○
«تو» واژهای که از آنِ من است، آنگاه که شبحوار در همهی ابعاد زمان و مکان، حتی فراتر از مرگ، حرکت میکند.
آئورا_کارلوس فوئنتس
🍏🍎🍃
«تو» واژهای که از آنِ من است، آنگاه که شبحوار در همهی ابعاد زمان و مکان، حتی فراتر از مرگ، حرکت میکند.
آئورا_کارلوس فوئنتس
🍏🍎🍃
🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
مرا ورق بزن؛
من برگ برگی
ناخوانده ام
مرا هجی کن؛
من واژه واژه هایی
نهفته ام
باورم کن!
با تو می مانم ...
از تو می خوانم ...
در تو می میرم .....
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
مرا ورق بزن؛
من برگ برگی
ناخوانده ام
مرا هجی کن؛
من واژه واژه هایی
نهفته ام
باورم کن!
با تو می مانم ...
از تو می خوانم ...
در تو می میرم .....
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👏2🙏1
Ghalb
Martik
🎼❤️🎼
✍#شهیار_قنبری
🎼🗣#مارتیک
---------------------------
قلب من
اندازهی مشت منه
مشتم و برای تو وا میکنم
چشم من اندازهی پنجرههاست
تو رو بی پرده تماشا میکنم ...
🍏🍎🍃
✍#شهیار_قنبری
🎼🗣#مارتیک
---------------------------
قلب من
اندازهی مشت منه
مشتم و برای تو وا میکنم
چشم من اندازهی پنجرههاست
تو رو بی پرده تماشا میکنم ...
🍏🍎🍃
❤2
Sedayam Kon
Faramarz Aslani
🎼❤️🎼
🗣# فرامرز_اصلانی
صدایم کن! صدای تو ترانه ست؛
نفس های تو در گوشم کلامی عاشقانه ست
اگر از بودن و ماندن بدون عشق دلگیرم،،، صدایم کن
به آوازی که من بی عشق میمیرم ...
🍏🍎🍃
🗣# فرامرز_اصلانی
صدایم کن! صدای تو ترانه ست؛
نفس های تو در گوشم کلامی عاشقانه ست
اگر از بودن و ماندن بدون عشق دلگیرم،،، صدایم کن
به آوازی که من بی عشق میمیرم ...
🍏🍎🍃
🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
آه از آن نگاه!
واژه می شوم
مرا مرور می کند
سنگ می شوم
مرا بلور می کند
شیشه می شوم
ز من عبور می کند
تا که پشت می کنم به آفتاب
مثل سایه رو به روی من ظهور می کند
آه از آن نگاه
عاقبت تمام هستی مرا
ذرّه ذرّه نور می کند.....
✍#عبدالجبار_کاکایی
🎤#امین_ تارخ
🍏🍎🍃
آه از آن نگاه!
واژه می شوم
مرا مرور می کند
سنگ می شوم
مرا بلور می کند
شیشه می شوم
ز من عبور می کند
تا که پشت می کنم به آفتاب
مثل سایه رو به روی من ظهور می کند
آه از آن نگاه
عاقبت تمام هستی مرا
ذرّه ذرّه نور می کند.....
✍#عبدالجبار_کاکایی
🎤#امین_ تارخ
🍏🍎🍃
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نام و یادشان گرامی...
🍏🍎🍃
🍏🍎🍃
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
ایرانیان در هزار و هشتصد سال پیش چگونه با ساخت این شهر دایره ای اعجاب انگیز جهانیان را در حیرت و شگفتی فرو بردند!
مهندسان دوره ساسانی انقدر دقیق این شهر را ساخته اند که حتی اروپاییان با ابزارهای پیشرفته امروزی به زحمت می توانند نظیر چنین شهری را بسازند.
🍏🍎🍃
هرچند تاریخ و فرهنگ گذشته ی سرزمین مان، مایه فخر و مباهات ماست، لیکن باید به آینده ای روشن و افتخار آفرین چشم دوخت...
ایرانیان در هزار و هشتصد سال پیش چگونه با ساخت این شهر دایره ای اعجاب انگیز جهانیان را در حیرت و شگفتی فرو بردند!
مهندسان دوره ساسانی انقدر دقیق این شهر را ساخته اند که حتی اروپاییان با ابزارهای پیشرفته امروزی به زحمت می توانند نظیر چنین شهری را بسازند.
🍏🍎🍃
هرچند تاریخ و فرهنگ گذشته ی سرزمین مان، مایه فخر و مباهات ماست، لیکن باید به آینده ای روشن و افتخار آفرین چشم دوخت...
👌1
بی سرزمین تر از باد
سیاوش قمیشی
🎼❤️🎼
🗣#سیاوش_قمیشی
------------------------------
ﻣﻦ ﺗﺸﻨﻪ ﻣﺜﻞ ﺧﻮرﺷﻴﺪ
ﺑـﻲ ﺳﺮزﻣﻴـﻦ ﺗﺮ از ﺑﺎد
ﻛﻮﻟﻲ ﺗـﺮ از ﺗـﺮاﻧﻪ
ﺑﻲ ﭘﺮده ﻣﺜﻞ ﻓﺮﻳﺎد
ﺗﻨﻬﺎﺗﺮ از ﺳﻜﻮﺗﻢ
روﺷن ﺘﺮ از ﺳﺘﺎره
ﻋﺎﺷق ﺘﺮ از ﻫﻤﻴـﺸﻪ
ﺑﺎ ﻣﻦ ﺑﺨﻮن دوﺑﺎره
پلکای پنجره
رو وا می کنم
بی صدا اسمت و
فریادمی زنم .....
🍏🍎🍃
🗣#سیاوش_قمیشی
------------------------------
ﻣﻦ ﺗﺸﻨﻪ ﻣﺜﻞ ﺧﻮرﺷﻴﺪ
ﺑـﻲ ﺳﺮزﻣﻴـﻦ ﺗﺮ از ﺑﺎد
ﻛﻮﻟﻲ ﺗـﺮ از ﺗـﺮاﻧﻪ
ﺑﻲ ﭘﺮده ﻣﺜﻞ ﻓﺮﻳﺎد
ﺗﻨﻬﺎﺗﺮ از ﺳﻜﻮﺗﻢ
روﺷن ﺘﺮ از ﺳﺘﺎره
ﻋﺎﺷق ﺘﺮ از ﻫﻤﻴـﺸﻪ
ﺑﺎ ﻣﻦ ﺑﺨﻮن دوﺑﺎره
پلکای پنجره
رو وا می کنم
بی صدا اسمت و
فریادمی زنم .....
🍏🍎🍃
🥰1
○
چگونه می شود؟
بدونِ بال و پر پرید
چگونه می شود؟
بدونِ شورِ زندگی؛
میانِ این همه قفس
نفس کشید، خدا رو دید
چگونه می شود؟
بدونِ عشق؛ پرنده شد
شکارِ بغضِ شب نشد
چگونه می شود ؟
اسیرِ سایه ها نشد
چگونه می شود؟
چراغِ آرزو رو کشت
بهار رو دید و
بهتِ کوچه را ندید
چگونه
می شود؟
پرنده شد؛
بدونِ بال و پر پرید!!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
چگونه می شود؟
بدونِ بال و پر پرید
چگونه می شود؟
بدونِ شورِ زندگی؛
میانِ این همه قفس
نفس کشید، خدا رو دید
چگونه می شود؟
بدونِ عشق؛ پرنده شد
شکارِ بغضِ شب نشد
چگونه می شود ؟
اسیرِ سایه ها نشد
چگونه می شود؟
چراغِ آرزو رو کشت
بهار رو دید و
بهتِ کوچه را ندید
چگونه
می شود؟
پرنده شد؛
بدونِ بال و پر پرید!!
#فرح_فریماااا📕معمای_عشق
🍏🍎🍃
👌1
📕
این داستان درست از همانجایی که کتاب "نان و شراب" به اتمام میرسد، ادامه می یابد. قصه مربوط به دوره حکومت موسولینی است که دهقانهای فقیر و تهی دست ایتالیایی، زندگی بسیار سختی را پشت سر میگذارند. زندگانی چنان بر آنها تنگ آمده که دیگر نمیتوانند به هیچ کار اقدام کنند. در داستان"نان و شراب" قهرمان کتاب یعنی"پیترو سپینا"در صدد بود که به آنها یاری برساند اما همانطور که در آن کتاب آمده،او وادار به فرار کردن شد.
با فرار او،"کریستینا"هم به دنبال او عازم کوهستان مدفون در برف شد و این چنین قصه"نان و شراب"به اتمام رسید.اما در"دانه زیر برف"یک جسد در کوه یافت شده است.همگان بر این باورند که جسد متعلق به پیترو سپینا است چرا که کسی از فرار کریستینا به دنبال او آگاه نیست. افرادی هم که از موضوع با خبرند، با پیدا نشدن جنازه اش، گمان میکنند که او زنده است. از جمله این افراد، مادربزرگش یعنی"دنا ماریا وینچنزا سپینا"میباشد که به جستجوی او اقدام می کند.
🍏🍎🍃
این داستان درست از همانجایی که کتاب "نان و شراب" به اتمام میرسد، ادامه می یابد. قصه مربوط به دوره حکومت موسولینی است که دهقانهای فقیر و تهی دست ایتالیایی، زندگی بسیار سختی را پشت سر میگذارند. زندگانی چنان بر آنها تنگ آمده که دیگر نمیتوانند به هیچ کار اقدام کنند. در داستان"نان و شراب" قهرمان کتاب یعنی"پیترو سپینا"در صدد بود که به آنها یاری برساند اما همانطور که در آن کتاب آمده،او وادار به فرار کردن شد.
با فرار او،"کریستینا"هم به دنبال او عازم کوهستان مدفون در برف شد و این چنین قصه"نان و شراب"به اتمام رسید.اما در"دانه زیر برف"یک جسد در کوه یافت شده است.همگان بر این باورند که جسد متعلق به پیترو سپینا است چرا که کسی از فرار کریستینا به دنبال او آگاه نیست. افرادی هم که از موضوع با خبرند، با پیدا نشدن جنازه اش، گمان میکنند که او زنده است. از جمله این افراد، مادربزرگش یعنی"دنا ماریا وینچنزا سپینا"میباشد که به جستجوی او اقدام می کند.
🍏🍎🍃
○
آه، ادبیات چیز شگفتی است، وارنکا!
یک چیز خیلی شگفت.
من این را پریروز در کنار این آدمها کشف کردم.
ادبیات چیز عمیقی است!
ادبیات دل آدمها را قوی میکند
و به آنها خیلی چیزها یاد میدهد
و در هر کتاب کوچکی که اینها دارند چیزهای شگفت زیادی هست.
چه عالی نوشته شدهاند!
ادبیات یک تصویر است،
یا به تعبیری هم یک تصویر است
هم یک آینه،
بیان احساسات است،
شکل ظریفی از انتقاد است،
یک درس پندآموز و یک سند است...
📕#بیچارگان
✍#فئودور_داستایفسکی
🍏🍎🍃
آه، ادبیات چیز شگفتی است، وارنکا!
یک چیز خیلی شگفت.
من این را پریروز در کنار این آدمها کشف کردم.
ادبیات چیز عمیقی است!
ادبیات دل آدمها را قوی میکند
و به آنها خیلی چیزها یاد میدهد
و در هر کتاب کوچکی که اینها دارند چیزهای شگفت زیادی هست.
چه عالی نوشته شدهاند!
ادبیات یک تصویر است،
یا به تعبیری هم یک تصویر است
هم یک آینه،
بیان احساسات است،
شکل ظریفی از انتقاد است،
یک درس پندآموز و یک سند است...
📕#بیچارگان
✍#فئودور_داستایفسکی
🍏🍎🍃
👌1