معمای عشق
734 subscribers
15K photos
2.78K videos
2 files
306 links
از عشق همین بس که معمایِ شگفتی است...
فرح _فریماااا
https://t.me/AF14202https
https://t.me/AFmoamm
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


سلام صبح به خیر روزتان شاد
سه شنبه تان به ضرباهنگ خوش هستی... سلامت ودلشاد باشید و سرشار از شور و شوق زندگی...


🍏🍎🍃
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM

دلتنگی یعنی فاصله ای که با هیچ بهانه ای پر نمی شود !
دلتنگی سهم ماست از خاطراتی که
یک روز خاطره نبودند ، زندگی بودند ...

اثر فوق العاده زیبا و احساسی آهنگ “Papa” یکی از ترانه‌های مشهور و خارق العاده پل آنکا (Paul Anka) است که در سال 1962 منتشر شد و به سرعت در جدول پرفروش‌های آمریکا و اروپا جای گرفت.
این آهنگ عشق و دلبستگی را در قالب یک رابطه پدر و پسری بیان می‌کند.
و با اشعار عمیق و ملودی زیبایش، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های دوران خود تبدیل شد و تا به امروز نیز در قلب طرفداران موسیقی جای دارد.

بیوگرافی خواننده: پل آنکا (Paul Anka)
پل آنکا، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر کانادایی-آمریکایی، متولد ۳۰ ژوئیهٔ ۱۹۴۱. و (۸۳ ساله ) می‌باشد،  وی از سال ۱۹۵۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
یکی از چهره‌های برجسته موسیقی پاپ در دهه‌های 1950 و 1960 است. او با آهنگ‌هایی مانند “Diana”، “Lonely Boy” و “Papa” به شهرت جهانی دست یافت.
پل آنکا خودش ترانه‌سرای این آهنگ است و اشعار آن را با الهام از احساسات شخصی خود نوشته است.
 تنظیم این آهنگ توسط دون کوستا (Don Costa) انجام شد و از سازهای زهی و ملودی‌های ساده اما تأثیرگذار استفاده کرد.

ویژگی‌های ترانه و دلایل محبوبیت آهنگ Papa
اشعار این آهنگ درباره رابطه پدر و پسر و احساسات عمیقی است که بین آن‌ها وجود دارد. متن ساده اما عمیق آن باعث شده تا شنوندگان به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
ملودی این آهنگ با ترکیبی از سازهای زهی و پیانو، فضایی آرام و نوستالژیک ایجاد می‌کند.
صدای گرم و رسای آنکا به همراه احساسی که در اجرای این آهنگ به کار برد، آن را به یک اثر ماندگار تبدیل کرد.
این آهنگ در دوران اوج موسیقی پاپ و راک اند رول منتشر شد و توانست به سرعت توجه مخاطبان را جلب کند.

🍏🍎🍃
🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1
Salam
Souad Massi
🎼❤️🎼


گرپیش اوگذار کنی ای نسیم صبح
پیغام من بگوی وسلامی بیاراز او

هرکس که با درخت گلی دوستی کند
شرط آن بودکه باز نگردد زخار ازو

#اوحدی
🍏🍎🍃
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1


سخت‌ترین و خوشبخت‌ترین چیزها این است که کسی در رنج‌هایش، در رنج‌های ناخواسته‌اش، عاشق این زندگی باشد.

#لئو_تولستوی
📕 جنگ و صلح
🍏🍎🍃
🙏1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


تا که خفتیم همه بیدار شدند
تا که مردیم همگی یار شدند

قدر آن شیشه بدانید که هست
نه درآن لحظه که افتاد و شکست

#اقبال_لاهوری
🍏🍎🍃
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1
امید - تو محشری
@moziku
🎼❤️🎼


«در من شادی می‌آید
نه آن جهانی
نه این جهانی
اِلا همین شادی وجود تو.»

«من و تو خوشیم
خدا مرا برای تو آفرید
همه عالم را به تو فروختیم.»

#شمس_تبریزی
🍏🍎🍃
1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1


کودک من!
زندگی چنین دغدغه ای است؛
زندگی جنگی است که هر روز
تکرار می شود
و لحظه های شادی،
گریزهای کوتاهی است
که به قیمتی بسیار بیرحمانه
به دست می آیند!

#اوریانا_فالاچی
🍏🍎🍃
👌2🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM

دشوارترین شکنجه
این بود
که ما
یک به یک
به درون خویش
تبعید شدیم...

#شفیعی_کدکنی
🍏🍎🍃
👌2🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
غزلیات حافظ 300
@audiobo0ok
🎧 #غزلیات_حافظ_300
📖 هر روز یک غزل از حافظ
----------------------
هزار دشمنم اَر می‌کنند قصدِ هلاک
گَرَم تو دوستی از دشمنان ندارم باک

مرا امیدِ وصالِ تو زنده می‌دارد
و گر نه هر دَمم از هجرِ توست بیمِ هلاک

نفَس‌نفَس اگر از باد نَشنوم بویش
زمان‌زمان چو گل از غم کُنم گریبان چاک

رَوَد به خواب، دو چشم از خیالِ تو؟ هیهات
بُوَد صبور، دل اندر فراقِ تو؟ حاشاک

اگر تو زخم زَنی، بِهْ که دیگری مَرهم
و گر تو زهر دهی، بِهْ که دیگری تریاک

بِضَربِ سَیْفِکَ قَتْلی حَیاتُنا اَبدا
لِأنَّ روحیَ قَدْ طابَ اَن یَکونَ فِداک

عنان مَپیچ که گر می‌زنی به شمشیرم
سپر کُنم سر و دستت ندارم از فِتراک

تو را چنان که تویی هر نظر کجا بیند؟
به قدرِ دانشِ خود هر کسی کند ادراک

به چشمِ خَلق، عزیزِ جهان شود حافظ
که بر درِ تو نَهد رویِ مَسکَنَت بر خاک
🍏🍎🍃
1👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سلامت باشید و سرشار از امید
3


هفت سالم بود
صبح زود وقتی از خواب بیدار شدم تا به مدرسه بروم دیدم زمین مثل عروس ها پیرهن سفید پوشیده
برف آمده بود...
چه خبر خوبی، برف آمده بود و مدرسه ها تعطیل شده بود
قرار بود برای اولین بار آدم برفی درست کنم... یک آدم برفی فقط و فقط برای خودم
لباس گرم پوشیدم و دستکش هایم را دست کردم و به کوچه رفتم ...
خیلی سرد بود... خیلی...
اما من آدم برفی می خواستم
شروع کردم به جمع کردن برف ها... دست هایم یخ زده بود ولی من آدم برفی می خواستم
بدتر از سرما حرف های عابرانی بود که تا من را می دیدند می گفتند سرد است برو به خانه، سرما می خوری...با یک آفتاب زود آب می شود
" اصلا شاید کسی دلش بخواهد سرما بخورد " این را می گفتم و دست هایم را هاااا می کردم تا کمی گرم شوند
تمام شد... زیباترین آدم برفی دنیا را من با دست های یخ زده ساختم
هویج و دکمه و... از خانه برداشتم و کاملش کردم... نزدیک ظهر شد دستکش و شال و کلاهم را به آدم برفی دادم و رفتم خانه تا کمی گرم شوم
چشم هایم داد می زد که سرما خورده ام اما چه اهمیتی داشت ... من آدم برفی داشتم یک آدم برفی برای خودم
از خستگی و اثرات قرص سرما خوردگی کنار بخاری خوابم برد
بیدار که شدم دیدم انگار چند فصل خوابیده ام... آفتاب شده بود...
بدجور آفتاب شده بود
خودم را به کوچه رساندم دیدم یادگاری هایم را گذاشته و رفته
حرف عابران در گوشم مثل یک نوار ضبط شده مدام تکرار می شد
سرد است برو به خانه، سرما می خوری... با یک آفتاب زود آب می شود
بعد از آن دیگر آدم برفی درست نکردم ...
این روزها وقتی چشم هایم را می بندم تعداد زیادی آدم برفی جلوی چشم هایم می آیند که هیچ کدام از برف ساخته نشده اند ولی مرامشان همان مرام آدم برفی ست ... با اولین آفتاب آب می شوند و می روند توی زمین... یادگاری هایشان می ماند و حرف عابران

#حسین_حائریان
🍏🍎🍃
👌2🙏1