○
خواری از اغیار
بهر یار می باید کشید
ناز خورشید
از در و دیوار می باید کشید
نیست بوی آشنا را
تاب غربت بیش ازین
از نسیم صبح
بوی یار می باید کشید
✍#صائب_تبریزی
🍏🍎🍃
خواری از اغیار
بهر یار می باید کشید
ناز خورشید
از در و دیوار می باید کشید
نیست بوی آشنا را
تاب غربت بیش ازین
از نسیم صبح
بوی یار می باید کشید
✍#صائب_تبریزی
🍏🍎🍃
👍1
○
اگر شما در اسراییل بدنیا می آمدید به احتمال زیاد یهودی می شدید،
اگر در عربستان بدنیا می امدید قطعا مسلمان می شدید،
اگر در اروپا بدنیا می امدید احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن بدنیا می امدید شینتو می شدید،
دین پدیده ایست که جغرافیا برای شما تعیین میکند.
پس تعصب برای چیست؟...
آنچه مهم است اخلاق و #انسانیت است که به جغرافیای زمان ومکان محدود نیست.
آدم هایی که روح بزرگی دارند، شعور بیشتری دارند و قلب مهربان تری...
✍#چارلی_چاپلين
🍏🍎🍃
اگر شما در اسراییل بدنیا می آمدید به احتمال زیاد یهودی می شدید،
اگر در عربستان بدنیا می امدید قطعا مسلمان می شدید،
اگر در اروپا بدنیا می امدید احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن بدنیا می امدید شینتو می شدید،
دین پدیده ایست که جغرافیا برای شما تعیین میکند.
پس تعصب برای چیست؟...
آنچه مهم است اخلاق و #انسانیت است که به جغرافیای زمان ومکان محدود نیست.
آدم هایی که روح بزرگی دارند، شعور بیشتری دارند و قلب مهربان تری...
✍#چارلی_چاپلين
🍏🍎🍃
👍3👎1
قدسیان آسمان
علیرضا عصار
🎼❤️🎼
🗣#علیرض_عصار
🎼#قدسیان_آسمان
ای کاروان، ای کاروان
من دزد شب رو نیستم
من پهلوان عالمم
تیغ رویارو زنم ...
بر قدسیان آسمان
من هر شبی یا هو زنم
گر صوفی از لا دم زند
من دم ز الا هو زنم
باز هوایی نیستم
تا تیهوی جان ها برم
عنقای قاف قربتم
کی بانگ بر تیهو زنم
🍏🍎🍃
🗣#علیرض_عصار
🎼#قدسیان_آسمان
ای کاروان، ای کاروان
من دزد شب رو نیستم
من پهلوان عالمم
تیغ رویارو زنم ...
بر قدسیان آسمان
من هر شبی یا هو زنم
گر صوفی از لا دم زند
من دم ز الا هو زنم
باز هوایی نیستم
تا تیهوی جان ها برم
عنقای قاف قربتم
کی بانگ بر تیهو زنم
🍏🍎🍃
👍1
○
«...مرا
تو
بیسببی
نیستی
براستی صلت کدام قصیدهای
ای غزل ؟
ستارهباران جواب کدام سلامی
به آفتاب
از دریچهی تاریک ؟
کلام از نگاه تو شکل میبندد .
خوشا نظربازیا که تو آغاز میکنی !
پس پشت مردمکانت
فریاد کدام زندانیست
که آزادی را
به لبان برآماسیده
گل سرخی پرتاب میکند؟_
ورنه
این ستارهبازی
حاشا
چیزی بدهکار آفتاب نیست .
نگاه از صدای تو ایمن میشود .
چه مومنانه نام مرا آواز میکنی !
و دلت
کبوتر آشتیست
در خون تپیده
به بام تلخ .
با این همه
چه بالا
چه بلند
پرواز می کنی!
فروردین ۱۳۵۱
* برگرفته از مجموعهی "ابراهیم
در آتش"
#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
«...مرا
تو
بیسببی
نیستی
براستی صلت کدام قصیدهای
ای غزل ؟
ستارهباران جواب کدام سلامی
به آفتاب
از دریچهی تاریک ؟
کلام از نگاه تو شکل میبندد .
خوشا نظربازیا که تو آغاز میکنی !
پس پشت مردمکانت
فریاد کدام زندانیست
که آزادی را
به لبان برآماسیده
گل سرخی پرتاب میکند؟_
ورنه
این ستارهبازی
حاشا
چیزی بدهکار آفتاب نیست .
نگاه از صدای تو ایمن میشود .
چه مومنانه نام مرا آواز میکنی !
و دلت
کبوتر آشتیست
در خون تپیده
به بام تلخ .
با این همه
چه بالا
چه بلند
پرواز می کنی!
فروردین ۱۳۵۱
* برگرفته از مجموعهی "ابراهیم
در آتش"
#احمد_شاملو
🍏🍎🍃
👍1
○
هر كسی خودش فقط میتونه خودش رو تغيير بده. اين در درون هر آدمی وجود داره،
هر چند يه نفر ديگه باعث میشه كه اون كليد رو پيدا كنه؛
اما تنها كسی كه میتونه ازش استفاده كنه خود آدمه.
#لیزا_جول
#خانهای_که_در_آن_بزرگ_شدیم
🍏🍎🍃
هر كسی خودش فقط میتونه خودش رو تغيير بده. اين در درون هر آدمی وجود داره،
هر چند يه نفر ديگه باعث میشه كه اون كليد رو پيدا كنه؛
اما تنها كسی كه میتونه ازش استفاده كنه خود آدمه.
#لیزا_جول
#خانهای_که_در_آن_بزرگ_شدیم
🍏🍎🍃
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
○
مطربا
بهر خدا بر دف بزن ضرب حزین
رقص کن
در عشق جانم ای حریف مهربان
مطربا
دف را بکوب و نیست
بختت غیر از این
آن دف خوب تو این جا هست
مقبول و صواب
مطربا دف را بزن
بس مر تو را طاعت همین
✍#مولانا_دیوان_شمس
🍏🍎🍃
مطربا
بهر خدا بر دف بزن ضرب حزین
رقص کن
در عشق جانم ای حریف مهربان
مطربا
دف را بکوب و نیست
بختت غیر از این
آن دف خوب تو این جا هست
مقبول و صواب
مطربا دف را بزن
بس مر تو را طاعت همین
✍#مولانا_دیوان_شمس
🍏🍎🍃
○
خرافاتی که آنها به شما آموختهاند برای آن نیست؛
که شما را از خدا بترسانند ،
بلکه برای آن است که شما از
خود آنها بترسید...!
👤#فرانسوا_ولتر
🍏🍎🍃
خرافاتی که آنها به شما آموختهاند برای آن نیست؛
که شما را از خدا بترسانند ،
بلکه برای آن است که شما از
خود آنها بترسید...!
👤#فرانسوا_ولتر
🍏🍎🍃
○
انسان با عادتها و شباهتها زندگی نمیکند. در جمعهایی که همه شبیه هم هستند هنر خلق نمیشود، ادبیات زاییده نمیشود، فلسفه به وجود نمیآید، خلاقیت جلوه نمیکند.
شباهت تنها خویش را به دنیا میآورد. زمان تنها با انعکاس یک صدا میگذرد.
یک جامعه از شباهت، تکصدایی و تکرارها نه، بلکه از ترکیبها بداعتها تکاپوها و ریتمی دموکراتیک تغذیه میشود.
اگر انسان قرار باشد در این زندگی چیزی یاد بگیرد، از کسی که شبیه خودش نیست، از کسی که مثل خودش نیست میآموزد.
📕#شمس_پاره
✍#الیف_شافاک
🍏🍎🍃
انسان با عادتها و شباهتها زندگی نمیکند. در جمعهایی که همه شبیه هم هستند هنر خلق نمیشود، ادبیات زاییده نمیشود، فلسفه به وجود نمیآید، خلاقیت جلوه نمیکند.
شباهت تنها خویش را به دنیا میآورد. زمان تنها با انعکاس یک صدا میگذرد.
یک جامعه از شباهت، تکصدایی و تکرارها نه، بلکه از ترکیبها بداعتها تکاپوها و ریتمی دموکراتیک تغذیه میشود.
اگر انسان قرار باشد در این زندگی چیزی یاد بگیرد، از کسی که شبیه خودش نیست، از کسی که مثل خودش نیست میآموزد.
📕#شمس_پاره
✍#الیف_شافاک
🍏🍎🍃
Elissa
Elissa
🎼❤️🎼
الیسا:عایشالک ۲۰۰۲
از لطیف ترین ترانه های موسیقی پاپ عرب.
------------------------------
جز تو؛
تمام جهان
از حوصلهی من
خارج است..
🍏🍎🍃
الیسا:عایشالک ۲۰۰۲
از لطیف ترین ترانه های موسیقی پاپ عرب.
------------------------------
جز تو؛
تمام جهان
از حوصلهی من
خارج است..
🍏🍎🍃
○
هیچچیز آزاردهندهتر از این نیست؛
که افراد موردعلاقه یا افرادی که برایمان مهم هستند،
به حرفهایمان گوش ندهند.
نیاز به درک شدن نیازی همیشگی است که هیچگاه ما را ترک نمیکند
و به همین دلیل است که گوش شنوا عاملی بسیار نیرومند در روابط انسانی به شمار میرود
و درک نشدن واقعاً دردناک است.
#مایکل_پی_نیکولز
📒 #هنر_گمشده_گوش_دادن
🍏🍎🍃
هیچچیز آزاردهندهتر از این نیست؛
که افراد موردعلاقه یا افرادی که برایمان مهم هستند،
به حرفهایمان گوش ندهند.
نیاز به درک شدن نیازی همیشگی است که هیچگاه ما را ترک نمیکند
و به همین دلیل است که گوش شنوا عاملی بسیار نیرومند در روابط انسانی به شمار میرود
و درک نشدن واقعاً دردناک است.
#مایکل_پی_نیکولز
📒 #هنر_گمشده_گوش_دادن
🍏🍎🍃