معمای عشق
735 subscribers
15K photos
2.78K videos
2 files
306 links
از عشق همین بس که معمایِ شگفتی است...
فرح _فریماااا
https://t.me/AF14202https
https://t.me/AFmoamm
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


اگه زندگی اونجوری نیست که تو میخوای "عوضش کن"

زندگی امروز تو حاصل
طرز تفکر دیروز توست

امروز متفاوت تر فکر کن
تا فردا متفاوت تر
نتیجه بگیری


👤#جول_اوستین
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


بیا که ترک فلک
خوان روزه غارت کرد
هلال عید به دور قدح اشارت کرد

"ثواب روزه وحج قبول آن کس برد
که خاک میکده عشق را زیارت کرد"


حضرت_حافظ
🍏🍎🍃
👍1🥰1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


سلام‌ و درود دوستانم ❤️ سبز، شاد و بهاری باشید

هر روزتان عید

🍏🍎🍃
1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


هستی یک راز است ...
راه ورود به آن منطق نیست،
بلکه عشق است .

راه درک آن نثر نیست،
بلکه شعر است

راه ادراک آن سر نیست،
بلکه دل است...

#اشو
🍏🍎🍃
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


کسی کز عشق
خالی شد فسرده‌ ست

گرش صد جان بود
بی‌ عشق مُرده‌ ست


#نظامی_گنجوی
🍏🍎🍃
👍2
Mon Amour, Mon Ami
Marie Laforet
🎼❤️🎼

🗣#Marie_Laforet/ماری_لافورت
🎼Mon Amour,
Mon Ami

عشق من، دوست من !...
------------------------
جانم آن لحظه، که
غمگین تو باشم؛ شادست!

#مولانا
🍏🍎🍃
1


زغال هم ندارید؟
از دفترخاطرات #رضا_بابایی

حدود دو ماه پیش با دوستان رفتیم به منطقۀ ییلاقی و سرسبز مرق در اطراف کاشان. کنار جویی نشستیم و ناهار خوردیم. همان‌جا چوپانی را دیدیم که گوسفندانش را برای چرا آورده بود. با چوپان دربارۀ طبیعت و مردم مرق گفت‌وگو کردیم. در میانۀ گفت‌وگو به‌مناسبت به او گفتیم ما ماشینمان را کنار امامزاده پارک کردیم. چوپان با تعجب گفت: امامزاده؟ ما اینجا امامزاده نداریم. گفتیم: حدود سی‌صد قدم پایین‌تر امامزاده‌ای بود که گنبد و بارگاه هم داشت. مرد چوپان گفت: آهان! قبر بابا افضل رو میگید. من گفتم: آنجا مزار بابا افضل کاشانی است؟! گفت بله. باور نکردم. موقع برگشت، به مقبره سر زدیم. اتاق مقبره بسته بود. از معماری بنا و ستون‌های چوبی آن، پیدا بود که ساخت بنا مربوط به عهد صفوی می‌شود. اما در همۀ بنا و اطراف آن و در هیچ نقطه از منطقۀ مرق، هیچ اثری از نام بابا افضل نبود. حدود یک ساعت در اطراف مقبره گشتیم و دریغ از یافتن یک‌ نشانی در حد یک جمله یا حتی یک کلمه بر روی یک کاغذی معمولی. هیچ و هیچ نشانه‌ای نبود.
همان اطراف مردی از اهل منطقه را دیدیم. به ساختمان مقبره اشاره کردم و پرسیدم: این مقبرۀ بابا افضل کاشانی است؟ گفت: بله، و من هم عضو شورای دهیاری مرق هستم. گفتم: چرا هیچ نشانه‌ای نیست که مردم بدانند اینجا مقبرۀ یکی از مفاخر ایران است؟ گفت بودجه نداریم. گفتم مردم روی دیوارهای گچی بنا با زغال این همه یادگاری نوشته‌اند. شما هم با زغال روی دیوار گچی‌ بنویسید: اینجا مزار بابا افضل کاشانی، فیلسوف، عارف و رباعی‌سرای نامدار کاشانی در قرن ششم و استاد خواجه نصیرالدین طوسی است.

افضل دیدی که هر چه دیدی هیچ است
سرتاسر آفاق دویدی، هیچ است
هر چیز که گفتی و شنیدی هیچ است
و آن نیز که در کنج خزیدی هیچ است

(#بابا افضل_کاشانی)
#رضا_بابایی
🍏🍎🍃
👍1😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


بدان ای پسر

تا کسی لطیف طبع نبود ، عاشق نشود ، از آنکه عشق از لطافت طبع خیزد و هر چه از لطافت طبع خیزد لطیف بود.

و او چون لطیف است ، در طبع لطیف آویزد ، نه بینی که جوانان بیشتر عاشق شوند از پیران از آنکه طبع جوانان لطیف تر باشد از طبع پیران .

و نیز هیچ غلیظ طبع گران جان هرگز عاشق نشود ، که این علتی است که خفیف روحان را بیشتر افتد .

📕# قابوس_نامه
#عنصرالمعالی_ کیکاوس_
بن‌قابوس_وشمگیر_ آل_ زیار
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوای عاشقی
شهرام‌ ناظری
🎼❤️🎼

🗣#شهرام_ناظری
🎼#هوایِ تو ...


گه نور و گه نار آمدم
گه گل، گهی خار آمدم
گه مست و هشیار آمدم،
دارم هوای عاشقی ...


# ابو سعید ابوالخیر
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


ترس سرچشمه اصلی خرافات
و یکی از منابع اصلی بی رحمی است؛

فائق آمدن بر ترس
آغاز دانایی است .


#براتراند_ راسل
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM


آخر چگونه این همه رویای نو نهال
نگشوده گل هنوز
ننشسته در بهار
می‌پژمرد به جان من و خاک می‌شود؟

آخر چگونه این همه عشاق بی‌شمار
آواره از دیار
یک روز بی‌صدا
در کوره راه‌ها همه خاموش می‌شوند؟
باور کنم که دخترکان سفیدبخت
بی وصل و نامراد
بالای بام‌ها و کنار دریچه‌ها
چشم انتظار یار سیه‌پوش می‌شوند؟
باور نمی‌کنم؛
که عشق نهان می‌شود به گور ...

#سیاوش_کسرایی
🍏🍎🍃
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM