداوایی ندارد
آتش است آری،
ولی پروانه پروایی ندارد
ناامیدی عمر من کوتاه کرد،
ای مه وفا کن
ای بسا امروزِ بی حاصل
که فردایی ندارد
#مهدی_اخوان_ثالث
🍏🍎🍃
❤🔥1
@smsu43
شجریان - رَبنا لا تُزِغ قلوبنا ..
💫⭐️💫
🗣#استاد_شجریان
رَبنا لا تُزِغ قلوبنا بَعْد اِذ هَدیتنا
وَهَـب لَـنـْا مِـن لَـدُنـْکَ رَحـمـهَ
اِنـَکَ انَـتَ اَلـوهـْاب...
پروردگارا!
دل هایمان را، بعد از آن که ما را هدایت کردى، (از راه حق) منحرف مگردان; و از سوى خود،
رحمتى بر ما ببخش،
زیرا تویى بخشنده!...
🍏🍎🍃
🗣#استاد_شجریان
رَبنا لا تُزِغ قلوبنا بَعْد اِذ هَدیتنا
وَهَـب لَـنـْا مِـن لَـدُنـْکَ رَحـمـهَ
اِنـَکَ انَـتَ اَلـوهـْاب...
پروردگارا!
دل هایمان را، بعد از آن که ما را هدایت کردى، (از راه حق) منحرف مگردان; و از سوى خود،
رحمتى بر ما ببخش،
زیرا تویى بخشنده!...
🍏🍎🍃
❤🔥1
○
طفل میگـرید؛
چـو راه خانه را گم میکند
چون نگریم من؛
که صاحبخانه را
گم کردهام ...
✍#صائب_تبریزی
🍏🍎🍃
طفل میگـرید؛
چـو راه خانه را گم میکند
چون نگریم من؛
که صاحبخانه را
گم کردهام ...
✍#صائب_تبریزی
🍏🍎🍃
❤1