○
خوشبختی حاصل جمع و تفریق لحظات خوشایند و ناخوشایند نیست، بلکه ناشی از نگرش به کلیت زندگی به عنوان چیزی بامعنا و ارزشمند است. در خوشبختی یک عنصر مهم شناختی و اخلاقی وجود دارد.همانطور که نیچه گفت، اگر دلیلی برای زندگی داشته باشی، تقریباً هر ناملایمی را میتوانی تحمل کنی. زندگی مفید، حتی در بطن دشواریها، میتواند بیاندازه رضایتبخش باشد. اما زندگی بیهوده، با هر میزان از رفاه، مصیبتی وحشتناک است.
#انسان_خردمند
#یووال_نوح_هراری
🍏🍎🍃
خوشبختی حاصل جمع و تفریق لحظات خوشایند و ناخوشایند نیست، بلکه ناشی از نگرش به کلیت زندگی به عنوان چیزی بامعنا و ارزشمند است. در خوشبختی یک عنصر مهم شناختی و اخلاقی وجود دارد.همانطور که نیچه گفت، اگر دلیلی برای زندگی داشته باشی، تقریباً هر ناملایمی را میتوانی تحمل کنی. زندگی مفید، حتی در بطن دشواریها، میتواند بیاندازه رضایتبخش باشد. اما زندگی بیهوده، با هر میزان از رفاه، مصیبتی وحشتناک است.
#انسان_خردمند
#یووال_نوح_هراری
🍏🍎🍃
👌2
Audio
🎼❤️🎼
Julio Iglesias,
23 settembre 1943
صبح یعنی پرواز، قد کشیدن در باد،
چه کسی می گوید پشتِ این ثانیه ها تاریک است؟
گام اگر برداریم روشنی نزدیک است...
✍ #سهراب_سپهری
🍏🍎🍃
Julio Iglesias,
23 settembre 1943
صبح یعنی پرواز، قد کشیدن در باد،
چه کسی می گوید پشتِ این ثانیه ها تاریک است؟
گام اگر برداریم روشنی نزدیک است...
✍ #سهراب_سپهری
🍏🍎🍃
🙏2❤1
○
بعضی وقتها،
معمولا نیمهشب
شماره تلفن خودش را میگرفت
تا مطمئن شود
واقعا وجود دارد..!
👤#رومن_گاری
🍏🍎🍃
بعضی وقتها،
معمولا نیمهشب
شماره تلفن خودش را میگرفت
تا مطمئن شود
واقعا وجود دارد..!
👤#رومن_گاری
🍏🍎🍃
👌2
I Want to Be with You
Tony Joe White
🎼❤️🎼
بعد از من چیزهایی را که دوست داشتم از یاد نبر ..
شعر را ،
موسیقی را ،
آسمان را ،
ماه را...
خودت را ...
🍏🍎🍃
بعد از من چیزهایی را که دوست داشتم از یاد نبر ..
شعر را ،
موسیقی را ،
آسمان را ،
ماه را...
خودت را ...
🍏🍎🍃
❤3
غزلیات حافظ 220
@audiobo0ok
🎧 #غزلیات_حافظ_220
📖 هر روز یک غزل از حافظ
----------------------
از دیده خونِ دل همه بر رویِ ما رَوَد
بر رویِ ما ز دیده چه گویم چهها رَوَد
ما در درونِ سینه هوایی نهفتهایم
بر باد اگر رَوَد دلِ ما زان هوا رود
خورشیدِ خاوری کُنَد از رَشک جامه چاک
گر ماهِ مِهرپرورِ من در قبا رود
بر خاکِ راهِ یار نهادیم رویِ خویش
بر رویِ ما رواست اگر آشنا رود
سیل است آبِ دیده و هر کس که بگذرد
گر خود دلش ز سنگ بُوَد هم ز جا رود
ما را به آبِ دیده شب و روز ماجراست
زان رهگذر که بر سرِ کویش چرا رود
حافظ به کوی میکده دایم به صدقِ دل
چون صوفیانِ صومعه دار از صفا رود
🍏🍎🍃
📖 هر روز یک غزل از حافظ
----------------------
از دیده خونِ دل همه بر رویِ ما رَوَد
بر رویِ ما ز دیده چه گویم چهها رَوَد
ما در درونِ سینه هوایی نهفتهایم
بر باد اگر رَوَد دلِ ما زان هوا رود
خورشیدِ خاوری کُنَد از رَشک جامه چاک
گر ماهِ مِهرپرورِ من در قبا رود
بر خاکِ راهِ یار نهادیم رویِ خویش
بر رویِ ما رواست اگر آشنا رود
سیل است آبِ دیده و هر کس که بگذرد
گر خود دلش ز سنگ بُوَد هم ز جا رود
ما را به آبِ دیده شب و روز ماجراست
زان رهگذر که بر سرِ کویش چرا رود
حافظ به کوی میکده دایم به صدقِ دل
چون صوفیانِ صومعه دار از صفا رود
🍏🍎🍃
❤1👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
درودی به طراوت باران مهر 🍂❤️
عصر آدینه تان به حلاوت عشق و
به شکوه و شکوفایی قدم های شکفته ی امید و زندگی... شاد باشید
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
درودی به طراوت باران مهر 🍂❤️
عصر آدینه تان به حلاوت عشق و
به شکوه و شکوفایی قدم های شکفته ی امید و زندگی... شاد باشید
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2
پاییز
ابی
🎼❤️🎼
_با من بگو!
پاییزان ابری ِ قلب من؛
کدامین جمعه،
با صدای بهار قدم های تو؛
سبز می شود...!!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
_با من بگو!
پاییزان ابری ِ قلب من؛
کدامین جمعه،
با صدای بهار قدم های تو؛
سبز می شود...!!
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1👌1
○
دود اگر بالا نشيند
كســـر شــأن شــعـله نيست
جاي چشم ابرو نگيرد
چونكه او بالا تراست
ناكسي گر از كسي
بالا نشيند عيب نيست
روي دريا، خس نشيند
قعر دريا گوهر است_
✍#صائب_تبريزی
🍏🍎🍃
دود اگر بالا نشيند
كســـر شــأن شــعـله نيست
جاي چشم ابرو نگيرد
چونكه او بالا تراست
ناكسي گر از كسي
بالا نشيند عيب نيست
روي دريا، خس نشيند
قعر دريا گوهر است_
✍#صائب_تبريزی
🍏🍎🍃
👌2🙏1
خواب سرخ بوسه
حبیب
🎼❤️🎼
🗣#حبیب_ زاد روزش
گرامی یادش سبز 🎂
بی تو من از نسل بارانم بارانم بارانم
چون ابر بهارانم گریانم گریانم گریانم...
🍏🍎🍃
🗣#حبیب_ زاد روزش
گرامی یادش سبز 🎂
بی تو من از نسل بارانم بارانم بارانم
چون ابر بهارانم گریانم گریانم گریانم...
🍏🍎🍃
👌2❤1🥰1
●
"این که باید تسلیم بود، که باید تسلیم شد، که ناچاری و باید خود را به مرگ بدهی نیز چیزی است که در همه لحظهها به ذهن نمیآید. همیشه نمیآید! و غالباً وقتی چنین چیزی بر ذهن و چنین سخنی بر زبان میگذرد که خبری از خطر مرگ نیست. لبهگاه مرگ امان نمیدهد که به تسلیم بیندیشی. فرصتی در اختیار نداری. نه به تسلیم و نه به دفاع. در این دم تو، تودهای از ذرات هستی که پیوسته و پُر شتاب تمام میشوی.
شاید بتوان گفت: مثل آتش. مثل خود آتش. سرپا آتشی. به شتاب میسوزی تا تمام شوی. گرچه به ظاهر خشکیده، مُرده باشی. گرچه پشت به دیواره پوده چاه، هزار سال پیر شده باشی. که ترس، میخت کرده باشد. که تکان نتوانی بخوری و حتی صدای نفسهای خود را نتوانی بشنوی."
✍#محمود_دولت_آبادی
📕#جای_خالی_سلوچ
🍏🍎🍃
"این که باید تسلیم بود، که باید تسلیم شد، که ناچاری و باید خود را به مرگ بدهی نیز چیزی است که در همه لحظهها به ذهن نمیآید. همیشه نمیآید! و غالباً وقتی چنین چیزی بر ذهن و چنین سخنی بر زبان میگذرد که خبری از خطر مرگ نیست. لبهگاه مرگ امان نمیدهد که به تسلیم بیندیشی. فرصتی در اختیار نداری. نه به تسلیم و نه به دفاع. در این دم تو، تودهای از ذرات هستی که پیوسته و پُر شتاب تمام میشوی.
شاید بتوان گفت: مثل آتش. مثل خود آتش. سرپا آتشی. به شتاب میسوزی تا تمام شوی. گرچه به ظاهر خشکیده، مُرده باشی. گرچه پشت به دیواره پوده چاه، هزار سال پیر شده باشی. که ترس، میخت کرده باشد. که تکان نتوانی بخوری و حتی صدای نفسهای خود را نتوانی بشنوی."
✍#محمود_دولت_آبادی
📕#جای_خالی_سلوچ
🍏🍎🍃
🙏1👌1