معمای عشق
735 subscribers
15K photos
2.78K videos
2 files
306 links
از عشق همین بس که معمایِ شگفتی است...
فرح _فریماااا
https://t.me/AF14202https
https://t.me/AFmoamm
Download Telegram


ماهیگیران می دانند دریا خطرناک و توفان سهمگین است، اما از دید آنها این دلایل هرگز برای ماندن بر روی خشکی کافی نیستند. آنها این فلسفه را برای آنهایی که دوستش دارند باقی می گذارند. بگذار توفان برخیزد، شب فرود آید - کدام یک بدتر است، خطر یا ترس از خطر؟ شخصا واقعیت را ترجیح می دهم؛ یعنی همان خطر.

— بخشی از نامه ی #ونسان_ونگوگ به برادرش تئو در سال ۱۸۸۲.
🎨 نقاشی: منظره دریایی نزدیک سنت ماریس دلامر — ۱۸۸۸، اثر ونسان ونگوگ
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اجرای آهنگ بسیار زیبای احمد ظاهر توسط خواننده معروف يوناني
Unknown
🎼❤️🎼


هر لحظه که تسلیمم
در کارگه تقدیر
آرامتر از آهو بی باک تر
از شیرم

هر لحظه که می کوشم
در کار کنم تدبیر
رنج از پی رنج آید
‌ زنجیر پی زنجیر

#مولانای_جان
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


خدا هیچ وقت میز نساخته است،
او درخت رو خلق کرده و
بقیه کارها رو به ما سپرده ...


#توماس دکستر جیکس
کلیپی فوق‌العاده انگیزشی
🍏🍎🍃
👍1


دیندار بودن یعنی به طرز فوق‌العاده در زندگی معمولی باشیم.
به طوری که هیچ بخشی از زندگی‌مان بر علیه کل نباشد، و در عوض با کل جاری باشد.
دیندار بودن یعنی جدا نبودن از جریان زندگی.

اگر به فردا بیاندیشید دین را از دست داده‌اید.
و دین همان زندگی است.
انسانی که زندگی را بی‌دغدغه و در تمامیتش زندگی می‌کند، انسانی که دنبال تحمیل عقاید و خواسته‌های شخصی‌اش به زندگی نیست انسانی دیندار است.

زندگی دینی فردایی ندارد.
به سوسن های دشت نگاه کنید که اکنون شکفته می‌شوند.
هر آنچه وجود دارد "اکنون" است.
هرچه زنده است اکنون است.
"حال" زنده است.
"حال" یگانه زبان زندگی و جاودانگی است.

👤#اوشو
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


دنبال وجهی می گردم
که تمثیل تو باشد
زلالی چشم هات
بی پایانی آسمان 
مهربانی دست هات
نوازش گندمزار
و همین چیزهای بی پایان

نمی دانستم دلتنگی‌ات
قلبم را مچاله می کند
نمی دانستم وگرنه
از راه دیگری 
جلو راهت سبز می شدم

تمهیدی
تولد دوباره ای
فکری
تا دوباره
در شمایلی دیگر
عاشقت شوم
گفته بودم دوستت دارم؟

#عباس_معروفی
🍏🍎🍃
❤‍🔥1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


هزار عزیزم
دریغ که شما را ندیدم . دریغ که ( خورشید ) را حتی به اندازه همان یک پنجشنبه که به لاهیجان آمده بود ندیدم . و چه بسیار دریغ و دریغا و دریغ دیگر ...
در نامه‌ات نوشته ای«مرگ، این باور سیاه» از این بگذریم که باید اجازه دهی نام یکی از نوشته هایم را، آن، بنامم ...به راستی فکر کردم که چرا نباید پس از مرگ عزیزی، چنان دنیا، آبی بنماید که سوگواران سفید بپوشند؟ از کجا معلوم آنکه از دست ما می رود خود سرشار از لذت نباشد و پر از آبی های یک دیدار ؟ از چیست که برای ما ، ماندگان ، مرگ ، این چنین باوری است که همه در سیاهی آن تردید نداریم؟


📃 از میان نامه ها
بیژن نجدی به علی مسعود هزارجریبی

🍏🍎🍃
1
🦋
دالیدا - موسوم گلها
@Magic_Thought1
🎼❤️🎼

🗣# دالیدا
-----------------------------


کاش خورشید
از پسِ کوهِ قاف؛
دوباره، بدرخشد

از همان جایی که؛
قصّه هایِ کودکی گم شد!


#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
❤‍🔥1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


«- دیدی الان چی دیدم تو آب؟
- چی؟
- ماهیِ عشقِ نور
ِ- عشق نور چیه؟
- ماهی‌های کوچولوی یه وجبی‌ان که عادت عجیبی دارن. زندگیشون هم خیلی غم‌انگیزه. می‌دونی چی کار می‌کنن؟
- هان؟ چی کار می‌کنن؟
- اونا شبا میان رو آب. ولی تا یه نور بندازی روشون یه هو هجوم می‌آرن می‌پرن بالا تو نور. می‌خوان برسن به مرکز نور. می‌خوان نور رو ببلعن. اینه که می‌افتن رو خاک. یه خورده ورجه وورجه می‌کنن و بعد… می‌میرن.»
(از فیلمِ پری، ساختهٔ#داریوش مهرجویی، ۱۳۷۴)
-------------------

«روشنی، زیباترین نعمتی است که می‌شود به ما در این زندگی تاریک داده شود، حتی اگر گه گاه این روشنی ما را نابود سازد.»
#کریستیان_بوبن
--------------

«شاعر از اینجهت شبیه پروانه
است
که مرگ را می‌طلبد
در سرچشمه‌های نور»

#بیژن_جلالی
🍏🍎🍃
1
Idea 1
Gibran Alcocer
🎼❤️🎼

دلتنگ شده ام!
به من بیاموز
ڪه ریشه ے عشقت را
از ته بزنم
به من بیاموز
ڪه اشڪ
چطور جان مے دهد...
در خانه ے چشم
به من بیاموز
ڪه قلب چگونه مے میرد
و دلتنگی
خود را مے ڪشد ...

#نزار_قبانی
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


رسم دربار هخامنشی چنین بود که شاه فقط در کنار مادر و همسرش غذا میخورد. همسر شاه پایین‌تر از او مینشست و مادر شاه بالاتر مینشست چرا که در سنت ایرانیان مادر جایگاه والایی داشت.

🍏🍎🍃
2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


بهار من تویی؛
سبز شو.. در واژه
واژه هایِ احساس ام

و جوانه بزن؛
بر شاخه شاخه هایِ
عریانِ پیچکِ تن ام

من با تو سبز می شوم
در تو، نفس می کشم

تو در من
زاده می شوی؛
من بی تو
در بهاری بی باران؛
خشک می شوم
بی تو‌؛ من می میرم...


#فرح_فریماااا_معمای_عشق
🍏🍎🍃
👍1