○
امروز
ــ فرسوده ــ بازگشتم از کار،
اما
لبهای پنجره
به پرسش نگاهم
پاسخ نگفت
و چهرهی بدیع تو
از پشت میلههای فلزی
نشکفت.
امروز اتاقها
ــ مانند درههای بی کبک، سوتوکور است
بی خندههای گرم تو بی قالوقیل تو
امروز خانه گور است.
گلزار پُرطراوت قالی امروز
ــ بی چشمهسار فیاض اندام پاک تو افسرد
گلبوتههای لادن نورسته
ــ وقتی تو را ندیدند
ــ که از اتاق، خندان بیرون آیی
لبخند روی لبهاشان مرد
آن ختمی دوبرگه ــ که دیروز
در زیر پنجههای نجیب تو میتپید
و آوار خاک را پس میزد،
پژمرد.
امروز بی بهار سرسبز چشم تو
مرغان خستهبال نگاهم
از آشیانه پر نکشیدند
و قوچهای وحشی دستانم
در مرتع نچریدند.
امروز
ــ با یاد مهربانی دست تو، خواستم
با گربهی خیال تو بازی کنم
چنگال زد به گونهام از خشم
و چابک
از دستم
لغزید،
رفت!
امروز عصر
گنجشکهای خانه
ــ همبازیان خوب تو
بی دانه ماندند
وآن پیر سائل از دم در،
ناامید رفت!
امروز
در خشت و سنگ خانه غربت غمناکی بود
و با تمام اشیاء
ــ دیگ و اجاق و پنجره و پرده
اندوه پاکی بود.
دستم هزار مرتبه امروز
دست تو را صدا کرد.
چشمم هزار مرتبه امروز
چشم تو را صدا کرد.
قلبم هزار مرتبه امروز
قلب تو را بلند صدا کرد،
آنگاه
یکدم کلاف کوچهٔ یادم را
گام پُراضطراب تپش وا کرد.
✍#منوچهر_آتشی
زاد روزش گرامی 🎂
🍏🍎🍃
امروز
ــ فرسوده ــ بازگشتم از کار،
اما
لبهای پنجره
به پرسش نگاهم
پاسخ نگفت
و چهرهی بدیع تو
از پشت میلههای فلزی
نشکفت.
امروز اتاقها
ــ مانند درههای بی کبک، سوتوکور است
بی خندههای گرم تو بی قالوقیل تو
امروز خانه گور است.
گلزار پُرطراوت قالی امروز
ــ بی چشمهسار فیاض اندام پاک تو افسرد
گلبوتههای لادن نورسته
ــ وقتی تو را ندیدند
ــ که از اتاق، خندان بیرون آیی
لبخند روی لبهاشان مرد
آن ختمی دوبرگه ــ که دیروز
در زیر پنجههای نجیب تو میتپید
و آوار خاک را پس میزد،
پژمرد.
امروز بی بهار سرسبز چشم تو
مرغان خستهبال نگاهم
از آشیانه پر نکشیدند
و قوچهای وحشی دستانم
در مرتع نچریدند.
امروز
ــ با یاد مهربانی دست تو، خواستم
با گربهی خیال تو بازی کنم
چنگال زد به گونهام از خشم
و چابک
از دستم
لغزید،
رفت!
امروز عصر
گنجشکهای خانه
ــ همبازیان خوب تو
بی دانه ماندند
وآن پیر سائل از دم در،
ناامید رفت!
امروز
در خشت و سنگ خانه غربت غمناکی بود
و با تمام اشیاء
ــ دیگ و اجاق و پنجره و پرده
اندوه پاکی بود.
دستم هزار مرتبه امروز
دست تو را صدا کرد.
چشمم هزار مرتبه امروز
چشم تو را صدا کرد.
قلبم هزار مرتبه امروز
قلب تو را بلند صدا کرد،
آنگاه
یکدم کلاف کوچهٔ یادم را
گام پُراضطراب تپش وا کرد.
✍#منوچهر_آتشی
زاد روزش گرامی 🎂
🍏🍎🍃
❤1👌1
Et Si Tu N'Existais Pas
Joe Dassin
🎼❤️🎼
بعضی از آدمها همیشه ماندگارند. نه پیش روی چشمها، که درون اتاقک کوچک قلبت. بعضی از آدمها آنقدر در یادت ماندگار میشوند،
که در نبودشان هم برایشان بهترین آرزوها را داری. هر روز صبح دوست داشتنشان را بغل میگیری،
جای پای خاطرههای شان را میبوسی، و دلتنگتر از هر زمان دیگری به راهت ادامه میدهی.
بعضی از آدمها همیشه ماندگارند...
🍏🍎🍃
بعضی از آدمها همیشه ماندگارند. نه پیش روی چشمها، که درون اتاقک کوچک قلبت. بعضی از آدمها آنقدر در یادت ماندگار میشوند،
که در نبودشان هم برایشان بهترین آرزوها را داری. هر روز صبح دوست داشتنشان را بغل میگیری،
جای پای خاطرههای شان را میبوسی، و دلتنگتر از هر زمان دیگری به راهت ادامه میدهی.
بعضی از آدمها همیشه ماندگارند...
🍏🍎🍃
❤1👌1
●
من و مرغ شب
هر دو از... قبیله ی دردیم؛
مرغ شب... دردهایش را
در باد کوچ می دهد
من اما...
سیاه چادری... کهنه ام...
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
من و مرغ شب
هر دو از... قبیله ی دردیم؛
مرغ شب... دردهایش را
در باد کوچ می دهد
من اما...
سیاه چادری... کهنه ام...
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1🙏1
Mehro Mah
Mohammad Esfahani
🎼❤️🎼
🗣#محمد_اصفهانی
----------------------------
من شب های
غریب دلتنگی ام را
با ماه چشمان تو
به خیر می کنم...
و در تمنای عطر نگاهت
می نویسم...
مشق هرشب عشق را...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
🗣#محمد_اصفهانی
----------------------------
من شب های
غریب دلتنگی ام را
با ماه چشمان تو
به خیر می کنم...
و در تمنای عطر نگاهت
می نویسم...
مشق هرشب عشق را...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤1🙏1
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز پنج شنبه ☀️🐓
☀️۳ مهر ۱۴۰۴
🌙۲ربیع الثانی ۱۴۴۷
🌲۲۵سپتامبر ۲۰۲۵
--------☔️---☔️-----☔️------
نبض زندگی تپنده به عشق و امید
🍂🍃🍂
---------------------
تنها راه لذت بردن از زندگی
پذیرش این واقعیت است که
زندگی یک جریان و فرایند است
و نه رسیدن به یک مقصد
پس منتظر زندگی نباشیم
بلکه هر آن و لحظه را زندگی کنیم!
----------------
آرزو دارم با افتادن هر برگ از
شاخه، اندوه و ناشادی از روح
و قلب تان دورِ دور... و ناکامی
و ناامیدی، برگ های خشکیده ای
باشند؛ گم شده در آغوش باد
------------------
پایان هفته تان بشادی و آرامش
-----------
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز پنج شنبه ☀️🐓
☀️۳ مهر ۱۴۰۴
🌙۲ربیع الثانی ۱۴۴۷
🌲۲۵سپتامبر ۲۰۲۵
--------☔️---☔️-----☔️------
نبض زندگی تپنده به عشق و امید
🍂🍃🍂
---------------------
تنها راه لذت بردن از زندگی
پذیرش این واقعیت است که
زندگی یک جریان و فرایند است
و نه رسیدن به یک مقصد
پس منتظر زندگی نباشیم
بلکه هر آن و لحظه را زندگی کنیم!
----------------
آرزو دارم با افتادن هر برگ از
شاخه، اندوه و ناشادی از روح
و قلب تان دورِ دور... و ناکامی
و ناامیدی، برگ های خشکیده ای
باشند؛ گم شده در آغوش باد
------------------
پایان هفته تان بشادی و آرامش
-----------
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2
○
گاهی اوقات پنهانی به بیمارانی که موقعیت خطیری را در زندگی تجربه میکنند حسادت میکنم، کسانی که این شهامت را دارند تا زندگی را از اساس متحول سازند، کسانی که دست به کار میشوند، کارشان را رها میکنند، حرفه شان را تغییر میدهند، مهاجرت می کنند یا طلاق میگیرند و خلاصه همه چیز را از اول شروع میکنند...
✍ #اروین_یالوم
روانشناس و نویسنده آمریکایی
🍏🍎🍃
گاهی اوقات پنهانی به بیمارانی که موقعیت خطیری را در زندگی تجربه میکنند حسادت میکنم، کسانی که این شهامت را دارند تا زندگی را از اساس متحول سازند، کسانی که دست به کار میشوند، کارشان را رها میکنند، حرفه شان را تغییر میدهند، مهاجرت می کنند یا طلاق میگیرند و خلاصه همه چیز را از اول شروع میکنند...
✍ #اروین_یالوم
روانشناس و نویسنده آمریکایی
🍏🍎🍃
🙏1👌1
I Am A Woman
Naomi Yohani
🎼❤️🎼
I Am A Woman
__من زنم!
قبله گاه سبز جاری ایقان،
به ملاحت؛
چو خنده های ترد نسیم
در صلابت؛ به ایستایی ِ کوه
و به نرمی،
دو بال سبز شاپرک ام...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
I Am A Woman
__من زنم!
قبله گاه سبز جاری ایقان،
به ملاحت؛
چو خنده های ترد نسیم
در صلابت؛ به ایستایی ِ کوه
و به نرمی،
دو بال سبز شاپرک ام...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2👌1
○
نیست بوی آشنا را
تاب غربت بیش ازین
از نسیم صبح
بوی یار می باید کشید
یا چو مردان گام
می باید زدن در راه عشق
یا ز پای رهنوردان
خار می باید کشید
✍#صائب_تبریزی
پایان هفته خوشی داشته باشید
🍏🍎🍃
نیست بوی آشنا را
تاب غربت بیش ازین
از نسیم صبح
بوی یار می باید کشید
یا چو مردان گام
می باید زدن در راه عشق
یا ز پای رهنوردان
خار می باید کشید
✍#صائب_تبریزی
پایان هفته خوشی داشته باشید
🍏🍎🍃
❤1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
خوشا و خُرّما وقت حبیبان
به بوی صبح و بانگ عندلیبان
خوش آن ساعت
نشیند دوست با دوست
که ساکن گردد آشوب رقیبان
#حضرت_سعدی
پنجشنبه تان شاد و دلنشین
🍏🍎🍃
خوشا و خُرّما وقت حبیبان
به بوی صبح و بانگ عندلیبان
خوش آن ساعت
نشیند دوست با دوست
که ساکن گردد آشوب رقیبان
#حضرت_سعدی
پنجشنبه تان شاد و دلنشین
🍏🍎🍃
❤1🙏1
○
دانه چون
اندر زمین پنهان شود
سِرِّ او سرسبزی بستان شود
زَرّ و نقره گر نبودندی نهان
پرورش کی یافتندی زیر کان
#مولانای_جان
🍏🍎🍃
دانه چون
اندر زمین پنهان شود
سِرِّ او سرسبزی بستان شود
زَرّ و نقره گر نبودندی نهان
پرورش کی یافتندی زیر کان
#مولانای_جان
🍏🍎🍃
🙏1👌1