حرف
شهیار قنبری
🎼❤️🎼
🗣#شهیار_قنبری
اگه سبزم ، اگه جنگل
اگه ماهی ، اگه دریا
اگه اسمم همه جا هست
روی لب ها تو کتابا
اگه رودم رودگنگم
مثل مریم اگه پاک
اگه نوری به صلیبم
اگه گنجی زیر خاک
واسه تو قد یه برگم
پیش تو راضی به مرگم
اگه قیمتی ترین سنگ زمینم
توی تابستون دستای تو برفم
اگه حرفای قشنگ هر کتابم
برای اسم تو چندتا دونه حرفم...
🍏🍎🍃
🗣#شهیار_قنبری
اگه سبزم ، اگه جنگل
اگه ماهی ، اگه دریا
اگه اسمم همه جا هست
روی لب ها تو کتابا
اگه رودم رودگنگم
مثل مریم اگه پاک
اگه نوری به صلیبم
اگه گنجی زیر خاک
واسه تو قد یه برگم
پیش تو راضی به مرگم
اگه قیمتی ترین سنگ زمینم
توی تابستون دستای تو برفم
اگه حرفای قشنگ هر کتابم
برای اسم تو چندتا دونه حرفم...
🍏🍎🍃
❤1👌1
○
درود و مهر دوستانم صبح به خیر
نبض زندگی تپنده به عشق و امید
آدینه تان به لحظه لحظه هایی شاد
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
درود و مهر دوستانم صبح به خیر
نبض زندگی تپنده به عشق و امید
آدینه تان به لحظه لحظه هایی شاد
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
●
صبح میشود،
کنار عطر ریحان
زندگی را میبوسم
و روز و پنجره را
با مقداری از آفتاب
که از کنار ابرها
از آسمان میچکد
ستایش میکنم
من هنوز هستم.
#احمد_رضا_احمدی
🍏🍎🍃
صبح میشود،
کنار عطر ریحان
زندگی را میبوسم
و روز و پنجره را
با مقداری از آفتاب
که از کنار ابرها
از آسمان میچکد
ستایش میکنم
من هنوز هستم.
#احمد_رضا_احمدی
🍏🍎🍃
❤1👍1👌1
Parandeh
Martik
🎼❤️🎼
هزار معنیِ دیگر
به غیر از آنچه تو دانی
درون عشق نهفته ست
کجاست
آنکه تواند
یک از هزار شمارد...
✍#شفیعی_کدکنی
🍏🍎🍃
هزار معنیِ دیگر
به غیر از آنچه تو دانی
درون عشق نهفته ست
کجاست
آنکه تواند
یک از هزار شمارد...
✍#شفیعی_کدکنی
🍏🍎🍃
👌2
○
غرض رفتن است نه رسیدن.
زندگی کلاف سردرگمی است،
به هیچجا راه نمیبرد، اما نباید ایستاد.
با این که میدانیم؛
نخواهیم رسید، نباید ایستاد...
✍#صمد_بهرنگی
🍏🍎🍃
غرض رفتن است نه رسیدن.
زندگی کلاف سردرگمی است،
به هیچجا راه نمیبرد، اما نباید ایستاد.
با این که میدانیم؛
نخواهیم رسید، نباید ایستاد...
✍#صمد_بهرنگی
🍏🍎🍃
👌2
○
اغلب شکست های زندگی؛
برای افرادی رخ داده که موقع
تسلیم شدن، نمی دانستند
چقدر به موفقیت، نزدیک شده اند!
👤#توماس_ادیسون
🍏🍎🍃
اغلب شکست های زندگی؛
برای افرادی رخ داده که موقع
تسلیم شدن، نمی دانستند
چقدر به موفقیت، نزدیک شده اند!
👤#توماس_ادیسون
🍏🍎🍃
👌2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
فاش میگویم و
از گفتهی خود دلشادم
"بندهی عشقم و
. از هر دو جهان آزادم"
طایر ِ گلشن ِ قدسم
چه دهم شرح ِ فراق
که در این دامگه ِ حادثه
چون افتادم
من مَلَک بودم و
فردوس ِ برین جایم بود
آدم آورد در این دیر ِ خراب آبادم
سایهی طوبی و
دلجویی ِ حور و لب ِ حوض
به هوای سَر کوی تو برفت از یادم
نیست بر لوح ِ دلم
جز الف ِ قامت ِ دوست
چه کنم حرف ِ دگر
یاد نداد استادم
کوکب ِ بخت ِ مرا
هیچ مُنجم نشناخت
یا رب! از مادر ِ گیتی
به چه طالع زادم
تا شدم حلقه به گوش ِ
در ِ میخانهی عشق
هر دَم آید غمی از نو
به مبارک بادم
میخورد خون ِ دلم
مردمک ِ دیده سزاست
که چرا دل به جگرگوشهی
مَردم دادم
پاک کن چهرهی حافظ
به سَر ِ زلف ز اشک
ور نه این سیل ِ
دمادم ببَرد بنیادم
✍#حضرت_حافظ
🎤#فریدون_فرح_اندوز
🍏🍎🍃
فاش میگویم و
از گفتهی خود دلشادم
"بندهی عشقم و
. از هر دو جهان آزادم"
طایر ِ گلشن ِ قدسم
چه دهم شرح ِ فراق
که در این دامگه ِ حادثه
چون افتادم
من مَلَک بودم و
فردوس ِ برین جایم بود
آدم آورد در این دیر ِ خراب آبادم
سایهی طوبی و
دلجویی ِ حور و لب ِ حوض
به هوای سَر کوی تو برفت از یادم
نیست بر لوح ِ دلم
جز الف ِ قامت ِ دوست
چه کنم حرف ِ دگر
یاد نداد استادم
کوکب ِ بخت ِ مرا
هیچ مُنجم نشناخت
یا رب! از مادر ِ گیتی
به چه طالع زادم
تا شدم حلقه به گوش ِ
در ِ میخانهی عشق
هر دَم آید غمی از نو
به مبارک بادم
میخورد خون ِ دلم
مردمک ِ دیده سزاست
که چرا دل به جگرگوشهی
مَردم دادم
پاک کن چهرهی حافظ
به سَر ِ زلف ز اشک
ور نه این سیل ِ
دمادم ببَرد بنیادم
✍#حضرت_حافظ
🎤#فریدون_فرح_اندوز
🍏🍎🍃
👌2
Piraahane Bitaab
Ehsan Nazari
🎼❤️🎼
ابری خبر کن
قاصد باران! پرستوجان!
عطری بیفشان برحیاط خانه شببو جان
من میهمان
دارم، مبادا خاک برخیزد
حالا که وقت آبرو داری ست جاروجان!
اینقدر بیتابی
نکن پیراهن نازم!
هی روی پیشانی نیا با شیطنت! موجان
وقتی تو می آیی
در و دیوار میچرخند
انگار چیزی خورده باشد خانه، بانوجان!
عاشق شدن
را داشتم از یاد می بردم
این شیر را بیدار کردی بچه آهوجان!
در چشم هایت
شیشهء عمر مرا داری!
وقتیکه می بندیش دیگر مرده ام کو جان
کو جان که
برخیزم؟ تو این سهراب را کشتی
گیرم که روزی بازگردی نوشداروجان!...
✍#مهدی_فرجی
🗣#احسان_نظری
🍏🍎🍃
ابری خبر کن
قاصد باران! پرستوجان!
عطری بیفشان برحیاط خانه شببو جان
من میهمان
دارم، مبادا خاک برخیزد
حالا که وقت آبرو داری ست جاروجان!
اینقدر بیتابی
نکن پیراهن نازم!
هی روی پیشانی نیا با شیطنت! موجان
وقتی تو می آیی
در و دیوار میچرخند
انگار چیزی خورده باشد خانه، بانوجان!
عاشق شدن
را داشتم از یاد می بردم
این شیر را بیدار کردی بچه آهوجان!
در چشم هایت
شیشهء عمر مرا داری!
وقتیکه می بندیش دیگر مرده ام کو جان
کو جان که
برخیزم؟ تو این سهراب را کشتی
گیرم که روزی بازگردی نوشداروجان!...
✍#مهدی_فرجی
🗣#احسان_نظری
🍏🍎🍃
👌2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○●○
یین و یانگ ...
نمادی باستانی از یک هماهنگی است که به ما یادآوری می کند : زندگی یک اتفاق "متعادل" است ... تا یاد بگیریم دوگانگی های موجود در زندگی را ، روزهای خوب و بد را ، بالا و پایین رفتن ها ... شادی ها و غم ها را در آغوش بکشیم و کلید این هماهنگی "پذیرش"مثبت و منفی در کنار هم می باشد ، نه برداشتن یک قسمت و کنار گذاشتن قسمتی دیگر ... پس آنچه را که هست بپذیر ، می گویی نمیتوانم؟
از آن آزرده و خشمگین هستم ... پس میگویم آنچه را که هست بپذیر ... میگویی یعنی بپذیرم خشمگین و آزرده هستم؟ ... بپذیرم که نمیتوانم بپذیرم؟ ... بله ، پذیرفتن را به نپذیرفتنت وارد کن ... تسلیم را به تسلیم نبودنت بیاور ، آنگاه ببین چه میشود ...
🍏🍎🍃
یین و یانگ ...
نمادی باستانی از یک هماهنگی است که به ما یادآوری می کند : زندگی یک اتفاق "متعادل" است ... تا یاد بگیریم دوگانگی های موجود در زندگی را ، روزهای خوب و بد را ، بالا و پایین رفتن ها ... شادی ها و غم ها را در آغوش بکشیم و کلید این هماهنگی "پذیرش"مثبت و منفی در کنار هم می باشد ، نه برداشتن یک قسمت و کنار گذاشتن قسمتی دیگر ... پس آنچه را که هست بپذیر ، می گویی نمیتوانم؟
از آن آزرده و خشمگین هستم ... پس میگویم آنچه را که هست بپذیر ... میگویی یعنی بپذیرم خشمگین و آزرده هستم؟ ... بپذیرم که نمیتوانم بپذیرم؟ ... بله ، پذیرفتن را به نپذیرفتنت وارد کن ... تسلیم را به تسلیم نبودنت بیاور ، آنگاه ببین چه میشود ...
🍏🍎🍃
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
طبیعت ؛
معبدی است
که ستون های جاندارش
گه گاه کلماتی گنگ زمزمه می کنند .
آنجا انسان از جنگل های نمادها می گذرد
که با نگاه آشنا به او می نگرند .
✍#شارل_بودلر
🍏🍎🍃
طبیعت ؛
معبدی است
که ستون های جاندارش
گه گاه کلماتی گنگ زمزمه می کنند .
آنجا انسان از جنگل های نمادها می گذرد
که با نگاه آشنا به او می نگرند .
✍#شارل_بودلر
🍏🍎🍃
❤2