This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
خوش بخند ای دل که
اینک صبح خندان می دمد؛
خوش برقص ای ذره که
اینک مهر رخشان می رسد
#سلمان_ساوجی
درودی به طراوت باران مهر
آخرین روز فروردین ماه به عشق
و شادی صبح تون به خیر 🍃🌻
🍏🍎🍃
خوش بخند ای دل که
اینک صبح خندان می دمد؛
خوش برقص ای ذره که
اینک مهر رخشان می رسد
#سلمان_ساوجی
درودی به طراوت باران مهر
آخرین روز فروردین ماه به عشق
و شادی صبح تون به خیر 🍃🌻
🍏🍎🍃
❤1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
به جهان خرم از آنم
که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم
که همه عالم از اوست
به غنیمت شمر
ای دوست دم عیسی صبح
تا دل مرده مگر
زنده کنی کاین دم از اوست
حضرت#سعدی
🍏🍎🍃
به جهان خرم از آنم
که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم
که همه عالم از اوست
به غنیمت شمر
ای دوست دم عیسی صبح
تا دل مرده مگر
زنده کنی کاین دم از اوست
حضرت#سعدی
🍏🍎🍃
❤2👏1
نسیم فروردین
مرضیه
🎼❤️🎼
🎧: نسیم ِ فروردین
🗣:بانو#مرضیه
✍:بیژن ترق
🎼:پرویز یاحقی
ترانهی «نسیم فروردین» اولین ترانهی بهاریهای است که به مناسبت نوروز از رادیو ملی پخش شده است.
بیژن ترقی در بارهی این ترانه میگوید: «نسیم فروردین شعری بود که در سال ۱۳۳۷ روی آهنگ دوست عزیزم پرویز یاحقی گفتم و بهعنوان اولین ترانهی نوروزی با صدای مرضیه از رادیو پخش شد و از آن به بعد بود که ساخت ترانههای بهاریه رایج شد».
چقدر زود ...
برگ برگ فروردین
به آخر رسید ...
بهار هم می گذرد ...
و فصل فصل روزهای عمر ما هم ...
🍏🍎🍃
🎧: نسیم ِ فروردین
🗣:بانو#مرضیه
✍:بیژن ترق
🎼:پرویز یاحقی
ترانهی «نسیم فروردین» اولین ترانهی بهاریهای است که به مناسبت نوروز از رادیو ملی پخش شده است.
بیژن ترقی در بارهی این ترانه میگوید: «نسیم فروردین شعری بود که در سال ۱۳۳۷ روی آهنگ دوست عزیزم پرویز یاحقی گفتم و بهعنوان اولین ترانهی نوروزی با صدای مرضیه از رادیو پخش شد و از آن به بعد بود که ساخت ترانههای بهاریه رایج شد».
چقدر زود ...
برگ برگ فروردین
به آخر رسید ...
بهار هم می گذرد ...
و فصل فصل روزهای عمر ما هم ...
🍏🍎🍃
👌2❤1
○
حیف نیست
بهار
از سر اتفاق بغلتد در دستم
آن وقت
تو نباشی
تو را به ترانهها بخشیدم
به صدای موسیقی
به سکوتِ شکوفهها
که به میوه بدل میشوند
و از دستم میچینند
تو را به ترانهها بخشیدم
✍#شمس_لنگرودی
🍏🍎🍃
حیف نیست
بهار
از سر اتفاق بغلتد در دستم
آن وقت
تو نباشی
تو را به ترانهها بخشیدم
به صدای موسیقی
به سکوتِ شکوفهها
که به میوه بدل میشوند
و از دستم میچینند
تو را به ترانهها بخشیدم
✍#شمس_لنگرودی
🍏🍎🍃
❤🔥2❤1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
بیشعورها قواعد نانوشتهای دارند که بر طبق آن رفتار میکنند؛
کم نیاور،
تمام کاستیها و خطاها را میتوان
در پشت نقابی از وقاحت و گستاخی پنهان کرد. اگر از قانونی خسته شدی، مطابق نیازت یکی دیگر بساز، اما به محض آنکه به خواستهات رسیدی آن را هم نقض کن...!
✍#خاویر_کرمنت
📕#بیشعوری
------------------------
دوستی می گفت:
نفهمی نعمت بزرگی ست؛
از نظر من ...
هیچ چیز زجر آورتر
از بودن در کنار یک آدم نفهم و
بی شعور نیست؛
روح ات را؛ ذره ذره می خراشد؛
و چون موریانه ای مغزت را
می خورد و چون درختی بی ریشه
می پوسی و پوک می شوی...
و چنانچه مدتی مجبور به کنار
آمدن با چنین آدمی باشی؛
تبدیل می شوی به مترسکی که
از کلاغ های مزرعه هم گریزان است
و ترجیح می دهد؛
در تنهایی باخودش کلنجار برود
تا مبادا دوباره در حصار چنین
آدمک هایی مجبور به تحمل شود!
ترجیح می دهم؛
رنج فهم و دانستن را تحمل کنم
و با حضور آدم های فهمیده و با
درک یک لحظه را؛ یک عمر ارزش
بگذارم؛ تا لبخندِ احمقانه به آدمی
بزنم که دنیا، تا نوکِ بینی اش هم
قد نمی دهد!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
بیشعورها قواعد نانوشتهای دارند که بر طبق آن رفتار میکنند؛
کم نیاور،
تمام کاستیها و خطاها را میتوان
در پشت نقابی از وقاحت و گستاخی پنهان کرد. اگر از قانونی خسته شدی، مطابق نیازت یکی دیگر بساز، اما به محض آنکه به خواستهات رسیدی آن را هم نقض کن...!
✍#خاویر_کرمنت
📕#بیشعوری
------------------------
دوستی می گفت:
نفهمی نعمت بزرگی ست؛
از نظر من ...
هیچ چیز زجر آورتر
از بودن در کنار یک آدم نفهم و
بی شعور نیست؛
روح ات را؛ ذره ذره می خراشد؛
و چون موریانه ای مغزت را
می خورد و چون درختی بی ریشه
می پوسی و پوک می شوی...
و چنانچه مدتی مجبور به کنار
آمدن با چنین آدمی باشی؛
تبدیل می شوی به مترسکی که
از کلاغ های مزرعه هم گریزان است
و ترجیح می دهد؛
در تنهایی باخودش کلنجار برود
تا مبادا دوباره در حصار چنین
آدمک هایی مجبور به تحمل شود!
ترجیح می دهم؛
رنج فهم و دانستن را تحمل کنم
و با حضور آدم های فهمیده و با
درک یک لحظه را؛ یک عمر ارزش
بگذارم؛ تا لبخندِ احمقانه به آدمی
بزنم که دنیا، تا نوکِ بینی اش هم
قد نمی دهد!...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👌2
غزلیات حافظ 63
@audiobo0ok
🎧 #غزلیات_حافظ_63
📖 هر روز یک غزل از حافظ
------------------------
رویِ تو کس ندید و هزارت رقیب هست
در غنچهای هنوز و صدت عندلیب هست
گر آمدم به کوی تو چندان غریب نیست
چون من در آن دیار هزاران غریب هست
در عشق، خانقاه و خرابات فرق نیست
هر جا که هست پرتوِ رویِ حبیب هست
آن جا که کارِ صومعه را جلوه میدهند
ناقوسِ دِیرِ راهب و نامِ صلیب هست
عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد
ای خواجه درد نیست وگرنه طبیب هست
فریادِ حافظ این همه آخِر به هرزه نیست
هم قصهای غریب و حدیثی عجیب هست
🍏🍎🍃
📖 هر روز یک غزل از حافظ
------------------------
رویِ تو کس ندید و هزارت رقیب هست
در غنچهای هنوز و صدت عندلیب هست
گر آمدم به کوی تو چندان غریب نیست
چون من در آن دیار هزاران غریب هست
در عشق، خانقاه و خرابات فرق نیست
هر جا که هست پرتوِ رویِ حبیب هست
آن جا که کارِ صومعه را جلوه میدهند
ناقوسِ دِیرِ راهب و نامِ صلیب هست
عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد
ای خواجه درد نیست وگرنه طبیب هست
فریادِ حافظ این همه آخِر به هرزه نیست
هم قصهای غریب و حدیثی عجیب هست
🍏🍎🍃
❤1👏1
Abo Khaak
Habib
🎼❤️🎼
" آب و خاک "
🗣#حبیب
--------------------------------
تا زمانی که؛ مردم
نسبت به همدیگر بیاعتمادند،
تا زمانی که انسانها گُرگِ یکدیگرند؛ هیچ حاکم مستبدی احساس خطر نمیکند.
👤#ارسطو
🍏🍎🍃
" آب و خاک "
🗣#حبیب
--------------------------------
تا زمانی که؛ مردم
نسبت به همدیگر بیاعتمادند،
تا زمانی که انسانها گُرگِ یکدیگرند؛ هیچ حاکم مستبدی احساس خطر نمیکند.
👤#ارسطو
🍏🍎🍃
👌2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
هنر، زبان بیکلام تجلی خلاقیت انسان، هنر مرزها را درنوردیده و احساسات، افکار و داستانها را به تصویر میکشد..
..................
هنر زیر و بم موسیقی روح است
تندر های گاه و بی گاه آسمان ابری ِ ذهنِ خودآگاه و ناخودآگاه در هم و مغشوش ات، فصل های بارانی ِ چشم هایت،خوشه چینِ بهار آرزوهایت،
داغی ِ کسل کننده
یک روز گرم تابستانی ...
و ترنم خوش رقص برگ ها در
دست بادهای زمانه، و دانه دانه های برف در آسمان قلب و روح
ات وقتی از همه چیز خسته ای،
وقتی به همه چیز عشق می ورزی
وقتی با زندگی قهری و وقتی امید
به بودن و تازگی تجلّی ِ
خلاقیت و اثری می شود که تمام کنش و واکنش های روح ات را ...
بر چهارچوبِ بوم نقاشی و یا بر
صفحه ای کاغد و یا در نت های سحر آمیز موسیقی خلق می کند و به هستی؛
و آدم ها می گوید من هستم...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
هنر، زبان بیکلام تجلی خلاقیت انسان، هنر مرزها را درنوردیده و احساسات، افکار و داستانها را به تصویر میکشد..
..................
هنر زیر و بم موسیقی روح است
تندر های گاه و بی گاه آسمان ابری ِ ذهنِ خودآگاه و ناخودآگاه در هم و مغشوش ات، فصل های بارانی ِ چشم هایت،خوشه چینِ بهار آرزوهایت،
داغی ِ کسل کننده
یک روز گرم تابستانی ...
و ترنم خوش رقص برگ ها در
دست بادهای زمانه، و دانه دانه های برف در آسمان قلب و روح
ات وقتی از همه چیز خسته ای،
وقتی به همه چیز عشق می ورزی
وقتی با زندگی قهری و وقتی امید
به بودن و تازگی تجلّی ِ
خلاقیت و اثری می شود که تمام کنش و واکنش های روح ات را ...
بر چهارچوبِ بوم نقاشی و یا بر
صفحه ای کاغد و یا در نت های سحر آمیز موسیقی خلق می کند و به هستی؛
و آدم ها می گوید من هستم...
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👍2❤🔥1👌1
●
شب غریو بی صدای
بال های سوخته ی شاپرک است!
و آهِ ... سردِ
گلوی زخمی ِ شمعی؛
که از سوز
و گداز عشق؛
تمام ظلمت شب را
پشت پنجره ای ...
به وسعت باران می بارد...!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
شب غریو بی صدای
بال های سوخته ی شاپرک است!
و آهِ ... سردِ
گلوی زخمی ِ شمعی؛
که از سوز
و گداز عشق؛
تمام ظلمت شب را
پشت پنجره ای ...
به وسعت باران می بارد...!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
👏1👌1