○
تو را؛ تا یک شبِ مهتاب
تو را؛ تا چشمِ مستِ ماه
تو را تا اوجِ یک پرواز
تو را .. تا پر زدن ...
تا کوچِ یک رویایِ بی فردا
تو را تا .. آبیِ یک عشق
تو را تا .. انتهایِ دشتِ سبز
خوش ترین باور
تو را .. تا ذرّه هایِ خاک
تا ... روییدن و رویش
تا عریانیِ خاکِ تن ام در باد
تو را .. من بیشتر ...
از هستی و هست
دوستت دارم .....
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
تو را؛ تا یک شبِ مهتاب
تو را؛ تا چشمِ مستِ ماه
تو را تا اوجِ یک پرواز
تو را .. تا پر زدن ...
تا کوچِ یک رویایِ بی فردا
تو را تا .. آبیِ یک عشق
تو را تا .. انتهایِ دشتِ سبز
خوش ترین باور
تو را .. تا ذرّه هایِ خاک
تا ... روییدن و رویش
تا عریانیِ خاکِ تن ام در باد
تو را .. من بیشتر ...
از هستی و هست
دوستت دارم .....
#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👏1
Geri Don
Sezen Aksu
🎼❤️🎼
🗣#سوزان_آکسو
---------------------------
کسی که؛
دوستش داشتم، روزی
جعبهای پر از تاریکی
به من داد
سالها طول کشید
تا بفهمم آن هم یک هدیه بود ..
#ماری_اُلیور
🍏🍎🍃
🗣#سوزان_آکسو
---------------------------
کسی که؛
دوستش داشتم، روزی
جعبهای پر از تاریکی
به من داد
سالها طول کشید
تا بفهمم آن هم یک هدیه بود ..
#ماری_اُلیور
🍏🍎🍃
❤2❤🔥1
○
آسمان؛
برای گرفتن ماه تله نمی گذارد،
آزادی خود ماه است؛
که او را پایبند می کند .
✍#رابيندرانات_تاگور
🍏🍎🍃
آسمان؛
برای گرفتن ماه تله نمی گذارد،
آزادی خود ماه است؛
که او را پایبند می کند .
✍#رابيندرانات_تاگور
🍏🍎🍃
👍2
Avant de nous dire adieu
Ceyhun Çelik, Özcan Şenyaylar
🎼❤️🎼
اجرا قطعه "قبل از خداحافظی" "جیهون چلیک، اوزجان سنیالار".
-------------------------------
سلام بر آنان
که در پنهان خویش؛
بهاری؛
برای شکفتن دارند...!
#سلمان_هراتی
🍏🍎🍃
اجرا قطعه "قبل از خداحافظی" "جیهون چلیک، اوزجان سنیالار".
-------------------------------
سلام بر آنان
که در پنهان خویش؛
بهاری؛
برای شکفتن دارند...!
#سلمان_هراتی
🍏🍎🍃
❤🔥2❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز چهارشنبه 🐠🌻
☀️ ۲۹ فروردین. ۱۴۰۳
🌙 ۸ شوال ۱۴۴۵
🌲 ۱۷ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------قدم های فردا به ضرباهنگ خوش زندگی
🦋🐠🦋
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم سال به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
🌷🪻🌷
---------------------------
---------🍃-------🍃--------🍃--------------🍃-------🌻
در کتاب مقدس آدم برفی ها یک خط نوشته بود
فقط برای زنده ماندن،
دلگرم کسی نشو...!
✍#هانس_کرستین
🍏🍎🍃
با نام و یاد حضرت دوست
🗓 امروز چهارشنبه 🐠🌻
☀️ ۲۹ فروردین. ۱۴۰۳
🌙 ۸ شوال ۱۴۴۵
🌲 ۱۷ آوریل ۲۰۲۴
-----------------------------
--------🪴--------🪴------قدم های فردا به ضرباهنگ خوش زندگی
🦋🐠🦋
با آرزوی اینکه برگ برگِ سبز
تقویم سال به شادمانی ورق بخورد
شاد باشید و
لبالب از جام می هستی ...
🌷🪻🌷
---------------------------
---------🍃-------🍃--------🍃--------------🍃-------🌻
در کتاب مقدس آدم برفی ها یک خط نوشته بود
فقط برای زنده ماندن،
دلگرم کسی نشو...!
✍#هانس_کرستین
🍏🍎🍃
🙏1
○
درخت دوستی بنشان
که کام دل به بار آرد
نهال دشمنی برکن
که رنج بیشمار آرد
چو مهمان خراباتی
به عزت باش با رندان
که درد سر کشی جانا
گرت مستی خمار آرد
شب صحبت غنیمت دان
که بعد از روزگار ما
بسی گردش کند گردون
بسی لیل و نهار آرد
✍#حضرت_حافظ
🍏🍎🍃
درخت دوستی بنشان
که کام دل به بار آرد
نهال دشمنی برکن
که رنج بیشمار آرد
چو مهمان خراباتی
به عزت باش با رندان
که درد سر کشی جانا
گرت مستی خمار آرد
شب صحبت غنیمت دان
که بعد از روزگار ما
بسی گردش کند گردون
بسی لیل و نهار آرد
✍#حضرت_حافظ
🍏🍎🍃
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
آدمی اگر هیچ چیز
در این دنیا نداشته باشد،
باز هم چیزی هست که باید بابت
آن هر ثانیه شادی کرد و آن "وجود داشتن" است.
وجود داشتن برای عشق ورزیدن به تمام کسانی که ما را در کنارشان پذیرفتهاند.
فردریک_بکمن
🍏🍎🍃
آدمی اگر هیچ چیز
در این دنیا نداشته باشد،
باز هم چیزی هست که باید بابت
آن هر ثانیه شادی کرد و آن "وجود داشتن" است.
وجود داشتن برای عشق ورزیدن به تمام کسانی که ما را در کنارشان پذیرفتهاند.
فردریک_بکمن
🍏🍎🍃
👍1
Audio
🎼❤️🎼
🗣#بانو_مرضیه
✍#خالو_کاکایی
🎼حمیدرضا_طاهرزاده
------------------------
هست اسیر ِ تو دلم
بی تو کجا روم کجا ؟
با تو سرشته شدگِلم
بی تو کجا روم کجا ؟
.تیغ بنه به نای من
بند به هر دو پای من
پاسخ ِ هر چرای من
بی تو کجا روم کجا ؟
.شمع و چراغ ِ من توئی
لاله و باغ ِ من توئی
گلشن و راز ِ من توئی
بی تو کجا روم کجا ؟
🍏🍎🍃
🗣#بانو_مرضیه
✍#خالو_کاکایی
🎼حمیدرضا_طاهرزاده
------------------------
هست اسیر ِ تو دلم
بی تو کجا روم کجا ؟
با تو سرشته شدگِلم
بی تو کجا روم کجا ؟
.تیغ بنه به نای من
بند به هر دو پای من
پاسخ ِ هر چرای من
بی تو کجا روم کجا ؟
.شمع و چراغ ِ من توئی
لاله و باغ ِ من توئی
گلشن و راز ِ من توئی
بی تو کجا روم کجا ؟
🍏🍎🍃
❤1😍1
○
زمانی که مرا میآزارند ، سعی میکنم روح خود را بهقدری بالا ببرم که آن اذیت و آزار به من نرسد.
#رنه_دکارت
-----------------------------
"رنه دکارت" از بزرگترین فیلسوفان تاریخ
وی نخستین فیلسوف بزرگ بعد از سدههای میانی محسوب میشود علاوه بر فلسفه به ریاضیات نیر تسلط داشت او قانون شکست نور را در علم فیزیک کشف کرد و هندسهٔ تحلیلی را در ریاضیات و هندسه بنا نهاد و شک را در فلسفه بنا کرد دکارت از سردمداران خردگرایی و فلسفه جدید است.
تفکرات دکارت موجب پیشرفت غرب شد و بر فیلسوفان و دانشمندان بسیاری اثر گذاشت از جمله اسپینوزا ، جان لاک، پاسکال ، نیوتن ، کانت ، برتراند راسل و ...
🍏🍎🍃
زمانی که مرا میآزارند ، سعی میکنم روح خود را بهقدری بالا ببرم که آن اذیت و آزار به من نرسد.
#رنه_دکارت
-----------------------------
"رنه دکارت" از بزرگترین فیلسوفان تاریخ
وی نخستین فیلسوف بزرگ بعد از سدههای میانی محسوب میشود علاوه بر فلسفه به ریاضیات نیر تسلط داشت او قانون شکست نور را در علم فیزیک کشف کرد و هندسهٔ تحلیلی را در ریاضیات و هندسه بنا نهاد و شک را در فلسفه بنا کرد دکارت از سردمداران خردگرایی و فلسفه جدید است.
تفکرات دکارت موجب پیشرفت غرب شد و بر فیلسوفان و دانشمندان بسیاری اثر گذاشت از جمله اسپینوزا ، جان لاک، پاسکال ، نیوتن ، کانت ، برتراند راسل و ...
🍏🍎🍃
👍1
○
اکثریت غالب انسانها باورهایشان را آزادانه برنگزیدهاند و باورهایشان نتیجهی شست و شوی مغزی و شرطیسازی اجتماعی است. آنها دربارهی اندیشیدنشان تأمل نمیکنند و ذهنشان فرآوردهی عاملهای اجتماعی و شخصی است؛ عاملهایی که هیچگاه آنها را نشناختهاند، مهار نکردهاند، و حتی به آنها نپرداختهاند. باورهای شخصی این افراد غالباً ریشه در پیشداوریهایشان دارد.
کلیشهها، تصویرهای کاریکاتوری از امور، ساده سازیهای بیش از اندازه، تعمیمهای فراگیر، وهمها، توهمها، دلیل تراشیها، دوراهی های کاذب، و مصادره به مطلوبها، بخش اصلی اندیشیدن آنها را تشکیل میدهند. اگر سرنخ انگیزههای آنها را بگیریم و دنبال کنیم به دلبستگیها و ترسهای نامعقول، نخوتها و حسادتهای شخصی، خودبزرگ بینی فکری، و ساده لوحی میرسیم. دلبستگیها، ترسها و... که بخشی از هویت آنها شده است.
تمرکز اینگونه اشخاص بر چیزهایی است که مستقیماً بر آنها تأثیر میگذارد یا ارتباط مستقیمی با آنها دارد. آنها جهان را با عینک قوم محوری و ملی گرایی میبینند و تصوری کلیشهای از فرهنگهای دیگر دارند. اگر کسی باورهایشان را به پرسش بگیرد، احساس میکنند به آنها حملهی شخصی شده است؛ حتی وقتی که باورهایشان ناموجه باشد. وقتی احساس تهدید میکنند، معمولاً دست به دامان تفکر کودکانه یا ضد حملههای هیجانی میشوند. اگر پیشداوریهایشان را به پرسش بگیرید، غالباً احساس میکنند که به آنها توهین شده است و با جملههای کلیشهای مثل «تو اهل رواداری و تساهل نیستی» و «پیشداوری میکنی» به شما حمله میکنند. برای پشتیبانی باورهایشان به تعمیمهای فراگیر تکیه میکنند.
اگر کسی بخواهد سخن یا نظر آنها را "تصحیح" کند، با آنها مخالفت کند، یا نقدشان کند، رنجیده خاطر میشوند. چیزی که آنها میخواهند این است که دیگران تأییدشان کنند، تملقشان را بگویند، و به آنها احساس مهم بودن بدهند. میخواهند تصویری ساده نگرانه و سیاه و سفید از جهان داشته باشند و درک چندانی از فرقهای جزئی، تمایزهای باریک، یا نکتههای ظریف ندارند؛ یا اگر هم داشته باشند بسیار اندک است.
✍#ریچارد_پل
📕مغالطه هاس پرکاربرد
🔁#مهدی خسروانی
🍏🍎🍃
اکثریت غالب انسانها باورهایشان را آزادانه برنگزیدهاند و باورهایشان نتیجهی شست و شوی مغزی و شرطیسازی اجتماعی است. آنها دربارهی اندیشیدنشان تأمل نمیکنند و ذهنشان فرآوردهی عاملهای اجتماعی و شخصی است؛ عاملهایی که هیچگاه آنها را نشناختهاند، مهار نکردهاند، و حتی به آنها نپرداختهاند. باورهای شخصی این افراد غالباً ریشه در پیشداوریهایشان دارد.
کلیشهها، تصویرهای کاریکاتوری از امور، ساده سازیهای بیش از اندازه، تعمیمهای فراگیر، وهمها، توهمها، دلیل تراشیها، دوراهی های کاذب، و مصادره به مطلوبها، بخش اصلی اندیشیدن آنها را تشکیل میدهند. اگر سرنخ انگیزههای آنها را بگیریم و دنبال کنیم به دلبستگیها و ترسهای نامعقول، نخوتها و حسادتهای شخصی، خودبزرگ بینی فکری، و ساده لوحی میرسیم. دلبستگیها، ترسها و... که بخشی از هویت آنها شده است.
تمرکز اینگونه اشخاص بر چیزهایی است که مستقیماً بر آنها تأثیر میگذارد یا ارتباط مستقیمی با آنها دارد. آنها جهان را با عینک قوم محوری و ملی گرایی میبینند و تصوری کلیشهای از فرهنگهای دیگر دارند. اگر کسی باورهایشان را به پرسش بگیرد، احساس میکنند به آنها حملهی شخصی شده است؛ حتی وقتی که باورهایشان ناموجه باشد. وقتی احساس تهدید میکنند، معمولاً دست به دامان تفکر کودکانه یا ضد حملههای هیجانی میشوند. اگر پیشداوریهایشان را به پرسش بگیرید، غالباً احساس میکنند که به آنها توهین شده است و با جملههای کلیشهای مثل «تو اهل رواداری و تساهل نیستی» و «پیشداوری میکنی» به شما حمله میکنند. برای پشتیبانی باورهایشان به تعمیمهای فراگیر تکیه میکنند.
اگر کسی بخواهد سخن یا نظر آنها را "تصحیح" کند، با آنها مخالفت کند، یا نقدشان کند، رنجیده خاطر میشوند. چیزی که آنها میخواهند این است که دیگران تأییدشان کنند، تملقشان را بگویند، و به آنها احساس مهم بودن بدهند. میخواهند تصویری ساده نگرانه و سیاه و سفید از جهان داشته باشند و درک چندانی از فرقهای جزئی، تمایزهای باریک، یا نکتههای ظریف ندارند؛ یا اگر هم داشته باشند بسیار اندک است.
✍#ریچارد_پل
📕مغالطه هاس پرکاربرد
🔁#مهدی خسروانی
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
به اطراف خود
گام برمیدارم
لمس میکنم
میبویم
میشنوم
در پس هر قدمی که برمیدارم
هر ثانیه پژواکِ تنهاییِ من است! ...
✍#یانیس_ریتسوس
🍏🍎🍃
به اطراف خود
گام برمیدارم
لمس میکنم
میبویم
میشنوم
در پس هر قدمی که برمیدارم
هر ثانیه پژواکِ تنهاییِ من است! ...
✍#یانیس_ریتسوس
🍏🍎🍃
👍1