○
دود اگر بالا نشيند
كســـر شــأن شــعـله نيست
جاي چشم ابرو نگيرد
چونكه او بالا تراست
ناكسي گر از كسي
بالا نشيند عيب نيست
روي دريا، خس نشيند
قعر دريا گوهر است_
✍#صائب_تبريزی
🍏🍎🍃
دود اگر بالا نشيند
كســـر شــأن شــعـله نيست
جاي چشم ابرو نگيرد
چونكه او بالا تراست
ناكسي گر از كسي
بالا نشيند عيب نيست
روي دريا، خس نشيند
قعر دريا گوهر است_
✍#صائب_تبريزی
🍏🍎🍃
👌2🙏1
خواب سرخ بوسه
حبیب
🎼❤️🎼
🗣#حبیب_ زاد روزش
گرامی یادش سبز 🎂
بی تو من از نسل بارانم بارانم بارانم
چون ابر بهارانم گریانم گریانم گریانم...
🍏🍎🍃
🗣#حبیب_ زاد روزش
گرامی یادش سبز 🎂
بی تو من از نسل بارانم بارانم بارانم
چون ابر بهارانم گریانم گریانم گریانم...
🍏🍎🍃
👌2❤1🥰1
●
"این که باید تسلیم بود، که باید تسلیم شد، که ناچاری و باید خود را به مرگ بدهی نیز چیزی است که در همه لحظهها به ذهن نمیآید. همیشه نمیآید! و غالباً وقتی چنین چیزی بر ذهن و چنین سخنی بر زبان میگذرد که خبری از خطر مرگ نیست. لبهگاه مرگ امان نمیدهد که به تسلیم بیندیشی. فرصتی در اختیار نداری. نه به تسلیم و نه به دفاع. در این دم تو، تودهای از ذرات هستی که پیوسته و پُر شتاب تمام میشوی.
شاید بتوان گفت: مثل آتش. مثل خود آتش. سرپا آتشی. به شتاب میسوزی تا تمام شوی. گرچه به ظاهر خشکیده، مُرده باشی. گرچه پشت به دیواره پوده چاه، هزار سال پیر شده باشی. که ترس، میخت کرده باشد. که تکان نتوانی بخوری و حتی صدای نفسهای خود را نتوانی بشنوی."
✍#محمود_دولت_آبادی
📕#جای_خالی_سلوچ
🍏🍎🍃
"این که باید تسلیم بود، که باید تسلیم شد، که ناچاری و باید خود را به مرگ بدهی نیز چیزی است که در همه لحظهها به ذهن نمیآید. همیشه نمیآید! و غالباً وقتی چنین چیزی بر ذهن و چنین سخنی بر زبان میگذرد که خبری از خطر مرگ نیست. لبهگاه مرگ امان نمیدهد که به تسلیم بیندیشی. فرصتی در اختیار نداری. نه به تسلیم و نه به دفاع. در این دم تو، تودهای از ذرات هستی که پیوسته و پُر شتاب تمام میشوی.
شاید بتوان گفت: مثل آتش. مثل خود آتش. سرپا آتشی. به شتاب میسوزی تا تمام شوی. گرچه به ظاهر خشکیده، مُرده باشی. گرچه پشت به دیواره پوده چاه، هزار سال پیر شده باشی. که ترس، میخت کرده باشد. که تکان نتوانی بخوری و حتی صدای نفسهای خود را نتوانی بشنوی."
✍#محمود_دولت_آبادی
📕#جای_خالی_سلوچ
🍏🍎🍃
🙏1👌1
○
پرندهها همه در باد
تار و مار شدند
نگاهها همه
از اشک جويبار شدند
مرا ببخش
اگر واژههای معصومم
خبررسان خبرهای ناگوار شدند
مرا ببخش اگر روزنامهها امروز
گريستند و غريبانه سوگوار شدند
كسی مرا برساند
به آخرين پرواز
رسيدهها همه رفتند و
ماندگار شدند
رسيده و نرسيده هزار واژۀ تلخ
برای مرثيهای آتشين قطار شدند
«رسيدهها چه نجيب و
نچيده افتادند» *
هزار باغ در اين باد بی انار شدند_
۴ مهر فرخنده زاد روز شاعر
خوش قریحه#سعید_ بیابانکی
🍏🍎🍃
پرندهها همه در باد
تار و مار شدند
نگاهها همه
از اشک جويبار شدند
مرا ببخش
اگر واژههای معصومم
خبررسان خبرهای ناگوار شدند
مرا ببخش اگر روزنامهها امروز
گريستند و غريبانه سوگوار شدند
كسی مرا برساند
به آخرين پرواز
رسيدهها همه رفتند و
ماندگار شدند
رسيده و نرسيده هزار واژۀ تلخ
برای مرثيهای آتشين قطار شدند
«رسيدهها چه نجيب و
نچيده افتادند» *
هزار باغ در اين باد بی انار شدند_
۴ مهر فرخنده زاد روز شاعر
خوش قریحه#سعید_ بیابانکی
🍏🍎🍃
👌2
○
توی آسمون بی مهتاب شب
میون جنگل خاطرات خیس
نه سیاه و نه سپید
مثه ماهی... زخمی ِ قلاب تیز
نه تو آبم،
اسیرِ دستایِ موج
نه رو خاکم؛
به امید پر پرواز تا اوج
مثه نیلوفر آبی،
رو تن مرداب پیر
دلم از تنهایی و درد تپید
پیچکِ باورم از
غصه ی بیهوده ی اندوه خمید
غربتِ قلعه ی
متروکه ی احساس ام را
جامِ هیچ میکده ای سر نکشید
بالِ پرواز خیالت اما؛
با پرِ آبی ِ جادویی ِ عشق
تا نبضِ تن
خیس شقایق؛
و تا آبی ِ آغوشِ خدا
سبز پرید ...!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
توی آسمون بی مهتاب شب
میون جنگل خاطرات خیس
نه سیاه و نه سپید
مثه ماهی... زخمی ِ قلاب تیز
نه تو آبم،
اسیرِ دستایِ موج
نه رو خاکم؛
به امید پر پرواز تا اوج
مثه نیلوفر آبی،
رو تن مرداب پیر
دلم از تنهایی و درد تپید
پیچکِ باورم از
غصه ی بیهوده ی اندوه خمید
غربتِ قلعه ی
متروکه ی احساس ام را
جامِ هیچ میکده ای سر نکشید
بالِ پرواز خیالت اما؛
با پرِ آبی ِ جادویی ِ عشق
تا نبضِ تن
خیس شقایق؛
و تا آبی ِ آغوشِ خدا
سبز پرید ...!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
👏2❤1
Gole Mahtab
Erfan Tahmasbi
🎼❤️🎼
#گل_مهتاب
#عرفان_طهماسبی
---------------------------
توی آسمون بی مهتاب شب
میون جنگل خاطرات خیس
نه سیاه و نه سپید
مثه ماهی زخمی ِ قلاب تیز
نه تو آبم...
اسیر دستای موج
نه رو خاکم...
به امید پرِ پرواز تا اوج__
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
#گل_مهتاب
#عرفان_طهماسبی
---------------------------
توی آسمون بی مهتاب شب
میون جنگل خاطرات خیس
نه سیاه و نه سپید
مثه ماهی زخمی ِ قلاب تیز
نه تو آبم...
اسیر دستای موج
نه رو خاکم...
به امید پرِ پرواز تا اوج__
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1🥰1👌1
○
هوهوی باد؛
نبض بیقرار
کدامین شب بی مهتاب است!
سوسویِ کدامین ستاره؛
فانوس بیقرار پنجره است!
آه ابری ِ شیشه ...
در سوگ کدامین عشق؛
بر چهره ی شب نقش می زند
قدم های خالی ِ کوچه؛
در انتظار تپشِ کدامین قلب
به انتظار ماه؛ نشسته است!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
هوهوی باد؛
نبض بیقرار
کدامین شب بی مهتاب است!
سوسویِ کدامین ستاره؛
فانوس بیقرار پنجره است!
آه ابری ِ شیشه ...
در سوگ کدامین عشق؛
بر چهره ی شب نقش می زند
قدم های خالی ِ کوچه؛
در انتظار تپشِ کدامین قلب
به انتظار ماه؛ نشسته است!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1
Har Kas Remix
Telegram:@iparparvaz
🎼❤️🎼
هر کس به تماشایی
رفتند به صحرایی
ما را که تو منظوری
خاطر نرود جایی
یا چشم نمیبیند
یا راه نمیداند
هر کاو به وجود خود
دارد ز تو پروایی
دیوانه عشقت را
جایی نظر افتادهست
کآنجا نتواند رفت
اندیشه دانایی
امید تو بیرون برد
از دل همه امیدی
سودای تو خالی کرد
از سر همه سودایی
✍#حضرت_سعدی
🗣#استاد_شجریان
🍏🍎🍃
هر کس به تماشایی
رفتند به صحرایی
ما را که تو منظوری
خاطر نرود جایی
یا چشم نمیبیند
یا راه نمیداند
هر کاو به وجود خود
دارد ز تو پروایی
دیوانه عشقت را
جایی نظر افتادهست
کآنجا نتواند رفت
اندیشه دانایی
امید تو بیرون برد
از دل همه امیدی
سودای تو خالی کرد
از سر همه سودایی
✍#حضرت_سعدی
🗣#استاد_شجریان
🍏🍎🍃
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز شنبه ☀️🐓
☀️۵ مهر ۱۴۰۴
🌙۴ربیع الثانی ۱۴۴۷
🌲۲۷سپتامبر ۲۰۲۵
--------☔️---☔️-----☔️------
نبض زندگی تپنده به عشق و امید
🍂🍃🍂
---------------------
تنها راه لذت بردن از زندگی
پذیرش این واقعیت است که
زندگی یک جریان و فرایند است
و نه رسیدن به یک مقصد
پس منتظر زندگی نباشیم
بلکه هر آن و لحظه را زندگی کنیم!
----------------
آرزو دارم با افتادن هر برگ از
شاخه، اندوه و ناشادی از روح
و قلب تان دورِ دور... و ناکامی
و ناامیدی، برگ های خشکیده ای
باشند؛ گم شده در آغوش باد
------------------
آغازین روز هفته تان بشادی و آرامش و لبخند هفت روز هفته تان به ترنم خوش زندگی
-----------
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز شنبه ☀️🐓
☀️۵ مهر ۱۴۰۴
🌙۴ربیع الثانی ۱۴۴۷
🌲۲۷سپتامبر ۲۰۲۵
--------☔️---☔️-----☔️------
نبض زندگی تپنده به عشق و امید
🍂🍃🍂
---------------------
تنها راه لذت بردن از زندگی
پذیرش این واقعیت است که
زندگی یک جریان و فرایند است
و نه رسیدن به یک مقصد
پس منتظر زندگی نباشیم
بلکه هر آن و لحظه را زندگی کنیم!
----------------
آرزو دارم با افتادن هر برگ از
شاخه، اندوه و ناشادی از روح
و قلب تان دورِ دور... و ناکامی
و ناامیدی، برگ های خشکیده ای
باشند؛ گم شده در آغوش باد
------------------
آغازین روز هفته تان بشادی و آرامش و لبخند هفت روز هفته تان به ترنم خوش زندگی
-----------
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1